خرید انواع آهن آلات ساختمانی از مهزیار فولاد صنعت

انواع آهن آلات ساختمانی و کاربرد آن‌ها

مهزیار فولاد صنعت با بهره‌گیری از دانش بروز دنیا، فروش آهن آلات ساختمانی را برعهده دارد. مهزیار فولاد صنعت با ۳۰ سال سابقه در صنعت آهن آلات، با کیفیت‌ترین فولاد‌های ساختمانی را به دست صنعتگران این عرصه می‌رساند. هدف اصلی ما در این عرصه جلب رضایت مشتری و نصب سازه‌های پایدار است. پس از آگاهی از قیمت روز آهن آلات ساختمانی، می‌توانید با خرید آهن آلات ساختمانی از مهزیار فولاد صنعت، دوام و مقاومت را در صنعت پایدار کنید. 

انواع آهن آلات ساختمانی 

محصولات فولادی‌ را که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در ساختمان، به کار می‌گیرند، آهن آلات ساختمانی می‌گویند. در ادامه با انواع این آهن آلات آشنا می‌شوید و با بررسی و تحلیل آن، خریدی مطمئن خواهید داشت. 

نبشی و ناودانی  

ناودانی، در دسته پروفیل باز قرار می‌گیرد و مانند حرف U انگلیسی است و با توجه به کاربردی که دارد، قیمت آن متفاوت است. نبشی، در دو حالت بال مساوی و نامساوی در بازار به فروش می‌رسد و دارای سطح مقطعی و متشکل از دو ضلع است که با یک زاویه خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند. 

میلگرد 

این محصول فلزی یکی از معروفترین انواع پروفیل و آهن آلات ساختمانی محسوب می‌شود و دارای سطح مقطع دایره‌ای و به شکل توپر است. از نظر ظاهری در دو نوع ساده و میلگرد اجدار دیده می‌شود و در ستون‌ها، بتن آرمه و فوندانسیون ساختمان کاربرد دارد. 

انواع میلگرد 

این مقاطع پرکاربرد دارای تنوع زیادی هستند. میلگرد‌ها در واقع میله‌های بلندی از جنس فولاد‌های ساختمانی هستند که در سایز‌های مختلفی دیده می‌شوند. شرکت‌های سازنده میلگرد، استاندار‌های تولید خود را دارند که این باعث تولید میلگرد با کیفیت و سایز متفاوت در بازار شده است. اغلب میلگرد‌ها توسط فرایند نورد گرم تولید می‌شوند و مشخصات فنی آن‌ها در کارخانه سازنده روی آن‌ها حک می‌شودمیلگردها از نظر استاندارد، شکل و ظاهر، جنس و نوع و کاربرد، دسته‌بندی می‌شوند. 

فروش بهترین آهن انواع آلات ساختمانی در مهزیار فولادصنعت

 

از نظر استاندارد: میلگرد‌ها به چند گروه A1، A2، A3  و A4  تبدیل می‌شوند. در استاندارد‌های بین‌المللی در تولید میلگرد، موارد ASTM، JIS، DIN و ISO دیده می شوند که ASTM از معتبرترین استاندار‌های تولید در جهان است. 

از نظر شکل و ظاهر: میلگرد‌ها به دو دسته ساده و میلگرد آجدار تقسیم می‌شوند 

 از نظر جنس: میلگرد‌های فولاد کربنی، میلگرد اپوکسی، میلگرد گالوانیزه، میلگرد فایبرگلاس، میلگرد استیل و میلپرد کامپوزیتی دیده میشوند. 

از نظر نوع و کاربرد: میلگرد کلاف، میلگرد HSD، میلگرد زیگزاگ، میلگرد ترنس، میلگرد حرارتی، میلگرد تقویتی، میلگرد نرمال، میلگرد بستر، میلگرد ممان منفی و میلگرد اروپایی وجود دارند. 

تیرآهن 

یکی دیگر از آهن آلات ساختمانی، تیرآهن است. تیرآهن انواع مختلفی در بازار دارد و وظیفه آن تحمل بار ساختمان است. سطح مقطع این محصول در دو شکل H و I است. انواع مختلف تیرآهن در بازار شامل، INP، IPE، تیرآهن لانه زنبوری و تیرآهن هاش است. 

برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد و تیرآهن با ما تماس بگیرید. 

رابیتس گالوانیزه 

این یک محصول فولادی است که از ورق گالوانیزه تولید می‌شود و در پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارد. ضخامت رابیتس گالوانیزه بستگی به نوع ورق گالونیزه‌‌ای دارد که از آن تولید می‌شود و وظیفه آن نگهداشتن گچ روی دیوار است. 

پروفیل‌های ساختمانی 

پروفیل‌های ساختمانی اشکال دیگری از فولادهای ساختمانی و دسته‌ای از آهن آلات ساختمانی هستند که در واقع مقاطعی از جنس آلیاژ هستند و وظیفه نگهداری از ساختمان در برابر عواملی مانند زلزله و تخریب را بر عهده دارند. معمولاً این نوع پروفیل‌ها از ورق‌هایی که ضخامت کمی دارد ساخته می‌شوند. پروفیل‌های ساختمانی، محبوبیت زیادی در این صنعت دارند؛ زیرا تنوع زیادی دارند و عمدتاً از جنس ورق ST37  ساخته می‌شوند. 

دسته‌بندی پروفیل‌های ساختمانی بر اساس شکل ظاهری 

در این دسته‌بندی پروفیل‌های باز و بسته قرار می‌گیرند. 

پروفیل‌های باز: شکل ظاهری باز دارند و از انواع آن می‌توان به پروفیل سپری، Z، فرانسوی و کلاهی اشاره داشت. 

همان طور که در بالا گفته شد، یکی از پروفیل‌های باز، پروفیل Z می‌باشد. این نوع از پروفیل معمولا در ساخت سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود و استحکام زیادی ندارد. 

پروفیل‌های بسته: به علت بسته بودن شکل ظاهری این نام را دارند و پروفیل مستطیلی، لنگه دری، مربعی و کلافی از این نوع پروفیل هستند. 

یکی از بهترین محصولات فولادی، که به اسم پروفیل بسته شناخته می‌شود، پروفیل مبلی می‌باشد پروفیل مبلی، عموماً در ساخت مبلمان، میز و صندلی و لوستر کاربرد دارد و با ورق‌های روغنی کم‌ضخامت تولید می‌شود.

   

انواع آهن آلات ساختمانی باکیفیت در مهزیار فولادصنعت

انواع پروفیل آهنی 

پروفیل‌های آهنی از دیگر آهن آلات ساختمانی، به دو دسته تقسیم می‌شوند 

پروفیل‌های آهنی صنعتی 

این دسته شامل محصولاتی می‌شود که در صنایعی مانند خودروسازی و نظامی کاربرد دارند، ابعاد و ضخامت پروفیل‌های صنعتی بسیار بزرگتر از پروفیل‌های ساختمانی است. به همین دلیل به آن‌ها پروفیل ستونی نیز می‌گویند. 

پروفیل‌های آهنی ساختمانی 

این نوع از پروفیل‌‎ها با توجه به نام‌شان در دسته آهن آلات ساختمانی قرار دارند و در ساخت در، پنجره و سقف ساختمان‌ها به کار می‌روند. پروفیل‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند که بر اساس شکل ظاهری و فرایند تولید، دسته‌بندی می‌شوند. در ابعاد ۶، ۱۲ و ۱۴ در بازار موجود هستند و استاندار‌های متفاوتی دارند. همچنین از نظر فرایند تولید در سه دسته نورد گرم، نورد سرد و مرکب ساخته می‌شوند.  

نتیجه‌گیری

همانطور که در متن بالا خواندید، آهن آلات ساختمانی از مهمترین اجزا ساخت و ساز در صنایع ساختمانی و برخی دیگر از صنایع هستند؛ بنابراین حتما باید از شرکتی خریداری شود که بتواند شما را در انتخاب بهترین‌ها یاری کند. مهزیار فولاد صنعت با داشتن کادری مجرب، مشاورانی متخصص، محصولی با کیفیت در خدمت شماست. برای خرید و قیمت آهن آلات ساختمانی با کارشناسان ما در مهزیار فولاد صنعت تماس بگیرید و از بروزترین قیمت‌ها مطلع شوید. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *