آهن آلات صنعتی

آهن آلات صنعتی

کاربردآهن آلات صنعتی

کاربرد آهن آلات صنعتی کلیه ی آهن آلات و مقاطع فولادی و فلزی در جهان به دو دسته کلی با نام های آهن ساختمانی و آهن صنعتی دسته بندی می شوند که با توجه به نام آنها در ساختمان و یا در صنعت مورد استفاده قرارگیرند .

آهن آلات صنعتی به دست آهن آلاتی گفته می شود که در صنایع مختلف و ساخت سازه های مختلف صنعتی به کار گرفته می شود که تفاوت های بسیار زیادی از نظر ماهیت فولادی و آلیاژی و از نظر شکل مقطع با آهن آلات مورد کاربرد در در ساختمان ها دارد .
آهن آلات صنعتی می تواند در بسیاری از سازه ها و کارخانجات و دیگر مقاطع صنعتی مورد استفاده قرار گیرد در حالی که آهن آلات ساختمانی همان گونه که از نامش پیداست کاربرد ساخت ساختمان و ساخت برج ها و خانه ها را دارد .

آهن آلات صنعتی در ساخت کلیه کارخانجات پالایشگاه ها پتروشیمی ها صنایع دریایی ساخت کشتی شناور سکوهای نفتی و بسیاری از موارد دیگر سازه های صنعتی به کار گرفته می شود .
که این فولادها می بایست دارای آلیاژهای خاصی با توجه به شکل کاربرد در صنعت داشته باشند آهن آلات صنعتی به دسته های گوناگونی بسته بندی می شود که در این مقاله به بخش های اصلی کاربردهای آهن آلات صنعتی اشاره می کنیم .


آهن آلات صنعتی مورد استفاده در صنایع نفت گاز و پتروشیمی 

یعنی آهن آلات صنعتی مورد استفاده در صنایع نفت گاز و پتروشیمی شامل کلیه فولادهایی می گردد که برای ساخت انواع پالایشگاه ها ساخت سایت های پتروشیمی و نفتی مورد استفاده قرار می گیرد و در این صنایع بیشتر مقاطع لوله با آلیاژهای خاص و کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و مقاطعی دیگری همچون L-BAR – UNP – HEM – IPB – IPE و بسیاری دیگر از مقاطع برای استفاده در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد .
که شکل مقطعی خاص و از آلیاژ های خاصی برای بافت این فولادها استفاده می شود در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از لوله های با آلیاژهای گوناگون همچون آلیاژهای API استفاده می شود و از آلیاژهای استفاده شده برابر با استانداردهای API امریکا برای مدارهای لوله در سازه های صنعتی نفت و گاز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .
در صنعت نفت و گاز استراکچرها و سازه های صنعتی در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها معمولا دارای خواص آلیاژی خاصی می باشد که می بایست مقاومت های مکانیکی بیشتری به نسبت آهن آلات ساختمانی را در سازه های صنعتی نفت و گاز از خود نشان دهند .
غالبا آهن آلات مورد استفاده در سایت های نفت گاز و پتروشیمی شکل آلیاژ ریزی متفاوتی به نسبت دیگر فولادهای مورد استفاده در صنایع دیگر را دارند و آلیاژهای گوناگونی برای ساخت سازه های صنعتی استفاده می شود .
بدین صورت که مثلا از مقطع HEM جهت ساخت استراکچر های پالایشگاهی و نیروگاهی و دیگر کاربردهای مختلف در این صنایع استفاده می شود که معمولا می بایست آلیاژهای خاصی با توجه به بار سازه ای که در ان قرار است مورد استفاده قرارگیرند از خود نشان دهند .


آهن آلات صنعتی راه سازی  

نیازهای مبرمی به مقاطع خاص فولادی می باشد بدین صورت که در صنعت راه سازی برای ساخت پل ها تونل ها و زیر سازی جاده ها از فولادهای خاصی با آلیاژهای خاص جهت ساخت جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد مثلا در شرایط ساخت جاده ها که می بایست پل های گوناگونی ساخته شود از فولادهای سری خاصی با آلیاژهای خاص در ساخت این پل ها استفاده می شود مقاطع فولادی مورد استفاده در صنعت راه سازی مقاطع فولادی IPB – UNP – L-BAR می باشند که در سایز های بسیار بالا و برای ساخت سازه های راه سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند .
فولادهای مورد استفاده در صنعت راه سازی و در صنعت پل سازی معمولا دارای آلیاژهایی از گرید های مختلف برابر با استانداردهای DIN آلمان و ASTM کشور آیالات متحده امریکا می باشند .
که با توجه به شکل سازه های راه سازی می بایست از مقاطع گوناگونی برای ساخت این سازه ها استفاده شود مثلا از هاش های سری سایز بالا برای ساخت انواع پل ها و دیگر سازه های راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد که این هاش ها برای ساختمان سازی هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد .

آهن آلات صنعتی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


آهن آلات صنعتی جهت ساخت کارخانجات

آهن آلات صنعتی جهت ساخت کارخانجات مختلف دارای آلیاژهای گوناگونی می باشند که مثلا در صنایع غذایی از فولادهای صنعتی استیل با توجه به حساسیت سازه های مرتبط با صنایع غذایی در این جور کارانجات استفاده می شود از مقاطع استنلس استیل همچون تسمه ورق میله گرد لوله و دیگر مقاطع استنلس استیل ساخت سازه های کارخانجات صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد .
بدین صورت که مثلا در کارخانجات تولید لبنیات از مخازنی با گریدهای استنلس استیل استفاده می شود که این گریدهای استنلس استیل  صرفا کاربرد صنعتی داشته و در صنعت صنایع غذایی بسیار مورد کاربرد و مورد توجه قرار می گیرند .


آهن آلات صنعتی ساخت سازه های دریایی

کلیه سازه های دریایی در سراسر جهان با مقاطع فولادی و آلیاژی خاصی مورد ساخت قرار می گیرند که این مقاطع می توانند مقاومت های گوناگونی را در شرایط استفاده در بستر دریا و در تماس با آب شور دریا از خود نشان دهند از آهن آلات دریایی جهت ساخت انواع شناور انواع اسکله های تجاری اسکله های تفریحی سکوهای نفتی و دیگر سازه های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد .
آهن آلات دریایی می توانند در دسته بندی های گوناگون جهت ساخت سازه های مذکور استفاده شوند بدین صورت که از ورق های آلیاژی خاص جهت ساخت شناور ها و کشتی ها از لوله های آلیاژی خاص جهت ساخت سکوهای نفتی از مقاطع فولادی و آلیاژی خاص جهت ساخت سازه های ساحلی همچون  HP – L-BAR و … جهت ساخت کلیه سازه های دریایی مورد استفاده قرار می گیرند .
آهن آلات صنعتی همانطور که از نام شان پیداست می توانند مورد کاربردهای مختلفی در صنعت قرار گیرند که می توانند در مقاطع مختلف توسط شرکت های فولادی در جهان تولید گردند این مقاطع معمولا دارای آلیاژهای خاص می باشد و در بازار مصرف ایران از مقاطع مذکور جهت ساخت کارخانجات ساخت خطوط انتقال سیالات ساخت ادوات دریایی و بسیاری از سازه های مختلف مورد استفاده قرارگیرند .


پشتیبانی واحدبازرگانی شرکت مهزیار فولاد

در سال های گذشته شرکت مزیار فولاد اقدام به تامین آهن آلات صنعتی در مقاطع مختلف جهت ساخت سازه های مختلف در صنایع نفت گاز پتروشیمی صنایع غذایی صنایع خودروسازی و صنایع دریایی می نمایند به این صورت که خریداران مختلف و پیمانکاران فعال در عرصه های مذکور جهت ساخت سازه های فلزی خود که نیازمند به مقاطع آلیاژی خاص فولادی می باشند اقدام به خرید این نوع فولادها از شرکت مهزیار فولاد می نمایند .
شما می توانید جهت فروش مقاطع خاص فولادی خود و یا خرید این مقاطع با واحد بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل نموده تا در کوتاه ترین زمان ممکن فولادها و مقاطع مختلف صنعتی خود را از کارشناسان شرکت مزیار فولاد استعلام نمایید لازم به ذکر است معمولا مقاطع صنعتی خاص فولادی در انواع وارداتی در انبارهای استوک شرکت مهزیار فولاد در شهر تهران موجود می باشد و شما می توانید این فولادها را با توجه به شکل آلیاژی و شکل مقطعی خود از این شرکت تهیه نمایید .

مارکت جامع فروش ورق و لوله های آلیاژی

شماره واتساپ : 09383940223

شماره تماس : 44449101 -021

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *