فروش بهترین پروفیل هاش در مهزیار فولاد صنعت

پروفیل H چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

در این مقاله از وبلاگ مهزیار فولاد صنعت، بهترین تولیدکننده پروفیل هاش، می‌خواهیم بدانیم که پروفیل H چیست و چه کاربردهایی دارد؛ پس همراه ما باشید.  

همانطور که از نام پروفیل H پیداست، یک مقطع آلومینیومی است و شبیه حرف H انگلیسی می‌باشد. پروفیل هاش دارای دو قسمت (بال) عمودی و یک پل اتصالدهنده افقی بین دو بال است. این پروفیل در صنعت ساختمان بخصوص، نما، برای نصب ورق‌های کامپوزیت کاربرد دارد. 

پروفیل H به دلیل ساختار هندسی خوبی که دارد، مقاومت زیادی در برابر تحمل بار و فشار از خود نشان می‌دهد. در صنایع ریلی، سیستم‌های سردخانه صنعتی، گلخانه‌ها و صنایع الکترونیک از آن استفاده می‌شود. مهزیار فولاد صنعت از پیشروترین تولید‌کنندگان پروفیل هاش در کشور است. این شرکت با داشتن انواع پروفیل بخصوص پروفیل ساختمانی، آماده ارائه خدمت به شما صنعتگران گرامی می‌باشد. 

کاربرد پروفیل 

این پروفیل به دلیل استحکام بالا و قابلیت شکل‌پذیری مناسب، مورد استفاده صنایع مختلفی است. در ادامه به طور خلاصه با برخی از کاربردهای پروفیلآشنا خواهیم شد. 

در پل‌ها و صنایع ریلی 

ریل‌های قدیمی از جنس آهن و فلز بودند و به مرور زمان دچار فرسودگی، زنگزدگی و خوردگی می‌شدند. پروفیل H جایگزین بهتری برای این‌ها شد و امروزه بهترین گزینه برای استفاده در ریل‌ها و پل‌ها می‌باشد. استفاده از این پروفیل در صنایع ریلی، سبب استحکام و دوام بالا در برابر شرایط جوی و اقلیم‌های مختلف و متنوع است. 

در سیستم‌های سردخانه صنعتی 

پروفیل H از مهمترین و پرکاربردترین فلزات در اتاق‌های سردخانه و عایقدار یخچالی است. سبک بودن این پروفیل، دلیل اصلی پرکاربرد بودن آن در این زمینه می‌باشد. 

در گلخانه‌ها

پروفیل H در گلخانه‌ها یکی از مهمترین اتصالات است و نقش عمده‌ای در ساخت این سازه دارد. این پروفیل روی نایلون یا قسمت پلاستیکی گلخانه نصب می‌شود. پروفیل هاش در گلخانهها در انواع مختلف و با پوشش‌های متفاوتی ساخته می‌شود. البته بهترین نوع این پروفیل‌ برای ساخت و ساز گلخانه‌ای، آهن گالوانیزه و فولاد مقاوم است که طول عمر سازه را بالا می‌برد. 

در صنایع الکترونیک

رسانایی خوب، مقاومت فیزیکی بالا و وزن سبک، دلایل استفاده از پروفیل H در صنایع الکترونیک است. این فلز به دلیل‌رسانایی خوبی که دارد برای پوشاندن سطوح سیم‌های مسی استفاده می‌شود و مشکل مقاومت پایین مس را در این صنعت حل می‌کند.

 

مهزیار فولاد صنعت، تأمین‌کننده پروفیل H

تفاوت تیرآهن H با تیرآهن 

هر دو از دسته تیرآهن‌ها هستند، اما در شکل ظاهری، سطح مقطع، استاندارد، وزن، خواص مکانیکی و … تفاوت دارند. اگر قصد خرید پروفیل H را دارید، دانستن تفاوت این دو به شما در امر خرید کمک شایانی می‌کند. 

سطح مقطع 

اولین و مهمترین تفاوت تیرآهنبا تیرآهن، تفاوت در سطح مقطع است که سایر تفاوت‌ها را نیز به همراه خود دارد. تیرآهن معمولی دارای سطح مقطعی به شکل I و پروفیل هاش سطح مقطعی به شکل H دارد. پس تیرآهن، با بال نازک‌تر نسبت به تیرآهن هاش که بال ضخیم‌تری دارد، وزن کمتری را داراست. بقیه تفاوت‌ها نیز مانند این دو به همدیگر مرتبط هستند. 

 استاندارد

معمولاً تیراهن‌ها مطابق با استاندارد IPN، IPB و IPE ساخته می‌شوند که پرکاربردترین تیرآهن در ایران IPE و استاندارد تیرآهن‌های هاش IPB است. اما بهتر است بدانید، انواع پروفیل H استاندارد متفاوتی دارند و در سه دسته ساخته می‌شوند: 

  • هاش سبک مطابق با استاندارد HEA،  
  • هاش سنگین مطابق استاندارد HEB، 
  • هاش‌های فوق سنگین مطابق استاندارد HEM. 

 وزن 

با توجه به سطح مقطعی که در هر دو وجود دارد، پروفیل H به دلیل دارا بودن ضخامت بال و جان بیشتر از تیرآهن معمولی، وزن بیشتری هم دارد. در سایز برابر (مثلاً تیرآهن و هاش هر دو با سایز ۱۸) تیرآهن هاش وزن بیشتری نسبت به تیرآهن‌معمولی دارد. 

 تحمل بار 

تحمل سطح مقطع تیرآهن هاش و تیرآهن معمولی در برابر نیرو‌های وارد شده متفاوت است. تیرآهن معمولی در مقایسه با تیرآهن H ضعیف‌تر است و در یک جهت می‌تواند ضربۀ واردشده را تحمل کند، در صورتی که پروفیل H در دو جهت می‌تواند ضربه را تحمل کند. پس، پروفیل‌های هاش نسبت به تیرآهن معمولی سخت‌تر هستند و می‌توانند بار بیشتری را در مقایسه با این نوع تیرآهن تحمل کنند. 

 فرآیند ساخت 

در فرایند تولید تیرآهن H نسبت به تیرآهن معمولی، زمان و تجهیزات بیشتری نیاز است. تیرآهنهاش را می‌توان در ابعاد و سایزهای متفاوت تهیه کرد که این در مورد تیرآهن‌های معمولی امکان‌پذیر نیست و فقط در برخی ابعاد و سایز‌ها تولید می‌شوند. 

کاربرد 

اگر نیاز به تحمل بار بیشتر باشد، پروفیل H حرف اول را میزند. در مقابل، قسمت‌هایی که نیاز به تحمل بار کمتری دارند مانند ستون‌های نگهدارنده آسانسور و خرپا‌ها، از تیرآهن معمولی استفاده می‌شود. تیرآهن هاش برای دهانه‌هایی تا حداکثر ۱۰۰ متر قابل استفاده است؛ در صورتی که تیرآهن معمولی برای دهانه‌های بین ۱۰ تا ۳۰ متر مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.

 

خرید پروفیل هاش در مهزیار فولاد صنعت

روش تولید پروفیل 

برای تولید پروفیل هاش چهار مرحله وجود دارد:  

  • مرحله اول را نورد کششی می‌گویند که توسط فرایند نورد گرم، تیرآهن تولید می‌شود. از مهمترین مراحل تولید، این مرحله است که باید با دقت و ظرافت زیادی انجام شود.  
  • مرحله دوم خنککاری نامیده می‌شود. در خنککاری، مقاومت و سختی تیرآهن افزایش پیدا می‌کند و تا حد زیادی مقاومت خمشی تیرآهن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. 
  • در مرحله سوم که سایزینگ نامیده می‌شود، تولید‌کننده اندازه هر یک از تیرآهن‌ها را تعیین می‌کند . در این مرحله باید ضخامت بال و ارتفاع تیرآهن مشخص و متناسب باشد.  
  • مرحله چهارم، کنترل و بسته‌بندی تیرآهن است. کیفیت و ابعاد تیرآهن از نظر شکل ظاهری و فنی، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تأیید گردد. 

قیمت پروفیل هاش 

همانطور که در بالا گفته شد، دو تیرآهن هاش و معمولی در یک سایز، وزن‌های متفاوتی دارند و تیرآهن هاش، سنگین‌تر از تیرآهن معمولی است. توجه به این نکته باعث بالا بودن قیمت پروفیل  اچ نسبت به معمولی می‌شود. تولید پیچیده‌تر و نوع ورق به کار رفته از دیگر فاکتور‌های تأثیر‌گذار در قیمت تیرآهن هاش است. فروش پروفیل هاش (H) و معمولی از طریق وب سایت مهزیار فولاد صنعت امکان‌پذیر می‌باشد. 

نتیجه‌گیری 

 پروفیل H یک تیرآهن فولادی پرقدرت و پرکاربرد در صنایعی است که نیاز به تحمل بار زیادی دارند. صنایع ریلی، گلخانه‌ای، الکترونیک و سیستم‌های سرد خانه صنعتی از این پروفیل استفاده می‌کنند. مهزیار فولاد صنعت نماینده فروش پروفیل H برای صنایع مختلف است. اگر قصد خرید و کسب قیمت روز پروفیل هاش (H) را دارید با ما  تماس بگیرید. هدف ما رضایت شماست. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *