کاربرد لوله استیل

کاربرد لوله استیل در صنایع مختلف

با سلام و درود بر کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقالله هدف معرفی لوله های استنلس استیل کاربرد لوله استیل در صنایع مختلف است. لطفا با ما همراه باشید.


کاربرد لوله استیل

لوله های استیل همانطور که از نامشان پیداست، در خانواده ی استنلس استیل ها قرار می گیرد. فولاد های استنلس استیل با توجه به ویژگی های خاص خود، در دو دهه ی گذشته در دسته ی فولاد های پر مصرف جهان قرار گرفته و این فولاد ها که لوله های استیل نیز بخشی از این فولاد ها می باشند، جای خود را به بسیاری از سازه های مختلف در جهان باز نموده، بطوری که در منازل ما همینک لوازم بسیاری با لوله ها و ورق های استیل تولید می شوند. لوله های استیل در گذشته جهت مصارف خاص صنعتی، سازه هایی که در شرایط رطوبتی بالا بسیار کار می کنند یا لوله هایی که در شرایط حرارتی و دمایی بسیار بالا فعالیت دارند و یا سیالاتی که مواد خاص صنعتی را ا خود عبور می دهند، گزینه های ایده آلی برای مصرف لوله های استیل در این سازه هامی باشند.

لوله های استنلس استیل به 2 صورت مانیسمان و درزدار تولید و عرضه می گردند. این لوله ها با توجه به شکل مصرفی خود، با تکنیک های گوناگونی تولید و عرضه می شوند. از لوله های استیل مانیسمان جهت سازه های خاص صنعتی استفاده می شود. لوله های استیل مانیسمان می توانند در کلیه ی استراکچر های فشار بالا حرارت بالا و مواد صنعتی خاص بالا در شرایط کاری نیروگاهی، پتروشیمی، پالایشگاهی، مورد گاربرد و مصرف قرار گیرد . لوله های استنلس استیل مانیسمان همواره کاربرد صنعتی داشته و معملا این لوله ها مورد استفاده در سازه های ساختمانی قرار نمی گیرند، چرا که شرایط تولید آنها بدین گونه طاحی شده که بتوانند در سازه های خاص صنعتی با شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند.


کاربرد لوله استیل دکوراتیو

در سال های گذشته، مصارف استنلس استیل در دکوراتیو ساختمانی اینقدر محبوب گشته که همینک شما ساختمانی را نمی بینید که لوله استیل در بخشی از این سازه بکار نرفته باشد. اگر دقت کرده باشید، در سالهای گذشته، نرده های ساختمانی به صورت استیل تولید می شود و این سازه های استیل اینقدر محبوب گشته که مصرف این فولاد در دو دهه ی گذشته در کشور ایران بیش از 9 برابر شده و مصارف دکوراتیو هر روز در صنایع ساختمانی و زندگی روز مره ی ما گسترده و گسترده تر می گردد. از کاربرد لوله استیل دکوراتیو همانطور که گفته شد در ساخت سازه های دکوراتیو و در دیزاین و طراحی امروزی استفاده می شود. این لوله ها توسط ظرکت های سازنده به رنگ های گوناگون نز آبکاری شده و این لوله ها با رنگ های مسی رنگ، دودی رنگ، رنگ نقره ای براق، طلایی و … تولید و روانه ی بازار می شود و بازار مصرف لوله های استیل برای دکوراتیور همواره از سوی طراحان در جهان روبه گسترش و بزرگ شدن می باشد. 

کاربرد لوله های استیل یا همان لوله های استنلس استیل که در صنایع مورد کاربرد قرار می گیرند،  از نظر وضع ظاهری ظاهر متفاوتی را به نسبت لوله های استیل دکوراتیو دارا می باشند. به این صورت که لوله های استیل که مورد مصارف دکوراتیو قرار می گیرند، معمولا سطح آنها که در حقیقت نمای کار طراح داخلی می باشد، پولیش کاری شده و سطح لوله دکوراتیو همواره براق می باشد ( به صورتی که انعکاس اشیاء را می شود از نمای لوله دید ). این لوله ها پس از پولیش کاری شدن سطحی، می تواند به مصرف دکوراسیون داخلی قرار گیرد، در حالی که لوله های استیل صنعتی که معمولا مانیسمان می باشند، جهت مصارف خاص صنعتی و ساخت سازه و استراکچر و ماشین آلات به کار می روند، که ظاهر آنها اهمیت زیادی نداشته و معمولا سطح آنها کدر رنگ می باشد.

کابرد لوله استیل دکوراتیور در نرده های ساختمان


فرآیند تولید لوله استیل درزدار

از دیگر انواع لوله های استیل، می شود به لوله های استیل درزدار اشاره نمود، در همینجا باید اشاره کرد که کلیه ی لوله های استیل دکوراتیو؛ لوله های استیلی هستند که با تکنیک درز مستقیم تولید شده اما پس از فرآیند تولید، نقطه  درز از بیرون لوله پولیش کاری شده و سطح لوله یکدست شده و شما عزیزان هرگز درز جوش لوله را از بیون نمی توانید ببینید. از دیگر کاربرد های لوله استیل درزدار می توان به ساخت مدار های انتقال مواد خوراکی در کلیه کارخانجات تولیدات صنایع غذایی اشاره نمود. از لوله های استیل درزدار، جهت خطوط انتقال مواد غذایی و سیالات خوراکی در کلیه کارخانجات صنایع غذایی استفاده می شود، به این صورت که مواد غذایی از مخازنی که از ورق استیل ساخته شده اند، به سیلخ ی لوله های استیل به ماشن آلات صنایع غذایی منتقل شده و این لوله ها لوله های درزدار استیل در حقیقت نقش انتقال دهنده ی مواد را از بویلر های مادر به دستگاه های بسته بندی ایفا می کنند. از دیگر کاربرد های استنلس استیل، می توان به کاربرد این لوله ها برای ساخت کلیه ی ماشین آلات اشاره نمود.

لوله های استنلس استیل ها با توجه به اینکه آلودگی محیطی از خود بروز نمی دهند و جزء فلز های پاک محسوب می شوند، همواره در صنایع غذایی جزو اصلی ترین گزینه ها بوده و لوله های مصرفی در صنایع غذایی همواره از لوله های استیل می باشد. شما می توانید جهت تهیه انواع لوله های استیل، جهت صنایع غذایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، و صنایع دیگر وابسته، به کارشناسان شرکت مهزیار فولاد تماس بگیرید.


مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه لوله های استنلس استیل و همچنین لوله های استیل دکوراتیو است. لطفا جهت اطلاع از قیمت این لوله ها و همچنین خرید، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتزاَپ بخش فروششرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 09383940223 ما را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. کارشناسان شرکت در موتاه ترین زمان ممکن، به صورت های درخواستی شما رسیدگی نموده و پیش فاکتور های مربوطه را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما عزیزان ارسال نموده ، و در صورت تایید شما مشتریان عزیز، مقاطع فولادی مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رساند. کارشناسان مهزیار فولاد همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *