خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

سوپر آلیاژ چیست ؟ و چه کسانی خریدار سوپر آلیاژ هستند ؟

دردسته تولید فولاد فلزی و آهنی سه دسته فولاد بصورت کلی دسته بندی می شود که سوپرآلیاژ یکی از دسته های شاخص فولادهای فلزی در جهان میباشند .

فولادهای سوپرآلیاژ به فولادهایی گفته می شود که بیس اصلی بافت این فولادها عنصر ( FE ) یا همان آهن نمی باشد ودر حقیقت سوپرآلیاژها ازعناصر خاص آلیاژریزی شده و بافت 100 درصدی فولادهای آلیاژ از عناصر منحصربه فرد و ویژه که کارایی های بسیاری دارد ریخته می شود .

فولادهای سوپرآلیاژ ویژگی های بسیار متمایزی به نسبت کلیه فولادهای کربن استیل و استنلس استیل را دارا می باشند برای ساخت بسیاری از سازه های خاص صنعتی که در شرایط ویژه کار می کنند از سوپرآلیاژها استفاده می شود .

سوپرآلیاژها دربازار تولید و مصرف درجهان دارای نام های گوناگون نیزکه در ادامه این مقاله به نام های شناخته شده سوپرآلیاژها درمیان تولید کنندگان و کارخانجات تولید این دسته از فولادها و نام های شناخته شده میان مصرف کنندها و سازندگان قطعاتی که باآنها آلیاژهای سوپرآلیاژ ساخته می شوند اشاره خواهیم نمود .

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

نام های شناخته شده ی سوپر آلیاژها در بازار مصرف 

سوپرآلیاژها بانام های گوناگونی درسراسر جهان شناخته می شوند این فولادها مطابق استاندارد DIN کشورآلمان با کدهای فولادی که اولین عدد سمت چپ آنها باعدد 2 آغاز می شود شروع می شود واین سوپرآلیاژها همواره نام های گوناگونی درمیان تولید کنندگان و کارخانجات تولید این دسته از فولادها و مصرف کنندگان را دارا می باشند .

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

نام هایی که باآنها سوپرآلیاژها شناخته می شوند عبارتند از :

فولادهای مونل ، فولادهای اینکونل ، فولادهای نایهارد ، فولادهای هستلوی ، فولادهای اینکولوی و نام های دیگری که بسته شکل آلیاژریزی و نوع فولاد های سوپرآلیاژ شناخته می شود برای این دسته از فولادها شناخته می شود .

دراین مقاله به معروف ترین معتبر ترین نام های شناخته شده سوپرآلیاژ اشاره نمودیم که هرکدام از مواردی که دراینجا به آنها اشاره شد دارای کدهای آلیاژی مختلفی می باشد که هر کدام از کدهای آلیاژی می تواند ویژگی های خاصی را داشته باشد مثلا فولادهای سری اینکونل دارای کدهای 3 رقمی متفاوتی است که این کدهای 3 رقمی می تواند هرکدام ویژگی های خاص و منحصربه فردی را درشرایط سازه ای از خود نشان دهد و مورد توجه مصرف کنندگان ساخت قطعات فلزی خاص و ویژه در جهان قرار می گیرد .

برای مثال فولادهای سری اینکونل باکدهای فولادی اینکونل 600 ، اینکونل 625 ، اینکونل 718 و … شناخته می شود که هرکدام از این نام ها و این کدهای آلیاژی که در این مقاله به آن اشاره شد دارای ویژگی های منحصر به فردی که مهندسین متالوژی و مهندسین مکانیک برای ساخت ادوات فلزی خاص برنامه ریزی شده ودرساخت اینجور قطعات بکار گرفته می شود .

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

خرید سوپر آلیاژها 1403/02/03

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

خریداران و کاربردهای فولادهای سوپرآلیاژ 

خریداران فولادهای سوپرآلیاژ شرکت های سازنده ی قطعات فلزی برای صنایع هوافضا ، صنایع فولاد ، صنایع پتروشیمی و صنایع شیمیایی می باشند که هر کدام از صنایع مورد نظر درقسمت هایی از استراکچرهای خود که ویژگی های خاص صنعتی وجود دارد از فولادهای سوپرآلیاژ برای کارهای استفاده می کنند .

فولادهای سوپرآلیاژ دربازار ایران بازار مصرف بسیار محدودی داشته واین فولادها در کشورهای مختلف جهان
ودر کشورهای صنعتی در جهان بسیار پرمصرف می باشد چراکه ازاین فولادها برای ساخت صنایع هوافضا صنایع فولاد پتروشیمی و مواد شیمیایی استفاده می شود .

از فولادهای سوپرآلیاژ برای ساخت قطعاتی که در صنایع هوافضا استفاده می شود بکار گرفته می شود دراین بخش از مقاله توضیحات مختصری در خصوص آلیاژریزی سوپرآلیاژها با دیگر آلیاژها فولادی که همواره در میان شرکت های تولید کننده این فولادها در جهان بصورت محرمانه می باشد اشاره می کنیم .

فولاد های سوپر آلیاژ ( فولاد های محرمانه )

سوپرآلیاژها همان طور که دراین مقاله به آن اشاره کردیم دردسته ی فولادهای ویژه برای ساخت قطعات ویژه ای در جهان قرار می گیرند بعضا بصورت محرمانه آلیاژریزی شده و هرگز کشورهای مختلف اطلاعی در خصوص آلیاژریزی برخی از این فولادها پیدا نمی کنند .

برای مثال ساخت هواپیماهای جنگی که توسط شرکت های نظامی کشورایالات امریکا انجام می شود در برخی از مدل های این هواپیماها به سرعت شتاب برخی از جت های جنگنده که بیش از 2500 کیلومتر درساعت سرعت دارند این هواپیماها درشرایط تردد دراین سرعت بالا بدنه آنها بااصطکاک های بسیار زیادی با هوا دچار داغ شدن می شود .

که شرکت های سازنده ی جت های جنگنده ای که سرعت های بسیار بالا را در شرایط عملیاتی تجربه می کنند فولادهای سوپرآلیاژی رابا عناصری همچون آلومینیوم ، تیتانیوم ، کروم ، نیکل و دیگر عناصر برای ساخت ورق های فولادی که دربدنه ی این هواپیماها ویا موشک های سیستم های زمین به هوا و یا سازه های صنایع فضایی مورد استفاده قرار می گیرد بکار می بندند .

ازآنجایی که برخی از هواپیماهای نظامی وسازه های هوافضا هرگز توسط شرکت های سازنده آنها به دیگر فروخته نمی شود استفاده از فولادها و آلیاژهایی که دربدنه ی این دسته از محصولات فلزی بکار می رود همواره محرمانه می ماند ویکی از دلایل ویژه ساخت این قطعات و ادوات نظامی استفاده ازاین فولادهای محرمانه درساخت این ادوات نظامی می باشد .

مثلا برای ساخت هواپیماهای نظامی و یا موشک های بالستیک ویا موشک های فضایی ازسوپر آلیاژهایی استفاده می شود که مقاومت اصطکاک دربرابر هوا درسرعت های بیش از 3000 کیلومتر را بتوانند از خود نشان دهند .

ازآنجایی که این ادوات نظامی ویا این ادوات فضایی هرگز توسط شرکت های اینجور تکلونوژی ها به دیگر کشورها فروخته نمی شود همواره نوع این فولادها محرمانه باقی میماند و همواره کشورهای نمی توانند از تکلونوژی ساخت این فولاد ها و از شکل آلیاژریزی این فولادها بهره مند شوند .

یکی دیگر از ویژگی های سوپر آلیاژ استفاده از این آلیاژها در صنایع مختلف که موارد استفاده های صنعتی سوپرآلیاژها از آن جایی که برپایه کدهای فولادی تعریف شده است بصورت عمومی اطلاعات آنها همواره موجود بوده ودراین قسمت از مقاله به سوپرآلیاژهای مصرفی درصنایع ویژه و خاص جهان اشاره می کنیم .

تولید کنندگان سوپرآلیاژ در جهان

فولادهای سوپرآلیاژ از تکلونوژی ساخت بسیار پیچیده ای برخوردار می باشند و فولادهای که برای ساخت قطعات فلزی در صنایع تولید فولاد صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند توسط شرکت هایی در جهان تولید می شوند که به تکلونوژی ساخت سوپرآلیاژها دست پیدا کرده اند .

کشورهای محدودی در جهان تکلونوژی ساخت سوپرآلیاژها را دارند که این کشورها عبارتند از ایالات متحده امریکا ،کشورژاپن و کشورآلمان این سه کشوری که به آن اشاره شد تکلونوژی ساخت انواع آلیاژ را دارا می باشند که این سوپرآلیاژها می توانند در صنایع مورد استفاده قرار گیرد که همواره مصرف سوپرآلیاژ در این صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد .

مثلا ساخت قطعات فلزی در صنایع شیمیایی بسیار حائز اهمیت بوده که در ادامه این مقاله به این قطعات فلزی و سازه های فلزی صنایع شیمیایی فلزی اشاره می کنیم .

استفاده از سوپرآلیاژها در صنایع شیمیایی

مواد شیمیایی ومواد اسیدی از آنجایی که می توانند خوردگی بسیار بالایی را در شرایط سازه ای بوجود بیاورد معمولا توسط شرکت های سازنده ی این دسته از قطعات برای ساخت مخازن نگهداری مواد شیمیایی و اسیدی از آلیاژهای سری سوپرآلیاژ استفاده می شود .

برخی از موادشیمیایی و مواد اسیدی در کارخانجات تولید مواد شیمیایی تولید می شود می توانند خوردگی بالایی را در شرایط سازه ای بوجود بیاورند که این خوردگی بالا می تواند ورق های فولادی کربن استیل را سوراخ کند برای اینکه این دسته از مواد شیمیایی در مخازن نگهداری شود که این مخازن و عناصر شکل گیری بافت این مخازن بتواند مقاومت دربرابر شرایط اسیدی داشته باشد از سوپرآلیاژهای گریدهای خاصی برای ساخت مخازن اسیدی بااسیدهای بسیار قدرت مند استفاده می شود .
سوپرآلیاژها در بازار مصرف مورد توجه شرکت های ساخت قطعات و مخازن موادشیمیایی قرار می گیرد که این شرکت ها برای ساخت سازه های فلزی خود سوپرآلیاژها برای نگهداری مواد شیمیایی اسیدی باقدرت تخریب بالا استفاده می کنند .
از دیگر ویژگی های سوپرآلیاژها مقاومت این دسته از فولادها به حرارت های بسیاربالا می باشد به همین دلیل سوپرآلیاژها دردسته فولادهای مصرفی صنایع فولاد نیزقرارمی گیرد که درادامه این مقاله به آن اشاره می کنیم .

مصرف سوپر آلیاژها در صنایع فولاد

فولادهای کربن استیل و فولادهای استنلس استیل LOW ALLOY دردسته فولادهایی قرار می گیرد که برای ذوب کردن و فرآوری این فولادها حرارتی معادل 1500 درجه سانتی گراد بوجود می آید .
فولادهای سوپرآلیاژ می توانند در شرایط سازه ای بعضا تا 2000 درجه سانتی گراد را تحمل نموده و در شرایط حرارت بالا در حرارت های بیش از 1500 درجه حتی دفرمه نیز نشوند .
از فولادهای سوپرآلیاژ برای استفاده در کوره های پخت فولاد وبرای استفاده در پاتیل های آلیاژریزی مواد مذاب فولادی نیز استفاده می شود .

سوپرآلیاژها باتوجه تحمل بسیاربالای حرارت درشرایط سازه ای دردسته ی فولادهایی قرار می گیرد می توانند مواد مذاب فلزی را در خود نگاه داشته بدون اینکه بافت آنها کوچکترین آسیبی دیده شود واز آنجایی که استفاده از عناصر کروم و نیکل در بافت آلیاژها بسیارزیاد می باشد این فولادها دردسته فولادهای نسوز مقاومت بالا دربرابر شرایط حرارتی ویژه قرار می گیرد .
یکی دیگراز مصرف سوپرآلیاژها در موتورهای جت هواپیما وجود حرارت بسیارزیاد درموتورهای جت می باشد که دراین فولادها به راحتی می توانند حرارت های مورد نظررا در شرایط عملیاتی ( کارایی موتوردردورهای بالا ) تحمل نمایند و موتورهای جت بعضا بیش از 50 سال برای صنعت مورد نظر می تواند کارایی داشته باشد ، پس سوپرآلیاژها درصنایع فولاد و صنایع ساخت موتورهای صنعت هوافضا نیز بسیار پرمصرف می باشند .

سوپرآلیاژها دنیای بسیار گسترده ای از سازه ها را در بر می گیرد که بیشتر سازه هایی که نیاز به حرارت بالا و نیاز به مقاومت در برابرشرایط اسیدی درآنها دیده می شود ازسوپرآلیاژها برای این صنایع استفاده می شود .

ساخت قطعات ویژه ای که کلیه شرایط مورد نظررا می بایست دارا باشند بسیار حائز اهمیت می باشد که این فولادها دراین صنایع مورد کاربرد قرار می گیرد .

دایره مصرف سوپرآلیاژ ها برای ساخت قطعات وادوات صنعتی بسیار گسترده می باشد .

دراین مقاله سعی شد به بخشی از مصارف سازه هایی که در آنها فولادهای سوپر آلیاژ مورد کاربرد قرار می گیرد اشاره کنیم .
سازه هایی که درآنها سوپرآلیاژها به خدمت گرفته می شود سازه های بسیار متنوع و گسترده ای می باشد که در مقاله های آینده حتما به موارد مصرفی تخصصی تر آلیاژها نیز اشاره می کنیم .

لازم به ذکراست که سوپرآلیاژها در گریدهایی که دراین مقاله به آن اشاره شد ( اینکونل ، نایهارد ، هستلوی ، اینکلوی ، دابلکس ) دردسته ی فولادهایی قرار می گیرد که دربازار مصرف برای مصرف کنندگان و سازندگان قطعات فلزی موجود می باشد وشما مصرف کنندگان و خریداران این دسته از فولادها می توانید فولادهای سری سوپرآلیاژ رابرای ساخت قطعات فلزی منحصر به فرد و خاص خود خریداری نمایید .

فولادهای سوپرآلیاژ دردسته ی فولادهای کم مصرف در صنایع قرار می گیرد که ویژگی های منحصربه فردی را به سازه های که بااین دسته از آلیاژها و فولادها ساخته می شود می دهد .

برای خرید انواع مقاطع فولادی آلیاژی که معمولا در شکل میله گرد و ورق در بازار مصرف بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می توانید درخواست های خرید خود را به بخش بازرگانی و فروش شرکت ارسال نمایید .

لازم به ذکراست بسیاری از گریدهای سوپر آلیاژ و مقاطع سوپر آلیاژ در انبارهای استوک هرگز موجود نمی باشد وباتوجه به گران بودن این دسته از فولادها فولادهای مورد می بایست مورد سفارش تولید توسط شرکت های معتبر این دسته از فولادها قرار بگیرد که فرآیند سفارش گذاری و تولید تامین این فولادها پروسه زمان بررا نیز شامل می شود .

برای خرید انواع فولادهای سوپرآلیاژ می توانید بابخش بازرگانی شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل فرمایید و درخواست خرید خودرا در خصوص فولادهای سری دابلکس برای بخش بازرگانی شرکت ارسال فرمایید .

قیمت آلیاژ های سوپرآلیاژ دردسته ی فولادهای گران قیمت قرار می گیرد که همواره خریداران به این فولادها که فولادهای بسیار گران قیمت می باشند توجه کنند برای خرید انواع سوپرآلیاژ بابخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل فرمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *