ورق های فولادی استنلس استیل

ورق های فولادی استنلس استیل 304 و 316

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله هدف معرفی ورق فولادی استنلس استیل و انواع ورق استیل و همچنین تشریح کاربرد های آن است. با ما همراه باشید.


در این ویدیو، خلاصه ای از مطلب این نوشته برای شما عزیزان نشان داده می شود. می توانید ویدیو را مشاهده نمایید.


ورق فولادی استنلس استیل 304 و 316

ورق های استیل در دسسته ی فولاد های استنلس استیل قرار گرفته که کاربرد های متفاوتی به نسبت فولاد های کربن استیل در دنیای امروزی دارند. استنلس استیل ها به واسطه ی داشتن برخی عناصر کلیدی در بافت خود، کاربرد های ویژه ای در صنایع داشته و قابلیت های مقاومت بالایی که ورق های استیل در شرایط رطوبتی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد، همواره این ورق ها را جزء ورق های ارزنده در صنایع فلزی جهان قرار داده است.

ورق فولادی استنلس استیل که با عناصر کلیدی نیکل و کروم آلیاژ ریزی می گردند، در گرید های مختلف تولید شده و در حقیقت ورق های استیل انواع گوناگون دارند.آلیاژ های مختلف ورق استیل که در صنایع فلزی مورد کاربرد قرار می گیرد، با توجه به شرایط سازه ها متفاوت بوده و ورق های استیل در گرید های مختلف با قیمت های متفاوت با بازار مصرف جهان موجود می باشد.


فرآیند تولید ورق فولادی استنلس استیل 304 و 316

فرآیند تولید ورق های استیل همچون ورق های دیگر کربن استیل نورد گرم بوده و فرآیند تولید ورق های استنلس استیل نیز به وسیله ی نورد گرم می باشد. در فرآیند تولید ورق های استیل ابتدا اسلب های ضخامت بالا با آلیاژ های گوناگون استنلس استیل در کوره ی خط نورد گرم سرخ شده و سپس از عبور از میان غلطک های نورد گرم به ضخامت های پایین تر تبدیل شده و در حقیقت ضخامت های سفارش داده شده ی ورق استیل از سوی مشتریان تبدیل گشته و وارد بازار مصرف می گردند.

ورق فولادی استنلس استیل می توانند به صورت شیت یا کویل های وزن بالا تولید و عرضه گردند، امتیاز ورق های کویل استیل به نسبت ورق های شیت به این صورت می باشد که مصرف کنندگان گرامی با توجه به نیاز خود به طول های مورد نیازشانت از کویل های استیل ورق برش داده و در نهایت این ورق ها مورد کاربرد صنعتگران قرار می گیرد.


کاربرد های ورق های فولادی استنلس استیل

از کاربرد های ویژ ه ی ورق های استیل، می توان به کاربرد های این ورق در کلیه ی صنایع اشاره نمود. از صنایع کلیدی مورد مصرف ورق های استیل می توان به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهت ساخت سازه های خاص صنعتی که ورق های استیل با آلیاژ های خاص موزرد کاربرد قرار می گیرد، در صنایع غذایی، از ورق های استیل جهت ساخت بافت کلیه ماشین آلات صنایع غذایی استفاده می شود، چرا که ورق های استنلس استیل آلودگی فولادی به بافت غذایی منتقل نمی کند و جزء فولاد های پاک محسوب می گردد، به همین دلیل کلیه ی مخازن دپوی مواد غذایی با ورق های استتلنس استیل ساخته می شود.

از دیگر کاربرد های ورق استیل، می توان به ساخت لوازم خانگی اشاره نمود. در سال های گذشته ورق های استیل برای ساخت بسیاری از لوازم خانگی مورد کاربرد قرار می گیرد، به این صورت که بسیاری از لوازم آشپزخانه همچون ( قاشق، چنگال، چاقو، بدنه ی یخچال فریزر های امروزی، بدنه ی ماشین های لباسشویی، بدنه ی سطل آشغال های فانتزی، ساخت ظروف آشپزخانه، لگن و ابکش استیل و … ) اشاره نمود.

کاربرد ورق های فولادی استنلس استیل در لوازم آشپزخانه

کاربرد ورق های فولادی استنلس استیل در لوازم آشپزخانه

پس از ورق های فولادی استنلس استیل تا جایی که چشمانمان کار می کند در پیرامون ما بکار رفته و ورق های استیل همواره به ما بسیار نزدیک هستند.

از دیگر کاربرد های این ورق ها می توان به ساخت کابین های آسانسور و دکوراتیو مدرن اشاره نمود. کلا در دنیای امروزی، طراحان داخلی امتیاز ویژه ای را برای استنلس استیل در طراحی داخلی مدرن قائل شده اند، بدین صورت که از این ورق ها جهت دکوراتیو داخلی خانه هایی لوکس نیز استفاده می شود.

در کل ورق های استنلس استیل با توجه به مقاومت بالایی که در شرایط رطوبتی از خود نشان می دهند، می توانند گزینه های مناسبی جهت ساخت سازه هایی که در مناطق مرطوب، مناطق استوایی و مناطق شرجی در حایشه ی رودخانه ها و دریاها ساخته می شود، بکار گرفته شوند.


ضخامت های تولید ورق های فولادی استنلس استیل

ضخامت های تولیدی ورق استیل بسیار متفاوت بوده، بدین صورت که از این ورق ها در هر کاربردی که مورد استفاده قرار گیرد، ضخامت های متفاوتی کاربرد دارد. این ورق ها از ضخامت  0.1 میلی متر الی ضخامت های بالیا 100 میلی متر جهت ساخت سازه های خاص صنعتی تولید می گردند. از ابعاد استاندارد ورق های فولادی استنلس استیل می توان به ورق های استیل با ابعاد استاندارد ( 1*2 – 2.5*1.25 – 3*1.5 – 6*1.5 – 6*2 ) اشاره نمود. این ابعاد به صورت ابعاد استاندارد در دنیای صنعت شناخته شده و شما می توانید ورق های استنلس استیل را با ابعاد مذکور تهیه نمایید.

بخاطر داشته باشید ورق های استیلی که به صورت کویل وارد بازار مصرف می گردند، می توانند به طول های درخواستی شما خریداران گرامی برش خورده تا کمترین پرت در هنگانم عملیات صنعتی روی ورق های استیل برای شما میسر شود.


کشور های تولید کننده ورق های فولادی استنلس استیل

کشور های تولید کننده ورق های فولادی استنلس استیل در جهان، کشور های آمریکا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، افریقای جنوبی، ژاپن، چین، کره، تایوان و …. اشاره نمود. متاسفانه این ورق ها در کشور ایران تکنولوژی ساخت آنها وجود ندارد و همواره جزء موارد وارداتی به کشور ایران بوده و می باشد.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های فولادی استنلس استیل در کلیه آلیاژ های مصرفی می باشد. شما می توانید جهت خرید ورق های استنلس استیل، به واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود را به واستاپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید، کارشناسان فروش شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش های شپما خریداران محترم و ارجمند را پیگیری نموده و پیش فاکتور مربوطه را در کمترین زمان برای شما عزیزان ارسال خواهند نمود. همچنین جهت مشاهده قیمت روز آهن آلات، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و از اخرین قیمت روز مقاطع فولادی مطلع شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *