لوله مانیسمان 1403/01/21

لوله مانیسمان 1403/01/21

لوله مانیسمان 1403/01/21

خرید و فروش لوله های مانیسمان فولادی ، آهنی

لوله مانیسمان چیست ؟

لوله های فولادی و آهنی در دنیای صنعت امروز بسیار کاربردی می باشند و این لوله ها به روش های مختلفی در کارخانجات تولید مقاطع فولادی در جهان تولید می شوند .

از روش های تولید لوله های آهنی و فولادی می توان به روش تولید این لوله ها به روش لوله های سیملس اشاره نمود لوله های سیملس که اصطلاحا در بازار آهن و فولاد ایران با نام لوله های مانیسمان شناخته می شود به لوله های فولادی گفته می شود که در فرایند تولید از شمش های فولادی تولید می شود و بر خلاف دیگر لوله هایی که با تکنیک های درز مستقیم تولید میشود مستقیما از شمش فولادی گداخته شده تا حرارته 1200درجه سانتی گراد تولید می شود .

لوله های مانیسمان تفاوت های بسیار زیادی با لوله های درز مستقیم فولادی دارند که در این مقاله به این تفاوت ها و به ویژگی های لوله های مانیسمان جهت استفاده در صنایع اشاره می کنیم .

لوله های مانیسمان مستقیما از شمش های فولادی تولید میشود به این صورت که شمش های فولادی که با مقطع مربع یا مستطیل شکل وارد خط نورد تولید لوله های مایسمان می شوند تا 1200 درجه سانتی گراد حرارت می بینند و در فرایند نورد گرم فولادی تولید می شود .

تفاوت عمده لوله های مانیسمان فولادی تولید این لوله ها به روش نورد گرم فولادی می باشد اما برای تولید لوله های درزدار و لوله های درز مستقیم از نورد سرد فولادی برای فرایند تولید استفاده می شود .

لوله های درز مستقیم بر خلاف لوله های مانیسمان از ورق های فولادی تولید می شود که پس از فرمینگ شدن درز آنها جوش داده شده و لوله نهایی استحصال می شود .

اما در فرایند تولید لوله های مانیسمان شمش های فولادی مستقیما درفش زنی شده و پس از ورود به خط نورد فولادی فرم لوله را به خود گرفته و با حرارتی که در خط نورد فولادی معادل 1200درجه سانتی گراد دارد این لوله ها فرمینگ شده و در نهایت تبدیل به لوله های فولادی می گردد .

لوله های مانیسمان مزیتی که به نسبت لوله های دیگر فولادی دارد به این صورت می باشد که لوله های مانیسمان دارای دیواره ای یکپارچه می باشد که برای استفاده در صنایعی که حساسیت کار در انها بالاست بسیار حائز اهمیت است .

لوله های مانیسمان فولادی برای خطوط انتقال سیالات به کار گرفته می شود معمولا از لوله های مانیسمان فولادی برای ساخت مدارهای انتقال سیالاتی به کار گرفته می شود که این مدارها دارای فشار داخلی بسیار بالا می باشند که استفاده از لوله های مانیسمان در این مدارهای سیالات را الزام اور می کند .

در حقیقت لوله های مانیسمان مقطعی فولادی می باشد که با توجه به مقاومت دیواره و جداره ای که این لوله ها دارا می باشند می توانند بالاترین مقاومت را در شرایط انتقال سیالات از خود نشان دهند و از لوله های مانیسمان جهت استراکچرها و سایز سازهای انتقال سیالات در کلیه صنایع مختلفی که در انها حساسیت و فشار بالا وجود دارد استفاده می شود .

صنایعی که در آنها لوله های مانیسمان به کار گرفته می شود صنایع تاسیسات فشار بالا کلیه سایت های نفت ، گاز و پتروشیمی و کارخانجات صنایع غذایی و هرآنچه استراچرهای فلزی که در آنها سیالات با فشار بسیار بالا انتقال پیدا می کنند ، لوله های مانیسمان در این سازه ها کاربردی می باشد و استفاده از لوله های بدون درز برای سازه های مورد نظر بسیار کلیدی و حیاتی است .

در فرایند خرید لوله های ما نیسمان توسط صنعتگران همواره آلیاژ نیز مطرح می گردد که در ادامه این مقاله به آلیاژهای کاربردی و شکل تولید لوله های مانیسمان به روش های مختلف برابر با استانداردهای مختلف اشاره می کنیم .

لوله مانیسمان 1403/01/21

لوله مانیسمان 1403/01/21

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

آلیاژهای کلیدی لوله های مانیسمان در صنایع :

لوله های مانیسمان با کلیه ی آلیاژهای گریدهای کربن استیل و استنلس استیل تولید می شود در این بخش از مقاله به لوله های کربن استیل مانیسمان آلیاژی اشاره می کنیم .

لوله های کربن استیل مانیسمان آلیاژی که معمولا مطابق با استانداردهای API برابر با استانداردهای ASTM کشور ایالات متحده امریکا در دنیا استانداردگذاری شده و توسط کلیه کشورها درجهان استانداردهای ASTM مورد قبول واقع شده و بسیاری از کشورها در جهان از استانداردهای کشور ایالات متحده امریکا پیروی کرده و از این استانداردها و از این آلیاژها برای ساخت لوله های مانیسمان خود استفاده می کنند .

پرکاربردترین لوله های مانیسمان در سراسر جهان لوله های مانیسمان با استاندارد A106 GRB – API5L GRB می باشد این استانداردها پرمصرف ترین استانداردهای تولیدی لوله های مانیسمان در جهان می باشد که توسط شرکت های تولید لوله های مانیسمان و لوله های بدون درز در جهان تولید می شود .

برای تولید لوله های مانیسمان فولادی از شمش هایی که با همین آلیاژها آلیاژریزی می شود استفاده می شود و این آلیاژها می تواند آلیاژهای گریدهای مختلف اعم از آلیاژهای استانداردهای ASTM کشور امریکا و آلیاژهای DIN کشور المان باشد .

برای تولید لوله های مانیسمان فولادی در شرایط سازه ای از لوله های مانیسمان با گریدهای مختلف و از شمش های فولادی با آلیاژهای مختلف استفاده می شود که آلیاژهای به کاررفته در این لوله ها مستقیما در شمشی که قرار است در خط نورد فولادی وارد شده تا لوله ی مانیسمان با آنها تولید شود به کار گرفته می شود .

لوله های مانیسمان استنلس استیل فولادی :

از دیگر لوله های مانیسمان که در صنایع و در جهان بسیار پرکاربرد می باشد لوله های مانیسمان استنلس استیل می باشد استنلس استیل ها در دنیای فولاد امروز بسیار پرکاربرد می باشد و بیشترین کاربرد استنلس استیل ها به شکل لوله های مانیسمان در صنایع غذایی و در صنایع مختلفی می باشد که نیاز به استفاده از آلیاژهای استنلس استیل در آنها ملموس می باشد .

آلیاژهای گریدهای استنلس استیل که با آنها لوله های مانیسمان را تولید می کند دارای دایره آلیاژی بسیار زیادی می باشد اما پرمصرف ترین آلیاژهایی که با آنها لوله های مانیسمان ساخته می شود ،لوله های مانیسمان با گریدهای 304 و لوله مانیسمان با گرید 316 می باشد .

از آلیاژهای مطرح شده برای ساخت مدارهای سیالات و مدارهای پایپینگ در صنایع غذایی و صنایع پتروشیمی بسیار به کار برده می شود و از این لوله ها برای ساخت بسیاری از سازه ها و استراکچرهایی که نیاز به انتقال سیالات دارند به کار برده می شود .

لوله های مانیسمان استنلس استیل در گریدهای دیگری نیز تولید می شود که در این مقاله به صورت مشروح به موارد پرکاربرد اشاره می کنیم که آلیاژهای 304 و 316 مطابق با استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا در دسته پرمصرف ترین آلیاژهای لوله های مانیسمان تولیدی استنلس استیل جهان قرار دارند .

شرکت های تولیدکننده لوله های مانیسمان :

شرکت های تولیدکننده لوله های مانیسمان در سراسر جهان این لوله ها را به روش های مختلفی و با کیفیت های مختلفی تولید می کنند که از برترین شرکت های تولیدکننده لوله های مانیسمان می توان به شرکت تناریس و شرکت توبس که در که جزء شرکت های چندملیتی تولید فولادهای مختلف در جهان می باشد اشاره نمود .

لوله های مانیسمان فولادی توسط شرکت های متفرقه دیگری در سراسر جهان تولید میشوند که بزرگترین تولیدکننده ی این لوله ها در جهان در حال حاضر کشور چین می باشد که این لوله ها را به روش مانیسمان و به صورت لوله های کربن استیل و استنلس استیل توسط شرکت های مختلف تولید می کند .

از شرکت های برجسته تولیدکننده لوله های مانیسمان فولادی که در کشور چین فعالیت می کند می توان به شرکت های تای استیل اشاره نمود شرکت های تای استیل اقدام به تولید انواع لوله های مانیسمان با گریدهای مختلف می کند که این لوله ها معمولا مورد استفاده در صنایع گوناگونی قرار می گیرد .

یکی از دلایل محبوبیت محصولات تولید چین در صنایع فولادی در جهان قیمت مناسب تر این محصولات به نسبت دیگر محصولات فولادی تولیدی توسط شرکت های دیگر در جهان می باشد از برجسته ترین شرکت های تولیدکننده لوله های مانیسمان در جهان می توان به شرکت معتبر نیپون استیل ژاپن اشاره نمود شرکت نیپون استیل ژاپن یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان لوله های مانیسمان در جهان می باشد .

که لوله های مانیسمان فولادی و آلیاژی را در گریدهای استنلس استیل و کربن استیل در سایزها و آلیاژ های مختلف تولید می کند محصولات تولیدی شرکت نیپون استیل ژاپن دارای کیفیت بسیار بالاتری به نسبت دیگر محصولاتی که توسط شرکت های دیگر تولید میشود را دارا می باشد و محصولات تولیدی توسط شرکت نیپون استیل در کشور ژاپن معمولا قیمتی بیشتر با توجه به کیفیت بالاتر خود به نسبت محصولات تولیدی لوله های مانیسمان شرکت های دیگر را در جهان دارد .

لوله مانیسمان 1403/01/21

لوله مانیسمان 1403/01/21

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

سایزهای لوله های مانیسمان :

لوله های مانیسمان در سایزهای مختلف از سایز 3/8 اینچ و حتی نازک تر تا سایزهای بسیار بالا توسط شرکت های تولیدی محصولات و مقاطع فولادی در جهان تولید می شود .

همواره کارخانجات تولید لوله های مانیسمان در جهان به سایزها و استاندارد اینچ مطابق با استانداردهای کشور امریکا برای تولید لوله های خود متعهد می باشد چراکه بنیانگذار مدارهای پایپینگ در جهان کشور ایالات متحده امریکا بوده که در اوایل قرن 19 اقدام به تعریف چارت جهانی لوله نموده و سپس امریکایی ها در سراسر جهان اقدام به نصب و راه اندازی خطوط مدارهای پایپینگ نمودند .

مدارهای پایپینگ در سراسر جهان مستقیما از استانداردهای اینچ پیروی می کنند و از لوله های مانیسمان در سراسر جهان صرفا مطابق با استانداردهای اینچ برای ساخت استراکچرها و مدارهای سیالات در جهان استفاده می شود .

پس کلیدی ترین سایزهای مصرفی لوله های مانیسمان در جهان سایزهای مطابق با چارت استاندارد کشور ایالات متحده امریکا می باشد که در چارت های کشور ایالات متحده امریکا لوله های مانیسمان از سایز 3/8 اینچ تا سایز 64 اینچ تعریف شده .

هرکدام از ضخامت ها برابر با استاندارد اینچ ضخامت های دیواره متفاوتی را دارا می باشد ضخامت های دیواره لوله های مانیسمان تولیدی متغییر بوده و در استاندارد اینچ از رده 10 که نازک ترین ضخامت مصرفی و تولیدی لوله های ما نیسمان می باشد شروع می شود .

تا ضخامت های بالا رده های XXS بالا می رود هرقدر میزان رده لوله های مانیسمان بالاتر باشد کیفیت لوله های مانیسمان و ضخامت جداره این لوله ها بیشتر می باشد .

استانداردهای اینچ مستقیما مطابق با استانداردهای کشور امریکا پس از مطرح شدن همواره می بایست ضخامت برای این استانداردها تعریف شده و ضخامت ها می تواند از رده 10 شروع شده تا رده های بسیار بالا که XXS می باشد بالا برود ، اعداد برای رده های تولیدی لوله های مانیسمان هرقدر بالا رود نشان دهنده ضخامت بیشتر جداره لوله برای تولید و مصرف سایز مورد نظر در سازه ها و استراکچرهای صنعتی می باشد .

بازرگانی خرید و فروش لوله مانیسمان 1403/01/21 :

بسیاری از شرکت های بازرگانی در سراسر جهان اقدام به بازرگانی خرید و فروش ور عرضه لوله های مانیسمان می نمایند لوله های مانیسمان بسیار پرمصرف می باشد و شرکت های بازرگانی خرید و فروش فولاد اقدام به تأمین این لوله ها برای مصرف کنندگان در سراسر جهان و در بازار ایران شرکت های مختلفی لوله های مانیسمان را به صورت وارداتی و داخلی برای خریداران تأمین می نمایند .

لازم به ذکر است که در کشور ایران شرکتی به نام صنایع تولیدی کاوه لوله های مانیسمان را تولید می کند که تولیدات شرکت مذکور بسیار محدود بوده و ظرفیت تولید این شرکت بسیار پایین می باشد و خریداران و مصرف کنندگان لوله های ما مانیسمان ترجیح می دهد از لوله های مانیسمان وارداتی برای سازه های خود با توجه به کییفیت بالاتر استفاده کنند .
بازرگانی خرید و فروش لوله های مانیسمان در ایران بسیار گسترده می باشد و سایزهای پر مصرف این لوله ها سایزهای اینچ مطابق با لوله های 1 اینچ تا 8 اینچ در دایره پرمصرف ترین لوله های مانیسمان قرار می گیرد .

لازم به ذکر است که کلیه ی لوله های مانیسمان در رده های 20 و رده ی 40 و رده 80 از پر مصرف ترین رده های لوله های مانیسمان می باشد که معمولا مصرف بیش از 50 درصد از لوله های مانیسمان در بازار ایران و جهان به رده های 40 و 80 اختصاص دارد و شرکت های تامین کننده این لوله ها که اقدام به واردات لوله ها از کشورهای مختلف در جهان می نمایند معمولا لوله های مانیسمان فولادی را در سایزهای اینچ بیشتر در سایزهای 1 اینچ تا 8 اینچ و در رده های 40 و 80 وارد نموده چراکه سایز های مورد نظر در دسته سایز های بسیار پر مصرف لوله های مانیسمان قرار دارد .

لوله های مانیسمان فولادی همواره از پرمصرف ترین مقاطع فولادی در جهان می باشد و کلیه شرکت های دایر کننده مدارهای پایپینگ در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی صنایع تأسیسات ساختمان های بلند مرتبه صنایع غذایی و دیگر صنایع اقدام به خرید و استفاده از لوله های مانیسمان در استراکچرها و سازه های صنعتی خود می نمایند .

لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و تامین مهزیار و فولاد در سال های گذشته اقدام به تأمین انواع لوله مانیسمان 1403/01/21 فولادی می نماید و شما خریداران گرامی می توانید لوله های مانیسمان مصرفی خود را پس از استعلام از دایره فروش و بازرگانی شرکت مورد نظر برای استفاده در سازه ها و استراکچرهای خود استفاده نمایید .

شرکت مهزیار فولاد لوله های مانیسمان را در گریدهای کربن استیل و استنلس تامین می نماید و این لوله ها در گریدهای کربن استیل مطابق با استانداردهای پر مصرف A106 GRB – API5L GRB برای خریداران تامین می شود .

لوله های مانیسمان استنلس استیل نیز در دایره محصولات مورد معامله و تأمین شده شرکت مهزیار فولاد قرار دارد که این لوله ها می تواند مطابق با استانداردهای گریدهای استنلس استیل برابر با استانداردهای پر مصرف ASTM 304 و ASTM 316 برای خریداران و برای مصرف کنندگان تأمین شود در صورتی که فعال در عرصه های دایر کردن مدارهای پایپینگ برای صنایع مختلف هستید می توانید لوله های مانیسمان مورد نظر خود را از بخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد استعلام نمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *