لوله آهن آلیاژی

لوله آهن آلیاژی

لوله آهن آلیاژی

لوله آهن آلیاژی

شناخت لوله های آهنی و آلیاژی :

لوله های آهنی و آلیاژی دردسته مقاطعی قرار می گیرند که می توانند برای ساخت سازه ها و استراکچرهای ویا برای ساخت قطعات صنعتی مورد استفاده قرار گیرند .

این لوله ها می توانند به روش های گوناگونی در صنایع تولید شوند و با توجه به آلیاژ بکاررفته در این لوله ها لوله های آلیاژِی و فولادی در گریدهای کربن استیل ، استنلس استیل مورد کاربرد در صنایع مختلف واقع شوند که هرکدام ویژگی های خاصی را در خصوص سازه ای که قرار است در آن بکار گرفته شود دارد .

در این مقاله به لوله های کربن استیل آلیاژی می پردازیم که در بازار مصرف در آلیاژهای مختلف تولید می شود و مورد کاربرد برای قطعات مختلف صنعتی و یا خطوط انتقال مواد و انواع سیالات قرار می گیرد .

لوله های کربن استیل آهنی و فولادی که با آلیاژهای مختلف تولید می شوند می توانند به 3 روش اصلی تولید لوله های فولادی ( مانیسمان ، درز دار ، اسپیرال ) تولید شوند که هرکدام باتوجه به آلیاژهای بکاررفته در بافت خود دارای ویژگی و قابلیت هایی هستند که در صنعت می توانند به توسعه صنایع گوناگون کمک کنند .

لوله آهن آلیاژی

لوله آهن آلیاژی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


لوله آهنی آلیاژی گریدهای کربن استیل :

لوله های آهنی آلیاژی که با گریدهای کربن استیل تولید می شوند دردسته فولادهای آلیاژی قرار می گیرند که این آهن آلات می توانند باتوجه به آلیاژهای بکاررفته در بافت خود مورد استفاده در خطوط انتقال انواع میعانات و سیالات و یا ساخت قطعات صنعتی قرار گیرد .

لوله های کربن استیل آلیاژی که دردسته لوله های آهنی آلیاژی قرار دارد معمولا دردسته فولادهای کم آلیاژ و در اصطلاح انگلیسی فولادهای LOW ALLOY قرار می گیرند .

که این لوله ها دربازار مصرف به زبان فارسی به آنها آهن آلات آلیاژی گفته می شود .

گریدهای کربن استل برای آلیاژریزی برای عناصر مختلف معمولا با عناصر کلیدی کربن ، سیلیسیوم ، منگنز و در برخی از آلیاژها با عناصری همچون مولیبدن نیز ریخته شده تا در نهایت بتوانند برای ساخت بسیاری از سازه ها و استراکچرهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد .

در این مقاله به اختصار به استفاده از لوله های آهنی آلیاژی برای ساخت قطعات صنعتی اشاره می کنیم و به کاربرد این لوله ها در ساخت قطعات صنعتی می پردازیم .

لوله آهن آلیاژی

 


استفاده از لوله های آهنی آلیاژی برای ساخت قطعات صنعتی :

یکی از پر کاربرد ترین مصارف لوله های آهنی آلیاژی استفاده از لوله های آهنی آلیاژی با گریدهای ضدسایش که در مقاله های دیگر در وب سایت ما به آن اشاره شده برای ساخت قطعات صنعتی همچون چرخ دنده های بکاررفته در ماشین آلات می توان اشاره کرد .

لوله های آهنی آلیاژی که با گریدهای ضد سایش تولید می شوند معمولا دارای گوشت دیواره ی بسیار زیادی می باشند که دردسته ی آهن آلات قرار می گیرند که مقاومت در برابر فرسایش و اصحکاک دربرابر بافت این فولادها بسیار زیاد می باشد .

لوله های آهنی و آلیاژی که باآلیاژهای گریدهای ضدسایش تولید می شود می بایست دارای کربن بیشتری در بافت خود باشند و از این لوله ها بعد از برشکاری به قطعات بسیار کوچک و انجام عملیات تراش می توان قطعاتی همچون چرخ دنده های دوار قطعات ماشین آلات مختلف را تولید نمود .

یکی از پر مصرف ترین موارد استفاده از لوله های گوشتی با گریدهای CK لوله های فولادی و آهنی می باشد که مورد استفاده در قطعات صنعتی قرار می گیرد و این قطعات همواره برای استفاده صنعتگران برای ماشین آلات صنعتی بکار گرفته می شود .
از مصارف مهم لوله های گوشتی آلیاژی و فولادی می توان به استفاده از این لوله ها در گرید CK22 در تولید چرخ دنده های بکاررفته در بسایری از ماشین آلات صنعتی اشاره نمود .

فولادهای گریدهای CK می توانند برای ساخت قطعات صنعتی از لوله نیز ساخته شوند ولوله هایی که با گریدهای CKتولید می شوند می توانند بصورت رینگ های کوچک در آمده و رینگ های مورد نظر در بسیاری از سازه های صنعتی استفاده نمود .

آوردن مثال برای استفاده در صنایع گسترده می باشد اما یکی از پرمصرف ترین سازه هایی که لوله های آهنی و آلیاژی در آنها بکاررفته است سازه های می باشد که چرخ دنده های درگیر برای انتقال نیرو از نقطه A به نقطه B در این سازه ها حائز اهمیت می باشد .

برای ساخت چرخ دنده های مورد نظر لوله هایی که باآلیاژ ویژه تولید شده اند را بصورت رینگ بری ( بصورت نازک می برند ) برشکاری شده و پس از برشکاری به ماشین آلات تراشکاری متصل شده و سطح این لوله هارا که پس از برش بصورت رینگ در می آید برش کاری می کنند .

سازه های برش کاری شده در شرایط ساخت قطعه شیارزنی شده و در فرایند تولید قطعات همچون چرخ دنده بوش بوشن و یا بسیاری دیگر از قطعات صنعتی همچون نگهدارنده کاسه نمدهای بزرگ صنعتی و یا دیگر ادواتی که در انواع ماشین آلات صنعتی بکار می رود مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی دیگر از مصارف ویژه و منحصر به فرد لوله های آلیاژی آهنی استفاده از این لوله ها در سیلندرهای موتورهای بنزینی و گازوئیلی برای خودروهای سبک و سنگین و برای خودروهای راهسازی و کلیه ماشین آلات معادن و … می باشد .
این لوله ها در داخل سیلندرهای صنعتی بکار گرفته می شوند به اینصورت که این لوله ها برای بوش زنی انواع موتورها استفاده می شود .

در الزامات موتورهای بنزینی و گازوئیلی و یا بسیاری دیگر از موتورهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . وجود کربن بالا و مقاومت دربرابر استحکاک می باشد ، چراکه در زمان حرکت پیستون در داخل این لوله ها لوله ها میبایست مقاومت دربرابر سایشی زیادی را تحمل کنند .

پس از لوله هایی برای مصارف این دسته از لوله ها استفاده می کنیم که دارای مقاومت سایشی می باشد که این گریدها دردسته گریدهای استاندارد های DIN و استانداردهای ASTM قرار می گیرد .

از دیگر مصارفی که لوله های گوشتی سایز بالا درآنها مورد استفاده قرار می گیرد و لوله های آهنی آلیاژی در آنها نقش به سزایی در این صنعت دارد صنایع جک سازی و صنایع هیدرولیک سازی و پنوماتیک می باشد .

لوله آهن آلیاژی

لوله آهن آلیاژی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


استفاده از لوله های آهنی آلیاژی در ساخت ماشین آلات هیدرولیک و پنوماتیک :

سازه های هیدرولیک و پنوماتیک در سراسر جهان با لوله های آهنی آلیاژی تولید می شود در این بخش از مقاله به استفاده از لوله

های آهنی آلیاژی و انواع لوله های کربن استیل فولادی برای ساخت مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک اشاره می کنیم .

لوله های فولادی که درصنایع جک سازی که اصطلاحا به آنها مدارهای هیدرو لیک نیز گفته می شود دردایره مصارف گسترده لوله های آلیاژی آهنی قرار می گیرد ، این لوله ها بادارا بودن عناصری همچون کربن ، کروم ، مولیبدن در خود سختی بسیار بالایی را می توانند تحمل کنند که در نهایت برای استفاده در انواع جک های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند .

لوله های گوشتی ضخامت بالا که دارای عناصر کروم و مولیبدن دربافت خود می باشند که در صنایع جک سازی استفاده می شود دردسته فولادهای قرار می گیرند که در طول تاریخ خدمات بسیار زیادی را به پیشرفت بشر ارائه نموده اند .

کلیه دستگاه ها و ماشین آلاتی که بااین آلیاژها ساخته می شوند دردسته ماشین آلات کاربردی قرار می گیرند که از دایره تولید انواع لوله های آهنی و آلیاژی که در ساخت جک های صنعتی مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد می توان به مثال هایی که بسیار صنعت جهان خدمت نموده اند اشاره نمود .

کلیه جرثقیل هایی که برای ساخت سازه های مختلف در طول تاریخ رشد صنعت خدمت کرده اند از لوله هایی و از جک هایی ساخته می شوند که می توانند با قدرت بسیار بالا دکل های این جرثقیل ها را به حرکت درآورند .

لوله هایی که مورد استفاده صنایع جک سازی قرار می گیرند می بایست حتما دارای عنصر کروم در بافت خود باشند تا سختی بافت خودرا تا چندین برابر بالاتر ببرد .

برای مثال : جکی که در جرثقیل بکار می رود در هنگامی که بالا ترین فشار سازه برروی این جک ها وجود دارد فشاری معادل هزاران تن بر نقطه جک هیدرولیک یک جرثقیل وارد می شود .

و این سازه بکار رفته برروی جرثقیل ساخت جک های صنعتی در سیستم های هیدرولیک می بایست ویژگی خاص برای تحمل فشارهای بسیار بالا را داشته باشد .

از دیگر مصارف لوله های آهنی آلیاژی که عناصر کروم و مولیبدن در بافت آنها زیاد می باشد استفاده از این لوله ها در مدارهای سیال در سیستم های هیدرولیک می باشد .

در سیستم های هیدرولیک مدارهای عبور روغن برای فشار نهایی به جک ها برای ساخت دکل های صنعتی بسیار زیاد می باشد و لوله های ضخامت بالایی که دراینجا بکار گرفته می شود دردسته لوله های آهنی و آلیاژی قرار می گیرند که ویژگی های بسیار زیادی رابرای استفاده در مدارهایی بافشارهای بسیار بالا می بایست از خود نشان دهند .

لوله های آلیاژی و آهنی در طول تاریخ به صنعتگران برای ساخت سازه های مختلف بسیار خدمت نموده اند و این لوله ها همواره دردسته ی فولادهایی قرار می گیرند که در صنایع در جهان پرمصرف بوده و گره ی معمای استفاده ی این لوله ها درصنایع برتر همواره بااستفاده از همین لوله ها باز می شود .

لوله های آلیاژی و آهنی که مورد استفاده در مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک ساخت قطعات صنعتی و دیگر قطعات قرار می گیرند دردسته ی فولادهای آلیاژی کم آلیاژ و پر آلیاژ کربن استیل قرار می گیرد که توسط بسیاری از شرکت های فولادسازی در جهان تولید می شوند .

لازم به ذکراست کلیه لوله های مورد نظر که باهمین آلیاژریخته می شود می توانند در صنایع پس از انجام انواع خدمات ماشین کاری و تراشکاری برای استفاده در قطعات صنعتی و یا سازه های فلزی خاص صنعتی بکار گرفته شود و معمولا لوله های آهنی آلیاژی دردسته فولادهای ویژه برای ساخت بسیاری از ماشین آلات در جهان قرار می گیرد .

بازرگانی خرید و فروش این لوله ها معمولا در بازارهای خرید وفروش به اینصورت صورت می پذیرد که لوله های آلیاژی در گریدهای مختلف در طول های مختلف توسط خریداران بصورت قطر خارجی و قطر داخلی و آلیاژ بکاررفته در این لوله ها می بایست درخواست ها مطرح شود .

درخواست تامین و خرید انواع لوله های آلیاژی و فولادی در گریدهای مختلف توسط خریداران بصورت شناخت OD ( قطر خارجی ) ID ( قطر داخلی ) LG ( طول قطعه ) و ( MATERIAL ) آلیاژ بکاررفته دراین لوله ها می بایست برای فروشندگان مطرح شود تا فروشندگان از کالاهای مورد درخواست صنعتگر اطلاع جامع و کاملی را بدست آورد .

فولادهای بکاررفته در صنایع که بصورت آهنی و آلیاژی مورد استفاده قرار می گیرد همواره مورد توجه بسیاری از خریداران در صنعت در سراسر جهان قرار دارد و بازرگانان خرید و فروش و عرضه و قیمت روزانه این دسته از فولادها همواره مورد توجه صنعتگران بوده و بازار نسبتا پر رونق رابرای ساخت بسیاری از سازه های صنعتی در بر می گیرند .

برای خرید لوله های آهنی و آلیاژی در ضخامت ها و سایزهای و ابعاد مختلف بابخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد در ارتباط باشید .

لوله آهن آلیاژی

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *