قوطی صنعتی

قوطی صنعتی چیست ؟

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم درباره قوطی صنعتی موارد بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما همراه باشید تا به ادامه ی این موضوع بپردازیم.

پروفیل و مقاطع فولادی، پر مصرف ترین مصالح برای پروژه های ساخت و ساز هستند. تمام اسکلت های فلزی که در تأسیسات مختلف مشاهده می کنید از این متریال فولادی ساخته شده اند. حمل و نقل، جوشکاری، رنگ آمیزی، تمیزکاری سطوح و نصب و راه اندازی این سازه ها در تمام مراحل از استانداردهای خاص خود تبعیت می کند. رعایت استانداردها توسط افرادی که مجری پروژه هستند لازم و ضروری است اما یک قسمت از این کار به اجرای آزمون های کنترل کیفیت یا همان تست سازه یا پروفیل فولادی مربوط می شود.

آزمون های کنترل کیفیت نه تنها برای انواع پروفیل فولادی باید انجام شوند بلکه برای تمام صنایع، متناسب با نوع محصول تولیدی به کار می روند. انجام آزمون ها یا تست های کنترل کیفیت فولاد به دانش تخصصی نیاز دارد و توسط بازرسان فنی باید انجام شوند. آنچه با عنوان تست های مخرب و غیر مخرب در صنعت فولاد با آن مواجه هستیم در حقیقت، همین آزمون های کنترل کیفیت هستند که در مراحل مختلف بر روی انواع پروفیل فولادی یا سایر سطوح اجرا می شوند.


تست های مخرب و غیر مخرب که بر روی پروفیل فولادی انجام می شوند چه معنایی دارند؟

تست های مخرب و غیر مخرب که بر روی پروفیل های فولادی و سطوح فلزی انجام می شوند برای ارزیابی خواص مکانیکی و فیزیکی آن ها طراحی شده اند. تست های مخرب که با علامت اختصاری DPA نمایش داده می شود، قطعات تولید شده را از نظر خواص مکانیکی مورد ارزیابی قرار می دهد؛ در این نوع آزمون، پروفیل یا قطعه فولادی که مورد تست قرار می گیرد، تخریب می شود و قابل استفاده مجدد نیست. آزمون های خمش، کشش، مقاومت به ضربه و تست های تعیین سختی پروفیل فولادی، مهم ترین آزمون های مخرب هستند.

تست های غیر مخرب پروفیل فولادی یا NDT، آزمون هایی هستند که هیچ آسیبی به فولاد یا سطح مورد نظر وارد نمی کنند. این تست ها معمولاً با عنوان بازرسی فولاد شناخته می شوند؛ به این مفهوم که کارشناس بازرسی با استفاده از دستگاه های خاص که آسیبی به فولاد وارد نمی کنند، برای ارزیابی آن ها اقدام می کند.

در تست های غیر مخرب پروفیل فولادی، مواردی از جمله بررسی تخلخل بافت فولاد، مطالعه خوردگی داخلی سازه، رشد ترک، بررسی تنش، خستگی و … انجام می شوند. مهم ترین آزمون های غیر مخرب پروفیل ها و سازه های فولادی عبارتند از: بازرسی چشمی، دستگاه اولتراسونیک، بررسی با دستگاه امواج رادیویی، بررسی با ذرات مغناطیسی و آزمون با جریان گردابی. از این روش ها معمولاً برای بازرسی تأسیساتی که در حال فعالیت هستند استفاده می شوند.


قوطی صنعتی چیست ؟

قوطی ها یا همان پروفیل های صنعتی، به مقاطع مربع یا مستطیل شکلی گفته می شود که ضخامت دیواره ی آنها به نسبت دیگر قوطی ها یا باکس های صنعتی بیشتر بوده و با توجه به ضخامت دیواره ی بیشتر، این قوطی های صنعتی می توانند فشار بیشتری را در استراکچر های صنعتی تحمل نمایند. در حقیقت قوطی های صنعتی به قوطی ها و پروفیل هایی گفته می شوند که مورد مصرف صنعت بوده که با توجه به مقاوممت بالای سازه ای که این قوطی های صنعتی از خود نشان می دهد، می توانند نقش مهمی در بار و فشار بالا از خود نشان دهند. بر خلاف قوطی های صنعتی، قوطی ها و پروفیل هایی که برای ساخت انواع سازه هایی با فشار و بار کم مورد مصرف قرار می گیرد، این قوطی ها ( قوطی های صنعتی ) می توانند در کلیه ی سازه های فلزی در صنایع که فشار زیادی را می بایست متحمل شوند، بکار رود.

قوطی صنعتی

قوطی صنعتی

فرآیند تولید قوطی های صنعتی

قوطی های صنعتی در حقیقت در صنعت به روش نورد سرد فولادی تولید می گردند. به این صورت که ورق های کویل که قبلا در فرآیند نورد گرم تولید شده اند، پس از انتقال به کارخانجات تولید قوطی های صنعتی، وارد خط نورد سرد شده و با فرآیند نورد سرد، این ورق ها به شکل باکس و یا مستطیل شکل در می آید. در انتهای خط تولید درز این قوطی ها همچون فرآیند تولید لوله درزدار جوش داده شده و قوطی نهایی حاصل شده از این فرآیند در صنعت به نام قوطی صنعتی شناخته می شود. معمولا در صنعت به قوطی هایی قوطی صنعتی می گویند که ضخامت دیواره ی آنها به نسبت پروفیل های دیگر تولیدی با توجه به داشتن ضخامت بیشتر با نام قوطی صنعتی یا پروفیل صنعتی و یا در اصطلاح جهانی آن به این پروفیل ها ( باکس پروفایل ) گفته می شود.

قوطی صنعتی

قوطی صنعتی

کاربرد قوطی های صنعتی

  • موارد مصرف قوطی ها و پروفیل های صنعتی در صنایع مختلف به این صورت است که از این قوطی های صنعتی که ضخامت های بالایی دارند، برای ساخت ستون ساختمان های بلند مرتبه استفاده می شود. این قوطی ها در ضخامت های بالا می تواند استراکچر های بسیار مقاومی را برای ساخخت بیلدینگ ها فراهم آورد و در صنایع ساختمانی برتر در جهان از باکس پروفایل ها یا قوطی های صنعتی با ضخامت بالا و ابعاد بزرگئ استفاده می شود. این قوطی ها در فرآیند ساخت سازه های ساختمانی از مربع هایی با وجوه 80 میلی متر شروع شده و تا مربع یا مستطیل هایی با اضلاع بالای 40 تا 50 سانتی متر که در استاندارد باکس پروفایل ها 400 یا 500 میلی متر گفته می شود، در ضخامت های بالا می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای استراکچر های خاص ساختمانی باشد.
  • از دیگر مصارف قوطی های صنعتی که در این مقاله به آن اشاره شد، می توان به ساخت کلیه ماشین آلات کشاورزی اشاره نمود. از قوطی های صنعتی که جهت ساخت ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. این قوطی ها در این صنعت می تواند بسیار پر مصرف باشد و ماشین آلات کشاورزی در فرآیند ساخت خود نیاز مببرمی به مصرف قوطی های صنعتی دارد.
  • از دیگر مصارف قوطی های صنعتی می توان به استراکچر های فلزی اشاره نمود. این سازه های فلزی می تواند در صنایع دریایی برای ساخت کشتی های تفریحی، باری و صنعتی استفاده شود. از قوطی های صنعتی جهت ساخت سازه های مستقر بر روی شناور های تفریحی و تجاری استفاده می شود، بدین صوزت که کشتی های کروزی که در جهان مسافرهای زیادی را جابه جا می کنند، کلیه ی سازه ی هتل مانند مستقر شده بر روی آن کشتی، با ستون هایی ساخته می شود که در دسته ی همین قوطی های صنعتی و پروفایل های صنعتی قرار می گیرد.
  • از دیگر مصارف قوطی های صنعتی، می توان به ساخت استراکچر ها و سازه های گوناگون در صنایع مختلف اشاره نمود، بدین صورت که این قوطی ها می تواند مصارف زیادی در ساخت سازه های پالایشگاهی، ساخت سازه های نیروگاهی، سازه های کارخانجات صنایع غذایی، و حتی ساخت پایه های سوله های صنعتی اشاره نمود.
  • از دیگر مصارف قوطی های صنعتی در صنایع می توان به ساخت سازه های فضایی با قوطی های صنعتی اشاره نمود. از این قوطی ها برای ساخت سازه های خاص فضایی استفاده می شود. این قوطی ها میتواند با توجه به فرآیند تولید و شرایط خاص تولید، در ساخت سازه های ورزشی همچون استادیوم های ورزشی نیز بکار گرفته شود.
  • همچنین پروفیل های ضخامت بالا جهت ستون کشی ساخت سازه های ساختمانی (اسکله ساختمانی ) کاربرد دارد .
  • این پروفیل های ضخامت بالا جهت ساخت انواع استراکچر های صنعتی برای ساخت سازه های نفت و گاز و پتروشیمی نیز کاربرد دارند .

قوطی های صنعتی و پروفایل های صنعتی که ابعاد بزرگتری به نسبت دیگر قوطی ها دارند، و در طول های معمولا 12 متری تولید و عرضه می گردند.

قوطی و پروفیل های ضخامت بالا صنعتی جهت ساخت سازهای فضایی ، پل های عابر پیاده ، ستون های نگهدارنده سازه های صنعتی و اسکلت ماشین آلات صنعتی کابرد دارد .

ضخامت های متعارف برای پروفیل های صنعتی بسته به نوع بار موجود روی سازه می باشد که حداقل ضخامت آن 2 میل و حداکثر 15 می باشد .

قوطی صنعتی

قوطی صنعتی


خرید لوله و پروفیل برای نصب در پروژه های ساخت و ساز 

قیمت لوله و پروفیل فولادی بر اساس طول، ابعاد، مدل و وزن پروفیل محاسبه می شود. خرید این نوع مصالح باید با نظر مهندسان انجام شود چرا که اعلام دقیق متریال به فروشنده اهمیت دارد.

مجموعه تخصصی مهزیار فولاد به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه خرید و فروش انواع فولاد و ورق فولادی در کشور فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات مشاوره به مشتریان عزیز می باشد. این مجموعه، کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می کند.
ورق فولاد مبارکه , لوله مانیسمان api , لوله استیل 316 , لوله استیل 304 , میلگرد استیل 304 , بورس ورق استیل , ورق استیل نازک , ورق استیل دکوراتیو , ورق استیل 430 , قیمت ورق گالوانیزه , نبشی آهن , ناودانی آهن , میلگرد آهن , میلگرد فولادی , میلگرد ساده , خدمات برش لیزر , خدمات برش cnc , خرید آهن , آهن فروشی , لوله تست آب , قیمت لوله مانیسمان , قیمت ورق آهن , قیمت نبشی و ناودانی قیمت قوطی آهنی , قیمت ورق گالوانیزه رنگی


شما می توانید جهت تهیه ی انواع باکس پروفایل های صنعتی و قوطی های صنعتی، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود را از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 به اطلاع تیم فروش و کارشناسان شرکت مهزیار فولاد صنعت برسانید. تیم فروش شرکت در کمترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده و در صورت تایید، پروفایل های صنعتی و قوطی های صنعتی مورد نیاز شما عزیزان را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. جهت مشاهده قیمت های روز کلیه آهن آلات، می توانید به قسمت مرتبط با قیمت مقاطع فولادی مراجعه نموده و یا با نصب اپلیکیشن قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، به صورت لحظه ای از قیمت کلیه آهن آلات بهره مند شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *