ورق ضدسایش در صنایع سبک

ورق ضدسایش در صنایع سبک

 ورق ضدسایش در صنایع سبک جهت خرید،فروش و کاربرد آن :

ورق های ضدسایش که دردسته ورق های کربن استیل فولادی قرار می گیرد از فولادهایی می باشد که با مقاومت بسیاربالایی در شرایط سازه ای که درآن سازه سایش های فیزیکی خزش و مکانیکی وجود دارد روبرو می شود .

ورق های کربن استیل ضدسایش که با گریدهای مختلف عرضه می شود مورد استفاده کاربردهای زیادی درصنایع قرار می گیرد که این ورق ها می تواند در صنایع سنگین و صنایع سبک پرکاربرد باشد وبرای ساخت ماشین آلات و دستگاه های مختلف معمولا استفاده می شود .

درمقاله های گذشته بکاربردهای گسترده ورق های ضدسایش اشاره نمودیم وبه آلیاژهای گسترده و متفاوت این ورق ها باتوجه به شکل کاربرد این ورق در صنعتی که قراراست از ورق های ضدسایش فولادی درآنها خریداری واستفاده شود پرداختیم .

دراین مقاله سعی می کنیم بکاربردهای ورق های ضدسایش ودر صنایع سبک ودر صنایع پایین دستی اشاره کنیم و در این محتوا به سازه هایی که در ورق های ضدسایش فولادی تولید می شود اشاره خواهیم نمود .

ابتدا می بایست مقدماتی رادر خصوص شناخت ورق های ضدسایش فولادی وشکل کاربرد آنها به شما همراهان گرامی اطلاع دهیم .

 ورق ضدسایش در صنایع سبک

ورق ضدسایش در صنایع سبک

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

ورق ضدسایش چیست ؟

ورق های ضدسایش فولادی که قرن 19 توسط شرکت های فولادسازی معتبر در کشورهای اروپایی پابه عرصه صنعت فولاد درجهان گذاشته اند به ورق هایی گفته می شود که با سازه ها و استراکچرها صنعتی در تماس مستقیم با شی یا چیزهای دیگری وجود دارد که یااین ورق ها سطح آنها درشرایط سازه ای ودرشرایط استفاده معمولا درتماس و استحکاک شدید باسازه ای دیگری قرار می گیرد .
ورق های ضدسایش کربن استیل فولادی می توانند مقاومت های بسیار بالاتری را به نسبت کربن استیل های فولادی درشرایط استحکاک سطحی درماشین آلات صنعتی درخود نشان دهند .

این ورق ها معمولا باعناصر مختلف فولادی به شکل آلیاژریزی می شود که در زمان استحکاک بالا بادیگر قطعاتی که در ماشین آلات صنعتی بکاررفته دراین ورق ها ورق به وجود می آید می توانند بیشترین مقاومت را از خود نشان داده .

باتوجه به مرور زمان و عملکرد و کاربرد روزمره سطح آنها دچار خوردگی و از بین رفتن بافت فولادی نگردد (یاحداقل عمرآنها درشرایط استحکاک بالا افزایش پیداکرده تابتوانند درزمان طولانی مدت تری در عملکرد درشرایط استحکاک بالا درشرایط سازه های فولادی بپردازند) .

 ورق ضدسایش در صنایع سبک

ورق ضدسایش در صنایع سبک

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

شکل ورق ضدسایش در صنایع سبک :

ورق های ضدسایش فولادی که درصنایع فلزی بسیار پرکاربرد می باشد در کشورهای مختلف جهان ودر شرکت های تولید فولاد معتبر در جهان تولید می شود از ورق های ضدسایش فولاد که برای ساخت بسیاری ازسازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد درفرایند آلیاژریزی ازعناصر گوناگونی استفاده می شود که این عناصر عبارتنداز: عناصر مولیبدن ، کروم ، منگنز ، کربن ، سیلیسیوم و …
عناصربکارفته درورق های ضدسایش فولادی این قابلیت رابه بافت فولادها می دهد که درشرایط مکانیکی درتماس بادیگر سازه ها در شرایط درگیرشدن دراستحکاک بالا بتواند از خود نشان دهند .

 ورق ضدسایش در صنایع سبک و مقاومت آنها درشرایط آستینیتی وغیر آستینیتی :

ورق های ضدسایش باتوجه به شکل تولید و آلیاژهای بکاررفته در آنها در حقیقت آهن رباهای ضعیفی هستند که هرچقدر هاردنس این ورق ها بالاتر برود ورق ها قدرت جذب دیگر ورق های کربن استیل را دارا می باشند ورق های ضدسایش بصورت اندکی دربافت خاصیت آهن ربایی دارند که این خاصیت باتوجه به فرآیند تولید شکل تولید دراین ورق ها بوجود می آید .
ازورق های ضدسایش درصنایع گوناگونی استفاده می شود که این فرآیند و شرایط آهنربایی خفیف که در ورق های ضدسایش به وجود می آید می تواند مشکلات فواید و معایبی را دراستفاده ها دراین ورق ها درسازه های صنعتی به وجود آورد .

کلیه خریداران و مصرف کنندگان وشرکت هایی که از ورق های ضدسایش برای ساخت سازه های درگیر در استحکاک های بالا استفاده می کنند همواره این را در نظر داشته باشند که این ورق ها دارای خواص آهن ربایی خفیفی در بافت خود می باشند که می تواند درشرایط کاری فوایدی و ایراداتی را برای سازه هایی بکارگرفته شود به وجود آورند .

 ورق ضدسایش در صنایع سبک

ورق ضدسایش در صنایع سبک

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

خرید و استفاده از  ورق ضدسایش در صنایع سبک  :

دراین مقاله به مصارف ورق های ضدسایش کربن استیل فولادی در صنایع سبک اشاره می کنیم واین ورق ها می توانند جهت استفاده درچه سازه هایی در صنایع فلزی سبک بکارگرفته شوند .

ورق های ضدسایش باتوجه به اینکه از نام آنها پیداست به فولادهایی گفته می شود که استحکاک سطحی می تواند برروی این ورق ها کمترین تاثیر را گذاشته و کمترین میزان خوردگی رابرروی این ورق ها ایجاد نماید .

ورق های ضدسایش بسیاری از سازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که دراین مقاله به استفاده از ورق های ضدسایش فولادی در سازه های سبک اشاره می کنیم .

برای ساخت بسیاری از اقلام و قطعاتی که توسط صنعتگران و توسط صنایع فلزی سبک تولید می شود از ورق های ضدسایش فولادی که مقاومت بالایی در شرایط سایش از خود نشان می دهداستفاده می شود .

برای مثال :
یکی از پرکاربرد ترین مصارفی که برای ورق های ضدسایش همواره در نظر گرفته می شود استفاده ازاین ورق ها در میکسرهای سیمان و در اقلامی که در کارخانجات تولید بتون استفاده می شود می توان اشاره نمود .

و درشرایط تولید بتون و میکس نمودن سیمان وشن و ماسه درفرآیند چرخش میکسرهای سیمان این مواد می تواند سایش بسیار زیادی را در شرایط سازه ای ایجاد نماید .

برای کارخانجاتی که از میکسرهای غول پیکر سیمان برای تولید سیمان برای تولید بتن استفاده می کنند همواره استفاده از ورق های ضدسایش فولادی توسیه می گردد چرا که استفاده ازاین ورق ها می تواند بازدهی بسیار بالایی را به سازه ی فولادی بدهد و سازه ی فولادی ساخته شده می تواند کیفیفت بسیار بالایی راداشته باشد و طول عمری بسیار بیشتر از کربن استیل فولادی از خود نشان دهد .

کارخانجات تولیدی میکسر سیمان در هنگام که قرار است محصول تحویلی رابه مشتریان خودرا گارانتی های بلند مدت نمایند از ورق های ضدسایش فولادی برای ساخت این سازه ها استفاده می کنند .

ورق های ضدسایش فولادی باهاردنس های بیش از 400 می تواند مقاومتی بیش از 5 برابر فولادهای کربن استیل معمولی در شرایط سازه ای را به این قطعات و ماشین آلات صنعتی بدهد .

پس استفاده از ورق های ضدسایش با سختی های بیش از 400 می تواند این سازه هارا و طول عمر این قطعات فلزی ساخته شده را تابیش از 5 برابر افزایش دهد .

ازدیگرصنایعی که ازآنها استفاده از ورق های ضدسایش بسیار رایج می باشد می توان به صنایع تولید آسفالت و انتقال مواد آسفالت (ترکیب قیر،شن،ماسه) اشاره نمود .

برای تولید آسفالت کوره های دوار که به آنها حرارت بسیاربالایی داده می شود استفاده می شود که شن وماسه بامواد نفتی همچون قیر ترکیب می شود .

ترکیب مواد مورد نظر تولید سایش بسیارزیاد سایش را در سازه ی تولید کننده ی این مواد به وجود می آورد که در کارخانجات و کارگاه های تولید این سازه ها فلزی که قرار است در صنعت تولید آسفالت استفاده شود از ورق های ضدسایش فولادی برای این کارخانجات و برای ماشین آلاتی که در فرآیند تولید آسفالت خدمت می نمایند استفاده می کنند .

لازم به ذکراست که این ورق ها می تواند همانطور که در صنعت تولید بتون بیش از 5 برابر عمر سازه های فلزی راافزایش می دهد در شرایط تولیدی آسفالت نیزعمر سازه های فلزی که بااین آلیاژها ساخته می شود را بسیار افزایش داده بگونه ای که سازه هایی که درصنایع تولید آسفالت باورق هایی که ضدسایش ساخته می شوند می توانند عمری بیشتر از 5 برابر بیشتراز سازه هایی که دراین صنعت بادیگر ورق های کربن استیل فولادی ساخته می شوند دارا می باشند .

پس استفاده از ورق های ضدسایش دراین صنایع بسیار می تواند کاربردی و کلیدی باشد که در این بخش از مقاله به این دو مورد استفاده اشاره نمودیم .

از دیگر صنایعی که ورق های ضدسایش درآنها پرمصرف می باشد می توان به صنعت ساخت سیلوهای گندم و غلات اشاره نمود .

باتجاربی که شرکت مهزیار فولاد در سال های گذشته در صنایع مختلف کسب نموده اند شرکت های تولید غلات برای دپوی غلات خود وبرای انتقال انواع غلات بعضا از ورق های کربن استیل فولادی استفاده می نمودند که این ورق ها پس از عبور غلات از داخل آنها دچار خوردگی شدید شده و غلات عبور کرده اعم از گندم ، جو و انواع حبوبات از داخل مدارهای این انبارهای دپو موجب سایش شدید باسازه های مرتبط بااین صنعت شده و معمولا مخازن فلزی دپو نمودن غلات پس از مدتی باتوجه به سایش به وجود آمده از سوی این محصولات دچار خوردگی و سوراخ شدن می شدند .

شرکت های تولید سازه های فلزی برای انبارهای غلات برای دهه های گذشته متوجه خوردگی بالای فلزاتی که در انبارهای دپوی غلات بوجود می آیند شدند و این شرکت های برای ساخت قطعات فلزی استفاده شده در انواع انبار غلات به استفاده از ورق های ضدسایش فولادی روی آورده اند .

به این صورت که ورق هایی فولادی ضدسایش را برای لوله های انتقال انواع غلات خروجی های سوله ها و دیگر بخش های انبارهای دپوی غلات با ورق های ضدسایش اقدام به ساخت این لوله ها نمودند .

سازه های ساخته شده درانبارهای ذخیره غلات که باورق های ضدسایش ساخته شده عمر چندین برابری به نسبت دیگر ورق های استیل فولادی به این سازه ها داده و باعث شده اند که دارندگان این صنعت بتوانند هزینه های کمتری برای نگهداری سازه های فلزی خود هزینه نمایند .

استفاده از ورق های ضد سایش درجهان بسیار دایره ی گسترده ای دارد و مقاله ای که هم اینک در اختیار شما قرار گرفته به بخش هایی از استفاده از ورق های ضدسایش در صنایع سبک اشاره نمود .

ورق های ضدسایش از کلیدی ترین فولادهای مهندسی برای ساخت سازه های فلزی دربسیاری از شرکت های تولیدی قطعات فلزی و ماشین آلات در جهان قرار می گیرد و شرکت های تولیدی ماشین آلات و قطعات فلزی برای ساخت هر سازه ای که در تماس با مواد ایجاد کننده استحکاک بالا می باشد می بایست از ورق های ضد سایش فولادی در هاردنس ها و گریدهای مختلف استفاده می نمایند .

ورق های ضدسایش فولادی می توانند مقاومت های بسیار بالاتری را به سازه هایی که همواره در حال استحکاک با مواد عبور کننده از داخل آنها هستند اعطا نماید و استفاده از ورق های کربن استیل ضدسایش فولادی عمر این دسته از سازه ها را ارتقا بخشیده و هزینه های نگهداری و ساخت مجدد قطعات بکاررفته در بسیاری از صنایع سبک را تاحد چشم گیری کاهش می دهد .
پس کلیه صنعتگران که در زمینه ساخت قطعات درتماس بااستحکاک بالا قرار دارند می بایست همواره برای ساخت قطعات فلزی خود باوجه به شکل کاربرد این قطعات از ورق های ضد سایش فولادی استفاده نمایند .

شما می توانید جهت استعلام و خرید فروش و اطلاع از قیمت روزانه انواع ورق های ضدسایش فولادی بادایره بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل نموده تا ورق های ضدسایش فولادی را حتی در تناژ پایین در مصارف صنعتی خود از کارشناسان فروش شرکت استعلام نمایید .

ورق های ضد سایش می توانند بسیاری از سازه های فلزی را که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد طول عمر بیشتری به این ورق ها بدهند تا سازه های مورد بتوانند سال های بیشتری برای مصرف کنندگان این سازه ها کارآیی داشته باشند .

برای خرید و فروش و اطلاع از قیمت روزانه ورق های ضدسایش بابخش بازرگانی و فروش شرکت تماس حاصل نمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *