خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

لوله مانیسمان چیست ؟

لوله های مانیسمان دردسته لوله های فولادی قرار می گیرد که باتوجه به فرایند و شکل تولید خاصی که در فرایند تولید برروی این دسته از لوله های فولادی اعمال می شود دارای بافتی یک پارچه در سراسر دیواره خود بوده و شرایط تولید این لوله ها ارتباط مستقیمی به عمل کرد این لوله ها دارد .

لوله های مانیسمان دردسته لوله هایی قرار می گیرد که بالاترین مقاومت را درشرایط سازه ای از خود نشان می دهد و باتوجه به اینکه در دیواره این لوله ها مانیسمان درزی وجود ندارد می تواند بالاترین کیفیت را برای سیالات فشار بالا در شرایط سازه ای و شرایط ساخت مدارهای سیالات فشار بالا از خود نشان دهد .

پس تفاوت لوله های مانیسمان با دیگر لوله های آلیاژی و فولادی ریخته گری این لوله ها با روش ذوب و به روش حرارت بالا می باشد در حالی که لوله های درزدار لوله های اسپیرال و دیگر لوله های از ورق های فولادی تولید می شود که در حقیقت در عملیات نورد سرد فولادی تولید می شود .

و لوله های مانیسمان در دسته لوله های قرار می گیرد که در فرایند نورد گرم فولادی تولید شده و باتوجه به اینکه در شرایط حرارت بالا لوله های مورد نظر ریخته گری می شود دردسته با کیفیت ترین لوله های تولید شده در جهان قرار می گیرد .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های مانیسمان چند دسته هستند ؟

لوله های مانیسمان در 3 دسته کلی لوله های مانیسمان کربن استیل ، لوله های مانیسمان استنلس استیل ، لوله های مانیسمان سوپرآلیاژ تولید می شود که هریک از دسته ها دارای زیر مجموعه های آلیاژی گسترده ای هستند که در ادامه این برنامه به آلیاژهای کربن استیل و آلیاژهای گسترده استنلس استیل ها به روش مانیسمان و آلیاژهای سوپرآلیاژها اشاره می کنیم .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های مانیسمان آلیاژی کربن استیل :

بیشترین تولید لوله های مانیسمان در جهان لوله های مانیسمان کربن استیل اختصاص دارد لوله های مانیسمان که به روش کربن استیل تولید می شود در دایره ی فولادهایی قرار می گیرد که کربن ، منگنز ، سیلیسیوم دریاژلبافت لوله هااز میزان قابل توجهی برخوردار است و لوله هایی مورد نظر Base اصلی بافت آنها ( FE ) یا همان آهن می باشد باتوجه به ورود عناصری همچون کربن ، منگنز ، سیلیسیوم و یا بعضا کروم ، مولیبدن دردسته لوله های کربن استیل قرار می گیرد که آلیاژهای متغییر در بافت این لوله ها می تواند کاربرد این لوله هارا در صنایع مختلف ایمن سازد .

لوله های کربن استیل آلیاژی در آلیاژهای مختلف عرضه می شود که کلیه ی آلیاژهای کربن استیل دردسته آلیاژهای تولید لوله های مانیسمان قرار می گیرد .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های مانیسمان استنلس استیل :

از دیگر لوله های مانیسمان تولید شده توسط شرکت های معتبر تولید لوله های مانیسمان در جهان می توان به لوله های استنلس استیل اشاره نمود .

آلیاژهای گرید استنلس استیل نیز دردسته آلیاژهایی قرار می گیرد که به روش مانیسمان در شرکت های تولید فولاد درجهان تولید می شود و تفاوت های فاحش لوله های کربن استیل و استنلس استیل در بافت این فولادها می باشد به اینصورت که لوله های کربن استیل دردسته فولادهای LOW ALLOY که BASE اصلی آهن می باشد تولید می شود اما لوله های استنلس استیل و کلا آلیاژهای استنلس استیل که در کارخانجات تولید مانیسمان تولید می شود با گریدهای استنلس استیل که بعضا BASE اصلی آنها آهن می باشد اما به میزان قابل توجهی عناصر کروم ، نیکل دربافت خود دارد آلیاژریزی می شود .

تفاوت لوله های استنلس استیل و کربن استیل مانیسمان به میزان وجود عناصر کروم ، نیکل دربافت لوله های استنلس استیل و کربن استیل می باشد که لوله های استنلس استیل باتوجه به اینکه دردسته فولادهای آستینیتی قرار می گیرد و میزان کروم و میزان نیکل در بافت آنها بسیار بیشتر از لوله های کربن استیل می باشد .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

لوله های مانیسمان سوپرآلیاژ :

سوپرآلیاژها دردسته فولادهای بسیار کم مصرف در صنایع قرار می گیرد اما باتوجه به ویژگی های منحصر به فرد این آلیاژها در صنایع خاص در این مقاله به این موضوع اشاره می کنیم که سوپرآلیاژها نیز می توانند به روش لوله های مانیسمان تولید شوند .

لازم به ذکراست که کشورهای اندکی در جهان لوله های مانیسمان به روش سوپرآلیاژ دارند اما خریداران و مصرف کنندگانی که در عرصه صنعت فعالیت می کنند می توانند لوله های مانیسمان را با آلیاژهای گریدهای سوپرآلیاژ و فولاد های داپلکس نیز خریداری نموده و یا در صورت عدم وجود لوله های مورد نظر این لوله هارا به کمپانی های تولید کننده جهت تولید سفارش دهند .


کیفیت بافت فولادی در لوله های مانیسمان :

کیفیت بافت فولادی در لوله های مانیسمان یکی از مهمترین پارامترها برای تولید این لوله ها و مصرف نهایی این لوله ها توسط مصرف کنندگان و خریداران این لوله ها می باشد .

لوله های مانیسمان که توسط بسیاری از شرکت ها در جهان تولید می شود با توجه به فرایند تولید پیچیده خود که در حرارت های بالا این لوله ها ریخته گری می شود می تواند دارای کیفیت بافت متفاوتی باشد که همواره خریدارانی که نیاز به لوله های مانیسمان بسیار با کیفیت برای خطوط انتقال سیالات و یا دیگر سازه ای صنعتی خود دارد می بایست از لوله های مانیسمان فولادی استفاده نمایند که کیفیت بافت دراین لوله ها بسیار بالا باشد .

لوله های مانیسمان می بایست کلیه تست های مربوط به لمینیشن و بافت مواد فولادی را در شرایط آزمون پاس کنند که دراینصورت تست ها یی همچون تست UT ، تست لمینیشن ، تست استاتیک ، تست رادیو گرافی از تست های الزامی برای لوله های مانیسمان می باشد که توسط شرکت های سازنده قطعاتی که با لوله های مانیسمان تولید می شود همواره مورد تست صورت می پذیرد و این لوله ها می بایستی دارای ویژگی خاص و منحصر به فرد به بافت داخلی خود می باشند .

کیفیت بافت لوله های مانیسمان که توسط شرکت های گوناگون لوله های مانیسمان تولید می شود دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر می باشد به اینصورت که شرکت های معتبر تولید کننده لوله های مانیسمان لوله های مانیسمان با کیفیت تر و بعضا برخی ازشرکت ها در آسیا شرقی لوله های مانیسمان تولید می کنند لوله های مانیسمان با کیفیت بافت بسیار پایین عرضه می کنند که این لوله ها بعضا در تست های رادیوگرافی ، هیدرو استاتیک و تست های UT و لمینیشن مورد تایید بازرسان موسسات رده بندی قرار نمی گیرد .

خریداران این دسته از فولادی همواره می بایست از فولادهای تحت وندور تولید می شود برای ساخت سازه های خود استفاده نمایند .


بازار مصرف لوله های مانیسمان در جهان :

لوله مانیسمان یکی از نو ظهور ترین مقاطع درجهان می باشد به اینصورت که از تولید این لوله ها مدت زمان زیادی بصورت صنعتی و انبوه نمی گذرد چرا که در سال های دور معمولا به روش درز دار، درز مستقیم و اسپیرال و دیگر تکنیک ها تولید می شد که این لوله ها در دهه های پایانی قرن بیستم توسط شرکت های تولید کننده ی لوله های مانیسمان در جهان اقدام به تولید شدند .

لوله های مانیسمان فولادی و آلیاژی در بازار مصرف جهان همواره در حال افزایش تولید و افزایش مصرف هستند به گونه ای که در بسیاری از سازه ها و استراکچرهایی که در گذشته لوله های مانیسمان نقش مهمی در این سازه ها نداشتن امروزه از لوله های مانیسمان برای این سازه ها استفاده می شود .

بازار مصرف لوله های مانیسمان درجهان یک بازار روبه پیشرفت و روبه بالا می باشد همواره شرکت های تولید کنندگان لوله های مانیسمان و مصرف کنندگان این دسته از لوله ها در جهان از مقاطع فولادی لوله های مانیسمان برای ساخت سازه های خود استفاده می کنند .

لوله های مانیسمان دردسته های فولادها و مقاطعی قرار می گیرد که شرکت های گوناگونی در جهان در حال توسعه دادن بازار این دسته از لوله ها و شرکت های بسیار گسترده ای در جهان در حال توسعه دادن بازار مصرف این لوله ها هستند .

لوله های مانیسمان دردسته فولادها و مقاطع نوظهوری در جهان قرار می گیرد که همواره بازار تولید و مصرف آنها روبه افزایش بوده و همه ساله تولید این دسته از لوله ها و مصرف این دسته از لوله ها باافزایش روبرو شده است .

لوله هایی که به روش مانیسمان تولید می شود جای خود را در کلیه سازه ها و استراکچرها در گذشته نه چندان دور با لوله های درز مستقیم اسپیرال و یا فولادی که به روش نورد گرم و به روش نورد سرد فولادی تولید می شود را گرفته است ، به این صورت که این لوله ها جایگزین بسیار مناسبی برای بسیاری از خطوط پایپینگ در سراسر جهان شده است .


بازار مصرف لوله های مانیسمان در ایران :

بازار مصرف لوله های مانیسمان در ایران در دهه های گذشته رو به پیشرفت و روبه گسترش بوده وبه این صورت که ساخت تاسیسات ساختمانی که همواره از لوله های درز دار استفاده می شده همواره استانداردهای ایمن سازی که از سوی تایید کنندگان و استاندارد کنندگان سازه های ساختمانی انجام می شود لوله های مانیسمان جای خود را در تاسیسات ساختمانی نیز باز کرده است .
همانطور که در قبل تر به آن اشاره کردیم لوله های مانیسمان دردسته فولادهایی قرار می گیرد که بازار بسیار گسترده ای و روبه رشدی در جهان دارد و بازار مصرف ایران نیز در سال های گذشته ترجیح به استفاده از لوله های مانیسمان را به دیگر لوله های آلیاژی و فولادی در خود احساس نموده به اینصورت که بسیاری از استراکچرهایی که تاکنون از لوله های فولادی درز مستقیم یا دیگر لوله های فولادی استفاده می شد اینک از لوله های مانیسمان برای این دسته از استراکچرها و سازه ها استفاده می شود .


فروشندگان لوله های مانیسمان درایران :

فروشندگان این محصول در ایران شرکت های بازرگانی وارد کننده و یا توضیع کننده این دسته از لوله ها می باشند لوله ها درایران در سایزهای محدودی در برخی از شرکت های داخلی تولید می شود با توجه به کیفیت بافت لوله های مانیسمان فولادی این لوله ها در انواع وارداتی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد و شرکت های بازرگانی فعال در عرصه تامین لوله های مانیسمان اقدام به تامین لوله های مانیسمان در سایزها و ضخامت های مختلف برای خریداران می نمایند .

شما می توانید برای خرید انواع لوله های مانیسمان بابخش بازرگانی و فروش شرکت های تامین کننده بازرگانی که اقدام به واردات توضیع لوله های مانیسمان می نمایند مذاکره و مکاتبه نموده و لوله های مورد نظر خود را برای سازه های خود خریداری نمایند .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

خریداران لوله های مانیسمان چه شرکت هایی هستند ؟

خریداران لوله های مانیسمان در سراسر جهان از جمله در کشور ما شرکت های گوناگون تولید کننده تجهیزات پالایشگاهی و تجهیزات نفتی و شرکت های دایرکننده سیستم های تاسیسات ساختمانی و شرکت های دایر کننده خطوط پایپینگ و سیالات هستند لوله های مانیسمان در کلیه صنایع امکان استفاده دارند و خریداران و پیمانکاران که در عرصه ی صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنایع دریایی ، صنایع غذایی ، صنایع فلزی و کلیه خطوط انتقال سیالات که هرنوع میعانات و یا گازهایی را می خواهند از نقطه به نقطه دیگر انتقال دهند از لوله های مانیسمان برای سازه ها و استراکچرهای خطوط سیالات خود استفاده می کنند .

خریداران لوله های مانیسمان بسیار گسترده می باشند و در صنایع مختلف این لوله ها باتوجه به کاربردهای گوناگونی که دارند مورد توجه و استفاده بسیاری از شرکت های پیمانکار در عرصه صنعت و ساختمان و صنایع فلزی گوناگون و صنایع غذایی قرار می گیرد .


سایزهای رایج لوله های مانیسمان :

از سایز 3/8 اینچ تاسایز 24 اینچ متغییر بوده و می بایست به این نکته توجه نمود که کلیه لوله های مانیسمان در سراسر جهان برای تولید از استانداردهای سایز و تولید کشور ایالات متحده امریکا مطابق با جدول جهانی پایپینگ پیروی می کنند .

استاندارد گذار اصلی لوله های مانیسمان از آنجایی که در ابتدا کشور امریکا بوده است همواره برای کلیه صنایع پایپینگ در جهان استاندارد های امریکایی اعمال می شود به اینصورت که استانداردهای جداول PIPE CHART در تولید لوله های مانیسمان در جهان تبدیل به استانداردهای مرجع شده و کلیه تولیدکنندگان لوله های مانیسمان در جهان از استانداردهای تعریف شده کشور ایالات متحده امریکا برای تولید لوله های مانیسمان استفاده می کنند .

پس سایزهای رایج لوله های مانیسمان سایزهای رایج اینچ می باشد از سایز 3/8 اینچ آغاز می شود و تاسایز 24 اینچ به روش مانیسمان ادامه پیدا می کند .

پرمصرف ترین لوله های مانیسمان نیز در سایزهای 1 الی 8 اینچ می باشد که این لوله ها در رده های گوناگونی تولید می شود که عدد اینچ نشان دهنده قطر خارجی دایره مقطع لوله و رده های مختلف از رده 10 تا رده XXS ادامه دارد نشان دهنده ی قطر دیواره ی این لوله ها می باشد .

لوله های مانیسمان درکل درسایزهای 1 الی 8 اینچ پرمصرف بوده و رده های 40 و رده 80 که به صورت مهندسی که با واژه های مهندسی SCH40 و SCH80 شناخته می شود دردسته پرمصرف ترین ضخامت ها و رده های تولیدی در جهان قرار دارد .

جهت خرید و فروش و اطلاع از قیمت روزانه و اطلاع از انواع لوله های مانیسمان وارداتی با واحد بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد استعلام نموده تا قیمت های لوله های مانیسمان مورد نظر خود را مطابق با استاندارد اینچ از رده های مختلف از کارشناسان فروش شرکت استعلام نمایید .


خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

خرید لوله مانیسمان 1403/02/17

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *