تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/04

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/04

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/04 بپردازیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/04

در هفته ای که گذشت، قیمت انواع مقاطع فولادی به نسبت هفته ی قبل از آن با کاهش بسیار ناچیزی در اعلام قیمت ها رو به رو گشت. همانطور که در هفته های گذشته و در تحلیل های قبلی گفته شد، حباب قیمتی به وجود آمده در بازار فولاد و آهن ایران که در اواخر تابستان امسال بسیار شدت گرفته بود، در حال از بین رفتن بوده و قیمت ها به قیمت های منطقی و واقعی ( جهانی ) نزدیک و نزدیک تر می گردند.

اتفاقی که در ماه های گذشته در بازار فولاد جهان بسیار محسوس بوده، افزایش قیمت 50 درصدی سنگ آهن در سه ماه گذشته می باشد. قیمت سنگ آهن که در اوایل سپتامبر امسال چیزی حدود 60 الی 70 دلار در هر تن معامله می شد، همینک با افزایش قیمت بیش از 50% درصدی به قیمتی حدود 112دلار در هر تن رسیده و بالا رفتن قیمت جهانی سنگ آهن می تواند باعث افزایش روز افزون قیمت جهانی انواع فولاد در بازار های جهانی گردد.

به دلیل خودکفایی ایران در تولید سنگ آهن، تولید کنسترانته فولاد و تولید انواع شمش، و فولاد های ساختمانی، قیمت ها در بازار ایران طی ماه های گذشته بیشتر و بیشتر نزدیک به قیمت های جهانی شده و این قیمت ها با توجه به ارز 30 هزار تومانی و سنگ آهن 112 دلاری می تواند در همین محدوده ی قیمتی در صورتی که نرخ ارز و نرخ سنگ آهن نوسانات بیشتری نداشته باشند را طی ماه های آینده تجربه نماید.

قیمت های فعلی در بازار آهن و فولاد ایران، قیمت هایی ثابت پیش بینی می گردد که هفته های آینده می تواند  نوسانات اندکی در منفی و یا مثبت داشته باشند. بازار آهن و فولاد ایران همچون هفته های گذشته بازار کم رونق و. کم معامله ای خواهد بود، چرا که در فصل زمستان همیشه این بازار دستخوش تغییرات و دستخوش پایین آمدن حجم معاملات می گردد.

با توجه به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/10/04 هفته ی پیش رو همچنان هفته ی کم نوسانی پیش بینی می گردد، کلیه ی پیش بینی های انجام شده در این تحلیل می تواند در صورت عبور قیمت ارز از قیمت 32،000 تومان و پایین آمدن ارز به کمتر از 29،000 تومان از درجه ی اعتبار ساقط می گردد.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/10/04 بوده، تحلیل بعدی در روز شنبه تاریخ 1400/10/11 در در سایت قرار خواهد گرفت.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *