ورق ST52

فروش ورق ST52

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران عزیز ، ورق های ST52 ، ST44 ، و ST37 ، همگی جزو ورق ST محسوب می شوند ، ما قصد داریم ورق های ST37 ، ورق های ST52 و ورق های آلیاژی ST37 را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، جهت اطلاع دقیق از قیمت ورق ST52 ، و ورق های ST37 , ST44 ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده و ما را از خرید و صورت خرید خود آگاه سازید .

ورق ST52 چیست؟ این ورق ها در صنایع مختلف چه کاربرد هایی دارند!؟ یا به عبارتی کاربرد ورق ST52 در صنایع مختلف چیست؟ مشخصات ورق ST52 چیست؟ این موارد سوال هایی هستند که ممکن است برایی ورق فولادی ST52  پیش آید. در این مقاله سعی شده تا به تمامیه این سوالات پاسخ داده شود. با مهزیار فولاد همراه باشید تا به ادامه این موضوع بپردازیم.


ورق ST52

ورق های آهن در در صنایع با آلیاژ های گوناگون تولید و عرضه می گردد. این ورق ها از انواع فولاد و آهنی جهت ساخت استراکچر های صنعتی کاربرد دارد. این ورق ها در دسته ورق های سیاه فولادی کربن استیل قرار می گرد. این ورق ها با دارا بودن خواص مکانیکی بالا نسبت به دیگر ورق های سیاه فولادی در دسته ی ورق های محبوب جهت ساخت سازه های فلزی که میاز به مقاومت بالاتری در استراکچر های صنعتی دارد، را دارا است.

آلیاژ ST52 که در ساخت ورق های سیاه فولادی ST52 بکار می رود، می بایست دارای عناصر مهم و کلیدی کربن، منگنز، و سیلیسیوم باشد. عناصر مخرب در بافت ورق ST52 عناصر گوگرد و فسفر می باشد. اید دقت شود در هنگام آلیاژ ریزی ورق های ST52عناصر گوگرد، فسفر از 0.04 فراتر نرود ( در صورتی که این عناصر از حجم مجاز بالاتر رود، فولاد شکننده و بی کیفیت می گردد.

جدول عناصر آلیاژی ورق ST52

این ورق فولادی در صنایع فلزی کاربرد های بسیار دارد. این ورق ها تقریبا در همه ی صنایع بکار گرفته می شود. از ساخت قطعات خودرو و قطعه سازی های صنعتی گرفته تا ساخت استراکچر های پالایشگاهی و نیروگاهی، ساخت اسکلت های ساختمان های بلند مرتبه، ساخت سازه های راه سازی پل های فلزی کلاسیک، پل های فلزی معلق، ساخت ماشین آلات راه سازی و صنعتی و … که در پایین تر به مصارف این نوع ورق ها در ضخامت های مختلف و در صنایع مختلف اشاره خواهیم نمود.

ورق فولادی آلیاژی ST52 پس از ورق سیاه فولادی ST37 پرکاربرد ترین ورق فولادی کربن استیل در جهان است. از مهمترین دلایل محبوبیت (ورق ST52 ) توان بالا در تسلیم و خواص مکانیکی بالاتر نسبت به دیگر کربن استیل های پر مصرف می باشد. این ورق ها دارای خواص بالای مکانیکی در سازه های فلزی می باشد. توان مکانیکی ورق ST52 می باست معادل با 355MP بر اینچ مکعب باشد. فولاد ST52 و متعاقب آن ورق های ST52 در دسته فولاد های بکار رفته در دمای محیط قرار گرفته و از این فولاد در ساخت سازه های در تماس با حرارت بالاتر از 300 درجه سانتی گراد نمیشود استفاده کرد.

ورق ST52 در دماهای بالاتر از 300 درجه سانتی گراد تدریجا خواص مکانیکی خود را از دست می دهد که اصطلاحا در علم فولاد به آن تسلیم می گویند.

ورق سرخ شده در خط نورد ورق ST52

این ورق های فولادی به روش نورد گرم تولید و عرضه می گردد. این ورق ها ابتدا از اسلب های آلیاژی با همین آلیاژ ساخته شده و این اسلب ها وارد کارخانجات نورد فولادی می گردد، ابتدا در روند تولید اسلی های ST52 وارد کوره های پخت فولاد می شوند و تا 1200 درجه سانتی گراد گرم می شود، سپس از کوره خارج شده و در روند تولید از میان غلطک های خط نورد عبور کرده تا به ضخامت درخواستی مشتریان برسد، این ورق ها در پایان خط تولید به 2 صورت کویل و شیت بسته بندی و جهت مصرف وارد بازار فروش می شود.

این ورق های آلیاژی از ضخامت 1 میلی متر تا ضخامت 400 میلی متر در صنایع فولادی کشور های مختلف جهان تولید می گردند. این ورق ST52  در بازار کشور ایران از ضخامت های 2 میلی متر الی 200 ملی متر قابل تهیه و مصرف می باشد.

ورق های ST52 در بازار ایران تولید شرکت های فولاد سازی داخلی همچون: مبارکه اصفهان، اکسین اهواز، فولاد کاویان، فولاد خوزستان، و در انواع وارداتی نیز تولید کشور چین، هندوستان، کره جنوبی، روسیه، اکراین، قزاقستان و …

ورق ST52 وارداتی معمولا عناصر بیشتری از عنصر منگنز در بافت خود می باشند. شما می توانید این ورق فولادی را در ابعاد و ضخامت های مختلف از شرکت مهزیار فولاد صنعت تهیه نمایید.

کارشناسان این مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 عصر پاسخگوی شما همراهان گرامی در خصوص خرید ورق های ST52 می باشند.


در ویدیوی ذیل کاربرد های ورق ST52 به صورت تصویری نمایش داده می شود


کاربرد ورق های ST52

در این بخش از مقاله به مصارف این ورق های فولادی در صنایع به تفسیر اشاره می کنیم.

  • مصارف ورق های ST52 در ضخامت های پایین
  • مصارف ورق های ST52 در ضخامت های میانی
  • مصارف ورق های ST52 در ضخامت های بالا

کاربرد ورق های ST52 در ضخامت های پایین

ورق های ST52 در ضخامت های کمتر از 5 میلی متر معمولا در صنایع برای اخت قطعات گوناگون صنعتی و ساخت قطعات دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی بکار گرفته می شود. از ورق های ضخامت پایین ST52 جهت ساخت قطعات خودرو، جهت ساخت قطعات لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر، جارو برقی و … استفاده می شود. مصارف این ورق ها در ضخامت پایین به این گونه است که این ورق ها با توجه به بالا بودن مقاومت کششی خود در سازه می تواند در ساخت قطعات کوچک جهت سازه ها و ماشین آلات این چنینی بکار گمارده شود، مثلا پوسته ی آرمیچر های صنعتی که لوازم خانگی همچون ماشین ظرف شویی یا لباسشویی را ساپورت می کند، از این ورق ها ساخته می شود. این ورق ها برای ساخت قطعاتی همچون الکتروموتور های کوچک، متوسط و بزرگ و دیگر قطعات از جمله قطعات خودرو بسیار پر کاربرد بوده، به گونه ای که این ورق ها در ضخامت های کمتر از 5 میل معمولا مورد مصرف قطعه سازان گرامی برای ساخت قطعات خودرو بکار گمارده می شود.

کاربرد ورق های ST52 در ضخامت های میانی

این ورق ها در ضخامت های میانی بسیار پر مصرف بوده و معمولا این ورق ها در ضخامت های میانی مورد کاربرد اکثر صنایع فلزی و ساخت سازه های فلزی قرار می گیرد. این ورق ها می تواند از ضخامت های 6 میلی متر تا 50 میلی متر جهت ساخت کلیه استراکچر ها و سازه ها مورد استفاده قرار گیرند، برای مثال از این نوع ورق های فولادی در ضخامت های 8 الی 25 میلی متر برای ساخت سوله ها و اسکلت های ساختمان ها مورد کاربرد قرار می گیرد. ورق های ST52 آهنی به صورت کویل نیز در صنایع گوناگون، صنایعی مانند ساخت لوله  های فولادی نیز بکار گرفته می شود. از این ورق ها در این ضخامت های مذکور برای ساخت سازه ها و استراکچر های پالایشگاهی و نیروگاهی، برای ساخت سازه های دریایی و سازه های صنعتی خاص استفاده می شود.

کابرد ورق های ST52 در ضخامت های بالا

این ورق ها در ضخامت های بالا همچون ضخامت های دیگر پرکاربرد بوده و در این ضخامت ها این ورق ها مورد کاربرد صنایع قطعه سازی صنعتی قرار می گیرد، مثلا ورق های ST52 در ضخامت های بیش از 60 میلی متر می تواند به صورت پولک برش خورده و برای ساخت فلنج های صنعتی برای خطوط انتقال لوله بکار گرفته شود. این ورق ها در ضخامت های بالا معمولا به صورت استوانه برش خورده و از استوانه ها قطعات گوناگون صنعتی همچون چرخ دنده ها و موارد دیگر تولید می گردد.

ورق های فولادی ST52 در ضخامت های بالای 100 میلی متر مورد مصرف صنایع فلزی فوق سنگین بوده و از این ورق ها برای کاربرد های بسیار خاص که مقاومت کششی بالا در سازه بسیار حائز اهمیت است، استفاده می شود، مثلا ساخت قالب های صنعتی، قالب های پرس قطعات خودرو، قالب های پرس قطعات گوناگون که ابعاد بزرگی دارند، این قالب ها با ورق های ST52 ضخامت بالا به روش CNC تولید می گردد. ورق های sT52 در ضخامت های بالای 100 میلی متر معمولا مورد مصرف صنایع قالب سازی بوده و قالب سازان گرامی برای ساخت قالب های گوناگون صنعتی از این ورق ها از ضخامت های 100 میلی متر تا 250 میلی متر برای ساخت قطعات خود استفاده می کنند.

ورق st52


مقاومت کششی ورق های فولادی ST52

همانطور که در بالا به موارد مذکور اشاره شد، این ورق ها با توجه به مقاومت کششی مطلوب خود در سازه های گوناگون همواره مورد مصرف بسیاری از صنایع می باشد. این ورق ها در شرایط سازه ای می توانند مقاومتی معادل 355MP را تحمل نمایند. برای ساخت سازه های صنعتی که نیاز به مقاومت کششی بالا دارند، همواره ورق های فولادی ST52 از گزینه های مطلوب برای سازه ها و استراکچر هایی که نیاز به مقاومت بالاتری به نسبت دیگر ورق های فولادی دارند، بکار گرفته می شود.

ورق های ST52 با توجه به شرایط خاص تولیدی خود و مزایای مقاومت بالایی کهه از خود نشان می دهد، همواره در هنگام طراحی پروژه های صنعتی، اصلی ترین آلیاژ های کاربردی کربن استیل در صنایع می باشد.


تسلیم شدن در دماهای بالا

ورق های ST52 آهنی با توجه به مقاومت های بالایی که در شرایط سازه ای از خود نشان می دهند، معمولا مورد استفاده انواع صنایع مختلف قرار می گیرند. باید در نظر داشته باشید که ورق های کربن استیل ST52 فولادی می بایست در دمای محیط یا دماهای حداکثر تا 200 الی 250 درجه سانتی گراد در شرایط مختلف سازه ای بکار گرفته شود. برای فرم دهی ورق های ST52  در ضخامت های گوناگون در شرایط ساخت سازه می توان این ورق ها را تا دمای 500 الی 600 درجه حرارت داد و سپس فرآیند فرم دهی را انجام داد تا بهترین و با کیفیت ترین شرایط برای فرم دهی ورق های ST52 که قبلا قرار است با آن قطعات صنعتی ساخته شود، امکان پذیرد. این ورق ها در شرایط سازه همواره می بایست در دمای محیط مورد کاربرد قرار گیرد و از ورق های ST52 در سازه هایی که حرارت بالا در آن جریان دارد، می بایست اجتناب نمود. این ورق ها در صورتی که در سازه هایی که حرارت بیش از 300 درجه در آنها وجود دارد مورد کاربرد قرار گیرد، مقاومت تسلیم آن پایین آمده و فولاد سریع تر دچار خستگی و تسلیم می گردد و رقم 355MP مقاومت کششی آن هر قدر حرارت در سازه ی مذکور بالا رود، عدد مقاومت کششی نیز پایین آمده و فولاد در شرایط سازه ای حرارت بالا زودتر و سریع تر تسلیم می شود.


پولکی ورق ST52

از ورق های ST52 در صنعت پولکی هایی به سایز ها و ضخامت های گوناگون بریده شده تا در فرآیند ماشین کاری تبدیل به قطعات خاص صنعتی برای مصرفی صنعتی گردد. یکی از مصارف پولکی هایی که از ورق های ST52 به روش برش های cnc یا برش های لنس پرگار، واتر جت، لیزر و …. برش می خورد، می تواند جهت کاربرد های گوناگون صنعتی که در ادامه ی این مطلب به آن اشاره می کنیم، قرار گیرد.

از پولکی های ST52 برای درپوش ها و دریچه های فشار بالای صنعتی بر روی مخازن تحت فشار گاز استفاده می گردد. از دیگر مصارف این پولکی هایی که از ورق های ST52 برش می خورد، ساخت رینگ هایی است که از این رینگ ها برای ساخت فلنج های صنعتی جهت اتصال لوله های خطوط انتقال آب و گاز کاربرد های فراوان دارد. در کل از ورق های ST52 پولکی و رینگ های گوناگونی برش خورده و پس از فرآیند ماشین کاری می تواند در موارد مذکور مورد استفاده و کاربرد قرار گیرد.


 راهنمای خرید ورق فولادی ST52

میلگرد ST52 ، از قطر 20 میلیمتر تا 800 میلیمتر عرضه می شود ، ورق فولادی ضخامتی از 3 میلی متر تا 150 میلی متر دارد ، و تسمه ST52 بصورت سایز های گوناگون تولید می شوند .

فولاد های ST52 بیشتر در کارخانه های داخل کشور تولید و عرضه می شود ، مثل : فولاد آلیاژی اصفهان ، فولاد آلیاژی ایران ، و فولاد آلیاژی اسفراین .

قبل از اینکه برای خرید انواع فولاد اقدامی کنید ، اول در مورد قیمت انواع فولاد تحقیق کنید ، کار تحقیقات می تواند بصورت آنلاین پرسش و پاسخ باشد ، بعد از گرفتن قیمت مطلوب ، پیشنهاد می کنیم از شرکت هایی که فولاد آلیاژی را با آنالیز های معتبر و سرتیفیکیت عرضه می دارند ، خرید نمایید ، مهزیار فولاد صنعت ، ورق ST52 مورد نیاز شما را همراه با آنالیز و سرتیفیکت به شما عرضه می دارد .

بسیاری از شرکت ها هم به شما خدمات مشاوره ای می دهند ، که شرکت مهزیار فولاد صنعت با مشاوران خود ، شما عزیزان را در زمینه انتخاب ورق های آلیاژی راهنمایی خواهد نمود .

مهزیار فولاد صنعت


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با سالها تجربه و تخصصی کاری در زمینه انواع مختلف ورق آهنی ، و مسلط و آشنا با تمامی جنبه ها و نکات بازرگانی فولاد، و همچنین با داشتن کادری متخصص و کار آزموده ، فعال در زمینه ی فروش فولاد ST52 و انواع دیگر ورق های آلیاژی از قبیل فروش فولاد St 52 ، بصورت میلگرد، بعنوان خریدار و فروشنده ورق ST52 کاویان و ورق ST52 اصفهان و دیگر برند ها درخدمت شما است و به عنوان تامین کننده این ورق ها در کلیه ضخامت ها ایفای نقش خواهد نمود. شرکت مهزیار فولاد، جامع ترین مارکت تخصصی آهن آلات و فولاد و استیل و فعال در زمینه ی فروش فولاد St 52 در ابعاد و ضخامتهای مختلف ، همراه با فاکتور رسمی می باشد. شرکت مهزیار فولاد تلاش خود را بکار گرفته است تا با کادر مجرب و کارشناسان خود، کلیه خدمات جانبی، از جمله ( برش در ابعاد مختلف ، و آزمایش و آنالیز در صورت نیاز مشتری ) و مشاوره جهت خرید این ورق ها ، را با بهترین و مناسب ترین قیمت ، در اختیار مشتریان قرار بدهد. و در صورت هر گونه نیاز به ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی  ورق ST52-3، و هر گونه مشاوره در خصوص خرید فولاد های آلیاژی لطفا از طریق ایمیل یا تلفن با ما در تماس باشید.  لیست قیمت ورق ST 52 هر روز ، در ابتدای روز در سایت مهزیار فولاد به روز می شود، اما به دلیل نوسانات بازار، از مشتریان خواهشمندیم برای اطمینان از قیمت های نهایی، با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت، علاوه بر ورق های فولادی ، در زمینه ورق استیل دارای تخصص و تجربه بوده و کلیه مقاطع استنلس استیل شما عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین و تهیه می نمایند.


شماره تماس : 44449101 -021

“در روزهای تعطیلات قیمت ها به صورت تقریبی می باشد و برای کسب قیمت دقیق با واحد فروش تماس بگیرید.”

[table id=39 responsive=collapse responsive_breakpoint=phone /]

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ST52 و سایز های دیگر با شرکت تماس بگیرید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *