قیمت روز ورق سیاه

قیمت روز ورق سیاه در ضخامت های 1.5 ، 2 ، و دیگر ضخامتها

با سلام خدمت شما صنعتگران و خریداران عزیز ، مهزیار فولاد با سالها تجربه در زمینه فروش و تامین ورق سیاه ، قصد دارد این ورق فولادی را با نازلترین قیمت و بیشترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد ، زیرا کیفیت حق شماست . ورق سیاه در ضخامت های 1.5 و 2 میل و دیگر ضخامت ها موجود میباشد ، که ساخت کمپانی های فولاد مبارکه اصفهان ، اکسین اهواز ، کارخانه گیلان ، لوله اهواز ، فولاد هرمزگان و ماشین سازی اراک میباشد . قیمت روز ورق سیاه در ضخامت های 1.5 و 2 میل و دیگر ضخامت ها در مهزیار فولاد صنعت نسبت به کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه و منطقی بوده و ما کیفیت را به شما تضمین خواهیم کرد ، و از آنجایی که قیمت برای صنعتگران امر مهمی به حساب می آید ، مهزیار فولاد صنعت قیمت محصولات فولادی خود را منطقی و تعدیل شده اعلام میدارد .شما میتوانید با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تاس حاصل فرمایید .

در این مقاله ، قصد داریم با نحوه ساخت و تولید ورق سیاه ، کاربرد آن در صنایع مختلف و ….. مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، با مهزیار فولاد همراه باشید .


ورق سیاه و ویژگی های آن

بطور کلی آهن آلات به دو دسته آهن آلات صنعتی و آهن آلات ساختمانی تقسیم میشوند . مجددا این دو گروه آهن آلات به دسته های جزئی تری تقسیم میشوند ، دسته ای از آنها به نام ورق ها بصورت شیت و رول فرم در بازار وجود دارند .

در اینجا به ورق سیاه صنعتی اشاره میکنیم ، که از نظر تکنولوژی ساختشان متفاوت است . ورق سیاه معمولی که اکثرا در سوله ها و ساختمان ها بکار میرود ، و ST37 میباشد . ورق های صنعتی هم در صنعت سد سازی و پتروشیمی و …. بکار میروند ، تولید ورق ها بر اساس نورد گرم و نورد سرد میباشد ، ورق سیاه محصول نورد گرم بوده و ورق روغنی محصول نورد سرد میباشد ، به ورق های سیاه Hot Rolled Sheet میگویند ، همچنین از نوعی فولاد کم کربن با نام A36 و 1011A ورق گالوانیزه گرم ساخته شده است . از خاصیت های A36 ، جوش پذیری بسیار بالا میباشد . ، 1011A هم از استحکام بالایی برخوردار است ، و هم از مزایای آن ساخت ظروف میباشد .

سطح فولادهای نورد گرم ، در برابر ورقهای نورد سرد ، نازکتر میباشد ، ورق سیاه در کارخانه ها در دمای بالا تولید میشوند . دمای تختالها در نورد گرم به 1280 درجه سانتی گراد میرسد و در کوره های پیش گرم کن و پوسته زداییی در نوردهای اولیه و نهایی نوررد میشود و کم کم و به تدریج ضخامت آن کاهش پیدا مییکند ، تا به ضخامت 1.2 تا 16 میلی متر میرسد ، و بعد بصورت کویل به بازار می رود . در بعضی مواقع ، عملیاتی مانند کلاف ، بهبود خواص مکانیکی ، تسطیح ورق ، کم کردن وزن ، برش دادن سبک و سنگین ورق بخاطر عملیات تکمیل کننده نورد گرم انجام میشود .


چرا ورق نورد گرم را ورق سیاه می نامند ؟

در عملیات نورد گرم ، ورق و اجزای آن را در دما و حرارت بسیار بالا ذوب میکنند . به همین دلیل رنگ آن مات میشود و به خاطر مات بودن آن در بازار این ورقرا بنام ورق سیاه میشناسند .


کاربرد

بدلیل اینکه ورق سیاه از نوع استاندارد خاصی در ساخت برخوردار هستند ، و کاربرد های گوناگونی در خودروسازی ، صنعت ساختمان ، تانکر سازی ، خودرو سازی مخازن خاص ، صنایع سنگین فلزی و کشتی سازی دارد .


ضخامت

ورق های سیاه از نظر ضخامت در ابعاد گوناگون از 1.5 میلیمتر تا 100میلیمتر در بازار وجود دارد ، عواملی که بر قیمت روز ورق سیاه تاثیری دارد ، یکی استاندارد ها می باشد ، و دیگری ضخامت ورق سیاه و وزن آن است ، ابعاد این ورق از نظر عرض ، میتواند 100 ، 125 ، 150 ، و 200 سانت باشد ، ولی کلیه این ابعاد از نظر طولی ، محدودیتی ندارد و با توجه به نیازها میتواند تولید شود .


استانداردهای ورق سیاه

در بازار ورق سیاه با استاندارد ST37 شناخته میشود .


مراحل تولید ورق سیاه

در تولید ورق سیاه ، اول تختالها در کوره های پیش گرم حرارت میدهند ، در این مرحله یک پوسته اکسیدی روی آنها را میپوشاند ، برای اینکه این پوسته اکسیدی از بین برود، عملیات پوسته شویی را روی آن تختالها انجام میدهند ، در این مرحله برای کاهش دادن ضخامت تختال ها انجام میدهند ، در این مرحله برای کاهش دادن ضخامت تختالها که در مرحله نورد خشن است ، قطعات را از بین غلطک ها عبور میدهند ، بعد از این مرحله ، ورق ها به مرحله نورد نهایی انتقال داده میشوند .

وقتی تختالهای فولادی تولید شد ، آنها را از بین غلطکها میگذرانند ، و به این ترتیب ورقهای گرم تولید میشوند ، جهت ساخت تیرها و ستونهایی که در ساختمانها و بدنه هواپیما و بدنه خودرو بکار میرود ، از آلیاژهای تیتانیوم و آلومینیوم استفاده میکنند ، قبل از شکل گیری محصول قطعات ، تحت فرآیند نورد قرار میگیرد و تبدیل میشود به محصول واسطه و از بین این محصول واسطه جهت تولید محصول نهایی بهره گیری میشود .


شمش هایی که در کارخانجات تولید فولاد تولید شده چه شکلی هستند ؟

این شمش ها در طول فرآیند نورد گرم به ورق ، میلگرد ، مفتول ، و دیگر قطعات فولادی مبدل میشوند . شمشال یکی از محصولاتی است که به این سوال تولید میشود ، شمشال عرض و ضخامت یکسانی دارد ، شمشالها را به تختال تبدیل میکنند و از آنها برای تولید محصولات دیگر استفاده میکنند ، که ورق سیاه یا ورق گرم یکی از محصولاتی است که از این تختال ها تولید میشود و ضخامت این ورقها 0.25 اینچ به بالا میباشد .


مفهوم فرآیند نورد تخت در تولید ورق سیاه چیست ؟

فرآیند نورد تخت به این صورت است که در آن ضخامت قطعات فولادی را کاهش میدهند ، برای این کاهش ، از غلطک های مخصوصی در خط نورد استفاده میشود ، که خلاف یکدیگر حرکت میکنند ، و به قطعات نیرو وارد میکنند و به این ترتیب ضخامت آنها را کاهش میدهند . در این فرآیند ، خواص مکانیکی و متالوژیکی قطعات فلزی تغییر پیدا میکند .


اجزای اصلی خط نورد گرم کدامند ؟

در تولید ورق سیاه ، اجزای اصلی به شرح ذیل میباشد :

1.کوره های پیش گرم

در این کوره ها ، تختال ها را تا دمای 1250 درجه سانتی گراد این حرارت بخاطر این است که عیوب ساختاری فولاد از بین برود ،باید میزان حرارت جهت گرم کردن تختالها درست باشد تا هم در هزینه صرفه جویی شود و هم از تشکیل رسوب جلوگیری شود .

2.قفسه های نورد خشن

در این مرحله تختالها خنک و پوسته زدایی مشوند ، و وارد قفسه های نورد نورد خشن میشوند و قفسه های خشن از طریق غلطک نورد ضخامت فولاد کاهش پیدا میکند .

3.جعبه کلاف

در این مرحله ، قطعات را به جعبه کلاف منتقل میکنند . با استفاده از جعبه کلاف ، ظرفیت تولید را افزایش میدهند ، پوسته را میکنند و خواص مکانیکی یکنواختی در ورقها بوسیله همگن سازی دما ایجاد میکنند . سرانجام ورقها از خارج و به مرحله نورد نهاییی منتقل میشوند .

4.مرحله نورد نهایی

خط نورد نهایی متشکل از 5 تا 7 قفسه است و ورقه ها با سرعتی برابر با 10 تا 20 متر بر ثانیه از این قفسه ها می گذرند ، ضخامت ورق ها در این مرحله از 1 تا 4 میلیمتر کاهش پیدا می کند ، در مرحله نورد نهایی ، قفسه های چهار غلطکه بکارگیری می شود ، و بطور اتوماتیک ضخامت ورقها تنظیم می شود .

5.خنک کاری

پس از عبور از قفسه های خط نورد نهایی ، دمای ورق ها به 580 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند ، و این کاهش دما بخاطر این است که کلاف پیچی انجام شود .


قیمت روز ورق سیاه ، در ضخامت های 1.5 ، 2 میل و دیگر ضخامت ها  در سایت مهزیار فولاد صنعت موجود می باشد ، اما به دلیل نوسانات شدیدی که در بازاز آهن آلات وجود دارد ، این قیمت ها بصورت تخمینی بوده ، و پیشنهاد می شود جهت اطلاع دقیق تر از قیمت روز ورق سیاه ، با شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نمایید ، همچنین می توانید ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان ، اکسین اهواز ، لوله اهواز ، ماشین سازی اراک ، کارخانه گیلان و فولاد هرمزگان را با نازلترین قیمت در تمامی ضخامت ها  از ما خریداری کنید . همچنین می توانید خرید خود را از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com انجام دهید ، و صورت خرید خود را ارسال کنید ، همچنین از طریق ارسال پیامک به شماره واتس اپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ پرسنل واحد فروش شرکت مهزیار را از صورت خرید خود آگاه سازید . ما به شما کیفیت را تضمین می کنیم ، زیرا کیفیت حق شماست .

مهزیار فولاد صنعت ، علاوه بر ورق سیاه ، در زمینه ورق های آلیاژِی و ورق آهنی فولادی دیگر نیز فعالیت دارد که در ذیل قید شده است :


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *