لوله های فولادی درزدار چیست؟

لوله های فولادی درزدار چیست؟

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بسیار مفید و جامعی را درباره لوله های فولادی درزدار در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لوله های فولادی درزدار چیست؟ ممکن است این سوال، سوال بسیاری از شماها باشد و به دنبال پاسخی برای آن بگردید، ما سعی نموده ایم این لوله فولادی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و تمام اطلاعات آن را در این مقاله به شما عزیزان ارائه دهیم. لطفاً با ما همراه باشید تا به تشریح لوله های فولادی درزدار بپردازیم.

لوله‌های فولادی درزدار چیست و کاربرد آن چه می باشد ؟

لوله درزدار از اتصالات بسیار مهمی است که کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد. آیا میدانید علت درز دار بودن این لوله چیست؟ در ادامه با ما باشید تا علت درز دار بودن این لوله را برایتان بازگو کنیم.

این لوله از ورق ( DIN 2440 ) استانداردهای ملی و بین المللی تولید و به بازار ارائه می گردد. برای ساختن لوله درزدار ابتدا طبق روش های رایج یک ورق فولادی را فرم دهی می‌کنند و دو لبه این ورق را جوشکاری می کنند، به این صورت لوله درزدار به وجود می‌آید. از این لوله ها برای جابجا کردن سیالات استفاده می‌شود.

فرق لوله های درزدار با لوله های بدون درز در این است که لوله های درزدار با جوشکاری ورقهای فولادی ساخته می‌شوند اما لوله های بدون درز مانیسمان فقط دارای یک خط جوش می باشند. به همین خاطر روش ساخت لوله های سیاه درزدار مستقیم است و هزینه و قیمت تمام شده لوله های درزدار کمتر و پایین تر از لوله های بدون درز است.

از لوله های درزدار اتصالات صنعتی استفاده می شود به همین خاطر شما میتوانید با انتخاب انواع این لوله ها، اتصالات درستی داشته باشید. در اینجا شما را با انواع لوله های سیاه درزدار آشنا می کنیم:

  • لوله سیاه درزدار سبک
  • لوله سیاه درزدار سنگین
  • لوله سیاه

معمولاً لوله های سیاه درزدار در انتقال آب گرم و سرد در موتورخانه ها و در ستون های برق در تاسیسات سازه ها و در گازرسانی به سازه ها کاربرد بسیاری دارد.

روشهای ساخت لوله های فولادی درزدار چیست؟

به سبب اینکه لوله های درزدار از پرکاربرد ترین و مهمترین لوله‌ها در اتصالات صنعتی هستند،لذا به توضیح روش های ساخت آن می پردازیم.

welded pipe یا همان لوله های درزدار

در ساخت این لوله ابتدا رول ورق با قطری که مورد نظر است و متناسب با اندازه لوله بریده می شود و بعد از غلتک های نورد عبور داده می‌شود و به صورت گرد درست می شود. بعد از این مرحله در زی که به وجود آمده را جوش میدهند و لوله را آماده میکنند برای تست و کونیک. این روش ساخت را در اصطلاح شیوه یا روش نورد می گویند.

برای ساخت انواع پروفیل هایی که در ساز مورد نیاز است و در ساخت لوله های شوفاژی با این روش ساخته می شوند، همچنین لوله های گاز مورد نیاز ساختمان نیز با این روش ساخت و تهیه می شوند.

seamless pipe یا همان لوله های بدون درز

لوله های بدون درز با قالب های گوناگون به شکل آکسترودینگ ساخته می‌شوند. در ساخت لوله های بدون درز یک شمش فولادی را به لوله تبدیل می کنند. لوله های مانیسمان یا لوله های بدون درز با کشش و نورد شمش های گرد یا چهارگوش به وجود می آیند. تولید و ساخت لوله های بدون درز هزینه بالایی برای تولیدکننده به همراه دارد.


لوله های درزدار

قیمت لوله درزدار

قیمت لوله درزدار مسئله بسیار مهمی است. درست است که کیفیت برای مشتریان مسئله مهمی است ولی قیمت مناسب هم برای مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد. در زمان خرید لازم است به نکات مهمی توجه کنید که ما این نکات را برای شما ذکر خواهیم نمود. زمانی که شما سیستم آبرسانی را نصب می کنید، پس از مدتی نمی توانید آن را تغییر دهید، پس بهتر است که از همان ابتدای کار کیفیت لوله ها را در سر منشأ و اولویت کار خود قرار دهید.

نکات مهم هنگام خرید لوله های فولادی درزدار چیست؟

در زمان خرید حتماً دقت نمایید که قطر و وزن لوله درزدار را در پیش فاکتور نوشته باشند. قیمت لوله ها بر اساس وزن آنها تعیین می گردد، تمامی فروشگاه های معتبر در پیش فاکتورهای خود ضخامت لوله و وزن دقیق لوله های درزدار را می نویسند، چون تعیین قیمت لوله ها در دقیقه از روی وزن و قطر آنهاست، بنابراین این مورد بسیار حائز توجه و اهمیت است.

لیست قیمت لوله های فولادی درزدار چیست؟

لوله های فولادی درزدار دارای درز به شکل درز مستقیم و با کمک جوش القایی ساخته و به بازار عرضه می شوند. به این صورت که ورقی درست و به اندازه و طبق قطر لوله تهیه می شود، لبه های ورق را با استفاده از دو الکترود به همدیگر جوش می دهند و و سپس از مراحل تست می گذرانند. بعد از گذراندن مراحل تست این لوله ها به دو دسته:

  • لوله تست فولادی
  • لوله تست مردود فولادی

تقسیم می شوند. لوله های فولادی درزدار معمولاً به صورت شاخه های ۶ متری است. در ادامه دلیل اینکه این لوله ها را به صورت درزدار تولید می کنند را برایتان تشریح می نماییم.

از این لوله ها به طور معمول در خطوط تأسیساتی و یا پایپینگی استفاده می‌شود،این لوله ها حساسیت بخش خصوصی از لحاظ فشار کاری ندارند،  هرچند مدت شرکت‌ها باید لیستی از قیمت لوله درزدار اعلام نمایند تا فروشندگان در قیمت محصولات اطلاع و آگاهی پیدا کنند، شرکت هایی که تامین کننده لوله هایی مانند لوله های داربستی، لوله، لوله های مانیسمان، لوله های درزدار، و لوله های جدار چاه هستند تهیه لیست قیمت از مهمترین وظایف آنان است.

سردنده درزدار

که به آن Fitting نیز گفته می شود. به عنوان متصل کننده رابط، تغییر دهنده مسیر حرکت لوله، انشعاب دهنده، کاهنده اندازه و مسدود کننده نامیده می‌شود. از آن برای گذر دادن سیالاتی مثل مایع و گاز استفاده می شود. سردنده از اتصالات ای است که یک سر آن دنده شده و سر دیگر آن این قابلیت را دارد که جوش داده شود. از آن برای اتصال خطوط لوله به یک شیر استفاده می‌شود و یا جهت قطع و اتصال شیر نیز به کار برده می شود.

سه راهی درزدار

بعضی از اتصالات آهنی هستند که از آنها برای عبور دادن مایعات استفاده می شود. سه راهی درزدار می‌تواند این کار را انجام دهد. این سه راهی به عنوان یک انشعاب گیرنده در تکمیل سیستم آبرسانی سازه ها کاربرد دارد، در خط های لوله TEE, SCH20، SGPSTD به کار می رود و این سه راهی در این سه نوع SCH160، SCH80، SCH40، باید دارای سه قسمت مساوی و برابر باشد که به آن سه راهی مساوی می گویند.


مهزیار فولاد صنعت با سالها تجربه و تخصص در زمینه فروش و تامین کلیه مقاطع فولادی اعم از لوله های فولادی و آلیاژی، و دیگر مقاطع مورد استفاده در صنایع مختلف در خدمت شما عزیزان است تا بهمراه تیم فروش مجرب خود شما را در زمینه خرید انواع مقاطع فولادی یاری نماید. جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله های درزدار، با واحئ فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید، همچنین می توانید با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش را از صورت های درخواستی خوداگاه نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *