ورق دریایی A131

ورق دریایی A131

ورق دریایی A131 در صنعت کشتی سازی

ورق های دریایی در صنعت ساخت کشتی با آلیاژهای گوناگونی درصنایع کشتی سازی در جهان تولید می گردندکه گرید A131 GRA مطابق بااستاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا در دسته محبوب ترین ورق های دریایی ساخت کشتی ها قرار می گیرد .
این ورق ها درسال 2015 در دستور ساخت بسیاری از شرکت های شناور سازی کشتی سازی در سراسر جهان قرار گرفته اند که از 10سال گذشته دردسته کشتی سازی در مقام محبوب ترین ورق های بکار رفته در کشتی سازی می باشند .
آلیاژ A131 GRA در حقیقت در دهه ی 70 و 80 میلادی توسط مهندسین متالوژی ومطابق استاندارد ASTM کشور امریکا طراحی گردید. این آلیاژ سال ها مورد مصرف انبوه صنایع کشتی سازی نبود اما پس از سال 2000 و در یک دهه گذشته در دستور کار بسیاری از کشتی سازی ها در جهان قرار گرفته چرا که در شرایط سازه ای ورق های A131 GRA می توانند مقاومت بسیار مناسبی  را در شرایط سخت مکانیکی بوجود آمده به دلیل امواج دریا در سازه از خود نشان می دهد .


ورق دریایی A131

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


کاربرد ورق دریایی A131

ورق A131 به جز صنعت کشتی سازی در صنایع دیگری نیز بکار گرفته می شود اما بیش از 80 درصد از مصرف کنندگان ورق بااین آلیاژ شرکت های تولید کشتی در جهان می باشد .
از ورق های A131 جهت ساخت مخازن وساخت سازه های فلزی استفاده می شود باتوجه به ضرورت مهندسین طراح در ساخت سازه های فلزی بعضا این آلیاژ برای ساخت استراکچرها وسازه های فلزی توصیه می گردد .


مشخصات فنی ورق دریایی A131

ورق های A131 از عناصر گوناگونی آلیاژ ریزی میشوند که مهمترین عناصر موجود در بافت این ورق ها عناصر کربن و منگنز می باشد در آلیاژ ریزی ورق های A131 می بایست میزان منگنز باید به گونه ای ریخته شود که حداقل میزان 2/5 برابر کربن در بافت این فولاد باشد مثلا اگر در فولاد A131 تولیدی شرکت فولاد سازی میزان کربن ریخته شده 0/20 درصد وزنی باشد میزان منگنز موجود دراین ورق میبایست بیش از 0/5 درصد وزنی باشد پس مهمترین اولویت در شرایط آلیاژ ریزی برای ورق های A131 که مورد استفاده صنایع دریایی قرار می گیرند میزان 2/5 برابر بیشتراز میزان منگنز 2/5 برابر بیشتراز کربن دربافت این فولاد میباشد درصورتی که منگنز موجود دربافت فولاد کمتر از 2/5 برابر کربن باشد فولاد مذکور قابلیت های ویژه ورق های A131 در شرایط سازه را ندارد پس همواره مهمترین فاکتور برای تولید این ورق ها میزان کربن و منگنز دربافت این فولاد می باشد .


شرکت های تولیدی ورق دریایی A131

درسال های گذشته معمولا ورق ها باگرید A131که بیشتر صورت عریض در عرض های بسیار بالا تولید میشد ازشرکت های تولید فولاد خارجی برای کشور ایران تامین می گردید اخیرا شرکت اکسین خوزستان نیز به دایره تولید کنندگان ورق های A131 دریایی پیوسته واین ورق هارا از ضخامت 8 میلیمتر تا ضخامت 50 میلیمتر در ابعاد عریض تولید می نماید باتوجه به بومی سازی این آلیاژ درشرکت های داخلی ایران باقیمت پایین تری به نسبت A131 وارداتی را دارا می باشد .
ورق های A131 وارداتی به بازار ایران درسال های گذشته توسط شرکت هایی اورال استیل روسیه ، MMK روسیه ، پسکو کره جنوبی ، شرکت های فولاد سازی چینی تولید می شود و وارد ایران می گردد این ورق ها باتوجه به مصارف مورد نظرصنایع کشتی سازی می بایست بتوانند تاییدیه های نهایی استاندارد سازی کشتی ها را از شرکت های رده بندی تایید کننده شناور دریافت نمایند .


فرم دهی ورق A131 گرید A (استاندارد ساخت کشتی و سازه های دریایی )

ورق های آلیاژی دریایی با آلیاژ A131 باتوجه به شکل فولادی و ماهیت اصلی خود می توانند به وفور درساخت بدنه شناورهای تفریحی ، تجاری ونظامی استفاده شوند از ورق ها باگرید A131 برای ساخت کشتی معمولا در ضخامت های 8 میلیمتر ضخامت 10میلیمتر و ضخامت 10میلیمتر که پرمصرف ترین ورق ها ورق های فولادی دریایی می باشد استفاده می شود این ورق ها باتوجه به ماهیت خود قابلیت فرم پذیری بسیاربالایی دارند به این صورت که ورق ها را همچون پازل بر روی بدنه کشتی روی هم چیدمان می کنند و سپس درز های ورق هارا با الکترود ها وسیم جوش های مرتبط باهمین آلیاژ جوشکاری می نمایند و ورق های مورد نظر جهت ساخت کشتی بر روی دیواره کشتی می تواند به راحتی فرم دهی شده فرم نهایی کشتی را باتوجه به شکل ظاهری آن تشکیل دهند .


ورق دریایی A131

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


خریداران ورق دریایی A131

خریداران ورق دریایی ومصرف کنندگان این دسته از این ورق ها معمولا شرکت های کشتی سازی و یا شرکت های تعمیر کنندگان کشتی می باشند این شرکت ها از ورق های A131 جهت ساخت شناورهای استفاده می کنند و اولویت این شرکت ها برای پوسته بیرونی کشتی ورق هایی باعرض های زیاد وبرای ساخت ورق های داخلی کشتی و کف عرشه کشتی ودیگر سازه هایی که درکشتی بکارگرفته می شود ورق های A131 دریایی با ابعادکوچک تر است .
شرکت های تعمیر کننده کشتی نیز از ورق های A131 اخیرا جهت تعمیرات کشتی های تجاری و تفریحی استفاده می کنندبه این صورت که کشتی هایی که می بایست تعمیر قرار گیرند پس از ورود به داکت تعمیر شرکت های تعمیر کننده کشتی ورق های بدنه آنها که دچار پوسیدگی خرابی وترک شده اند جدا می شوند و ورق های A131 گرید A به جای ورق های فرسوده برای بدنه کشتی جایگزین می گردد .
ازورق های A131 جهت ساخت دیگرسازه های دریایی همچون اسکله های تجاری و تفریحی ساخت شناورها ، یدک کش ها ، ساخت بارج وساخت سکوهای نفتی نیزاستفاده می شود . به این صورت که از ورق های مذکورسازه های مورد نظردرساخت اسکله و یا سازه های مورد نظردرسکوهای نفتی را پس ازبرشکاری فرم دهی می سازند .


فروشندگان ورق دریایی A131

فروشندگان ورق های دریایی با گرید A131 معمولا شرکت های بازرگانی تامین کننده این فولادها می باشندکه این ورق هارادربازارداخل ازشرکت اکسین خوزستان وبه صورت وارداتی ازشرکت های کشورهای چین ، کره جنوبی ،روسیه وارد کشور میکنند خریداران ورق های A131شرکت های کشتی سازی معتبر و شرکت های نظامی جهت ساخت شناورها وکشتی های جنگی میباشندکه این ورق هارا میتوانندجهت مصارف خودبصورت تولید داخل (شرکت اکسین) وبه صورت وارداتی (کلیه شرکت های تولید کننده ورق های دریایی A131درآسیا) تامین نمایند .

شرکت مهزیار فولاد درسال های گذشته اقدام به واردات توضیع وخرید انواع ورق دریایی A131 گرید A نموده وکلیه خریداران وصنعتگران فعال درصنایع دریایی می توانند ورق هاراجهت مصارف ساخت شناورسازه های دریایی وبخش بازرگانی وفروش شرکت استعلام نموده تادر کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان فروش شرکت مهزیار فولاد پس ازصدور پیش فاکتور های خرید شرکت های مصرف کننده به تامین ورق های مذکور برای خریداران نمایند .
شرکت مهزیار فولاد اخیرا اقدام به خرید ورق های مازاد با ورق های A131 می نماید به این صورت که درصورتی که شرکت های کشتی سازی مقادیر زیادی ورقA131 دریایی راجهت تولید سازه های دریایی خودسفارش داده باشندوپس ازسازه های دریایی خودورق های مازاد در محل پروژه های خودداشته باشند شرکت مهزیار فولاد اقدام به خرید این ورق هاازفروشندگان این ورق ها می نمایند .
شماخریدارن گرامی می توانید همین حالا باتماس بابخش فروش وبازرگانی شرکت مهزیار فولادجهت خرید ورق های آلیاژی دریایی باگرید A131 اقدام نمایید .

مارکت جامع فروش ورق و لوله های آلیاژی

شماره واتساپ : 09383940223

شماره تماس : 44449101-021

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *