لوله های گرید API5L X52

لوله های گرید API5L X52

شناخت لوله های گرید API5L X52 :

لوله های گرید API5L X52 در دسته های لوله های صنعتی جهت انتقال سیالات درکلیه پروژه های خطوط انتقال در جهان و در پالایشگاهها ومراکز پتروشیمی وتاسیسات نفت و گازبسیار پرمصرف میباشد.

این لوله ها که با گریدهای استاندارد X52 شناخته میشوند در حقیقت مطابق استاندارد هایAPI کشور ایالات متحده امریکا میباشدکه استاندارد گزاراصلی این مقطع فولادی میباشد.

لوله های گرید X52 ازضخامت 8/1اینچ تا سایز 64 اینچ تولید میگردند که به روش های مختلف تولید لوله در سراسر جهان استهسال میشوند.

روشهای تولیدآلیاژ API5L X52 گوناگون بوده و این لوله ها به روش مانیسماندرز داردرز مستقیماسپیرال جوش ماهیچه تولید میگردند که بعضا بانام های فنی وتخصصی ERW-SIMLES تولید میشوند .

لوله های گرید API5L X52  به دو صورت  PSL1 و PLS2 تولید میشود که به هرکدام کارایی متفاوتی در سیستم ها ی سیالات از خود نشان میدهد.

لوله های گرید API5L X52 تاسایز 24 اینچ (INCH)  میتواند به همه روش های تولیدی تولید کردن وتا این سایزبصورت مانیسمان نیزتولید میشود اما در صورت عبور سایز از سایز 24 اینچ (INCH)  این لوله ها فقط بصورت درز مستقیم ERW جوش ماهیچه ای جوش زیر پودری مورد تولید قرار میگیرند که سایزهای مختلف بیش از24 اینچ (INCH)  معمولا از ورق های فولادی نورد گرم شده باهمین آلیاژدر کارخانجات تولید لوله در کشور ایران نیزتولید میگردند .

معتبرترین شرکتهای تولید کنندگان لوله های گرید  API5L X52 در کشور ایران برای سایزهای بالا شرکت های لوله سازی ( لوله سازی صفا و لوله سازی اهواز و لوله سازی ملایر و لوله سازی هرمزگان و …) شرکت های معتبر این مقطع فولادی در کشور ایران میباشند .

مصارف لوله های گرید API5L X52 در صنعت نفت و گازو پتروشیمی صنایع انتقال آب انتقال گاز و صنایع انتقال در کلیه  پالایشگاه ها و پتروشیمی ها وسایت های گازی میباشد ومعمولا ازاین لوله ها برای انتقال میعانات نفتی انتقال گازوآب استفاده میشود .

لوله های گرید X52 در دسته لوله های با مقاومت بالا جهت خطوط انتقال در کلیه صنایع در ایران میباشد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد از لوله های گرید X52 جهت استفاده درساخت ماشین آلات و سازه های فلزی سنگین نیزبکار گرفته میشود .

به گونه ای که آلیاژ این فولاد باتوجه به مقاومت کششی 358 مگاپاسکال میتواند در کلیه سازه ها که سیال داخل آن بافشاربالا درحال تردد درلوله میباشد مورد کاربرد قرار گیرد .

لوله های گرید API5L X52

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های X52 به دلایل بسیار زیادی در صنایع مختلف اعم از صنایع نفت گاز  پتروشیمی صنایع انتقال آب صنایع دفع فاضلاب و دیگر صنایع همچون انتقال کلیه میعانات و سیالات مورد کاربرد قرار می گیرد .

و دلیل استفاده از این آلیاژ برای خطوط انتقال و سیالات مختلف مقاومت بسیار بالای لوله های گرید X52 در شرایط انتقال سیالات در سازه های مختلف در خطوط انتقال می باشد .

لوله های گرید X52 که در استانداردهای جهانی با نام API5L X52 PSL1  و API5L X52 PSL2  شناخته میشوند .

در دسته لوله های مقاوم در برابر استحکاک های فشار بالا در خطوط انتقال قرار میگیرد .

و این لوله ها میتوانند فشارهای بسیار بالایی را در شرایط استفاده در خطوط مختلف انتقال سیالات از خود نشان داده به این صورت که می توانند فشارهای بیش از 150 بار در سازه را به صورت مداوم جهت انتقال سیالات تحمل نمایند .

لوله های گرید X52 کاربردهای دیگری به جز کاربرد در زمینه خطوط انتقال و سیالات دارد .

که از این لوله ها برای ساخت سکوهای نفتی شمع کوبی و ساخت اسکله های تفریحی و تجاری و ساخت ادبات دریایی نیز استفاده میشود .

به این صورت که از این لوله ها جهت شمع کوبی جهت ساخت انواع استراکچرهای دریایی در شرایط ساحلی نیز استفاده میشود .

از لوله های X52 جهت ساخت سازه های فلزی و ساخت ستون و ساخت سازه های فضایی در شرایط عادی در خشکی نیز استفاده میشود .

این لوله ها با توجه به مقاومت بالایی که در شرایط سازه از خود نشان میدهد میتوانند گزینه مناسبی جهت ساخت سازه های گوناگون در شرایط محیطی مختلف اعم از مناطق مرطوب و مناطق خشک باشد .

لوله های X52 که در حقیقت برابر با استاندارد امریکا در گرید API ASTM ASME قرار میگیرند .

دارای آلیاژ های گوناگونی در بافت خود می باشند که عناصر تشکیل دهنده بافت لوله های کربن استیل X52 شامل کمتر از میزان بیست هشت درصد وزنی عنصر کربن کمتر از میزان یک درصد وزنی عنصر منگنز کمتر از میزان پنج دهم درصد عنصر سیلیسیم می باشد .

در این لوله ها می بایست عناصری همچون فسفر و گوگرد کنترل گردد که میزان موجود در بافت لوله های X52 از عناصر فسفر و گوگرد می بایست به پایین ترین حد خود در شرایط تولید برسد .

سایزهای پر مصرف لوله های X52 معمولا جهت خطوط انتقال از سایز 24  اینچ(INCH) به بالا می باشد .

و این سایزها در کارخانجات تولید لوله در سراسر جهان تا سایز 24 اینچ (INCH) الی 26 اینچ (INCH) به صورت مانیسمان نیز تولید میگردد اما ضخامت های بالاتر و سایت های بالاتر از 24اینچ (INCH) این لوله ها به روش نبرد گرم و به صورت درز مستقیم درز مخفی درز ماهیچه ای درز زیر پودری و روش های دیگر تولید از ورق های با همین آلیاژ استحصال میگردد .

لوله های X52 در سایز های کمتر از 24  اینچ (INCH) میتوانند به روش مانیسمان نیز تولید گردند .

که به روش تولید مانیسمان انواع لوله های فولادی روش تولید لوله به روش نورد گرم نیز میگویند چرا که این لوله ها از شمش های فولادی به روش مانیسمان بدون درز در شرایط حرارتی 1200 درجه سانتی گراد درکارخانجات تولید انواع لوله ها تولید میگردد .

لوله های گرید X52 می بایست دارای مقاومت سازه ای بیشتر از 360 مگاپاسکال مقاومت مکانیکی در شرایط سازه ای را دارا باشند .

این لوله ها در کشور ایران فقط به صورت درزدار و در سایز های بالا توسط برخی از شرکت های تولیدکننده ی انواع لوله تولید میگردن لوله های  X52 در بازارهای جهانی به صورت مانیسمان در سایزهای کمتر از 24 اینچ (INCH) نیز به خریداران عرضه می گردد .

و کلیه شرکتهای فروشنده انواع لوله های X52 در جهان این لوله ها را به صورت درزدار و به صورت مانیسمان از سایز 3/8 اینچ (INCH) تا سایز 64 اینچ (INCH) میتوانند برای مصرف خریداران گرامی در صنعت نفت گاز پتروشیمی ساخت سازه های فلزی ساخت صنایع دریایی و ساخت دیگر ادوات فلزی مورد استفاده قرار دهند .

شرکت مهزیار فولاد صنعت با دارا بودن بخش بازرگانی و فروش قدرتمند خود در سال های گذشته اقدام به تأمین انواع لوله های X52 و انواع لوله های مانیسمان X52 در سایزهای مختلف نموده به این صورت که خریداران گرامی و مشاورین و پیمانکاران پروژه های مختلف صنعتی جهت خرید انواع لوله های API5L X52 پس از ارسال درخواستهای خود به واحد بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد لوله ها و فولادهای مورد نظر خود را جهت ساخت استرکچرهای صنایع مختلف از این شرکت تامین می نمایند .

جهت خرید انواع لوله های گردید API5L X52 PLS1  و API5L X52 PLS2 میتوانید با واحد بازرگانی شرکت مهزیار فولاد تماس گرفته تامحصولات مورد نظرخود را پس از استعلام و دریافت پیش فاکتورخریداری نمایید.

شرکت مهزیار فولاد تنها شرکت تامین کننده متریال   API5L X52 درایران میباشد که کلیه کالاهای خودرا بشرط تاییدیه وندورهای نفت و گاز و پتروشیمی  وبشرط تاییدیه آزمایشگاه های معتبر داخلی برای خریداران گرامی تامین مینماید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *