خرید لوله API

خرید لوله API

خرید لوله API

خرید ، فروش آلیاژهای گرید های API برای مقاطع لوله :

لوله ها با گریدهای API که مخفف استاندارد مدارهای پایپینگ برابر با استانداردهای کشور امریکا می باشد در دسته پر مصرف ترین مقاطع فولادی پایپینگ برای خطوط انتقال میعانات مختلف و همچنین خطوط انتقال گاز در سراسر جهان قرار می گیرد .

خرید لوله API

خرید لوله API

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

در این مقاله به برخی از آلیاژ های گرید های API می پردازیم که این آلیاژ ها عبارتند از :

( API X70 – API X65 – API X60 – API X52 ) شناخت آلیاژ های گرید های سری API X52 تا X70 در صنایع گاز :

بزرگترین خریداران لوله های گرید های API برای ساخت ادوات و استراکچر های صنایع گاز شرکت های پیمانکار فعال در حوزه های گاز می باشند استانداردهای گرید های X52 – X60 – X65 – X70 در دسته استانداردهای API کشور ایالات متحده امریکا قرار می گیرد .

که گرید های سری X با اعدادی که ذکر کردیم می تواند مقاومت های متفاوتی را با توجه به سایز اینچ و رده لوله های به کار رفته در خطوط انتقال گاز و یا کلیه سازه هایی که در پالایشگاه های گازی به کار گرفته می شود را در برگیرد لوله ها با گرید های X52  می تواند برای خطوط انتقال گاز از نقطه ای به نقطه ای دیگر در سایزهای مختلف مورد کاربرد قرار گیرد و همواره باید این را در نظر داشته باشیم که کلیه لوله های خطوط انتقال گاز در کلیه کشورهای جهان با استانداردهای API گرید های X تولید می شود .

که ابتدایی ترین گرید X می تواند API5L X42 و مقاوم ترین این گریدها API5L X70 باشد پر مصرف ترین آلیاژ به کار رفته در استانداردهای خطوط انتقال گاز در جهان API5L X52 می باشد که معمولا با توجه به کنترل نمودن فشار گاز موجود در خطوط انتقال گاز در کلیه مدارهای پایپینگ سیال که الزام به استفاده از لوله های گرید های X را به وجود می آورد از گریدهای X52 و  که پرمصرف ترین آلیاژهای گرید های API X می باشد استفاده می شود .

خرید لوله API

خرید لوله API

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله ها با گرید های API5L X52  می تواند به روش های گوناگونی تولید شود که در این مقاله به تکنیک های تولید لوله های گرید های API با استانداردهایی که با پیشوند X تولید می شوند اشاره می کنیم .


لوله های گریدهای X52 در 3 نوع مانیسمان درز مستقیم و یا اسپیرال تولید می شود که تکنیک تولید این لوله ها به روش درز مستقیم می تواند چند تکنیک مختلف را شامل شود که این تکنیک ها عبارتند از :

لوله های درز مستقیم درز زیر پودری ، لوله های درز مستقیم درز ماهیچه ای ، لوله های درز مستقیم درز ذوبی در تکنیک های به کار رفته برای پوشاندن درز لوله های سری API که به روش درز مستقیم تولید می شوند .

به این 3 روش این لوله ها فراوری و تولید شده تا در نهایت به دست مصرف کنندگان برسند اما با کیفیت ترین لوله های گرید های API5L X52 لوله های مانیسمان ساخته شده با همین آلیاژ می باشد که معمولا توسط شرکت های تولید لوله های فولادی در جهان با آلیاژ های API5L X52 و در دو نوع PSL1 و یا PSL2 تولید می شود .

لوله های گرید های X52 می تواند به روش های اسپیرال نیز تولید شود که برای خطوطی که فشار گاز در آنها بسیار بالا می باشد معمولا از لوله های اسپرال استفاده نمی شود لوله های اسپیرال در دسته لوله های API5L قرار می گیرد که فشار داخل این لوله ها در مدارهای پایپینگ و در مدار سیالات به نسبت دیگر موارد مشابه ( مانیسمان و درز مستقیم ) فشار کمتری بوده که می توان از این لوله ها برای این دسته از سازه ها استفاده نمود .

خرید لوله API

خرید لوله API

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های گریدهای API5L در گرید های بالاتر از X52 نیز تولید می شود که این گریدها عبارتند از :

X60 – X65 – X70 گریدهای ذکرشده هر کدام به میزان بالا رفتن اعداد سمت راست و اعدادی که پس از واژه لاتین X قرار می گیرد می تواند مقاومت های بیشتری را در شرایط سازه ای از خود نشان دهد در سیستم مقاومت مکانیکی در تست های صورت گرفته بر روی لوله های API همواره لوله های X70 دارای بیشترین مقاومت مکانیکی و خواص مکانیکی در شرایط سازه ای و استراکچری در مدارهای پایپینگ انتقال گاز قرار دارند .

لوله ها با گرید های X65 – X60 – X52 – X42  هرچقدر میزان عدد سمت راست در لوله های گرید های X پایین تر بیاید خواص مکانیکی این لوله ها نیز پایین تر امده و در نتیجه مدارهای پایپینگ سیالات که با انها گازهای استخراج شده از میادین گازی را انتقال میدهند می توانند با فشارهای کمتری از داخل این مدارها عبور کنند فشارهای بالا معمولا مخاطراتی را برای خطوط انتقال همواره دارند که در برخی از پالایشگاه های گازی و یا به خطوط انتقال سیالات گازی به صورت عمدی توسط طراحان خطوط انتقال با گریدهای ایکسX42 – X52 طراحی می شود .

چراکه نیاز به پایین آوردن فشار گاز منتقل شده از نقطه A به نقطه B در برخی از این سازه ها بسیار حائز اهمیت بوده و فشار در برخی از این سازه ها بسیار پایین می باشد معمولا در خطوط انتقال گاز که از لوله های گرید های API استفاده می شود ابتدای خطوط انتقال دارای فشار بسیار بالاتری به نسبت انتهای خطوط انتقال می باشد که برای سازندگان و دایر کنندگان خطوط انتقال گاز در سراسر جهان معمولا در خطوط انتقال از چندین متریال گرید X برای این دسته از لوله ها استفاده می شود .

برای مثال خطوط انتقال گازی که می بایست گازی را از نقطه ی A به نقطه ی B منتقل کند و طول این خط انتقال بیش از 200 کیلومتر می باشد برای ابتدای خط انتقال که بالاترین فشار پمپاژ گاز همواره در ابتدای خطوط قرار دارد از آلیاژهای گرید های   API5L X70 و در انتهای خط که در نهایت گاز از آن خارج شده و وارد مصرف کنندگان پایین دست می شود از گرید های API5L X42 یا X52  استفاده می کنند .

در طول خطوط انتقال همواره بعضا توسط پیمانکاران و کارفرمایان فعال در عرصه ی دایر نمودن خطوط انتقال گاز آلیاژ های به کار رفته با توجه به تغییر فشار وارده به داخل جداره های لوله از ابتدا تا انتهای خط انتقال گاز متغییر می باشد و با توجه به اینکه معمولا بالاترین فشار در خطوط انتقال گاز به ابتدای خط و ابتدای شروع پمپاژ مواد گازی عبور کننده از داخل لوله ها و مدارهای پایپینگ اختصاص داده می شود ابتدای خطوط انتقال گازی که با لوله های API ساخته می شوند .

از آلیاژهایی که دارای خواص مکانیکی بالاتری هستند استفاده می شود لوله های گریدهای API برای خطوط انتقال معمولا در سایت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند و از این لوله ها برای خطوط انتقال معمولا از لوله های درز مستقیم فولادی با استانداردهای گریدهای X استفاده می شود .

لوله های گریدهای API برای خطوط انتقال در سایزهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد و هر قدر مصرف کننده نهایی و انتقال گاز به صنایع پایین دستی پیش برود سایز لوله ها کوچک و کوچک تر شده تا در نهایت به دست مصرف کننده نهایی با سایزهای 1 الی 2 اینچ گاز برسد .

در ابتدای خطوط انتقال گاز برای مثال : خطوط سراسری انتقال گاز کشور با مدارهای پایپینگ خطوط انتقال گاز با سایز های 64 اینچ یا 56 اینچ دایر می گردد این در حالیاست که در انتهای خطوط به جز اینکه آلیاژ های به کار رفته آلیاژها یک هستند که دارای مقاومت کمتری می باشند سایز لوله های به کاررفته در پایین دست و در انتهای خطوط کوچک و کوچکتر شده و در مسیر انتقال همواره از تبدیل هایی که سایزهای اینچ را کوچک کوچکتر می کنند برای خطوط انتقال گاز استفاده می شوند .

استانداردهای گرت های API در دسته پر مصرف ترین فولادهای به کار رفته در لوله های فولادی در جهان قرار می گیرد چراکه کلیه خطوط دایر شده گاز در سراسر جهان از استانداردهای گریدهای API پیروی می کنند و با توجه به این که کشور ایالات متحده امریکا بنیان گذار انتقال خطوط گاز در جهان بوده همواره استانداردهای به کار رفته در سیستم های انتقال گاز در کشور امریکا در دیگر کشورهای جهان نیز الزام آور شده و واژه ها و آلیاژهای امریکایی برای این خطوط انتقال در نظر گرفته می شود .

لوله های به کاررفته در خطوط انتقال گاز توسط بسیاری از شرکت های بازرگانی خریداری سفارش گذاری و تامین می شود و خریداران و فروشندگانی که در عرصه تامین لوله های API با گرید های X42 – X52 – X60 – X65 – X70  را نیاز داشته باشند می توانند این لوله ها را از کارخانجات تولیدی این لوله ها در کشور و یا به صورت وارداتی و یا شرکت های بازرگانی فعال در این زمینه ها خریداری نمایند .

لوله های به کاررفته API در خطوط انتقال گاز همواره می بایست توسط شرکت های رده بندی و استانداردگذاری رده بند استاندارد شوند که این استانداردگذارها درکشور ما شرکت SGS می باشد که می بایست کلیه خطوط انتقال را اعم از لوله ها الیاژ لوله ها و اتصالاتی که به صورت جوشی به هم متصل می شود را پس از دایر نمودن خط استاندارد نموده تا این خط بتواند برای انتقال گاز مورد بهره بردارداری قرار گیرد .

برای تهیه انواع لوله های API و دایر نمودن خطوط انتقال گاز به صورت کوچک و یا طویل می توانید با بخش بازرگانی و فروش شرکت تماس حاصل نموده تا لوله های API مورد نیاز خود را برای خطوط انتقال و یا سازه های پالایشگاهی پتروشیمی و سازه های نفتی از بخش بازرگانی و فروش شرکت خریداری نمایید .

شرکت ما در خصوص کلیه آلیاژهای به کاررفته در لوله ها تعهدات  کتبی و ضمنی می دهد و پس از خریداری کلیه فولادهای فروخته شده برای خطوط انتقال که با لوله های گریدهایAPI ساخته می شود می توانند مورد آزمون مؤسسات متالوژی معتبر در کشور قرار گیرند تا بتوانند تاییدیه های لازم را برای استفاده در خطوط انتقال و یا ساخت سازه هایی که سیالات با فشار بالا می بایست در انها عبور کند را کسب نمایند .

کلیه خریداران و فروشندگان فعال در زمینه تامین لوله های API  می توانند محصولات موجود در انبارهای خود را با کارشناسان فروش شرکت ما اطلاع دهند و یا در صورتی که نیاز به خرید انواع لوله های API در گریدهای مختلف را دارید می توانید درخواست خرید خود را برای بخش بازرگانی و فروش شرکت ارسال نموده تا از قیمت های روزانه و موجودی انبار لوله های API  در گریدها و آلیاژهای مختلف مطلع شوید .

برای خرید کلیه آلیاژهای گریدهای API در 2 نوع PSL1 – PSL2 همین حالا بابخش بازرگانی شرکت تماس حاصل فرمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *