خرید فولادهای CK15 و CK22

خرید فولادهای CK15 و CK22

خرید فولادهای CK15 و CK22 :

فولادهای گریدهای سری CK که بااستانداردهای مختلفی شناخته می شود که درحقیقت دردسته فولادهای شناخته شده برابربااستانداردهای DINکشورآلمان قرار دارند .

فولادهایی که باپیشوند CK شناخته می شوند همانطور که در مقاله های گذشته به آنهااشاره نمودیم به میزان کربن موجود در بافت آنها اعداد سمت راست فولاد تایین می شود .

توضیح : کلیه نام های شناخته شده با نام های CK پس از واژه CK هر عددی که سمت راست این کد آلیاژی قرار گیرد نشان دهنده میزان کربن دربافت این فولادها به میزان درصد وزنی می باشد .

مثال : فولاد CK10 به میزان 10 درصدوزنی دربافت خود کربن دارد و فولاد CK45 به میزان 0/45 درصد وزنی دربافت خود عنصرکربن را موجود دارد .

از دیگر نام هایی که در گرید های اعلام شده توسط استانداردهای DIN آلمان برروی این فولادها گذاشته می شود کلیدواژه (C) انگلیسی می باشد .

یعنی دربسیاری از طراحی های استراکچرهای سازه هایی که فولاد های سری CK قراراست درآن استفاده شود حرف انگلیسی( K) ازطراحی مهندسین حذف گردیده و واژه C به تنهایی باعدد سمت راست برای شناخت فولاد آلیاژی که میزان کربن درآن به چه میزان می تواند باشد شناخته می شود .

اطلاعات کلی که دراین بخش از مقاله به شما عزیزان اعلام می کنیم اطلاعات جامع میزان کربن در بافت این فولادها می باشد که استاندارد گذاران کشور آلمان در دهه های گذشته استاندارد های CK را برای ساخت قطعات مختلف صنعتی به صنعت جهان معرفی نموده که که کوچک ترین سری CK می تواند آلیاژ CK10 پرکربن ترین این آلیاژها سری CK101 می باشد .
از گرید CK10 تا گرید CK101 آلیاژهای بسیار زیادی گریدهای CK وجود دارد که هر کدام ازاین آلیاژها با توجه میزان کربن موجود دربافت خود می تواند قابلیت هایی متفاوتی را در شرایط سازه اییا ساخت قطعات فلزی در صنایع مختلف فلزی یا صنعتی در جهان از خود نشان دهند .

پس گستردگی آلیاژهای CK که از سری CK10 شناخته می شود تاسری CK101 ادامه پیدا می کند دایره بسیار زیاد و بزرگی را برای ساخت قطعات صنعتی برای این آلیاژها درنظر گرفت دراین مقاله به صورت اختصاصی به آلیاژهای CK15 و CK22 بافت فولادی و میزان کربن شباهت بسیار زیادی به هم دارند اشاره خواهیم نمود فولادهای سری CK15 و CK22 همانطور که از نام سمت راست عددی آن ها مشخص است به میزان 0/15 درصد وزنی و به میزان 0/22 درصد وزنی دربافت خود عنصر کربن موجوددارند که این میزان از کربن دربافت این فولادها می تواند این فولادهارا جهت ساخت برخی محصولات صنعتی ایده آل سازد واز ویژگی های بارز آلیاژهای CK15 و CK22 می توان به ویژگی های منحصربه فرد این آلیاژ به نسبت دیگر CK اشاره نمود ، دراین مقاله بصورت جامع خواهیم پرداخت .

خرید فولادهای CK15 و CK22

خرید فولادهای CK15 و CK22

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

مقاطع پرکاربرد سری CK15 و CK22 :

پرکاربردترین مقاطع فولادی که با آلیاژهای CK22 و CK15 در صنایع فلزی و ساخت قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد مقاطع دایره ای شکل یا اصطلاحا در ادبیات فارسی میله گردهای آلیاژ CK22 و CK15 می باشد .

به میله گردهای فولادی در ادبیات مهندسی و یا درادبیات انگلیسی در شناخت فولاد در جهان بانام های مختلفی شناخته می شوند که این نام ها می تواند بانام شافت و ROD شناخته شناخته شود .

مهندسین مکانیک و مهندسین طراحی سازه های فلزی که طراحی های خودرابه زبان مهندسی که مطابق بازبان های انگلیسی طراحی می نمایند برای مصارف مقطع دایره ای شکل یااصطلاحا در زبان فارسی مقطع میل گرد از واژه شافت فولادی یا ROD فولادی برای اینگونه از مقاطع استفاده می کنند .

پس میله گردهای فولادی سری آلیاژهای CK15 و CK22 از پرمصرف ترین مقاطع فولادی برای ساخت انواع مقاطع صنعتی می باشد که صنعتگران و طراحان و مهندسان در زمینه تولید قطعات فلزی از این میلگردها برای قطعات خود استفاده می کنند .

خرید فولادهای CK15 و CK22

خرید فولادهای CK15 و CK22

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

ورق های آلیاژی بااستاندارهای CK22 و CK15 :

از دیگر مقاطع پرمصرف که از آلیاژهای CK ساخته می شود و مورد مصرف صنایع مختلف در جهان قرار می گیرد می توان به ورق های فولادی اشاره نمود ورق های فولادی که در اصطلاح عامیانه و در زبان فارسی و در زبان مهندسان فارسی فعالان بازارهای معاملات اینگونه فولادها بانام ورق فولادی شناخته می شود باآلیاژهای CK15 و CK22 شناخته می شود می تواند مورد استفاده گسترده ای در صنایع فلزی و ماشین آلات و قطعات فلزی قرار گیرد .

در ادبیات مهندسی به زبان های انگلیسی به ورق های فولادی با واژه های دیگری خطاب می شود که مهندسین طراح معمولا از این واژه ها در طراحی های خود با نام های( PLATE ) و یا با نام های (SHEET) شناخته می شوند .

پلیت ها و شیت هایی که CK22 تولید می شود می تواند مورد استفاده های گسترده ای در صنایع مختلف داشته باشد که این پلیت ها و شیت های فولادی معمولا در ضخامت های مختلف برای ساخت بسیاری از قطعات مختلف فلزی مورد استفاده قرار می گیرد .

فولادهای گرید CK22 و CK15 اعم از مقاطع میله گرد و مقاطع ورق تماما به روش نورد گرم فولادی تولید می شود که در ادامه این مقاله به روند تولید فولادهای سری CK22 و CK15 اشاره خواهیم نمود .

خرید فولادهای CK15 و CK22

خرید فولادهای CK15 و CK22

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

فرایند تولید فولادهای سری CK22 و CK15 :

میله گردهای فولادی سری CK22 و CK15 به روش نورد گرم فولادی تولید می شود که در ابتدای این بخش از مقاله متذکر می شویم که گریدهایCK تماما در دسته فولادهای کربن استیل در جهان قرار می گیرد .

که معمولا کربن استیل ها به شکل میله گرد توسط خطوط نورد گرم فولادی تولید شود در خطوط نورد گرم فولادی (اسلب ها و شمش ها و بیلت ها ) مطابق با همین آلیاژها وارد خطوط نورد گرم فولادی شده و پس از ورود به کوره های خطوط نورد گرم فولادی و رسیدن به دمای ایده آل فرم دهی مکانیکی بیلت ها و شمش های فولادی که آلیاژ بافت آنها باآلیاژهای CK22 مطابق دارد وارد خط نورد گرم فولادی شده و پس از عبور از میان غلطک های مختلف به شکل دایره های مشخصی درآمده و پس ازعبور از گیربکس های خط نورد فولادی که به صورت غلطک های فرم دهی عمل می کند میله گردهای فولادی به ضخامت سفارش داده شده مشتریان رسیده ودر نهایت میله گردهای فولادی از خط نورد فولادی خارج شده و فولادهای سری CK22 و CK15 تولیدی این روش پس از خروج از خطوط نورد گرم فولادی می تواند مورد استفاده بسیاری از صنایع مختلف اعم از صنایع فلزی و ساخت قطعات و دیگر صنایع قرار گیرد .

فرآیند ورق های CK22 و CK15 همانطور که اشاره شد کلیه آلیاژهای سری CK دردسته ی کربن استیل های فولادی قرار می گیرند و ورق های تولیدی باآلیاژهای CK22 و CK15 نیز دردسته فولادهای کربن استیل قرار دارد که می بایست باروش نورد گرم فولادی قرار گیرد .

در فرایند ورق های نورد گرم فولادی نیز همانطور که در بخش قبلی این مقاله به روش تولیدی این فولادها اشاره نمودیم ورق ها نیز به روش نورد گرم فولادی تولید می شود .

فرایند تولید ورق ها با تولید میله گردها دارد به این صورت است میله گردهایی که باآلیاژ CK22 و CK15 تولید می شوند درفرایند تولید از بیلت ها و شمش های مربع شکل به دایره درآمده و فولاد نهایی تولید می شود .

اما در فرایند تولید ورق اسلب های فولادی وارد خط نورد فولادی شده و همچون میله گردهای فولادی پس از ورود به کوره ها به دمای سرخ شدن رسیده که این دما به 1200درجه سانتی گراد می باشد .

پس از حرارت دهی 1200 درجه سانتی گراد اسلب های فولادی در روند نورد گرم فولادی از میان غلطک ها عبور نموده و ورق های CK22 و CK15 که ورق های کربن استیل فولادی هستند در این فرایند تولید می شوند .

جهت خرید خرید فولادهای CK15 و CK22 :

دراین مقاله متذکر می شویم در صورت خرید یا فروش و یا اطلاع از ورق های میله گردهای سری CK22 و CK15 می توانید بادایره بازرگانی و بخش فروش شرکت تماس حاصل نموده درخواست خرید خودرا به واحد فروش شرکت ارسال نمایید .

شرکت ما متعهد می شود کلیه ورق ها مطابق سری CK را بااطلاعات مهندسی شماعزیزان برای شما تامین نماید .

دراین مقاله سعی شد به روند تولید وآلیاژهای سری CK22 و CK15 اشاره کنیم درمقاله های آینده حتما به موارد کاربرد و قطعات فلزی که با فولادهای DIN CK15 و DIN CK22 تولید می شود بصورت مشروح اشاره خواهیم نمود .

ودر پایان متذکر می شویم همه ی فولادهای سری CK که مطابق بااستانداردهای DIN برابر بااستاندارهای مهندسین کشورآلمان تولید می شود دردایره فولادهای ایده آل برای قطعات فلزی قرار می گیرد .

برای تهیه فولادهای CK22 و CK15 بصورت مقاطع ورق و یا میله گرد همین حالا بابخش بازرگانی شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل فرمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *