تحلیل بازار آهن و فولاد ایران

تحلیل بازار آهن و فولاد ایران

 تحلیل بازار آهن و فولاد ایران هفته اول تیرماه 1403/04/07:

در هفته اول تیرماه با توجه به این که قیمت انواع ارزهای خارجی در بازار معاملات غیررسمی ارز تهران با نوسانات مثبت قیمتی همراه بود و دلار امریکا که قبل از آن تا محدوده قیمت 58 هزار تومان کاهش داشت در هفته پیش رو قیمت های بالای 60 هزار تومان و بعضی در ساعاتی قیمت هایی 61 هزار تومانی را لمس نمود وارد دایره معاملات مثبتی گردید که اتفاقات رخ داده در بازار ارز مستقیم بر روی بازار آهن و فولاد ایران نیز تاثیر گذاشت.

قیمت آهن آلات که از ابتدای سال بسیار رقابتی شده و برای بسیاری از مقاطع دائما در حال افزایش و در رکود بود در هفته گذشته با توجه به نوسانات اندک قیمت دلار قیمت ها در مقاطع کوتاهی با دامنه مثبتی روبرو شدند به این صورت که قیمت های مورد نظر با نوسانات مثبتی پیش رفتند.

قیمت انواع مقاطع ورق در هفته گذشته با نوسانات بسیار اندک مثبتی تا حدود 1الی 2 درصد قیمت ها در دایره مثبت قیمت های مثبت به نسبت هفته پیش از آن معامله شدند در روزهای پایانی هفته با توجه به تعطیلی میان هفته قیمت ها با پایین رفتن قیمت ارز مجدد به دایره رقابتی و فروش ها با قیمت های پایین روبرو شدن که این موارد می تواند تاثیر مهمی را بر روی بر روی بازار آهن تهران بگذارد.

با توجه به اینکه در روزهای آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و شرایط و فعالین بازار منتظره نتایج نهایی این انتخابات هستند پیش بینی می شود بازار در شرایط فعلی با شوک روبرو شده و تا انتخاب شدن رئیس جمهور بازار آهن و فولاد در رکود به سر ببرد پیش بینی می شود.

در صورت روی کار آمدن اصلاح طلبان بازار همچنان در دایره قیمتی راکد و در صورت روی کار آمدن اصولگرایان بازار با نوسانات قیمتی مثبت و تورم اندک به کار خود ادامه دهد.

در بازارهای جهانی قیمت انواع آهن آلات در یک هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه ننمود و قیمت ها برای شمش شانگهای و سنگ آهن در جهان همچنان با قیمت های ماه گذشته نوسانات زیادی نداشت پس پیش بینی می شود بازار آهن و فولاد در شرایط فعلی همچنان بر روی قیمت هایی که هم اینک وجود دارد پیشروی نماید.

بازار آهن و فولاد ایران

بازار آهن و فولاد ایران

شرکت مهزیار فولاد با رعایت کامل اصول استانداردگذاری و تست آزمون های لازم برای ساخت استراکچرهای شما صنعتگران گرامی آماده هر گونه همکاری جهت آسان سازی تامین لوله، ورق، خاص آلیاژی و فولادی است.

کالاهای که شرکت ما برای شما تامین و در اختیار دارد :

تیم محتوگذاری شرکت مهزیار فولاد علاوه بر تحلیل خبری و گذاشتن مطالب علمی در طول هفته از صنعتگران و مهندسین و دانشجویان گرامی دعوت می کند تا مطالب رو که بارگزاری می شود توسط کارشناسان فنی و پژوهش شرکت مطالعه و جهت ساخت استراکچرهای صنعتی خود تهیه و مورد استفاده قرار بدهند.
آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *