بهترین فروشنده ورق A36درشرکت مهزیار فولاد صنعت

خرید بهترین ورق A36 در شرکت مهزیار فولاد  

ورق A36  

ورق فولادی A36، در صنعت به عنوان یک آلیاژ کلیدی و پرکاربرد جهت ساخت بسیاری از سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دهه ۵۰ میلادی این آلیاژ برای ساخت بدنه شناور‌ها، مورد تأیید Loids قرار گرفت و از آن پس این فولاد به پایه اصلی آلیاژ صنایع دریایی بدل گشت. همه ساله بسیاری از شناور‌ها و کشتی‌های تفریحی، باری، بارج‌ها و یدک کش‌های دریایی از این الیاژ ساخته می‌شوند. در حقیقت نوع استاندارد ورق فولادی A36 برابر با استاندارد DIN آلمان آلیاژ GL-A36 است و در قسمت‎‌های مختلف صنعت مورد مصرف و کاربرد قرار میگیرد. 

فرایند تولید ورق A36 

ورق‌های A36رکه به روش نورد گرم فولادی تولید می‌شوند، با عناصر کربن، منگنز، سیلیسیوم آلیاژ‌ریزی می‌گردند و جهت استفاده در کلیه‌ی سازه‌های دریایی، جهت ساخت انواع سازه‌های صنعتی و بسیاری از سازه‌هایی که فولاد مورد کاربرد در آن‌ها می‌بایست رقمی معادل ۲۷۵MP تست کشش را تحمل نماید، مورد مصرف قرار می‌گیرند. پس همانطور که گفته شد ورق A36 در فرآیند تولید همچون دیگر کربن استیل‌های فولادی به روش نورد تولید می‌گردند که این ورق‌ها می‌توانند به صورت کویل و یا شیت فابریک تولید گردند. 

ترکیب شیمیایی ورقA36 

ترکیب شیمیایی ورق A36 شامل، 0.25٪ کربن، 0.030٪ فسفر، 0.030%  گوگرد، 0.40٪ سیلیکون و 0.20٪ مس است. هر چه ضخامت این ورق بیشتر باشد، مقدار کربن آن بیشتر است.

 

 

 خرید بهترین ورق A36 در شرکت مهزیار فولاد صنعت

خاصیت مکانیکی ورق A36 

فولادهایی با محتوای کربن بالاتر، استحکام، سختی و مقاومت به سایش بیشتری دارند، در حالی که فولادهایی با محتوای کربن کمتر، شکلپذیری، جوشپذیری و چقرمگی بیشتری دارند. فولادهای کربنی که اکثر گریدهای AISI-SAE در محدوده 1000 را شامل می‌شوند، بر اساس سطح محتوای کربن خود به‌ عنوان کم (زیر 0.3%)، متوسط ​​(0.3٪ تا 0.6٪) و بالا (0.6٪ و بالاتر) طبقه‌بندی می‌شوند. فولادهای آلیاژی که شامل گریدهای AISI-SAE در محدوده 1300 و 4000 و بالاتر هستند، از عناصری مانند کروم، مولیبدن و نیکل برای اصلاح خواصی مانند ماشین‌کاری و مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌کنند. فولادهای ابزار، که شامل اکثر گریدها با درجه حروف و عدد هستند، دارای محتوای کاربید بالا برای مقاومت در برابر سایش، سختی بالا، و توانایی نگه داشتن لبه برش. برخی از فولادهای ابزار برای مقاومت در برابر تغییر شکل هنگام استفاده در دماهای بالا طراحی شدهاند. 

ضخامت و ابعاد ورق A36 

ورقهای A36 در صنایع گوناگونی که مورد استفاده قرار میگیرند، از ضخامتهای 4 میلی متر الی 100 میلی متر کاربرد دارند. 

همچنین میتوانند در ابعاد گوناگون تولید گردند که معمولا ابعادهای مصرفی خریداران جهت ساخت سازههای صنعتی، ابعاد ۱.۵*۶، ۱.۵*۱۲، ۶*۲ و ۱۲*۲ میباشد. 

موارد استفاده از ورق A36 

بسیاری از سازه‌های فولادی صنعتی که می‌بایست جهت صنایع گوناگون فلزی مورد استفاده قرار گیرند (صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آهن‌گری، قطعه‌سازی) از ورق  A36 استفاده می‌گردد. از دیگر کاربرد‌های ورق دریایی A36 ساخت سازه‌های سنگین است. بدین صورت که از این سازه‌ها جهت ساخت شاسی‌های بدنه‌ی ماشین آلات صنعتی نیز استفاده می‌شود. 

ورق فولادی A36 به دلیل نسبت استحکام به وزن و شکل‌پذیری بالا معمولاً در کاربرد‌های سازه‌ای استفاده می‌شود، زیرا این ویژگی‌ها باعث می‌شود A36 به قطعات ساختاری مختلفی تبدیل شود که می‌توانند نیرو‌های زیادی را تحمل کنند. برخی از کاربرد‌های زیرساختی رایج برای A36 شامل ساخت پل و ساختمان است. در حالی که بیشتر در بخش زیرساخت استفاده می‌شود، تطبیق‌پذیری صفحه فولادی A36 آن را برای استفاده در سایر صنایع نیز ‌ایده‌آل می‌کند. 

 

ورق A36 بهترین نوع ورق فولادی

 

شرکت‌ها و تولید‌کننده‌های ورق A36  

ورق‌های A36 در بازار ایران توسط شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان تولید و عرضه می‌گردد و این ورق‌ها در انواع وارداتی تولید کشور‌های چین، هند، و کره جنوبی هستند که در بازار ایران یافت می‌شوند. 

مزایا و معایب ورق A36 

این ورق به راحتی ماشین‌کاری، جوشکاری و شکل‌دهی می‌شود و آن را به یک فولاد همه منظوره تبدیل می‌کند. نسبتاً انعطاف‌پذیر است و در هنگام آزمایش استحکام کششی می‌تواند تا حدود ۲۰ درصد طول اولیه خود کشیده شود. ترکیبی از استحکام و شکل‌پذیری به این معنی است که مقاومت ضربه‌ای عالی در دمای اتاق دارد. به دلیل محتوای کربن کم، می‌توان آن را بدون اثرات نامطلوب بر خواص آن، عملیات حرارتی کرد. یکی از معایب فولاد A36 این است که به دلیل سطوح پایین نیکل و کروم، مقاومت بالایی در برابر خوردگی ندارد. 

ماشین‌کاری، استحکام و دوام A36 آن را برای کاربرد‌هایی که به موادی نسبتاً سبک، اما به اندازه کافی قوی و بادوام برای مقاومت در برابر استرس زیاد نیاز دارند، ‌ایده‌آل می‌کند. این ویژگی‌ها در مصالح مورد استفاده برای ساخت زیرساخت‌ها مانند ساختمان‌ها و پل‌ها، که در آن آسیب‌ها و شکست‌های سازه‌ای می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد، بسیار مهم هستند. 

خرید ورق A36 

شما می‌توانید جهت خرید انواع ورق‌های دریایی A36 و ورق‌های فولاد با آلیاژ DIN A36 با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱۰۲۱ تماس حاصل نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت تأمین‌کننده کلیه ورق و لوله‌های آلیاژی جهت استفاده در مصارف گوناگون در ایران است. این شرکت تأمین و فروش ورق A36 و آلیاژ A36 در ایران را عهدهدار می‌باشد. از خریداران و صنعتگران عزیز تقاضا می‌شود جهت خرید ورق A36 با شماره واحد فروش شرکت به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید جهت دیدن محصول صفحه اینستاگرام ما را ببیند 

نتیجه‌گیری:

ورق A36، دهههاست به صنعت خدمت می‌کند و همچنان محبوب مهندسان طراحی سازه برای سازه‌های فولادی امروزیست. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *