تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13 

 

گروه محتوا گذاری شرکت ما در راستای اطلاع رسانی به صنعتگران و خریداران گرامی و استاندارد های DIN کشور آلمان و استاندارد ها ASTM کشور ایالات متحده امریکا جهت ساخت و تکمیل پروژه های صنعتی ، استراکچرهای مربوط به آهن آلیاژی و فولادی ، ورق های فولادی ، لوله های آلیاژی ، سوپرآلیاژ ها ، کربن استیل ها ، استنلس استیل ها مقاله ای خبری گرد آوری کرده و در روزهای پنجشنبه هر هفته بصورت تفکیکی در صفحه رسمی وب سایت شرکت مهزیار فولاد بارگذاری می نماید .

تحلیل کارشناسان شرکت مهزیار فولاد از بازار آهن و فولاد ایران در هفته دوم اردیبهشت ماه 1403/02/20

در هفته دوم اردبیهشت ماه بازار آهن و فولاد که همچنان دچار شوک قیمتی شده بود باتوجه به سقوط آزاد قیمت ارز و دلار در هفته ی جاری بازار آهن و فولاد ایران نیز سقوط آزاد قیمتی را تجربه نمود به اینصورت که بسیاری از قیمت هایی که قبل تر دردایره قیمت بالاتری به نسبت به این هفته قرار می گرفتند همچنان وارد اصلاح قیمتی شده و بیشترین اصلاح قیمتی در بازار آهن فولاد ایران را قیمت های آهن فولادی شامل شدند .

در هفته گذشته قیمت انواع ورق در نوع ورق های سیاه ، ورق های روغنی ، ورق های گالوانیزه ، ورق های رنگی در بازار آهن و فولاد ایران کاهشی بود به اینصورت که ورق های ارائه شده از سوی شرکت های داخلی و ورق های ارائه شده و وارد شده از کارخانجات معتبر خارجی که در بازار آهن ایران رواج دارند همگی باکاهش قیمتی روبرو شده و خریداران در هفته گذشته کالاهای مورد نظر خودرا باقیمت های پایین تر به نسبت هفته قبل تر از آن خریداری نمودند .

برداشته شدن سایه جنگ از منطقه خاورمیانه و آرام تر شدن فضای سیاسی در کشورهای منطقه موجب این شد که دلار امریکا ارز رایج محاسباتی قیمتی که برای کلیه اقلام در کشور ایران می باشد ، در محدوده ی قیمتی 68.000 تومان به ازای هریک دلار به قیمت 60.000 تومان رسیده و کاهش قیمتی فاحشی را بین 10 الی 20 درصد قیمتی تجربه کند .

وقایع رخ داده برروی نوسانات قیمت ارز موجب گشت کلیه مقاطع آهنی و فولادی و قیمت های اعلامی توسط کارخانجات مختلف با کاهش قیمت روبرو شده به گونه ای که این کاهش قیمت ها بعضا برای برخی از مقاطع فولادی همچون قوطی و پروفیل ، نبشی و ناودانی ، ورق های مختلف و دیگر مقاطع فولادی حداقل 10درصد و حداکثر تا 20 درصد قیمت پایین تری را نسبت به روزهای ابتدایی گشایش بازار در سال 1403 را تجربه نمودند .

قیمت ها در بازار آهن و فولاد ایران باتوجه به وقایع رخ داده و اورحال شدن خط تولید فولاد مبارکه و دیگر موارد سیاسی و اقتصادی همچنان روبه پایین است و پیش بینی می شود تاپایان اردیبهشت ماه و حتی اواخر خرداد ماه قیمت انواع آهن آلات در بازار آهن و فولاد ایران همچنان روند کاهشی را تجربه نماید .

تیم تحلیلی مهزیار فولاد در هفته های گذشته و هفته های آینده قیمت های فولاد ایران را برای شما صنعتگران تحلیل می نماید و قیمت های اعلامی در بازار را می توان از تحلیل های کارشناسان این شرکت بصورت پیش بینی شده اطلاع پیدا کرد .

در صورتی که شما صنعتگری هستید که نیاز خرید آهن آلات دارید اما در خرید آهن آلات خود عجله ای ندارید ، پیشنهاد می شود که خریدهای خودرا به هفته های پایانی اردیبهشت ماه یا هفته اول خرداد ماه موکول نموده تا در نهایت بتوانید خرید ارزشمند تر به نسبت روزهای جاری انجام دهید .

تیم تحلیلی شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13 


وضعیت مواد اولیه فولادی در ایران ؟

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 117.1 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که 1.05 دلار افت قیمت روزانه داشت. بازار از امروز وارد یک هفته تعطیلات روز کارگر شده از این رو تقاضا افت داشته و خرید چندانی روزهای گذشته صورت نگرفت .
به گزارش فولاد ایران،جدیدترین قیمت قراضه وارداتی سنگین 20-80 نیز در ترکیه با یک دلار افت روزانه 384.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده است. چشم انداز بازار ترکیه در آینده نزدیک راکد است و آخرین معاملات برای قراضه سنگین امریکا در 384.5 دلار هر تن سی اف آر نهایی شد .
آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین در 478 دلار هر تن درب کارخانه در ثبات بود. چشم انداز بازار ضعیف است و روزهای اخیر بازار به دلیل نزدیکی تعطیلات در سکوت بوده است. در بورس شانگهای نیز قیمت قرارداد میلگرد 3 دلار افت داشته 505 دلار هر تن ثبت شد .


تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

رشد تولید جهانی آهن :

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

آمار نشان می دهد تولید جهانی آهن اسفنجی در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 7.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته به 28.09 میلیون تن رسید. میزان تولید 13 کشور تولید کننده این محصول در ماه مارس 9.56 میلیون تن ثبت شد که 9.4 درصد نسبت به فوریه رشد داشته و 4.8 درصد نسبت به مارس 2023 افت داشت .
به گزارش فولاد ایران،در این بین هند در ماه مارس 4.23 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد. میزان تولید ایران 1.93 میلیون تن، روسیه 700 هزار تن و عربستان 602 هزار تن بود. قابل ذکر است میزان تولید جهانی آهن اسفنجی سال 2023 تا 7.4 درصد رشد سالانه داشته به 135.51 میلیون تن رسید. هند نیز با 49.33 میلیون تن 36 درصد سهم بازار جهانی آن را در دست داشت. ایران نیز 33.45 میلیون تن، روسیه 7.78، مصر 7.22 و عربستان 6.82 میلیون تن تولید داشتند .


تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

صادرات فولاد چین رو به بالا :

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

صادرات فولاد چین در سه ماه نخست سال رشد چشمگیر 28 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته به حدود 26 میلیون تن رسید. میزان صادرات ماه مارس نیز 38 درصد رشد ماهانه داشته حدود 10 میلیون تن ثبت شد.ا
به گزارش فولاد ایران،جنوب شرق آسیا بزرگترین بازار خریدار فولاد چین در این مدت بود و با 28 درصد افزایش در خرید حدود 7.4 میلیون تن فولاد از چین وارد کرد. بین کشورهای این منطقه نیز ویتنام بزرگترین خریدار بود.
از جمله عوامل تاثیرگذار بر رشد صادرات فولاد چین در سه ماه نخست سال می توان به مازاد عرضه، قیمت های رقابتی و تقاضای مطلوب ویتنام اشاره نمود. آمار اولیه سفارشات نیز نشان می دهد که روند صعودی صادرات فولاد چین تا سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت .

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/13 


آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *