اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

نوسانات قیمت منفی در بازار آهن و فولاد ایران هفته منتهی به اول اردیبهشت ماه :

قیمت آهن آلات و فولاد باتوجه به افزایش قیمت ارز که در ماه های پایانی سال گذشته اتفاق افتاده بود در ابتدای هفته اول اردیبهشت ماه رو به کاهش گذاشت و دلایل که باعث بالا رفتن قیمت کلیه آهن آلات در ماه های آخر سال 1402 گشته بود تمامی این دلایل نتوانستند ادامه رشد قیمتی انواع مقاطع آهن و فولاد را رقم بزند .

در ماه های پایانی سال 1402 باتوجه تعمیراتی که برروی خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان اتفاق افتاد ورق های سیاه به قیمت های نجومی دست پیدا کردند که این ورق ها در ضخامت های 2 میلیمتر  و ضخامت های 15 میلیمتر باافزایش چشم گیر قیمتی روبرو شدند که مطابق آن کلیه مقاطع فولادی باپیروی از قطعات تولیدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان دچار نوسانات قیمتی شدید مثبت گشته که این قیمت ها در برخی از مقاطع مثلا ضخامت های خاصی از ورق های تولیدی فولاد مبارکه در 3 ماهه پایانی سال 1402 با افزایشی تا حدود 70 درصدی روبرو بودند .

پس از عبور از تعطیلات نوروز و اورحال شدن خطوط شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ورود به سال 1403 قیمت آهن آلات و فولاد با پیروی از نوسانات قیمت ارز که متاثر از تنش های منطقه ای ایران و اسرائیل همچنان رو به افزایش بود در شرایط مثبت قیمتی باقی ماند اما با آغاز اردیبهشت ماه و فروکش کردن تنش های نظامی میان ایران و اسرائیل و عادی شدن شرایط کاری بازار و شروع به اصلاح قیمتی ارز کلیه قیمت های آهن آلات و فولاد وارد فاز اصلاحی گردیدند .

ورق های تولیدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان باتوجه به کاهش قیمت ارز و شروع مجدد فعالیت خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اقدام به تولید انواع ورق های فولادی سیاه می نمود با کاهش قیمتی روبرو بودند و برای برخی از مقاطع فولادی قیمت ها به نسبت قیمت های اسفند ماه سال گذشته در بازار اعلام می شد تا 30 درصد کاهش قیمت را تجربه نمودند .

قیمت ها در بازار آهن و فولاد ایران باتوجه به تاثیرات منفی قیمت ارز که همچنان روزهای گذشته ادامه دارد بصورت جهش های منفی ادامه دار شده است و پیش بینی شده است که قیمت انواع مقاطع فولادی تا پایان اردیبهشت ماه و تا اواخر اواسط خرداد ماه به قیمت های منطقی و به قیمت های پایین تر از حتی فعلی دست یابد .

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06 : تیم پژوهشی شرکت مهزیار فولاد پیش بینی می کند درصورتی که قیمت ارز از محدوده 65 هزار تومان بالاتر نرود قیمت کلیه مقاطع آهن آلات و فولاد تا اواخر خرداد ماه می تواند به نسبت قیمت های امروز اصلاح قیمتی حدود 20 درصد دیگر را نیز تجربه نماید .


شوک بورس کالا به بازار آهن ایران                                                               

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06 : روز گذشته قیمت آهن کیلویی درغالب مبادی فروش کاهش داشت و قیمت دلار نیز پس از اصلاح 2 هزار تومانی روز گذشته در کانال 64 هزار تومان نوسان داشت .

با توجه به ادامه رکود در بازار و تقاضای پایین ، انتظار می ‌رود که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت روند کاهشی خود را ادامه

دهند .   

در همین راستا قیمت‌های پیشنهادی میله گرد در بازار حول 26 تا 26.5 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در نوسان

 است ؛ برخی از فروشندگان ، 100 تا 200 تومان از قیمت‌ها کاسته‌اند .

حباب قیمتی در سایزهای ریز میلگرد (8 تا 12) در حال تخلیه است؛ طی یک هفته گذشته ، قیمت میلگرد سایز 8 در برخی از کارخانه‌های نوردی 1500 تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است .

به عنوان نمونه قیمت میلگرد ابرکوه سایز 10 در هر کیلو 29.100 تومان اعلام   می‌شد که در یک هفته اخیر به 28.100 تومان کاهش یافت .

فاصله قیمت‌های فعلی میلگرد سایز ریز با نرخ کف پیشنهادی بازار به طور غیرطبیعی بالا است ؛ به همین دلیل ، تمایل به خرید این محصول در این قیمت‌ها پایین است .

برخی از فعالان بازار که به میلگرد با وزن استاندارد و به صورت وزنی نیاز دارند ، به دلیل کمبود نقدینگی یا درخواست مشتری ، مجبور به خرید میلگرد در قیمت‌های بالای بازار ( سایزهای ترکیبی ریز و درشت ) می‌شوند و یافتن این نوع میلگرد در قیمت‌های پایین‌تر دشوار است .

قیمت میله گرد آناهیتا گیلان 200 تومان کاهش داشت و 29.100 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد نیشابور نیز 27.410 تومان اعلام شد .

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی از بنگاه‌های تهران 50 تا 150 هزار تومان در هر شاخه کاهش یافته است .

قیمت ورق گالوانیزه رنگی ، قیمت ورق روغنی ، قیمت ورق آلومینیوم و سایر ورق‌های سرد در بیشتر کارخانه ها هزار تومان کاهش داشت ؛ قیمت ورق آهن نیز در اغلب مبادی فروش ثابت بود اما برخی ضخامت‌های ورق فولاد مبارکه و اکسین بین 100 تا 400 تومان اصلاح شد .

قیمت پروفیل ساختمانی ، قیمت پروفیل سبک ، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها با کاهش 500 تومانی همراه بودند و قیمت پروفیل نیکان ثابت اعلام شد ؛ به همین ترتیب قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در عمده مبادی فروش کاهش 500 تومانی داشت .

قیمت نبشی ، قیمت ناودانی و قیمت سپری نیز در عمده مبادی فروش ثابت بود اما قیمت نبشی ناب تبریز 100 تا 400 تومان کاهش داشت .

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06                                                              اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

اخبار آهن و فولاد 1403/02/06

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

 

 

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *