خرید ورق آلیاژی

خرید ورق آلیاژی

خرید ورق آلیاژی به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

ورق های آلیاژی و فولادی که در صنعت به دو صورت ورق های آلیاژی وفولادی کم آلیاژ وورق های آلیاژی پر آلیاژ شناخته می شوند که بانام های بین المللی high alloy و low alloy شناخته می شوند دردسته ورق های کلیدی مورد استفاده در صنایع مختلف قرار دارد .

ویژگی هایی که دراین مقاله به آن اشاره می کنیم مربوط به ورق های کربن استیل می باشد و ورق های استنلس استیل از قواعد این مقاله مستثنا می باشد .

ورق های آلیاژی باتوجه به شکل آلیاژی خود ونیاز به آلیاژریزی باعناصر گوناگون می توانند مورد استفاده در کاربردهای بسیاری در صنایع قرار می گیرند که این کاربرد ها استفاده ها ارتباط مستقیم به آلیاژها وعناصر فلزی بکار رفته درسایز وبافت این ورق ها دارد .
این ورق ها درفرایند تولید می بایست حساسیت های بسیار زیادی را درخصوص تولید آنها رعایت نمود تابتوان محصول نهایی مورد استفاده درصنایع خاص و ویژه قرار گیرد وارتباط مستقیم فرایند تولید در ورق های آلیاژی بسیار حائز اهمیت بوده به این صورت که این ورق ها باویژگی های خاصی در فرایند تولید اعم از فرایند نورد گرم فولادی ویا آلیاژریزی مورد بهره برداری خرید خریداری این دسته ازورق ها درصنایع قرارمی گیرد .

کالاهای دپو شده در انبار شرکت مهزیار فولاد جهت خرید ورق آلیاژی

خرید ورق آلیاژی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

 مکانیکال تست وارتباط آن با فرآیند تولید جهت خرید ورق آلیاژی

روند تولید ورق های آلیاژی بسیار اهمیت زیادی به بافت این ورق ها می دهد به این صورت که ورق های آلیاژی باآلیاژهای یکسان می توانند درفرایند انجام تست های مکانیکی نتایج متفاوتی را ارائه دهند .

ویژگی های منحصربه فرد درفرایند انجام تولید می تواند بافت فولاد راکمتر( سفت تر یا نرم تر ) نماید که همه اینها ارتباط مستقیم به فرایند تولید در روند نورد گرم فولادی دارد .

مثال : برای ساخت وتولید ورق های آلیاژی درضخامت های مختلف می بایست درعملیات مکانیکی وعملیاتی که درهنگام تولید در روند نورد گرم فولادی برروی ورق های آلیاژی کربن استیل صورت می پذیرد توجه ویژه نمود .

مثلا ورق هایی که درنهایت قرار است ضخامت آنها به 8 میلی متر برسد از اسلب های فولادی باضخامت 150 میلی متر تولید می شود به این صورت که به این ورق ها به این اسلب ها پس از ورود به مدار خط نورد گرم فولادی از زیر غلطک ها عبور نموده وضخامت این ورق ها پس از کاهش به ضخامت نهایی مورد سفارش مشتریان درخصوص ورق های آلیاژی وفولادی می رسد .

برای استحصال و تولید ورق های باکیفیت می بایست باتوجه به ضخامت نهایی این ورق ها اسلب های مورد نظر را انتخاب نمود ورق های آلیاژی و فولادی که دراین روند مورد تولید قرار می گیرند معمولا می بایست مستقیم خواص و ویژگی های مکانیکی خود رااز اسلب هایی که باهمین آلیاژها به خط نورد گرم فولادی می شوند بگیرند و ویژگی های منحصر به فرد فولادی خود را مستقیم به ضخامت اسلب ابتدایی به خط نورد گرم فولادی می گردد ارتباط مستقیم دارد .

مثال : برای تولید ورق هایی باضخامت 40میلی مت اگر اسلب بکار رفته درفرایند غلطک های نورد گرم فولادی ضخامتی کمتراز 200 میلی متر داشته باشد خواص مکانیکی ورقی که باید تولید می شود می تواند پایین بیاید این فرایند برای ضخامت های مختلف می تواند متغییر باشد به این صورت که درهنگام تولید توسط کارخانجات معتبر تولید فولاد درجهان ورق های آلیاژی و فولادی که توسط این شرکت ها تولید می شود همواره ضخامت اسلب های بکار رفته دربافت این ورق ها ارتباط مستقیم باضخامت نهایی این فولاد داشته دراصطلاح ساده ورق های آلیاژی و فولادی که هر قدر باضخامت بالاتر تولید شوند می بایست از اسلب هایی باضخامت های بیشتر استحصال شده وتولید شوند که ارتباط مستقیم این دو مسئله می تواند روی خواص مکانیکی ورق های تولید شده در خط نورد ورق های فولادی تاثیر مستقیم دارد .

درشرکت های معتبر تولید فولاد درجهان درهنگام تولید ورق های آلیاژی و فولادی این ورق ها درصورتی که نیاز ضخامت های بالا وتولید ضخامت های بالای این ورق ها باشد تولید کنندگان از اسلب هایی باضخامت هایی خیلی بالاتر برای تولید این ورق هااستفاده می کنند .

اصطلاحا این ورق ها برای شکل گیری خواص مکانیکی ایده ال حداقل می بایست درفرایند نورد فولادی از میان 10الی 15غلطک عبور کرده و حداقل 10بار ضخامت این ورق ها توسط غلطک های نورد گرم فولادی کاهش پیداکند .

هرقدر میزان غلطک زنی برروی ورق های آلیاژی و فولادی بیشتر شود این ورق ها دارای بافت منسجم تر خواص مکانیکی بالاتری خواهند بود مثلا در صورتی که ورق 40میلی متر آلیاژی و فولادی کربن استیل را از اسلبی باضخامت 100میلی متر تولید کنند واین ورق در روند تولید حداکثر 3 بار غلطک زنی شود خواص مکانیکی این ورق بسیار پایین آمده وبافت فولاد ترد تر و شکننده تر می باشد .

اما اگر قرار بر تولید ورق 40 میلی متر فولادی باشد و از ورق ها واسلب های بیش از 300 میلی متر برای تولید این ورق استفاده شود پس از حداقل 10 بار غلطک زنی بر روی بافت این ورق ها ورق نهایی دارای بافت بسیار منسجم تر و سلول های فولادی بسیار باکیفیت (رشته های به هم پیوسته) می شود که در فرایند تست های خواص مکانیکی این ورق ها از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد وخواص مکانیکی بسیار بیشتری را می تواند تحمل کند .

پس درفرایند تولید ورق های فولادی وآلیاژی کربن استیل هر مقدار ورق های آلیاژی در فرایند نورد گرم فولادی بیشتر مورد غلطک زنی و عملیات ماشین کاری قرار گیرد کیفیت بافت ورق ها بالاتر رفته و ورق های تولید شده .

آنها می توانند درهنگام تست های خواص مکانیکی (تست کشش)مقاومت بسیار بیشتری رااز خود نشان دهند ودر نهایت سازه هایی که بااین ورق ها تولید می شود می تواند فولادهای مستحکم تری باشند که استراکچرهایی که درآن ها بکار می روند رااز استحکام بالاتری برخوردار نمایند .

خرید ورق آلیاژی جهت ساخت استراکچرهای صنعتی 

خرید ورق آلیاژی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

حرارت دهی مجدد (پخت مجدد) جهت استحکام بخشی بالا :

روش های بالا بردن استحکام بافت فولاد در ورق های فولادی آلیاژی تولید شده در کارخانجات تولید آهن آلات فولاد در جهان پخت مجدد این ورق ها پس از تولید و پس از غلطک زنی درکوره های تولید فولاد می باشد .

درکارخانجات معتبر تولید ورق های آلیاژی و فولادی درجهان ورق ها پس از خروج از خط نورد فولادی برش خورده ومجدد برای استحکام بخشی (آبکاری) وارد کوره شده وتا بیش از 800 درجه سانتی گراد به این ورق ها حرارت وارد می شود .

این ورق ها پس از پخت مجدد می تواند استحکام بیشتری را در شرایط آزمون های خواص مکانیکی از خود نشان دهند و معمولا برای بالا بردن کیفیت بافت فولاد واستحکام بخشی مجدد به فولادهای ماشین کاری شده و نورد شده شرکت های تولید فولاد این فولادهارا مجدد مورد حرارت دهی قرار می دهد تابتوانند این ورق ها را باکیفیت بالاتری بدست مشتریان برسانند .

کالاهای آماده بارگیری جهت خرید ورق آلیاژی 

خرید ورق آلیاژی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

ویژگی های کلیدی درزمان آلیاژریزی(پاتیل) در خرید ورق آلیاژی :

یکی دیگر ازموارد مهم درفرایند تولید ورق های فولادی وآلیاژی ویژگی های این ورق ها درزمان آلیاژریزی این ورق ها درپاتیل های مواد مذاب می باشد .

ورق های آلیاژی و فولادی که مستقیم از اسلب های آلیاژی و فولادی تولید می شود ابتدا قبل از تولید می بایست آلیاژریزی شده و درکارخانجات تولید آلیاژهای فولادی کلیه عناصر بهمراه عنصر آهن در پاتیل ردخته شده و ذوب می شود در فرایند ذوب عنصر مورد نظر آلیاژی که قرار است با آن ورق های آلیاژی و فولادی تولید شود درپاتیل فولادی ریخته شده وپس از نمونه برداری درچند مرحله واطمینان حاصل نمودن ازآلیاژ تولید شده مواد مذاب از پاتیل به قالب های دیگری منتقل شده درون قالب ها قالب ریزی می شوند .

این قالب ها قالب های تولید اسلب می باشد که مواد مذاب فولادی که پس از ورود به این قالب ها و پس ازسرد شدن اسلب های فولادی را تشکیل می دهند .

از این اسلب ها برای ساخت کلیه ورق های آلیاژی و فولادی درکارخانجات نورد گرم فولادی استفاده می شود .

در این مقاله به اهمیت های تولید ورق های آلیاژی و فولادی وبه اهمیت های تولید ورق های آلیاژی کربن استیل برای بالا بردن خواص مکانیکی اشاره نمودیم .

در مقاله های آینده به تست هایی که می بایست برروی این ورق ها که غلطک زنی های متعدد برروی آنها صورت می پذیرد اشاره می کنیم تست هایی که برروی این ورق ها صورت می پذیرد تست آزمون مواد شیمیایی ، تست آزمون خواص مکانیکی ، تست رادیو گرافی که ارتباط مستقیم با انجام عملیات غلطک زنی دارد اشاره خواهیم نمود .

درپایان متذکر می شویم درصورت نیاز به خرید ورق آلیاژی و فولادی می توانید بابخش فروش شرکت باشماره تماس 44449101 درارتباط باشید تاورق های آلیاژی و فولادی کربن استیل خودرا درکلیه آلیاژهای مصرفی ازبخش بازرگانی و فروش شرکت استعلام نمایید .

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *