تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20 

 

گروه محتوا گذاری شرکت ما در راستای اطلاع رسانی به صنعتگران و خریداران گرامی جهت ساخت و تکمیل پروژه های صنعتی ، استراکچرهای مربوط به آهن آلیاژی و فولادی ، ورق های فولادی ، لوله های آلیاژی ، سوپرآلیاژ ها ، کربن استیل ها ، استنلس استیل ها  و استانداردهای DIN کشور آلمان ، استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا و … مقاله ای خبری گرد آوری کرده و در روزهای پنجشنبه هر هف ته بصورت تفکیکی در صفحه رسمی وب سایت شرکت مهزیار فولاد بارگذاری می نماید .


 

تیم تحلیلی  شرکت مهزیار فولاد در تاریخ 1403/02/20 

بازار آهن در هفته جاری شاهد کاهش قیمت‌ها و بازگشت قیمت‌ آهن آلات به اوایل اسفند سال گذشته بود. حباب قیمتی در این بازار مشاهده نمی‌شود و در عین حال تقاضا برای محصولات فولادی کم است .

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و اختلاف قیمت غیرمتعارف نرخ دلار در بازار آزاد و نرخ دلار مبادله ، دو عامل مهمی هستند که بر کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در این بازار اثرگذار بوده‌اند .

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20 

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


قیمت پروفیل آهنی نیز کاهشی گزارش شد؛ برخی از پروفیل‌ها به ازای هر کیلوگرم کاهش 200 تا 500 تومانی داشتند. به عنوان نمونه قیمت قوطی و پروفیل تولید شده از ورق ضخامت 2 میلی‌متر به 43 تا 44.5 هزار تومان رسیده است .

کف قیمت پیشنهادی بازار برای قوطی و پروفیل 2 میلی متری غیر از ورق مبارکه، حول و حوش همین نرخ (42.500) است ، البته این قیمت فقط از برخی فروشندگان قابل تهیه است .

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20 

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


گفتنی است قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت ورق استیل ، قیمت ورق شیروانی و سایر ورق‌های سرد نیز حدود هزار تومان کاهش داشتند .

قیمت ناودانی و قیمت نبشی نیز به تبعیت از فضای کلی بازار عمدتاً ثابت اعلام شد. تعداد عرضه‌کنندگان این حوزه بسیار کم است و همین موضوع باعث شده تا آنها تسلط بیشتری بر قیمت‌گذاری داشته باشند .

قیمت ناودانی 27 تا 28 هزار تومان و قیمت نبشی 26 تا 27 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به همراه مالیات بر ارزش افزوده است؛ در این حوزه نوسان قیمتی محسوسی مشاهده نمی‌شود .

بازار فولاد در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و تقاضا برای محصولات فولادی کم است؛ قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه در حال کاهش است و برخی از فعالان بازار معتقدند که قیمت‌ها به کف خود رسیده و در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید است .

بازار داخلی فولاد در حال حاضر در کف قیمت‌ها و بدون حباب در قیمت شمش قرار دارد .

دو عامل مهم بر این بازار اثرگذار هستند؛ به عنوان مثال کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، نگرانی‌هایی را در بین فعالان بازار فولاد ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها به کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در این بازار منجر شده است .

اختلاف قیمت غیرمتعارف نرخ دلار در بازار آزاد و نرخ دلار مبادله نیز از دیگر متغیرهای اثرگذار بر این بازار است ؛ در حال حاضر ، قیمت دلار در بازار آزاد ( حدود 61 تومان ) به طور قابل توجهی از قیمت دلار مبادله ( 44 تا 42 تومان ) بیشتر است .

این اختلاف قیمت، صادرات فولاد را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرده است .

الزامات بازگشت ارز حاصل از صادرات به نرخ مبادله، سردرگمی و عدم شفافیت را در این بخش از بازار افزایش داده است. صادرکنندگان فولاد نمی‌دانند که چه نرخی را برای ارز حاصل از صادرات خود باید در نظر بگیرند و این موضوع بر انگیزه آنها برای صادرات تاثیر منفی گذاشته است .

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20 

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


تیم محتوا گذاری شرکت مهزیار فولاد در ادامه مطالب خبری خود نیز برای شمار صنعتگران گرامی مقاله ای از

( Stainless Steel ) فراهم کرده و در اختیار شما عزیزان می گذارد .

ورق استیل چیست؟

ورق استیل ( Stainless Steelیکی از انواع گوناگون ورق‌های فولادی است که به دلیل وجود کروم ، نیکل ، کربن ، مولیبدن و آهن در عنصر اولیه آن ، به ورقی ضدزنگ ، مقاوم ، بادوام و کاربردی تبدیل شده است .

اصلی‌ترین تفاوتی که ورق استیل با سایر ورق‌ها دارد ترکیب آلیاژ آن است که با کم و زیاد شدن درصد این آلیاژها، محصول ویژگی‌های مختلفی پیدا می‌کند که به تبع آن ها در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ گفتنی است ورق استیل به‌دلیل خاصیت ضدزنگ بودن آن به استنلس استیل نیز شناخته می‌شود .

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20 

تحلیل شرکت مهزیار فولاد 1403/02/20

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

فرایند تولید ورق استیل :

در ابتدا مواد اولیه در کوره قوس الکتریکی قرار می‌گیرد و در بازه زمانی 8 الی 12 ساعته تا رسیدن به نقطه ذوب حرارت می‌بیند .

سپس مواد ذوب شده برای کربن‌زدایی به سیستم آرگون _ اکسیژن _ دی کربوریزاسیون وارد شده و میزان کربن آن تنظیم می‌شود به طوری که هر میزان که کربن آن کم و زیاد شود محصول کارایی متفاوتی پیدا می‌کند .

پس از این مرحله مواد اولیه مذاب شده برای یکسانی و یکدستی اجزای تشکیل‌دهنده ورق به اندازه کافی هم زده می‌شود. پس از سرد شدن مواد مذاب، با روش نورد گرم فرم‌دهی محصول شروع می‌شود .

در مرحله بعد رول‌های سیاه ورق استیل برای بهبود خواص مکانیکی آن در کوره‌های مخصوص عملیات حرارتی آنیل، حرارت می‌بینند که باعث اکسیدزدایی از سطح ورق می‌شود .

برای افزایش کیفیت سطح ورق و شکل‌پذیری آن عملیات حرارتی آنیل بر روی محصول انجام می‌شود ؛ پس از آن شستشوی نهایی برای از بین بردن اکسیدها انجام می‌شود که در نهایت به سفید و براق شدن محصول منجر می‌شود که این مرحله عملیات شات بلاست نام دارد .

پس از آنیلینگ ، عملیات برش و شکل‌دهی آغاز می‌شود ، طی مراحل مختلف پانچ CNC ، برش لیزری و … شمشال یا شمش برای استفاده‌های متعدد برش داده می‌شود .

گفتنی است ورق Stainless Steel به صورت فابریک و رول تولید می‌شود، رول معمولا ضخامت کمتری دارد و ورق فابریک معمولا در ضخامت‌های بالا تولید می‌شود اگرچه ورق شیت هم با ضخامت کمتر و در ابعاد 100*200 ، 125*250 ، 122*244 سانتیمتر به تولید می‌رسد .

 

 

 

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *