گالوانیزه

گالوانیزه و فولاد ضد زنگ | هزینه، قدرت و تفاوت وزن

سلام و عرض احترام خدمت صنعتگران عزیز ، در این مطلب مهزیار فولاد صنعت قصد دارد درباره مسئله گالوانیزه صحبت کند . با ما همراه باشید .

گالوانیزه

گالوانیزه

در صنایع تولیدی (از جمله فلزکاری و قالب کاری) اصطلاح گالوانیزه معمولا به فولاد گالوانیزه اشاره دارد. ورق گالوانیزه ورق های فولادی مرسومی است که در روی آن با زینک پوشش داده شده است تا آن را از خوردگی حفاظت کند. فولاد معمولی از آهن ساخته شده است که اگر در معرض رطوبت قرار می گیرد، یا به باران و یا رطوبت هوا با آن در تماس باشد با گذشت زمان، زنگ زدگی یک بخش فولادی را به نقطه شکست نزدیک می کند. برای جلوگیری از زنگ زدن از قطعات فولادی، دو گزینه وجود دارد:

استفاده از فولادی که ذاتا در برابر عوارض رطوبت مقاوم باشد و دوم تبدیل به یک فلز که در برابر آب ایزوله شود. برای جلوگیری از واکنش آب با آهن از فولاد با یک مانع فیزیکی استفاده می شود،

همانند بسیاری از تصمیمات در زمینه تولید، هر دو این گزینه ها در درجه اول از نظر هزینه ارزیابی می شوند.


تفاوت بین فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و فلزات دیگر

گاهی اوقات تبدیل فولاد به فلز دیگری که زنگ نزند مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم به دلیل تفاوت هزینه ها، گزینه ای نیست که از لحاظ اقتصادی جایگزینی منطقی باشد. آلومینیوم گران تر از فولاد است و فولاد ضد زنگ بسیار ارزان تر از آلومینیوم است. علاوه بر این فولاد ممکن است ویژگی های فیزیکی خاصی از جمله قدرت یا وزن داشته باشد که مانع استفاده از جایگزین دیگر شود. گزینه بعدی این است که از فولاد با یک مانع فیزیکی مانند رنگ یا پوشش محافظت شود ، این همان چیزی است که گالوانیزه بهترین کار را انجام می دهد.

گزینه بعدی این است که از فولاد با یک مانع فیزیکی مانند رنگ یا پوشش محافظت شود، این همان جایی است که گالوانیزه را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها مطرح می‌کند.


گالوانیزه HDP

گالوانیزه شامل یک پوشش روی است که روی ورق فولادی قرار گرفته و از طریق یک فرآیند بنام “غوطه ور شدن در حرارت مداوم” که در آن ورق فولادی از میان یک حمام روی ذوب شده عبور میکند. پیوند روی ذوب شده به آهن در فولاد یک لایه محافظ در هر دو طرف ورق ایجاد می کند. ورق فولادی می تواند بعد از عبور از این مرحله مورد استفاده قرار گیرد زیرا معمولا پوشش روی بر روی فولاد از همزمان با چرخش فولاد ایجاد می گردد و تمام مقطع فولاد را بطور متناسب در برمی‌گیرد. گالوانیزه تکمیل شده در برابر خوردگی بدون هیچ نقاشی یا پوشش جانبی اضافی یا ثانویه مقاومت می کند و در یک فرآیند اقتصادی گالوانیزه برای محافظت از فولاد خوردگی آماده میگردد.

مهزیار فولاد شما را در یک خرید با کیفیت همراهی می کند، در مهزیار فولاد ،  ما در تامین قطعات با کیفیت بالا و مقرون به صرفه فعالیت داریم، طیف وسیعی از ورق های گالوانیزه را در انبار های مختلف ما در سراسر کشور به راحتی میتوانید بیابید، با ما در تماس باشید.


 

مهزیار فولاد صنعت از شما تقاضا دارد که از طریق تماس با واحد فروش به شماره تماس  ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ ، ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کوتاهترین زمان ممکن به خواسته شما رسیدگی کرده  و صورت خرید شما را  تامین خواهند کرد . شما میتوانید صورت  خرید خود را به شماره واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ارسال کنید و ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید .

قابل توجه شما عزیزان که شرکت مهزیار فولاد صنعت، علاوه بر ورق گالوانیزه ، در زمینه فروش انواع ورق های فولادی مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده :

از شما خریداران محترم تقاضا میشود  جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *