فروش ورق ST37 در مهزیار فولاد صنعت

شرکت مهزیارفولاد بهترین فروشنده ورق ST37

ورق ST37

فولاد ST37 که به صورت مقاطع فولادی تولید می‌گردد، از پرمصرف‌ترین نوع ورق‌های ST می‌باشد. این ورق‌ها در حقیقت به عنوان فولاد‌های ساختمانی شناخته می‌شوند و جزء متریال آلیاژ‌های استاندارد DIN آلمان بوده که به مرور زمان به دلیل استفاده از آن در سازه‌های ساختمانی سازندگان پروژه‌های ساختمانی از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل در اصطلاح عامیانه به این فولاد (فولاد ساختمانی) می‌گویند.

ضخامت ورق ST37

لوله ST37  در ضخامت‌های مورد نیاز موجود است و توسط مهزیار فولاد صنعت قابل تأمین می‌باشد. ضخامت ورق فولاد کربنی نورد سرد ST37 به طور کلی بین 0.1-8.0 میلی متر است و ضخامت ورق فولادی نورد سرد تولید شده توسط اکثر کارخانه‌ها کمتر از 4.5 میلی متر است. ضخامت و عرض ورق فولادی نورد سرد با توجه به ظرفیت تجهیزات و تقاضای بازار هر کارخانه تعیین می شود.

کاربرد ورق ST37

ورق‌ ST37 دارای کربن پایین و استحکام بالا می‌باشند، پس یکی از پرکاربرد‌ترین آلیاژ‌های فلزی، در صنعت ساختمان و راه‌سازی هستند. این ورق‌ها در اکثر نقاط دنیا، تولید و عرضه می‌شوند و به عنوان فولاد نرمه، در صنعت شناخته می‌شوند. علاوه بر صنعت ساختمان، در کلیه‌ی صنایع فلزی کاربرد داشته و برای ساخت کلیه استراکچر‌ها و سازه‌های صنعتی استفاده می‌گردند.

این ورق‌ها در تمامی مقاطع فولادی رایج، مانند: انواع میل گرد، تیر آهن، قوطی پروفیل، نبشی و ناودانی، انواع ورق‌های ساده و فرم شده، کاربرد دارند. همچنین از ورق ST37 در پلیت و صفحه‌ی ستون ساختمان، در پانچ ورق و صفحات مشبک، در کارخانه‌های تولید پروفیل – کارخانه‌های تولید نبشی –  کارخانه‌های تولید ناودانی –  بدنه‌ی خودرو –  لوازم خانگی مثل یخچال، و ماشین لباسشویی- پل‌های عابر پیاده – حفاظ و نرده – ساخت در و پنجره –  قطعات و خم کاری و برش کاری – در دستگاه‌های صنعتی و در ساختمان استفاده می‌شوند. یکی از مهمترین مصارف این ورق‌ها تولید انواع قوطی‌های ST37 می‌باشد.

بهترین ورق‌های ST37 در شرکت مهزیار فولاد صنعت

فرایند تولید ورق ST37

ورق‌های ST37 می‌بایست سختی و مقاومت کششی معادل ۲۳۵ مگاپاسکال بر اینچ مکعب را دارا باشند. در فرایند آلیاژ‌ریزی از عناصر مختلف فولادی تشکیل شده که عناصر اصلی تشکیل دهنده این ورق‌ها عناصر کربن، منگنز و سیلیسیوم می‌باشد. بیس اصلی این فولاد‌ها همان FE یا آهن است که با آلیاژ‌های مذکور آلیاژ‌ریزی شده و در نهایت ورق ST37 ساخته و به وجود می‌آید.

ورق‌های ST37 در صنایع فولاد‌سازی جهان با ترفند نورد گرم تولید می‌گردند. این ورق‌ها از شمش‌های فولادی همین آلیاژ که در کارخانه‌های مربوط، آلیاژ‌ریزی شده‌اند، وارد کوره‌های پخت شده و پس از رسیدن به دمای معادل ۲۰۰ درجه‌ی سانتی گراد که بافت فولاد نرم شده‌اند، وارد خط نورد گرم می‌شود و با عبور از میان غلتک و گیربکس‌های تحت فشار ضخامت آن به ضخامت مورد سفارش مشتری رسیده و در نهایت به دو صورت کویل و شیت فابریک بسته‌بندی شده و تحویل مشتری می‌گردد.

ورق‌های ST37 معمولاً به صورت کویل از خط نورد گرم خارج شده و پس از ورود به انبار‌های توزیع آهن آلات به روش کات به گیوتین به صورت شیت درآمده و برای مصرف‌کنندگان به بازار عرضه می‌گردد. با توجه به حساسیت تولید و ساخت برخی از سازه‌های فولادی برای صنایع فلزی که در آن‌ها مواج بودن ورق بسیار مخرب می‌باشد، از ورق‌های ST37 فابریک که در کارخانه در هنگام خروج از خط نورد گرم کات می‌شوند، استفاده می‌شود. ورق‌های ST37فابریک در واقع ورق‌هایی هستند که در هنگامی که حرارت ورق در شرایط نورد گرم بیش از هزار درجه می‌باشد برش خورده و روی هم چیده شده و سطح بسیار صاف‌تری نسبت به ورق‌های ST37 کویل برش خورده از رول را دارا می‌باشند.

فرآیند تولید پروفیل‌های ST37 از ورق‌های ST37

برای تولید مقطع مربع و یا مستطیل شکل ابتدا ورق‌های ST37 در کارخانه‌های تولیدی به صورت کویل فولادی و با تکنیک نورد گرم تولید می‌شوند، برای مثال برای تولید قوطی ۱۰۰ میلی‌متر در ۱۰۰ میلی‌متر، ضخامت ۵ میلی‌متر مقطعی از ورق به عرض ۴۰ سانتی‌متر به صورت کویل به روش نورد گرم در کارخانجات تولیدی ورق‌های نورد گرم تولید می‌گردد. این کویل ورق که با عرض ۴۰ سانتی‌متر در خط تولید پروفیل فولادی قرار می‌گیرد، در حقیقت همان ورق ST37  است که تبدیل به باکس یا قوطی می‌شود. در فرآیند نورد سرد تولید پروفیل صنعتی از ورق‌های ST37 این ورق‌ها که به صورت تخت و کویل می‌باشند را پس از عبور از میان غلطک‌های متعدد به شکل باکس درآورده و باکس نهایی به روش تکنیک جوش زیرپودری یا چوش آنی همزمان درز جوش داده شده و پروفیل و مقطع قوطی فولادی از این ورق در شرایط مذکور تولید می‌گردد.

 خرید ورق ST37 در مهزیارفولاد صنعت

خاصیت مکانیکی و چگالی ورق ST37

ورق ST37 فولادی غیر آلیاژی با خواص مکانیکی متفاوتی است. این ماده عملکردی با قدرت بیش از ۲۳۵MPa را دارا است. چگالی ورق ST37 ، ۷٫۸۵ گرم بر سانتیمتر مکعب و استحکام کششی آن به طور عمده برای اتصال، چفت‌شدگی و جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولاد‌های ساختاری مانند ST37 در بسیاری از کاربرد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص جوش خوب را با نقاط قوت تضمین‌شده ترکیب می‌کند. گرید‌های زیادی از این نوع فولاد وجود دارد و کاربرد‌های مختلفی از جمله مهندسی عمران را شامل می‌شود. آلیاژ‌های با مقاومت بالا، بسیاری از فولاد‌های ساختاری را جایگزین کرده‌اند که کاهش وزن در آن‌ها مهم است (به عنوان مثال خودرو ) اما دارای نقاط قوت تضمین‌شده هستند.

ضخامت ورق ST37

ورق‌های ST37 در بازار ایران از ضخامت‌های ۲ میلی‌متر شروع شده و تا ضخامت ۲۵۰ الی ۳۰۰ ملی متر آلیاژ ST37 در بازار ایران موجود می‌باشد. این ورق‌ها با ابعاد گوناگون در دسترس متقاضیان می‌باشد و همواره ورق‌های ST37 که ضخامت پایین‌تری دارند، ابعاد کوچک‌تری نسبت به ورق‌های ST37با ضخامت‌های بالا را دارا می‌باشند. در کشور ایران تولید‌کنندگان این ورق فولادی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت نورد لوله اهواز، شرکت کاوان اهواز، شرکت اکسین اهواز، شرکت فولاد خوزستان، شرکت فولاد گیلان، شرکت فولاد قطعات تهران، شرکت فولاد خرم آباد و … می‌باشند.

ورق ST37 پرکاربردترین آلیاژ  فلزی در صنعت ساختمان و راه سازی

خاصیت شیمیایی فولاد ST37

فولاد ST37 نوعی از فولاد کم کربن با مقدار کربن ۰.۲ % مشابه یا Q235 است. این روش به اندازه ASTM A36 معمول نیست، اما به طور گسترده‌ای در کاربرد‌های روزمره و کاربرد‌های ساختاری استفاده می‌شود که در آن مقاومت بالا بسیار مهم نیست.

ورق ASTM A36 با سه نوع عملیات سطح گالوانیزه، سیاه یا رنگ‌آمیزی شده ارائه می‌شوند. با توجه به محتوای شیمیایی آن، ST۳۷ دارای مقاومت خورنده به عنوان A588 نیست و در عرض چند روز زنگ‌زده می‌شود. از این رو، فولاد گالوانیزه یا رنگ‌آمیزی شده، اغلب مشغول محافظت از فولاد ناشی از خوردگی است.

کاربرد ورق‌های ST37 جهت ساخت ورق‌های روغنی نورد سرد

ورق‌های روغنی نورد سرد در اصل از ورق‌های ST37 تولید می‌گردند، این ورق‌ها که در فرآیند نورد گرم از خطوط نورد گرم خارج می‌شوند، پس از خنک شدن برای تبدیل شدن به ورق‌های نورد سرد وارد خطوط تولید ورق‌های نور سرد شده و طی فرآیندی خاص دچار تقلیل ضخامت شده و تبدیل به ورق‌های نورد سرد می‌گردند. ورق‌های ST37 که به صورت کویل تولید می‌شوند، پس از ورود به خط تولید نورد سرد در دمای محیط از میان غلطک‌های نورد سرد عبور کرده و طی فرآیند نورد سرد، کشش، و فشار وارده به سطح و تمامیت ورق، باعث پایین آمدن ضخامت آن و بالا رفتن کیفیت سطح آن می‌گردد. در اصل ورق‌های نورد سرد همان ورق‌های ST37 هستندکه پس از گذر از نورد سرد تبدیل به این ورق‌ها می‌شوند. پس یکی از بی‌شمار کاربرد‌های این ورق‌ها در صنایع، تبدیل آن به ورق‌های کیفیت بالای نورد سرد می‌باشد.

خرید ورق ST37

فروش ورق  ST37 در مهزیار فولاد صنعت انجام می‌گیرد. این شرکت بازرگانی در زمینه فروش انواع ورق آلیاژی و کلیه مقاطع فولادی و آهن‌آلات تجربه بسیاری داشته و با تیم فروش و متخصصان خود، شما عزیزان را در امر خرید و انتخاب نوع ورق آلیاژی مانند خرید ورق  ST37 یاری خواهد نمود. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت این ورق‌ها با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و جهت دیدن محصول صفحه اینستاگرام مهزیار را مشاهده بفرمایید. همچنین برای دیدن محصول می‌توانید به آدرس https://b2n.ir/p40385 مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *