مهزیار فولاد صنعت بهترین شرکت فروش تیرآهن هاش

تیرآهن هاش و آشنایی با کاربرد و ویژگی‌های آن

تیرآهن هاش به طور گسترده در کاربرد‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل استحکام بالا و سهولت ساخت معمولاً در ساخت خانه‌ها، پل‌ها، تریلر‌های بزرگ و غیره استفاده می‌شود. مهزیار بهترین شرکت فروش تیرآهن هاش اروپایی در خدمت شماست. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما از قیمت روز تیرآهن هاش و قیمت تیر آهن هاش 28 آگاه شوید و خرید تیرآهن هاش اروپایی خود را به بهترین نحو انجام دهید. 

تیرآهن هاش چیست؟

تیر، یک عنصر سازه‌ای است که یک ساختمان یا سازه را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تکیه‌گاه اولیه یا تکیه‌گاه ثانویه باشد و عموماً برای تحمل بار از اعضای دیگر مانند پی یا دیوار‌های بیرونی استفاده می‌کند. تیر‌ها بر اساس شکل و اندازه و همچنین بر اساس مواد و نحوه اتصال آن‌ها به ساختار ساختمان، طبقه‌بندی می‌شوند. تیر‌ها معمولاً از چوب، فولاد یا بتن ساخته می‌شوند 

معمولاً از تیر‌ها هنگام ساخت ساختمان استفاده می‌کنند؛ زیرا امکان نصب آسان سیم‌کشی و لوله‌کشی را فراهم می‌کند، بدون نیاز به نگرانی در مورد کار بیش از حد یک قسمت از ساختمان. از انواع تیر‌های فولادی می‌توان به تیرآهن هاش اشاره داشت. این تیرآهن عمدتاً دارای یک قسمت افقی به نام فلنج و یک قسمت عمودی به نام وب است. تار در مقابل تنش‌های برشی مقاومت می‌کند و فلنج‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر بیشتر لنگر خمشی که از روی تیر فولادی می‌آید مقاومت کنند. 

تفاوت بین تیرآهن H و تیرآهن I  

فلنج‌های تیرآهن H همگی از ضخامت یکسان و دارای مقاطع نورد هستند. آن‌ها همچنین پهن هستند و سطوح داخلی و خارجی معمولاً موازی‌ای دارند که باعث می‌شود در اتصال پیچ و مهره‌های با استحکام بالا و سایر اجزا قوی باشند. تار و فلنج‌ها دارای چیزی است که به آن اریب گفته می‌شود که در آن سه قطعه فلز به هم می‌پیوندند و در انتها مانند یک تکه فلز ظاهر می‌شوند. تیرآهن‌های هاش دارای فلنج‌های بالا و پایین هستند که بیشتر از فلنج‌های تیرآهن‌های دیگر مانند تیرآهن I (آی) از تار بیرون می‌آیند. تفاوت اصلی بین تیرآهن‌ هاش و تیرآهن‌های I در این است که تیر‌های H دارای دیواره‌ها و فلنج‌های ضخیم‌تری هستند، عاملی که آن‌ها را برای ساخت سکو‌های با اندازه‌های مختلف‌ایده آل‌ تر می‌کند. فلنج‌های ضخیم‌تر، پرتو‌های H را قوی‌تر کرده و می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند.

 

فروش تیرآهن هاش در مهزیارفولاد صنعت

مهمترین کاربرد‌های تیرآهن هاش  

  • پروفیل H برای نیم‌ساخت‌ها، پل‌ها، سکو‌ها و سایر پروژه‌های ساختمان‌های مسکونیایدئال است. 
  • یک تیرآهن هاش، مناسب برای ساخت آسمان‌خراش‌ها و مجتمع‌های صنعتی غول‌پیکر است. 
  • در ساخت قاب برای راه‌های ترولی، آسانسور، تریلر و حتی تخت کامیون مناسب است.     

ویژگی‌های تیرآهن H 

  • این تیرآهن دارای تار ضخیمی است و در سازه‌هایی با استحکام بالا کاربرد دارد. 
  • سطح مقطع تیرآهن H می‌تواند بار مستقیم و تنش کششی را تحمل کند و می‌تواند در برابر پیچش مقاومت کند؛ زیرا سطح مقطع گسترده‌ای دارد.
  • خاصیت مقاومت در برابر کشش و فشار، آن را برای طرح‌های ساختمانی‌ای که نیاز به پشتیبانی از بار‌های عمودی مانند کابل‌ها یا تیر‌ها دارند، ‌ایدئال می‌کند. 
  • این پروفیل‌ها را می‌توان تا هر اندازه یا ارتفاعی ساخت. حتی می‌توان از آن برای دهانه‌هایی تا ۱۰۰ متر استفاده کرد. 
  • فلنج‌های یک تیرآهن هاش بلند هستند و بیشتر از تار مرکزی بیرون می‌آیند. 
  • تیرآهن‌های H برای تحمل بار کف و سقف در فواصل طولانی‌تر مناسب ‌هستند. 

انواع تیرآهن هاش 

تیرآهن های H دارای دو دستۀ HEA (تیرآهن بال پهن سبک) و تیرآهن هاش jis (تیرآهن بال پهن) هستند. این دو نوع در خواص مکانیکی از جمله وزن، سطح مقطع، لحظه اینرسی، ماژول‌های مقاومت و شعاع اینرسی با هم تفاوت دارند. 

مزایای و معایب استفاده از تیرآهن هاش 

در ادامه قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب تیرآهن هاش آشنا کنیم.

 

خرید تیرآهن هاش در مهزیارفولاد صنعت

 

مزایای تیرآهن H 

  • تیرآهن H به دلیل مزیت توزیع سطح مقطع بهینه و نسبت معقول مقاومت به وزن، یک مقطع فولادی با کارایی بالا است. 
  • مزیت دیگر تیرآهن H این است که به طراحان سازه ساختمان اجازه می‌دهد تا بار را در یک منطقه وسیع توزیع کنند؛ این بدان معنی است که می‌تواند یک ساختار بزرگ‌تر یا گسترده‌تر را با خطر کمتر خرابی پشتیبانی کند. 
  • همچنین تیرآهن هاش وزن کمتری از یک تیر مربعی با همان اندازه دارد، اما می‌تواند بار بزرگ‌تری را تحمل کند و کارایی بیشتری داشته باشد. 

معایب تیرآهن H 

  • هزینه: این تیرآهن‌ها و به طور کلی تمام تیرآهن‌های فلزی، نسبت به انواع دیگر، کمی گران هستند و همچنین هزینه بیشتری برای نصب نیاز دارند. 
  • رنگ‌زدگی: تیرهای فولادی مانند تیرآهن هاش می‌توانند رطوبت و تراکم را در سازه حفظ کنند و منجر به مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی شوند.  
  • وزن: این تیرآهن‌ها بسیار سنگین هستند؛ بنابراین کار کردن با آن‌ها اغلب دشوار است.  
  • ظاهر: تیرآهن‌های H وقتی در معرض دید قرار می‌گیرند، معمولا  نظر ظاهری جذاب نیستند؛ بنابراین با روش‌های معماری پنهان می‌شوند 

قیمت تیرآهن هاش

قیمت تیرآهن هاش و سایر تیرآهن‏‌ها بسته به نوع و اندازه تیرآهن متفاوت است. برای گرفتن قیمت دقیق و بروز این تیرآهن با شرکت مهزیار فولاد صنعت تماس گرفته و قیمت لحظه‌ای آن را دریافت کنید. 

نتیجه‌گیری: 

تیرآهن هاش همانطور که از نام آن پیداست تیرچه فولادی نورد شده (RSJ) با مقطع به شکل حرف بزرگ H است. یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین اعضای سازه‌ای فولادی است که در ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود. آن‌ها دارای فلنج‌های پهن هستند که معمولاً در پروژه‌های ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند. خرید تیرآهن هاش با بهترین کیفیت و برترین قیمت را از مهزیار فولاد صنعت بخواهید. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *