تیراهن H

تیرآهن هاش

 تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین :

تیرآهن هاش اگر بخواهیم به تاریخچه تیرآهن H اشاره کنیم، می‌توانیم آن را به شرکت کشتی‌سازی بثهلم نسبت دهیم که اولین بار توسط این شرکت برای ساخت کشتی تولید شد.

امروزه این نوع تیرآهن از کاربردی‌ ترین مصالح در ساختمان‌سازی است که به دو دسته تیرآهن هاش سبک و تیرآهن هاش سنگین تقسیم می‌شود 

مقاومت زیاد این تیرآهن در برابر عوامل مختلف، صنعت ساختمان‌سازی را ترغیب به ساخت ابرسازه‌هایی کرده که بسیار مقاوم هستند. تیرآهن هاش در فرایند نورد گرم تولید می‌شود و در ابعاد مختلفی در بازار موجود است.

قیمت روز تیرآهن هاش اهمیت زیادی برای کسانی دارد که در ساخت سازه‌هایی مانند سد، پل و ساختمان‌ها کار می‌کنند. ما در مهزیار فولاد صنعت، آماده فروش تیرآهن هاش سبک و هاش سنگین به شما صنعتگران عزیز هستیم. 

هاش سبک چیست؟

تیرآهن هاش سبک یا IPBL و HEA، تیرآهنی است که ارتفاع آن کمتر از عرض آن است. این تیرآهن وزن بالایی را می‌تواند تحمل کند، اما این تحمل وزن نسبت به تیراهن هاش سنگین، کمتر است.

از دلایل این امر می‌توان به ضخامت کمتر تیرآهن هاش سبک نسبت به هاش سنگین اشاره داشت.  

به طور کلی وزن هر تیرآهنی به ضخامت جان، ضخامت بال و طول مقطع آن بستگی دارد که این در مورد تیرآهن هاش سبک نیز صدق می‌کند.

این مقطع فولادی معمولاً با طول بال ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی‌متر (۱۰ الی ۳۰ سانتی‌متر) ساخته می‌شود. از کاربرد‌های تیرآهن هاش سبک، می‌توان به استفاده از آن به عنوان ستون‌های بلند در اسکلت آسمانخراش‌ها اشاره داشت. از بعد قیمت، قیمت تیرآهن هاش سبک نسبت به تیرآهن هاش سنگین، ارزانتر است. 

تیراهن هاش

ارائه دهنده جدیدترین اخبار فولاد ایران

هاش سنگین چیست؟ 

تیرآهن هاش سنگین با نام‌های دیگر IPBV و HEB یک مقطع فولادی بسیار مستحکم است که می‌تواند وزن بالایی را تحمل کند. این نوع از تیرآهن هاش، دارای عرض و ارتفاع برابر است و به عنوان خرپا یا تیر در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد. تیرآهن هاش سنگین دارای بال‌های بسیار پهن و ضخامت زیاد است، به همین دلیل نسبت به تنش مقاوم است و به علت داشتن سطح مقطع بزرگ، در ستون‌های عمودی نیز کارایی دارد.  

جهت دریافت اطلاع از وزن هاش سنگین و قیمت تیرآهن هاش سنگین با ما در ارتباط باشید 

عمده کاربرد تیرآهن هاش سنگین در سد‌سازی و پل‌سازی است. این نوع از تیرآهن هاش در دو نوع بال پهن سنگین و بال پهن فوق سنگین در بازار عرضه می‌شود.

تفاوت این تیرآهن‌ها در طول بال آنهاست. مثلاً طول بال تیرآهن بال پهن سنگین، بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر و پهن فوق سنگین معادل ۱۰۶ تا ۳۰۲ متر است. البته تیرآهن هاش فوق سنگین به علت کاربرد کم و قیمت بیشتری که دارد، در بازار به صورت محدود، عرضه می‌گردد. 

تیر آهن هاش

ارائه دهنده جدیدترین اخبارفولادایران

فرآیند تولید تیرآهن هاش یا بال‌پهن 

قبل از توضیح فرایند تولید تیرآهن هاش، به ماده اولیه تولید این ماده اشاره می‌کنیم. شمش، ماده اولیه تولید تیرآهن است که با ذوب ضایعات و آهن قراضه در کوره به دست می‌آید.

ضایعات در کوره با دمای ۱۱۰درجه ذوب شده و آلیاژ‌هایی مانند نیکل، کروم، کربن، فسفر، گوگرد، وانادیوم، سیلسیم و مولیبدن به آن افزوده می‌شود، شمش تولید شده برای تولید تیرآهن، وارد چرخه تولید می‌شود. 

در فرایند تولید تیرآهن هاش همان طور که قبلاً نیز گفته شد، از نورد گرم استفاده می‌شود. ابتدا کوره را گرم می‌کنند، سپس شمش‌ها را با جک هیدرلیکی در میان جریان‌های گردابی قرار می‌دهند. با رسیدن به دمای لازم کوره، وارد خط تولید می‌شوند و برای شکل‌گیری، شمش‌ها را در کوره‌هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار می‌دهند.

پس از پخته شدن، در مرحله رافینگ بر اساس متراژ استاندارد، تیرآهن‌ها برش داده شده و در آخر بسته‌بندی می‌شوند. البته بخش اعظمی از تیرآهن هاش در اروپا تولید و در ایران عرضه می‌شود.  

نتیجه‌گیری 

تیرآهن هاش از پرکاربردترین مصالح در بسیاری از صنایع است که در دو نوع هاش سبک و هاش سنگین ارائه می‌شود. معیار‌های مختلفی برای قیمت تیرآهن هاش وجود دارد. هزینه‌های تولید، میزان عرضه و تقاضا، کیفیت، برند تولید‌کننده، نرخ دلار و حمل و نقل از عواملی هستند که در این امر دخیل می‌باشند 

اگر قصد خرید تیر اهن هاش سبک و هاش سنگین و همچنین خرید تیرآهن هاش اروپایی را دارید، سایز و مقدار آن را در نظر بگیرید و با شرکت مهزیار فولاد صنعت، بهترین تأمین‌کننده تیرآهن هاش، تماس بگیرید تا قیمت بروز آن را دریافت کنید. همچنین برای راهنمایی جهت خرید تیرآهن می‌توانید از مشاوران متخصص ما بهره بگیرید. اعتماد شما سرمایه ماست 

شرکت مهزیارفولاد متاهدمیگردد کلیه کالاهای مورد معامله ی خودرا بشرط تایید بازرسی ها و یا QC معتبرداخلی به خریدارن عرضه نمایند به گونه ای که تاپایان فرایند تاییدیه آلیاژهای مورد درخواست مشتریان شرکت مهزیارفولاد متاهد به کلیه آلیاژهای فروخته شده ازسوی تیم بازرگانی خود میباشد.

شرکت مهزیازفولاد سازه تامین کننده کلیه لوله هاومقاطع نفت وگاز وپتروشیمی وصنایع فولادی درکشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *