تامین ورق آلیاژی و فولادی

تامین ورق آلیاژی و فولادی

تامین ورق آلیاژی و فولادی

ورق آلیاژی چیست ؟

پیشرفت صنعت درجهان امروزه الزامات استفاده از فولادهای متفاوتی برای مصارف متنوع صنعتی به وجود آورده است ورق های آلیاژی بطور کل آلیاژی باآلیاژهای متغییر و متفاوت نیاز صنعت امروز در جهان را تشکیل می دهد .

ورق های آلیاژی به ورق هایی می گویند که میزان عناصر فلزی موجود در بافت آنها متغییر بوده وباتوجه به نوع کاربرد و شکل کاربرد فولاد مورد نظر درصنایع که درآنها بکارگرفته می شود می تواند بافت این فولادها ازآلیاژهای مختلف فلزی تشکیل دهد که خواص مکانیکی گوناگون و کاربرد متفاوتی را به صنعتگران برای استفاده درقطعات و سازه های صنعتی بدهد .

ورق های آلیاژی درسه دسته اصلی بانام های ورق های آلیاژی کربن استیل ، ورق های آلیاژی استنلس استیل ، و ورق های آلیاژی سوپرآلیاژ در صنایع جهان تولید می شوند که می توانند مورد کاربرد در صنایع مختلف فلزی وساخت قطعات صنعتی قرار گیرد .

ورق های آلیاژی تفاوت های زیادی باهم از نظر بافت آلیاژی تشکیل دهنده بافت فولادی دارند که این ورق ها می توانند باتوجه به تغییرات فاحش در روند آلیاژریزی در شرایط سازه ای و ساخت قطعات صنعتی مورد کاربرد صنعتگرانی قرار گیرند که نیاز به خواص مکانیکی یاالزامات فولاد بکاررفته درسازه های خودرا درشرایط سازه ای می خواهند جبران نمایند .

ورق های آلیاژی همواره در جهان برای استفاده در صنایع گوناگونی بکارگرفته می شود که در ادامه این مقاله نیز به صنایع برتر مصرف کننده ورق های فولادی و آلیاژی و خریداران مصرف کنندگان ورق های آلیاژی کربن استیل ، استنلس استیل ، سوپرآلیاژ اشاره خواهیم نمود .

تامین ورق آلیاژی و فولادی جهت ساخت استراکچرهای صنعتی

تامین ورق آلیاژی و فولادی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

انواع ورق های آلیاژی :

ورق های آلیاژی به سه دسته اصلی ورق های آلیاژی کربن استیل ، ورق های آلیاژی استنلس استیل ، ورق های آلیاژی سوپر آلیاژ طبقه بندی می شود .

این ورق ها باتوجه به میزان عناصر موجود دربافت خود درطبقه بندی سه گانه مطرح شده قرار می گیرند و به کلیه ورق های فولادی وآلیاژی که آهنربا قادر به جذب آنها می باشد و میزان کمی عناصر مختلف فلزی در بافت آنها وجود دارد ورق های آلیاژی کربن استیل می گویند .

 

ورق های آلیاژی کربن استیل در مجاورت باهوا و در مناطق مرطوب دچار اکسیداسیون شده در روند ساخت قطعات صنعتی این دسته از ورق ها پس از ساخت قطعه می بایستی توسط رنگ های صنعتعی پوشش شود .

 

مقاومت به رطوبت و قرارگیری در مجاورت هوا برای ورق های آلیاژی کربن استیل مضر بوده اینگونه ورق ها در فرایند تولید همواره دارای استحکامات و خواص بالا یی می باشد اما در زمان مصرف پس از استفاده در استراکچرها سازه ها وقطعات صنعتی می بایست سطح آنها توسط مواد رنگی پوشش داده شود .

 

از دیگر ورق های آلیاژی می توان به ورق های استنلس استیل اشاره نمود .

ورق های آلیاژی استنلس استیل به کلیه ورق هایی گفته می شود که بافت آنها توسط آلیاژهای کربن و نیکل آلیاژریزی می شود دربافت ورق های استنلس استیل از فولاد آهن تشکیل شده که کد اختصاری آن FE می باشد .

 

در فرایند آلیاژریزی ورق ها استنلس استیل عناصر نیکل و کروم به بافت این ورق ها اضافه شده و قابلیت آستینیتی

(عدم جذب آهن ربا) به بافت این فولادها در شرایط آلیاژریزی باعناصر کروم و نیکل اضافه می شود .

 

این ورق می توانند مورد استفاده در صنایعی قرار گیرند که درتماس با مواد غذایی ویا کاربردهای خاص صنعتی می باشد ورق های آلیاژی استنلس استیل دردسته ورق هایی قرار می گیرد که از نظر کیفیتی از قیمت بالاتر به نسبت ورق های آلیاژی کربن استیل برخوردار هستند .

تامین ورق آلیاژی و فولادی آماده بارگیری 

تامین ورق آلیاژی و فولادی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

 

ورق های آلیاژی سوپرآلیاژ :

دردنیای علم فولاد به سوپرآلیاژها بدسته از فولادها اطلاق می شود که بافت این ورق ها از عنصر FE خالص سازی شده وبافت این ورق ها صرفا عناصر فلزی خاص وجود دارد .

سوپرآلیاژها با عناصری همچون کروم ، نیکل ، کبالت و دیگر عناصر فولادی و آلیاژی آلیاژریزی می شود ودر بافت آنها تماما عناصر فلزی بجز FE وجود دارد که بافت این فولاد هارا تشکیل می دهد .

سوپرآلیاژها اصطلاحا در بازار فولاد و جهان بانام هایی همچون طلای فولاد شناخته می شوند به اینصورت که این فولادها دارای قیمت هایی بسیار زیاد دردسته فولادها و ورق های آلیاژی در جهان قرار می گیرند .

تامین ورق آلیاژی و فولادی جهت دپو در انبار شرکت مهزیار فولاد

تامین ورق آلیاژی و فولادی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

فرایند خرید ورق های آلیاژی  و تامین ورق آلیاژی و فولادی

فرایند خرید ورق های آلیاژی باتوجه به اینکه این ورق ها پس از درخواست توسط خریداران و پیمانکاران فعال در زمینه مصرف ورق های آلیاژی می بایست برای این شرکت ها تامین شود همواره با پیچیدگی های خاصی روبرو هست .

ورق های آلیاژی درشرایطی برای پیمانکاران و خریداران تامین گردند که از سوی فروشندگان این دسته از ورق ها ورق های مورد نظر الزامات و تعهدات لازم را در خصوص آلیاژ بکاررفته دراین ورق ها تامین نماید .

فروشندگان ورق های آلیاژی می بایست همواره اطینان خریداران را درخصوص ورق های آلیاژی استنلس استیل ، سوپرآلیاژ جهت نموده به اینصورت که معمولا در فرایند فروش ورق های آلیاژی و فولادی خریداران از فولاد مورد نظر نمونه برداری کرده و پس از ارائه نمونه به مراکز متالورژی معتبر در سراسر جهان و پس از صدور گواهی نامه تایید آلیاژ از سوی مراکز متالورژی معتبر خریداران و پیمانکاران فعال در زمینه ورق های آلیاژی و ورق های آلیاژی و فولادی را از شرکت های فروشنده این دسته از ورق ها تهیه می کنند .

پس در زمینه خرید و فروش بازرگانی ورق های آلیاژی فروشندگان می بایست الزامات مورد نظر را در خصوص ورق های الیاژی به خریداران این ورق ها در صنعت ارائه دهند تا خریداران بتوانند باخیالی آسوده نسبت به خرید ورق های آلیاژی مطابق با آلیاژ درخواستی خود ازفروشندگان این دسته از ورق ها اقدام نمایند .

کاربردهای ورق های آلیاژی و تامین ورق آلیاژی و فولادی

ورق های آلیاژی و فولادی دردسته آلیاژهای کربن استیل ، استنلس استیل ، سوپرآلیاژ درصنایع کاربردهای بسیارزیادی دارد و درحقیقت کلیه قطعات فلزی صنعتی در کلیه صنایع باورق های آلیاژی ساخته می شوند .

این ورق ها می تواند در کلیه صنایع اعم از غذایی ، صنایع خودرو سازی ، صنایع ساخت قطعات فلزی ، صنایع ساخت لوازم خانگی صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، هوا فضا و دیگر صنایع بکار گرفته می شود .

کلیه قطعات فلزی بکارگرفته شده در کلیه سازه های فلزی در جهان با ورق های فلزی آلیاژی تولید می شود که می تواند در جهان شامل یکی اطز دسته های آلیاژی (کربن استیل ، استنلس استیل ، سوپرآلیاژ) قرار گیرد .

خریداران و مصرف کنندگان ورق های آلیاژی چه شرکت هایی هستند ؟

ورق های آلیاژی که توسط بسیاری از شرکت ها در جهان مورد استفاده قرار می گیرند همواره توسط خریدارانی مورد مصرف واقع می شوند که ازاین ورق ها جهت ساخت سازه های فلزی و صنعتی ، ساخت قطعات فلزی و ساخت کلیه استراکچرهای فلزی آلیاژی و فولادی استفاده می کنند .

کلیه شرکت های پیمانکار وفعال در صنایع فلزی از خریداران آلیاژی و فولادی می باشند که بدون محدودیت در صنای فقط درصورتی که نیاز به ورق آلیاژی در هر صنعتی که می باشد خریداران وارد بازار فروش و مصرف ورق های آلیاژی شده و از ورق های آلیاژی برای ساخت سازه های متعدد خود استفاده می کنند .

ورق های آلیاژیدر جهان همواره برای خریداران پیمانکاران سازندگان قطعات فلزی تامین می شود که این سازه ها واین قطعات می تواند در کلیه صنایع فلزی در جهان بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرد .

 تولیدکنندگان ورق های آلیاژی :

امروزه در جهان در بسیاری از کشورها تولیدکنندگان ورق های آلیاژی کربن استیل وجود دارند و ورق های کربن استیل معمولا توسط اکثر کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی جهان تولید می شود .

ورق های آلیاژی کربن استیل باتوجه به حساسیت پایین این ورق ها در فرایند تولید و آسان بودن فرایند آلیاژی آلیاژریزی و تولید ورق ها می تواند توسط بسیاری از کشورها در جهان مورد تولید قرار گیرد که در کشورایران نیز ورق های آلیاژی کربن استیل توسط شرکت های بسیاری در جهان تولید می شود .

این ورق ها معمولا به روش نورد گرم فولادی تولید می شود وبجز موارد خاصی که مصارف تزئینی دارند ورق های آلیاژی و فولادی دردسته ی ورق هایی قرار می گیرد که به روش نورد گرم فولادی از اسلب هایی بانام همین آلیاژها تولید می شوند .

درفرایند تولید ورق های آلیاژی استنلس استیل شکل تولید این فولادها بسیار سخت و پیچیده بوده و شرکت های تولید کننده  این ورق های استنلس استیل درجهان شرکت های صنعتی دنیا توانایی تولید این ورق هارادارند .

ورق های استنلس استیل توسط شرکت های متعدد تولید می شود که می تواند مورد استفاده در صنایع پتروشیمی ، صنایع غذایی ، صنایع تولید ماشین آلات خانگی و همچنین صنایع هوافضا قرار گیرد .

ورق های استنلس استیل در فرایند تولید ویژگی های خاصی دارند که تکلونوژی این ورق هارا اندکی پیچیده نموده به همین دلیل ورق های استنلس استیل در دایره ورق های تولیدی کشورهای قرار می گیرد که این تکلونوژی را دارا باشند .

ورق های سوپرآلیاژ :

سوپرآلیاژها در جهان توسط لابراتوار های بزرگ فولاد سازی در جهان تولید می شود .

سوپرآلیازها توسط شرکت های معدودی در جهان تولید می شوند ودردسته فولادهایی قرار می گیرند که تکلونوژی ساخت آنها بسیار پیچیده میباشد .

ورق های سوپرآلیاژ ازآنجایی که می بایست درفرایند تولید نیاز به تامین حرارت های بسیار بالا در فرایند تولید را دارند دردسته فولادهایی قرار می گیرند که در کارخانجات تولید فولاد درجهان ودر کارخانجات تولید ورق های استنلس استیل و کربن استیل قابلیت تولید ندارند .

ورق های سوپرآلیاژ دردسته ورق هایی قرار می گیرند که باتوجه به تکلونوژی ساخت خاص و ویژه خود می بایست توسط شرکت هایی تولید شود که این تکلونوژی ویژه را دارا باشند .

سوپرآلیاژها درجهان توسط کشورهای معدودی از جمله امریکا ، آلمان ، ژاپن و در موارد بسیار خاصی به سوپرآلیاژهای کم آلیاژ می باشد در کشورهای دیگری نیز تولید می شود .

درکل فرایند تولید سوپرآلیاژها جزء فرایند تولید فولادهای خاص و محرمانه در جهان می باشد و کلیه لابراتوارهای جهان و شرکت های فولادسازی در جهان این ورق ها را تولید می کنند ، فرایند تولید خودرابصورت محرمانه وبصورت خاص پیش میبرند و همواره از روند آلیاژریزی ساخت این فولادها درشرکت های مورد نظر خبری به بیرون درز نمی کند .

سوپرآلیاژها فولادهای گران قیمتی هستند که تکلونوژی ساخت آنها در کشورهای معدودی درجهان قرار دارد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *