ورق استیل 304

معرفی کامل ورق استیل 304

ورق استیل 304 مطابق با استاندارد ( ASTM ) ایالات متحده امریکا نام گزاری شده است.

چرا ورق استیل 304 پرمصرف ترین آلیاژ در صنعت است؟

ورق استیل 304 به دلیل دارا بودن عناصری همچون نیکل و کروم دربافت خود ویژگی های منحصر به فردی را در شرایط رطوبت و مقاومت بالای ورق استیل 304 در برابر اکسیداسیون دردسته فولادهای زنگ نزن و مقاوم در شرایط آب و هوایی مرطوب قرار می گیرد .

ورق استیل 304 در دسته پرمصرف ترین ها آلیاژ مصرفی در سراسر جهان محسوب می شود.

صنعتگران گرامی ورق استیل 304 را می توانند از شرکت مهزیار فولاد تامین نمایند.

شرکت مهزیار فولاد

شرکت مهزیار فولاد

          

 آیا می دانید بهترین ورق های آلیاژی در صنعت چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

ورق استیل 304 باتوجه به اینکه در صنایعی که به کار گرفته می شود معمولا می بایست دارای سطح تمیز شده و اصلاح شده ای باشند، سطح این ورق ها در کارخانجات تولیدی هنگام تولید اصلاح شده تمیز شده و برای مصرف مصرف کنندگان در کاربردهای دکوراسیون و کاربردهای صنعتی در صنایع غذایی و دیگر کاربردهای خاص که در شرایط آب و هوایی مرطوب بکار گرفته می شود.

اصلاح ورق استیل 304 به چه صورتی است؟

ورق استیل 304 در ضخامت های پایین با سطح های اصلاح شده که بازار مصرف بانام های گوناگونی شناخته می شود تمیزکاری و اصلاح می گردد.

انواع ورق های استیل :

  1. تک پل
  2. دو پل
  3. خش دار
  4. میرور

ورق استیل 304 هنگامی قرار است که از ضخامت های بالا تولید شود در اصطلاح بازاری سطح آن سنگ پایی می باشد به این صورت که سطح این ورق استیل 304 بصورت طبیعی در زمان تولید صرفا توسط مواد اسیدی دوده زدایی شده که سطح آن را به سطح عادی برابر با سطح ورق های سیاه فولادی کربن استیل در می آورد.

استنلس استیل باسطح تک پل :

اصطلاح تک پل که در حقیقت تک پولیش می باشد به اصطلاحی گفته می شود که ورق استیل 304 پس از تولید سطح آنها توسط سنباده های دوار صنعتی سابیده شده تا سطح ورق یک دست شود.

ورق استیل 304 تک پل سطحی به مراتب با کیفیت تر از ورق های استیل سطح سنگ پایی دارد که این ورق ها با دارا بودن سطحی ایده ال تر بین ضخامت های 1 الی 4 میلیمتر بصورت تک پل تولید می شود سطح آنها صاف شده و مورد مصرف برای صنایع قطعه سازی و صنایع غذایی قرار می گیرد.

ورق های استیل با سطحی دو پل :

واژه دو پل یا همان فرایند دو مرحله پولیش کاری سطحی می باشد به ورق هایی گفته می شود که سطح آنها تا جایی که کلیه برامدگی های سطحی از روی ورق استیل 304 برطرف شود فرایند پولیش کاری سطحی توسط سنباده های دوار در خط تولید 304 استنلس استیل فولادی ادامه پیدا می کند.

ورق استیل 304 دو پل به ورق هایی گفته می شود که سطح آنها دو مرحله پولیش کاری شده سطح آنها مات می باشد، اما در هنگامی که در سطح این دسته از ورق های استیل دست می کشیم انگار بر سطح شیشه دست می کشیم که هیچ گونه ضایعه و برآمدگی ندارد و کاملا صاف می باشد.

ورق های استنلس استیل براق :

ورق های استنلس استیل براق که از ورق استیل 304 تولید می شود در به ورق هایی گفته می شود که سطح آنها دو مرحله پولیش کاری شده و در نهایت با مواد صنعتی سطح این ورق ها مالش داده شده تا ورق مورد نظر به صورت براق درآید.

مثال : ورق های استیل براق می توان این را نام برد که این ورق دارای سطحی صاف بوده و اندکی انعکاس تصاویر در این ورق های می تواند وجود داشته باشد.

ورق استیل 304 در گرید های مختلف می تواند به روش های دیگری نیز تولید شود که این روش ها را می توان روش های استیل طرح دار و ورق های استیل میرور نامید.

ورق استیل 304 میرور :

ورق استیل 304 میرور به ورق های استیلی گفته می شود که سطح آنها آینه ای می باشد سطح ورق های استیل در کارخانجات تولیدی پس از چند مرحله سمباده زنی و پولیش کاری سطحی و فرایند پولیش کاری به طوری پیش می رود که این ورق ها در حقیقت بصورت آینه درآمده بگونه ای که می توانند همه اجزای مختلف را در خود انعکاس دهند.

 کاربردهای این دسته از ورق ها :

  1. کابین آسانسور
  2. لوازم خانگی
  3. دکوراسیون
استنلس استیل

استنلس استیل

استیل

استیل

ورق های استنلس استیل طرح دار :

  1. دانه بارانی
  2. دانه گندمی
  3. دانه برفی
  4. طرح آفریقایی
  5. طرح هخامنشی
  6. خش دار

و بسیاری از طرح های دیگر می باشد که برای استفاده از این ورق ها در ساخت دکوراسیون داخلی مورد کاربرد قرار می گیرد.

کاربرد ورق استیل 304 در صنایع گوناگون  :

ورق استیل 304 برای ساخت مخازن غذایی نیز پرکاربرد بوده به این صورت که از این مخازن برای دپو نمودن مواد غذایی همچون شیر و دیگر میعانات خوراکی استفاده می شود.

یکی از بزرگ ترین مصرف کننده ورق استیل 304 در جهان صنایع غذایی و صنایع ساخت ماشین آلات صنایع غذایی می باشد، که از ورق استیل 304 در صنایع غذایی صنایع تولید مواد غذایی به وفور استفاده می شود .

ورق های استیل  304 مقاوم در برابر خوردگی :

از ورق استیل 304 در کلیه سازه ها که در معرض رطوبت بالا قرار دارند استفاده می شود مقاومت به خوردگی در ورق استیل 304 به طوری هست که می توان سازه هایی که با آلیاژ استنلس استیل 304 ساخته می شوند در سال های بسیار بلند به خدمت گرفت بدون اینکه مشکلی در روند این دسته از ورق ها ایجاد شوند .

شرکت های بازرگانی متعددی در کشور ایران و دیگر کشورهای اقدام به بازرگانی فروش انواع ورق استیل 304 می نمایند، که این ورق ها توسط این دسته از شرکت ها از کمپانی های تولید کننده خریداری شده و پس از انتقال به انبار های استوک بصورت فرایند فروش خورده فروشی در صنایع کوچک قرار می گیرد.

ورق استیل 304 دردسته پرکاربردترین ورق های استنلس استیل در جهان قرار می گیرد که تولید کنندگان و مصرف کنندگان و خریداران این دسته از ورق ها اشراف کامل به ورق های مورد نظر دارند .

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق استیل 304 و دیگر آلیاژهای خاص صنعتی اعم از لوله مانیسمان ، ورق استیل، نبشی، ناودانی، سوپرآلیاژها و … در کشور.

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *