ورقA131 دریایی

ورقA131 دریایی

تامین ورق دریایی آلیاژی (A36 LR.A-A131 GR.A) برای صنایع کشتی سازی :

شرکت های بازرگانی گسترده امروزه در سراسر جهان اقدام به تامین ورق جهت ساخت شناور وکشتی و دیگرادبات دریایی مینمایند. که در بازار کشور ایران نیزبه دلیل دسترسی به آب های آزاد شرکت های کشتی سازی بسیاری همواره اقدام به خرید انواع ورق های آلیاژی دریایی بااستانداردهایGR.A A36 GL-A LR-A A131 میباشد .

ورقA131 دریایی که معمولا از نوع وارداتی به کشور میباشند جهت ساخت بدنه کشتی و تعمیرات شناورهایی که جهت تعمیر وارد دایکت های شرکت کشتی سازی میگردند بکار برده میشوند.

ورقA131 دریایی موجود در بازار ایران تولید کشور روسیه و کشور چین و کشور کره جنوبی بوده و با آلیاژهای گوناگونی عرضه میگردند .

ورق های وارداتی دریایی تولید کشور روسیه تولید کمپانی MMK میباشد .

که این ورق ها دارای آلیاژ A131 GR.A GL-A A36 LR-A میباشند .

ورق های وارداتی کشور روسیه باضخامت 6میلیمتر تا ضخامت 25میلیمتر در ابعاد گوناگون دردسترس می باشد وشما خریداران گرامی میتوانید ورق های دریایی کشور روسیه تولید کمپانی MMK رادر ابعاد 12*5/1متر و ابعاد 12*2متر خریداری نمایید .

ازدیگرکشورهای تامین کننده ورق دریایی و ورق ساخت کشتی جهت بازارایران به کشور کره جنوبی اشاره نمود ورق های کمپانی POSCO کره جنوبی هم اینک در بازار ایران موجود می باشد وشما می توانید ورق های موجود در بازار ایران راازضخامت 8 میلیمتر تا ضخامت 25 میلیمتر فقط در ابعاد 12*2متر تهیه نمایید .

ورق های چینی دریایی نیز فقط باآلیاژ A36 در انبارشرکت مهزیار فولاد موجود میباشد که این ورق ها دارای ضخامت هایی از

6میلیمتر تا 15میلیمتر می باشد که در ضخامت 8میلیمتر و 10میلیمتر  و 12میلیمتر و 15میلیمتر ابعاد این ورق ها بصورت 12*5/2متر میباشد .

آلیاژهای مصرفی صنایع دریایی بسیارگسترده میباشد وهر یک از شناورهایی که در دست تولید میباشند باتوجه به طراحی اولیه مهندسان صنایع دریایی میبایست آلیاژخاصی را جهت ساخت شناور خود خریداری نمایند .

درسال های گذشته وپس ازسال 2017 آلیاژی به گریدهای دریایی درشرکت های تولید ادبات دریایی اضافه شد که اخیرا بسیاری از کشتی سازان و سازندگان سازه های دریایی از این آلیاژجهت ساخت شناور و یا سازه های دریایی استفاده مینمایند .

آلیاژجدید وارد شده به مارکت وبازارتولید کشتی وتولید قطعات دریایی آلیاژ A131 GR.A میباشد که باداشتن خواص مکانیکی کمتربه نسبت دیگرورق های آلیاژی دریایی امکان انعطاف بالا در این سازه ها را فراهم می نماید وکمترین آسیب راازشرایط سخت مکانیکی درسازه های دریایی میبیند .

درورق های A131 GR.A درسال 2017 بااین نام آلیاژ که مطابق با آلیاژ ASTM کشورایالات متحده امریکا میباشد دردستور ساخت بعضی کشتی سازان درجهان قرار گرفت و درحال حاضر پرمصرف ترین آلیاژ ورق دریایی بکاررفته در شناورهاوکشتی هادرسراسرجهان میباشد .

ورق ها با آلیاژ GR.A A131 در دسته ورق های ساخت سازه های دریایی و دیگر سازه ها و استراکچرهای زمینی قرار می گیرد .
که این آلیاژ در دهه نود میلادی توسط شرکت های تولید فولاد جهان شناسایی گشت و تا چند سال گذشته از این آلیاژ در ساخت استراکچرها استفاده چندانی نمی شد .

ورقA131 دریایی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

صنعت دریایی با توجه به قابلیت های انعطاف پذیری ورقA131 دریایی در سال های گذشته اقدام به ساخت کشتی و شناورهای گوناگون با ورق هایی با این آلیاژ نموده است .

و این ورق ها در سال های گذشته محبوبیت بالایی در میان کمپانی های تولیدکننده شناور و کشتی برای ساخت بدنه کشتی ها و شناورها به دست اورده است .

این ورق ها هم چون دیگر ورق های سیاه کربن استیل به روش نبرد گرم فولادی تولید می گردد .

بدین صورت که ابتدا اسلب هایی با آلیاژ مذکور آلیاژ ریزی شده و در کارخانجات تولید اسلب های فولادی آلیاژ مذکور به صورت بلوک هایی با ضخامت های بیش از 200میلیمتر و ارزهای بیش از 1متر ابتدا آلیاژ ریزی می گردد .

در فرآیند آلیاژ ریزی پاتیل های تولید این آلیاژ با عناصری همچون کربن منگنز سیلیسیم آلومینیوم به صورت ترکیب با آهن FE ترکیب می گردد .

و در دمای1500درجه سانتی گراد و فولاد مذکور پس از آلیاژ ریزی شدن قالب زده شده و به صورت اسلب درمی آید .
اسلپ ها پس از انتقال به کارخانجات نورد گرم فولادی تا دمای 1200درجه سانتی گراد سرخ میگردند .

و این ورق ها وارد خط نورد فولادی و کاهش سایز میشود پس از ورود این ورق ها به خط تولید آلیاژ ورقA131 دریایی در ضخامت های مختلف از ااسلاپ هایی با همین آلیاژ تولید شده و در نهایت ورق هایی با آلیاژA131 استهسال میگردد .

این ورق ها معمولا در صنایع دریایی در ضخامت های 6میلیمتر تا ضخامت 20میلیمتر بسیار پر مصرف میباشد .

و بیشترین مصارف ورق های مذکور برای ساخت سازه های دریایی ( کشتی شناور ) با ارزهای عریض و بیش از 2متر صورت می پذیرد با توجه به فرایند ساخت انواع کشتی که می بایست بدنه های شناورها و کشتی ها با این گونه ورق ها تولید گردند .

ورق هایی که ارزهای بیشتری دارند برای شرکت های کشتی سازی محبوب تر بوده به این صورت که خریداران این ورق ها که

ورقA131 دریایی را در سازه های دریایی خود به کار میگیرند .

معمولا از ورق هایی که عریض هستند استفاده میکنند و از ورق هایی با عرض بیش از 2متر در سازه های خود استفاده میمایند .
خریداران گرامی در بازار تولید شناور تعمیر شناور و کلیه سازه های دریایی در سال های گذشته پی به کیفیت ورقA131 دریایی با توجه به انعطاف بالا در شرایط جوی نامطلوب دریا برده اند .

و از این ورق ها جهت ساخت انواع شناور کشتی بارج یدک کش و دیگر سازه های دریایی همچون سکوهای نفتی اسکله های تجاری و تفریحی و دیگر سازه های در تماس با آب شور دریا استفاده مینمایند .

ورق ها A131 در سال های گذشته در شرکت های کشتی سازی داخلی برابر با سفارش خریداران مختلف بسیار محبوب شده و از ورق ها A131 در سال های گذشته جهت ساخت کلیه ادبات دریایی در شرکت های ایرانی نیز استفاده می شود .

همان طور که در این گزارش به آن اشاره شد برجسته ترین تولیدکنندگان ورق هاA131 دریایی که محصولات آنها وارد بازار مصرف خرید وفروش ایران می گردد .

شرکت هایی از کشورهای کره جنوبی روسیه و چین می باشند و این ورق ها تولید کشورهای چین کره جنوبی روسیه در سال های گذشته به وفور در انبارهای ایران جهت تأمین برای کشتی سازان و شناورسازان قابل دسترس می باشد .

شمامی توانید کلیه ورق های دریایی ورق  مورد نیازصنایع کشتی سازی و یاصنایع ساخت سازه های فلزی خودراازمجموعه شرکت مهزیار فولاد خریداری نموده و برای ورق های فوق شناسنامه و تاییدیه مرکزمتالوژی رازی رادریافت نمایید.

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *