تامین لوله A179

تامین لوله A179

تامین لوله A179 :

لوله های A179 دردسته لوله های مانیسمان قرار می گیرد که صرفا به روش مانیسمان تولید می شود باتوجه به کاربردهای ویژه ای که درصنایع دارند همواره دردسته لوله های خاص کربن استیل فولادی قرار می گیرند .

لوله های A179 درکاربردهای گوناگونی در صنایع استفاده می شوند که الزام به استفاده ازاین آلیاژ کاربرد های مورد نظر ازسوی مهندسین متالوژی و مهندسین مکانیک همواره گوش زد می شود .

لوله های A179بانام استاندارد امریکایی شناخته می شود ودر حقیقت استاندارد A179 دردسته استاندارد ASTM ایالات متحده امریکا قرار دارد .

لوله های A179 معمولا در سایزهای کمتراز 3 اینچ کاربرد دارد و این لوله ها باتوجه به مصارف خاص خود در صنعت کاربردهای گوناگونی دارد که در این مقاله به کاربردها و خریداران مصرف کنندگان و استراکچرهایی که درآن لوله های A179 استفاده می شود اشاره می کنیم .

تامین لوله A179 جهت ساخت استراکچرها

تامین لوله A179

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

مواد شیمیایی و خواص لوله های A179 :

لوله های A179 می بایست دارای مقادیری کربن دربافت خود باشند عنصر کربن دربافت این فولاد در حقیقت نقش سرد کردن فولاد را ایفا می کند و دربافت این فولاد از حداقل و حداکثر مشخصی برخوردار است .

حداقل میزان بافت لوله های A179 0/08 درصد وزنی می باشد که نباید ازاین مقدار کمتر شود .

حداکثر میزان کربن دربافت لوله های A179 0/18 درصد وزنی عنصر کربن می باشد که می بایست درفرایند ساخت شمش های فولادی که قرار است به لوله های مانیسمان تبدیل شود ، این آلیاژ بصورت دقیق دربافت این لوله ها آلیاژریزی شود .

میزان منگنز نیز دربافت لوله های A179 بسیار ضروری و حیاتی ، عنصر منگنز دربافت لوله هایA179 می بایست 0/27 و حداکثر 0/6 درصد وزنی عنصر منگنز دربافت لوله های A179 موجود باشد .

عنصرمنگنز دربافت این فولاد نقش تایین کننده بافت فولاد راایفا می کند که می تواند بااضافه شدن عنصر منگنز این لوله ها دارای خواص مکانیکی بالاتری برای مقاومت درشرایط سازه ای و استراکچری از خود نشان دهند .

خواص مکانیکی لوله های A179 نیز میبایست حداقل به میزان 180MP باشد این لوله ها برای استفاده در استراکچرهای خاص صنعتی مورد آزمون های متعدد در مراکز متالوژی قرار می گیرند ودر فرایند تست کشش (خواص مکانیکی)این لوله ها می بایست بافتی مستحکم داشته تا بتوانند اعدادی متفاوت با اعداد تایین شده توسط استاندارد گذار ASTM کشو امریکا را از خود نشان دهند .

لوله های A179 درصنایع گوناگونی استفاده می شود که در ادامه این مقاله به مصارف لوله های A179 اشاره می کنیم .

مصارف لوله های A179 لوله های A179 که معمولا درسایزهای پایین تولید می شوند مورداستفاده درصنایع مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک مدارهای فشار باد و مدارهای فشار بخار قرار می گیرد .

لوله های A179 کاربرد آتشخوار نیز دارد که می تواند در مبدل های حرارتی نیز استفاده شود .

برای ساخت مدارهای پنوماتیک که فشارروغن بالا از مخازن مدارهای پایپینگ عبور می کند و سیال عبور کننده از داخل لوله ها فشاری بسیار بالا را نیز دارد ازلوله های ضخامت بالا یا گوشتی A179 استفاده می شود .

لوله های A179 درصنایع خودروسازی نیز برای انتقال بنزین به موتور خودرو وبرای لوله کشی مدارهای ترمز خودرو نیز استفاده می شود .

لوله های ریزبار صنایع خودروسازی و صنایع دیگر معمولا باآلیاژA179 تولید می شود .

ازدیگر کاربردهای لوله های A179 می توان به ویژگی های آتشخوار بودن این لوله ها نیز اشاره نمود .

لوله های A179 می تواند مورد استفاده در دیگ های بخار و بویلرهای آتشخوار قرار بگیرد و در کلیه مبدل های حرارتی نیز از لوله های A179 باسایزها و ضخامت های مختلف استفاده می شود .

لوله های A179 تشابهاتی بادیگر فولادها والیاژها نیز دارد که بعضا در بازار ایران باتوجه به محدود بودن لوله A179 لوله های دیگری بااستاندارد دیگری نیز می تواند جایگزین لوله های گریدهای A179 شوند .

 

تامین لوله A179 جهت خرید مشتریان گرامی 

تامین لوله A179

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

تشابهات لوله های A179 با دیگرآلیاژها :

لوله های A179 بادیگرآلیاژها تشابهات بسیارزیادی دارد که این تشابهات عبارتنداز :
آلیاژهایی همچون K01200-K01201 که هردواستاندارد مورد نظر دردسته استانداردهای ساخت لوله مطابق بااستاندارد ASTMایالات متحده امریکا می باشد .

آلیاژ A192 نیز تشابهاتی با آلیاژ A179 برخوردار است که می توانند در صورت نبودن سایزهای مورد نظر خریداران از آلیاژهای مورد نظرA192 برای ساخت سازه هایی که نیاز به ساخت لوله هاباآلیاژ A179 درآنها وجود دارد نیز استفاده شود .
از دیگر آلیاژهای مشابه در A179 نیز می توان آلیاژST35.8 رانام برد .

آلیاژ ST35.8 استاندارد DIN کشور آلمان می باشد دردسته آلیاژهایی قرار می گیرد که باتوجه به تشابهات بالایی که دارند می تواند درسازه هایی که نیاز به مصرف لوله A179 دارند و الزام به لوله A179 هست مورد استفاده قرار گیرد .

آلیاژهای مورد نظر که دراین مقاله از نظر تشابهات آلیاژی با A179 اشاره شد تماما می تواند بجای آلیاژA179 درساخت سازه های صنعتی مورد کاربرد قرار گیرد .

بیشترین مصرف لوله های A179 در مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک می باشد .

از این لوله ها برای مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک وبرای کلیه مدارهایی که سیال عبور کننده از داخل آنها روغن بافشار بالا و یا هوای فشرده باشد استفاده می شود .

لوله های A179 درسایزها و ضخامت های مختلف می تواند مورد استفاده در بسیاری از سازه ها و قطعات صنعتی قرار گیرد و بیشترین کاربرد لوله های گرید A179 در صنایع خودروسازی صنایع ساخت ماشین آلات سنگین صنایع ساخت ماشین آلات راهسازی و ماشین آلات ریلی می باشد .

تامین لوله A179 برای صنعت

تامین لوله A179

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

آبکاری و عملیات حرارتی برروی لوله های A179 :

عملیات حرارتی برروی لوله های A179 می تواند صورت پذیرد به این صورت که لوله ها پس از تبدیل شدن به قطعه می بایست در کوره هایی با حداکثر حرارت 690 درجه سانتی گراد و حداقل حرارت 650 درجه سانتی گراد به مدت دو ساعت قرار گیرد .
پس از انجام عملیات حرارتی و خارج نمودن قطعاتی که بالوله های گرید A179 تولید شده اند از کوره این لوله ها می بایست به روش هوا خنک (خنک شدن در مجاورت هوا) و این فرایند می تواند سختی لوله را ارتقا بدهد .

عملیات حرارتی و سخت کاری لوله های A179 نقش مهمی در کیفیت این لوله ها برای استفاده در مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک ، بویلرها و دیگ های بخار و دیگر کاربدهایی که الزام به استفاده از لوله های آلیاژی با گریدهای A179 درآنها احساس می شود را تشکیل می دهد .

پس عملیت حرارتی یکی از الزامات استفاده از لوله های گریدهای A179 می باشد که توسط خریداران و مصرف کنندگان این لوله ها همواره لوله هاباگرید A179 مورد عملیات حرارتی جهت سخت کاری سطحی و بافتی قرار گیرند .

بازرگانی و فروش لوله های A179 :

لوله های A179 می تواند تاسایزهای 8/3 اینچ تاسایزهای بالا تولید شوند اما ازاین لوله ها معمولا درسایزهای پایین برای استفاده در مصارفی که به آن اشاره شد مورد کاربرد قرار می گیرند لوله ها در بازار ایران در سایزهای مختلف موجود می باشد که توسط شرکت های بازرگانی معتبر وارد کشور شده وبرای صنعتگران این صنعت تامین می شود .

لوله ها باگرید A179 کاملا دردسته لوله های وارداتی به کشور ایران هستند چراکه متاصفانه این لوله ها توسط هیچ یک از شرکت های لوله در کشور تولید نمی شود و همواره خریداران می بایست جهت خرید لوله های مورد نظر کالای وارداتی خریداری نمایند .
لوله های باگریدهای ASTM A179 از کشورهایی همچون چین ، کره جنوبی ، هند و از کمپانی های معتبر اروپایی جهت استفاده در مصارف گوناگون صنعتی وارد ایران می شود که می تواند مورد استفاده و کاربرد بسیاری از صنایع قرار گیرد و بیشترین مصرف کنندگان لوله های A179 در ایران و خریداران این دسته لوله ها شرکت های تولید کننده دیگ بخار ، مبدل های حرارتی ، شرکت های تولید کننده قطعات و ماشین آلات هیدرولیک ، پنوماتیک می باشند .

برای خرید لوله های A179 نیاز به انجام آزمون های متعددی اعم از آزمون شناخت مواد شیمیایی شناخت خواص مکانیکی ، لمینیشین و جوش می باشد که شما خریداران در هنگام خرید این دسته از لوله ها میبایست به موارد مذکور توجه ویژه نمایید .
چراکه درصورتی که میزان عناصری که دراین مقاله به آن اشاره شد در بافت این لوله ها کمتریا بیشتر از حد استاندارد باشد می تواند مشکلاتی رادر سازه های ساخته شده بااین لوله ها ایجاد نماید .
پس همواره میزان مواد شیمیایی و خواص مکانیکی دقیقا می بایست مطابق با شرایط استاندارد گذار که مطابق با ASTM کشور امریکا می باشد قرار گیرد .

لوله های A179 درانبارهای استوک شهر تهران درسایزهای پایین ودر ضخامت های مختلف هم اینک موجود می باشد و قابلیت تامین برای کلیه خریداران مصرف کننده این لوله ها وجود دارد .

شما می توانید لوله های مورد نظر خودرا باآلیاژ و استاندارد A179 از بخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد استعلام نموده تا لوله های خودرا جهت استفاده در موارد مصرفی درمحل پروژه تحویل بگیرید .

لوله های A179 دردسته لوله های کربن استیل آلیاژی فولادی قرار می گیرد که می تواند درساخت بسیاری از سازه ها صنعتی مورد استفاده صنعتگران واقع شود .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *