خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

نکته : خرید لوله های فولادی ، آهنی سایز بالا :

متن لوله های سایز بالا امروزه در سراسر جهان در دسته فولادهای پرمصرف قرار می گیرند که این فولادها و این لوله ها معمولا برای خطوط انتقال در سراسر جهان مورد کاربرد قرار می گیرد .

سفارشات تولید این نوع لوله ها در شرکت های تولیدی لوله های سایز بالا معمولا باتناژ بسیار بالایی روبر رو میشود .
چراکه از لوله های سایز بالا جهت انتقاد مواد مختلف استفاده میشود که خط لوله انتقالی که بیش از 100 کیلومتر طول دارد میتواند بعضا تا 1 میلیون تن فولاد مصرف نماید .

پس لوله های سایز بالای فولادی در دسته فولادهای پر مصرف در سراسر جهان قرار می گیرد که همواره در دسته ی محصولات کاربردی و پر مصرف فولادی در میان دیگر مقاطع فولادی در جهان قرار دارد .

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

استانداردهای تولید لوله های سایز بالا :

لوله های سایز بالا با استانداردهای مختلفی تولید میشود که این استانداردها در دسته کم مصرف و پر مصرف می تواند آلیاژهای مختلفی را در بر بگیرد .

لوله های سایز بالای فولادی با استانداردهای سری (X) اعم از استانداردهای X42 ، X52 ، X60 ، X65 ، X70 در دسته پر مصرف ترین آلیاژ های مصرفی در لوله های سایز بالا در سراسر جهان قرار می گیرد .

و از آلیاژ های مذکور برای خطوط انتقال در ساخت لوله های سایز بالا استفاده می شود آلیاژهای به کاررفته در لوله های سایز بالا می بایست دقیقا مطابق با آلیاژهای مطرح شده باشد و استانداردهای سری (X) که در بالا به آن اشاره شد تماما استانداردهای مطابق با ASTM کشور ایالات متحده امریکا می باشد .

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

کاربرد لوله های سایز بالای ضخامت پایین :

لوله های سایز بالا به صورت ضخامت پایین و یا ضخامت بالا تولید می شود که کاربردهای لوله های سایز بالا که باضخات کمی دارند با کاربردهای لوله های سایز بالا که ضخامت بیشتری دارند متفاوت است .

لوله های سایز بالای ضخامت پایین معمولا برای خطوط انتقال سیالات به کار گرفته می شود و می تواند در دایره استاندارد PIPE CHART مطابق با استانداردهای INCH در جهان تولید شود .

استانداردهای INCH در ضخامت های پایین رده های 10 ، 20 ، 30 ، 40 می باشد که لوله های سایز بالای فولادی در رده های 10 رده های 20 رده 30 و رده 40 در دسته محصولات به کار رفته برای خطوط انتقال میعانات مختلف در جهان مورد استفاده قرار می گیرد .

از لوله های سایز بالا در ضخامت های پایین می توان برای استفاده در آب راه ها استفاده در خطوط انتقال مواد نفتی انتقال مواد گازی و انتقال دیگر میعانات صنعتی مورد استفاده قرار گیرد .

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

کاربرد لوله های سایز بالای ضخامت بالا :

لوله های سایز بالا در ضخامت های بالا می تواند مورد استفاده ساخت قطعات صنعتی قرار گیرد بسیاری از قطعات صنعتی در کارخانجات ساخت ماشین آلات صنعتی از لوله های سایز بالا که ضخامت آنها ضخامت های بالا می باشد .

برای ساخت قطعات صنعتی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات راه سازی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات کشاورزی قطعات به کاررفته در ماشین آلات خاص و ماشین آلات استراکچرهای فولادی و دیگر کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

لوله های سایز بالا در ضخامت های بالا معمولا مورد استفاده در خطوط انتقال سیالات قرار نمی گیرد و از این لوله ها صرفا جهت ساخت قطعات و استراکچرهای خاص صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

لوله های سایز بالا در دسته محصولات پر مصرف فولادی قرار دارد اما لوله های سایز بالا در ضخامت های بالا در دسته محصولات پر مصرف نیستند و جهت ساخت قطعات ماشین آلات خاص صنعتی صرفا مورد استفاده قرار می گیرند .

می توانند لوله های سایز بالایی که با ضخامت های بسیار بالا تولید می شوند دارای آلیاژ های متفاوتی خارج از استانداردهای آلیاژ های پایپینگ باشند معمولا کارخانجاتی که از لوله های سایز بالا در ضخامت های بالا برای ساخت قطعات فلزی خود استفاده می کنند این لوله ها را با استانداردها و متریال های آلیاژی فولادی مطابق با DIN کشور آلمان فولادهایی همچون فولادهای ابزار و فولادهای ضد سایش جهت ساخت قطعات فلزی خود مورد استفاده قرار می دهند .

روش های تولید لوله های سایز بالای فولادی :

لوله های سایز بالای فولادی به چند روش مختلف تولید می شود که در این مقاله به روش های تولید لوله های سایز بالای فولادی اشاره می کنیم .

می توانند به روش های درز مستقیم ، اسپیرال ، مانیسمان و یا درز ماهیچه ای تولید شوند که هر یک از این تکنیک ها در فرایند تولید ویژگی های خاصی به بافت لوله های سایز بالا می دهد .

لوله های سایز بالای فولادی که به روش مانیسمان تولید می شود با توجه به سایز و ابعاد این لوله ها محدودیت تولید دارند و نمی توانند بیشتر از سایزهای 34 اینچ تولید شوند .

لازم به ذکر است لوله های سایز بالا در بسیاری از کارخانجات و کمپانی های تولید لوله در سراسر جهان تا سایز 24 اینچ تولید می شوند و شرکت های معدود و کوچکی در جهان وجود دارند که این لوله ها را در سایزهای بیش از 24 اینچ و حداکثر تا سایز 40 اینچ می توانند تولید کنند .

لوله های سایز بالای مانیسان معمولا تا سایز 24 اینچ تولید می شوند و مورد استفاده در خطوط انتقال سیالات در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و یا دیگر استراکچرها و سازه های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی قرار می گیرند .

لوله های سایز بالای درز مستقیم در دسته پر مصرف ترین لوله های سایز بالا در سراسر جهان قرار می گیرد چراکه از لوله های سایز بالای درز مستقیم جهت استفاده در خطوط انتقال میعانات مختلف به طول های بسیار بلند استفاده می شود .

خطوط سراسری انتتقال گاز و آب در همه کشورهای جهان از لوله های سایز بالای درز مستقیم برای این امر استفاده می کنند و در کشور ایران خطوط سراسری انتقال آب و گاز با لوله های درز مستقیم سایز بالا تولید می شود .

لوله های درز مستقیم سایز بالا می توانند به روش های مختلفی تولید شوند که این روش های مختلف عبارتگر درز جوش این لوله ها برای مصارف مورد نظر می باشد .

که در ادامه ی این مقاله به درزهای لوله های در مستقیم سایز بالای فولادی نیز اشاره می کنیم .

از دیگر روش های تولید لوله های سایز بالا می توان به تولید لوله های سایز بالا به روش اسپیرال اشاره نمود لوله های سایز بالای اسپیرال ساده ترین نوع لوله های سایز بالا در فرایند تولید می باشند چراکه از هر عرض ورقی امکان تولید این لوله ها وجود دارد و معمولا لوله های سایز بالا که به روش اسپیرال تولید می شوند در دسته ارزان قیمت ترین لوله های فولادی و آلیاژی در جهان قرار می گیرند .

روش های جوش در لوله های درز مستقیم سایز بالای اهنی و فولادی :

لوله های درز مستقیم اهنی و فولادی که به روش درز مستقیم تولید می شوند می توانند به روش های گوناگونی در فرایند تولید درز انها جوش داده شوند که این لوله ها عبارتند از لوله های درز مستقیم صنعتی ، لوله های درز مستقیم با جوش زیر پودری و لوله های درز مستقیم با جوش ماهیچه ای در اصطلاح عامیانه در کشور ایران به لوله هایی که با پسوند صنعتی مورد فروش تولید و استفاده قرار میگیرند به لوله هایی گفته میشوند که درز انها صرفا یک جوش نمایشی جهت پوشانده شدن درز را دارد و مورد کاربرد جهت استفاده در ستون ها و یا پایه های بیلبرد و یا استفاده در ساخت استراکچر قرار می گیرد .

لوله هایی که در ادبیات عامیانه صنعتی در ایران با نام لوله های صنعتی شناخته می شوند قابلیت استفاده در خطوط انتقال سیالات را ندارند چراکه درز انها به روش کاملا مبتدی صرفا جوشکاری می شود تا شکل ظاهری لوله حفظ شده و از لوله مورد نظر بتوان برای ساخت سازه های صنعتی استفاده نمود .

پس لوله هایی که در بازار آهن و فولاد ایران با نام لوله های صنعتی با واژه و کلید واژه (صنعتی) شناخته می شوند در حقیقت لوله هایی هستند که برای ساخت استراکچرها و سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند .

به هیچ عنوان استفاده از این لوله ها در ساخت استراکچرهای خطوط انتقال وجود ندارد از دیگر روش های تولید لوله های در مستقیم می توان به لوله های سایز بالای درز مستقیم به روش های جوش ماهیچه ای و یا جوش زیر پودری اشاره نمود .

در این دو تکنیک تولید لوله های سایز بالا از لوله های سایز بالا برای خطوط انتقال استفاده می شود و تکنیک جوش در ماهیچه ای و جوش زیر پودری در دسته با کیفیت ترین فرایند تولید لوله های سایز بالا قرار دارد .

لوله های سایز بالایی که با تکنیک درز مستقیم ماهیچه ای تولید میشوند می توانند در خطوط انتقال آب و گاز با فشارهای بسیار بالا مورد استفاده قرار گیرند .

در شکل ظاهری لوله هایی که با نام درز ماهیچه ای شناخته می شوند به لوله هایی گفته می شوند که درز آنها برآمدگی از بیرون لوله و از داخل لوله دارد و بافت این لوله ها در فرایند جوشکاری بافت به هم پیوسته و بافت ویژه ای است که پس از تولید تست های هیدرواستاتیک و تست های رادیوگرافی بر روی فرایند جوش صورت می پذیرد .

پس لوله هایی که در خطوط انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرند لوله هایی هستند که به روش جوش زیر پودری و یا جوش ماهیچه ای تولید می شوند .

عملیات فلنج گذاری لوله های سایز بالا برای خطوط انتقال :

لوله های سایز بالا به چند روش در خطوط انتقال مورد استفاده قرار می گیرند این لوله ها به صورت جوشی به هم جوش داده می شوند و اتصالات لوله های سایز بالا بعضا توسط فلنج به قطعه ی دیگر خط انتقال متصل می شود استفاده از فلنج در فرایند خطوط انتقال معمولا در پایان خطوط و یا در ابتدای خطوط صورت می پذیرد به این صورت که فلنج ها معمولا در محل هایی بر روی لوله های سایز بالا نصب می شوند که این لوله ها نیاز است به فیتینگ ها و اتصالات دیگر متصل شوند .

لوله ها در خطوط انتقال معمولا در نقاطی که به شیر فلکه های غول پیکر و یا زانوها و یا تبدیل ها متصل می شوند به روش تکنیک اتصال فلنج متصل می شوند اما برای خطوط انتقال که صرفا خط مستقیم انتقال هست لوله ها پیا پی و پشت سر یکدیگر به هم جوش داده می شوند .

واردات و تولید لوله های سایز بالا در ایران جهت خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا

لوله های سایز بالا در دو دسته وارداتی و داخلی در کشور ایران موجود است که این لوله ها در صورتی که در محل های حساس صنعتی مورد استفاده قرار گیرند معمولا در انواع وارداتی و یا در انواع داخلی مورد استفاده قرار می گیرند .

لازم به ذکر است از لوله های سایز بالای درز مستقیم که در داخل کشور تولید می شود نیز بعضا برای کیفیت بالاتر از ورق های وارداتی برای ساخت این لوله ها استفاده می شود .

ورق های وارد شده به کشور که از کمپانی های معتبر ساخت ورق های فولادی تامین می شود پس از انتقال به کارخانجات تولید لوله های فولادی سایز بالا فورمینگ شده و به شکل لوله های سایز بالای فولادی درمی آیند .

در کشور ایران شرکت های زیادی اقدام به تولید لوله های سایز بالای فولادی می نمایند که خریداران لوله های سایز بالا در صورت گرفتن تاییدیه از سوی کارفرمایان خود می توانند از لوله های داخلی برای خطوط انتقال خود استفاده کنند .

در فرایند تولید لوله های سایز بالا و مصرف این لوله ها در صورتی که حساسیت کاری بر روی پروژه ها زیاد باشد معمولا کارفرمایان و پیمانکاران این عرصه از لوله های وارداتی که توسط شرکت ها و کارخانجات تولیدی لوله های سایز بالای معتبر در جهان تولید می شود برای ساخت سازه های خود استفاده می کنند .

لوله های سایز بالا معمولا در دسته پرمصرف ترین فولادهای کاربردی در جهان قرار دارد و در کشور ایران نیز از لوله های سایز بالا برای بسیاری از مصارف صنعتی استفاده می شود در این مقاله سعی شد که کاربردها شکل تولید و مصرف لوله های سایز بالای فولادی را به صورت اختصار برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم .

در مقاله های اینده به صورت تخصصی سعی در ارائه ی مشخصات فنی و کاربردهای کلیدی لوله های سایز بالا برای شما همراهان گرامی را داریم .

لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و فروش مهزیار فولاد اقدام به تأمین جهت خرید لوله فولادی آهنی سایز بالا  در آلیاژها و گریدهای مختلف نماید و شما خریداران گرامی می توانید از لوله های سایز بالای فولادی برای مصارف خود در صنایع از بخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد استعلام نمایید .

شرکت مزیار فولاد تامین کننده لوله های سایز بالای فولادی می باشد که این لوله ها را به روش های مختلف به روش های اسپیرال مانیسمان و درز مستقیم در آلیاژهای گوناگون مطابق با آلیاژهای استاندارد امریکا و آلمان برای خریداران تامین می نمایند و امکان تولید لوله های سایز بالا به روش اسپیرال تا ضخامت 15 میلی متر و تا سایز 64 اینچ به صورت سفارشی توسط شرکت مهزیار فولاد تامین می شود برای خرید لوله های سایز بالا می توانید با بخش بازرگانی و فروش شرکت تماس حاصل نمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *