فولاد CK22

معرفی جامع فولاد CK22

فولاد CK22 دردسته فولادهای تعریف شده برابر با استاندارد DIN کشورآلمان قرار می گیرد که این فولادهای کربن استیل دارای مقادیر مشخص کربن و منگنز در بافت خود بوده و دردسته ی فولادهای قابل آبکاری ( ابتدایی ترین فولادهای قابل آبکاری ) قرار می گیرد.

فولاد CK22 برابر با استانداردهای دیگر کشورهای جهان بانام های دیگری نیز شناخته می شود که باتوجه به اینکه این دسته از فولاد ها دردسته فولادهای کربن قرار می گیرد بانام های گوناگونی در صنایع فلزی درمیان صنعتگران و عرضه کنندگان و تولیدکنندگان درجهان شناخته می شود.

فولاد CK22 برابر با استانداردهای دیگر کشورها:

فولاد CK22 آلمان در استانداردهای گوناگون کشورهای مختلف بانام های دیگری شناخته می شود که این نام ها را در این مقاله به آن اشاره می کنیم:

  • فولادهای کربن استیل 1023 مطابق با ASTM کشور ایالات متحده امریکا
  • فولاد C22E برابر با استاندارد کشور بریتانیا
  • فولاد C20HB برابر با استاندارد کشور جمهوری خلق چین
  • آلیاژ 1/1115 برابر با استاندارد جمهوری فدرال آلمان
  • آلیاژ 1/1151 برابر با استاندارد DIN کشورآلمان

آلیاژهای معرفی شده در بالا از نظر ساختار فولادی تشابهات بسیارزیادی به فولاد CK22 دارند که این فولادها می توانند جایگزین مناسبی برای آلیاژهای CK22 برای فقدان و نبود این آلیاژ باشند.

ورق CK22

ورق CK22

مواد شیمیایی تشکیل دهنده ی فولاد CK22:

فولاد CK22 از عناصر مختلفی همچون کربن، کروم، منگنز، سیلیسیوم، مولیبدن و دیگر عناصر تشکیل شده اند که این فولادها دردسته فولادهای کربن استیل کم آلیاژ قرار می گیرد مواد شیمیایی مطابق باجدول زیر را دارا می باشند:

  • عنصر کربن به میزان 0/17 تا 0/24 درصد وزنی
  • عنصر منگنز به میزان 0/40 تا 0/70 درصد وزنی
  • عنصر سیلیسیوم به میزان حداکثر 0/40 درصد وزنی
  • عنصر کروم به میزان 0/40 درصد وزنی
  • عنصر مولیبدن به میزان 0/10 درصد وزنی
  • عنصر نیکل به میزان 0/4 درصد وزنی
  •  عناصر فسفرو گوگرد به میزان حداکثر 0/035 درصد وزنی

عناصر معرفی شده در بالا آلیاژهای ترکیب شده با FE می باشد که در نهایت فولاد CK22 را تشکیل داده تا فولاد مورد نظر برابر با استاندارد DIN تشکیل شود.

مقاطع فولادی پرمصرف فولاد CK22 :

فولاد CK22 در مقاطعی همچون میل گرد و لوله دردسته پرمصرف می باشد اما بعضا صنعتگران از آلیاژ مذکور ورق ها و پلیت های فولادی را سفارش می دهند.

پر مصرف ترین مقاطع ساخته شده با فولاد CK22 در جهان مقطع میل گرد می باشد که برای ساخت بسیاری از قطعات صنعتی که نیاز به آبکاری اندک دارند و نیاز به سخت کاری جزئی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های فولاد CK22 نیز می توانند مورد آبکاری واقع شده تاسختی سطحی بالاتری را در شرایط پس از آبکاری و در شرایط ساخت سازه ها و قطعات صنعتی از خود نششان دهند.

ورق های فولاد CK22 نیز در دسته فولادهای پرمصرف این صنایع قرار می گیرد که می توانند مورد استفاده برای ساخت بسیاری از سازه های صنعتی قرارگیرند.

اطلاعات فنی فولاد CK22:

فولاد CK22 همانطور که دراین مقاله به آن اشاره شد دردسته فولادهای ساخت قطعات صنعتی قرار می گیرد که امکان آبکاری و عملیات حرارتی سطحی برای تولید قطعات صنعتی برای سختی سطحی اندک را دارا می باشد.

فولاد CK22 دارای مشخصات فنی ویژه ایست که در ادامه این مقاله به بخشی از مشخصات فنی این فولاد اشاره می کنیم.

خستگی کم چرخه:
جهت D
مقاومت تسلیم چرخشی 267
تماس مقاومت چرخشی 0/13
ضریب مقاومت چرخشی 580
مقاومت های چرخشی در فولاد CK22 به شرح جدول بالا می باشد که صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات فلزی که می خواهند از این فولاد در قطعات صنعتی خود استفاده کنند می بایست به موارد مندرج در بالا نهایت دقت را داشته باشند.

فولاد CK22 همانطورکه در قبل تردراین مقاله به آن ها اشاره نمودیم قابلیت آبکاری را دارا می باشند که این فولادها باتوجه به شرایط گوناگون کاری درساخت قطعات صنعتی می توانند ویژگی های خاص را در عملیات حرارتی از خود نشان دهند.

انجام عملیات حرارتی بر روی فولاد CK22:

فولاد CK22 ویژگی های خاص و منحصربه فردی را در شرایط عملیات حرارتی می بایست برروی این فولادها رعایت نمود که مطابق با جدول زیر صنعتگران و فعالین عرصه تولید قطعات صنعتی می تواند این فولادهارا مورد کاربرد در عملیات حرارتی و سخت کاری سطحی قراردهند:

  • دمای فرم دهی و کاربرای تولید فولاد 900 تا 1100 درجه سانتی گراد
  • آنیل کردن ونرم کردن در دمای 650 تا 700 درجه سانتی گراد
  • عملیات نرمالایز در دمای 880 تا 910 درجه سانتی گراد
  • سخت کاری ( ابکاری با آب ) تا دمای 860 تا 890 درجه سانتی گراد
  • سخت کاری ( ابکاری با روغن ) تا دمای 870 تا 900 درجه سانتی گراد
  • تمپرینگ 550 تا 660 درجه سانتی گراد

اطلاعات عملیات صورت گرفته برروی فولاد CK22 مطابق با جدول بالا می باشد که صنعتگران سازنده قطعات صنعتی که از فولاد CK22 در مقاطع میل گرد ورق برای ساخت قطعات صنعتی خود استفاده می کنند، می بایست موارد ذکر شده در بخش عملیات حرارتی برروی فولاد CK22 را در نظر گرفته تا در نهایت کالایی که مورد آبکاری قرار می دهد از بالاترین کیفیت سخت کاری سطحی برخوردار باشد.

فولاد CK22 دردسته ی فولادهای کم مصرف برای ساخت قطعات صنعتی قرار می گیرد که معمولا شرکت های تولید کننده صنعتی که در زمینه ساخت قطعات نظامی و صنایع فلزی و ساخت قطعات خودرو فعالیت می کنند از این دسته از فولادها برای ساخت قطعات خود استفاده می کنند.

بازرگانی خرید و فروش و عرضه فولاد CK22:

فولاد CK22 دردسته فولادهای کربن استیل کم مصرف قرار می گیرد که دایره معاملات این دسته از فولادها کمتر از کربن استیل ها می باشد. اما برخی از شرکت ها باتوجه به ساخت و شکل قطعات فلزی خود نیاز مبرمی به استفاده از این فولادها را دارند.

پس بازرگانی فروش این فولادها نیز در مقاطع ورق و لوله در جریان بوده و شرکت ما در سال های گذشته اقدام به تامین انواع مقاطع فولاد CK22 در سایزهای مختلف میل گرد در سایزهای مختلف لوله برابر با استاندارد INCH و در سایزهای مختلف ورق برابر بااستانداردهای ضخامت و ابعاد مورد نظر مشتریان را انجام داده است.

برای خرید انواع گریدهای فولاد CK22 می توانید درخواست خود را بصورت ارسال واتساپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش شرکت درمیان گذاشته تا کارشناسان فروش شرکت اطلاعات جامعی را درخصوص مقاطع فولاد CK22 برای شما عزیزان ارسال نماید.

لازم بذکراست بسیاری از مقاطع فولادی نیز با آلیاژ  فولاد CK22 تولید می شود که دراین مقاله باآنها اشاره نشده اما در دایره محصولات و فروش شرکت ما قرار دارد.

شما می توانید در خصوص خرید آلیاژهای فولاد CK22 در مقاطعی همچون نبشی، ناودانی، تیرآهن، هاش و دیگر مقاطع صنعتی برای کارشناسان فروش شرکت ارسال نموده و درخواست خرید خود را درخصوص مقاطعی که به آن اشاره شد، برای کارشناسان شرکت ارسال نمایید. تا کارشناسان فروش شرکت قیمت مورد توجه خواست شما صنعتگران گرامی ارسال نمایند.

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *