ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

 

ورق های دریایی چیست ؟

اصطلاحی که در صنایع فلزی مرتبط باساخت سازه های دریایی در دهه های گذشته بوجود آمده استفاده از لفظ و واژه ورق های دریایی و اطلاق این واژه در کلمات به ورق های کربن استیل فولادی که برای ساخت سازه های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد راشامل می شود .

خرید ورق های دریایی GLA – LRA ( PLATE MARINE ) :

به کلیه ورق هایی که با کلید واژه یابانام ورق های دریایی شناخته می شوند به ورق هایی می گویند که به صورت نورد گرم فولادی تولید شده و این ورق های کربن استیل فولادی برای ساخت سازه های دریایی اعم از انواع شناور و کشتی ساخت اسکله های تجاری و تفریحی ساخت سکوهای نفتی و ساخت کلیه استراکچرها و سازه هایی که در درون بستر دریا و در آب دریا قرار است مورد کاربرد قرار گیرد اطلاق می شود .

واژه انگلیسی بکاررفته توسط مهندسین ساخت سازه های دریایی برای ورق های دریایی ( MARINE PLATE ) می باشد که صنعتگران و تولید کنندگان فولاد درجهان برای استفاده در صنایع دریایی مورد کاربرد قرار می گیرد را بانام MARINE PLATE می شناسند .

پس اصطلاح ورق های دریایی در ادبیات فارسی و MARINE PLATE درادبیات انگلیسی به کلیه ورق های فولادی اطلاق می گردد که برای استراکچرها وسازه هایی که در بستر دریا و یا در نوار ساحلی و یا برای ساخت انواع شناور مورد استفاده قرار می گیرد اطلاق می شود .

از ورق های دریایی برای ساخت بسیاری از سازه های مختلف مورد کاربرد قرار می گیرد که این سازه ها می توانند بسیاری از سازه های در تماس با آب شور دریا را شامل شود .

کلیه سازه هایی که در بستر دریا ساخته می شود می بایست با ورق های دریایی ساخته شود  از این ورق ها برای ساخت کلیه اسکله های تجاری و تفریحی ساخت انواع شناور و کشتی در نوع های کشتی کوچک و کشتی مسافری ، کشتی تجاری ، کشتی باری ، کشتی کوچک و بزرگ و ساخت انواع استراکچرهای دریایی اعم از سکوهای نفتی ، استخرهای شناور پرورش ماهی فلزی در بستر دریاها و بسیاری دیگر سازه های دریایی اشاره نمود .

از ورق هایی دریایی صرفا سازه های دریایی تولید می شود و این ورق ها شامل گریدهای بسیاری می باشد که دراین مقاله بصورت اختصاری به گریدهای GLALRA و تفاوت های ورق های مورد نظر اشاره می کنیم .

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

روش های تولید ورق دریایی 1403/01/27 :

دردنیای ساخت سازه های دریایی امروزه آلیاژها بسیاری برای ساخت سازه های دریای و استراکچرهای درتماس با دریا و استراکچرهای ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد .

دایره آلیاژهای بکاررفته از فولادهای کربن استیل برای ساخت سازه های دریایی دایره ی محدودی بوده و حدود بین 10 الی 20 آلیاژ راشامل می شود .

آلیاژهای GLA – LRA دردسته ورق هایی قرار می گیرد که برای ساخت این سازه ها مورد کاربرد قرار می گیرد .

استانداردهای گرید GLA – LRA در حقیقت و در ماهیت تفاوت چندانی باهم ندارند اما از نظر فرایند تولید و شکل آلیاژریزی تفاوت هایی باهم دارند که دراین مقاله بصورت اختصار به کلیه این تفاوت ها اشاره خواهیم نمود .

ورق دریایی + استانداردهای دریایی جهت خرید صنعتگران

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

ورق های دریایی LRA ( ورق دریایی 1403/01/27 ) :

ورق های دریایی که باآلیاژ و گریدهای LRA در بازار مصرف فولاد در جهان شناخته می شوند به ورق هایی گفته می شود که توسط کمپانی LIOYD`S که مقر اصلی آن در کشور انگلستان می باشد تایید شده و مورد کاربرد صنایع دریایی واقع می باشد .

واژه ( L ) دراین استاندارد نشان دهنده ماهیت ریجیسترینگ کمپانی LIOYD`S انگلستان برروی این ورق ها می باشد و از فرایند تولید ورق ها و ساخت سازه های دریایی و در نهایت اخذ گواهی استاندارد تردد سازه های شناور و کشتی که از ورق های دریایی LIOYD`S انگلستان ساخته می شوند .

نظارت مستقیم رجیسترینگ کمپانی LIOYD`S REGISTER انگلستان برتمامی این فرایند الزامی می باشد .

ورق های LRA که دراستانداردها و سازه های صنایع دریایی مورد کاربرد قرار می گیرد می بایست توسط مهندسین و ناظرین موسسه LIOYD`S REGISTER که مستقر در کشور انگلستان می باشد ، مورد نظارت تولید واقع شود .

در فرایند تولید این ورق ها از ابتدای آلیاژریزی و ساخت اسلب تا انتهای فرایند تولید درروند نورد گرم فولادی می بایست مهندسین و ناظران موسسه LIOYD`S REGISTER انگلستان به کلیه این فرایند نظارت داشته باشند .

نظارت موسسه LIOYD`S REGISTER انگلستان برروی ورق های گریدهای LRA از ابتدای شکل گیری آلیاژ در فرایند اسلب ریزی بصورت حضوری انجام می شود ، به این صورت که مهندسین ناظر که از سوی مرکز LIOYD`S REGISTER انگلستان می بایست به این روند نظارت کنند در فرایند آلیاژریزی و در پای پاتیل های آلیاژریزی فولادی قبل از شکل گیری اسلب های فولادی ورق های دریایی که می بایست باگرید LRA تولید شوند نظارت می کنند .

مهندسین ناظر موسسه LIOYD`S REGISTER انگلستان در فرایند آلیاژریزی و ساخت اسلب نظارت مستقیم داشته و پس از فرایند اسلب ریزی و انتقال اسلب ها به کارخانجات نورد گرم فولادی برای فرایند تولید ورق های دریایی مجدد ناظرین شرکت LIOYD`S و مهندسین شرکت مذکور برای نظارت بر فرایند تولید این ورق ها مستقر در پای خط تولید این ورق ها حضور پیدا می کنند و به کل فرایند تولید این ورق ها از ابتدا تا انتها نظارت می کنند .

پس از نظارت جامع مهندسین ناظر موسسه LIOYD`S REGISTER انگلستان ورق های مورد نظر بانام LRA نام گذاری شده که این ورق ها نشان دهنده بازرسی وممیزی سختگیرانه موسسه کمپانی LIOYD`S REGISTER انگلستان بر فرایند تولید این ورق ها می باشد .

در حقیت ورق های LIOYD`S REGISTER انگلستان که بانام LRA تولید می شوند از ابتدای فرایند تولید و تا انتهای این فرایند با بازرسی کامل و جامع بازرسان موسسه LIOYD`S تولید شده و کلیه شرکت های معتبر فولادسازی در جهان که اقدام به تولید ورق های آلیاژی و فولادی می نمایند و برای تولید ورق هایی بانام های LRA می بایست با مرکز LIOYD`S REGISTER انگلستان وارد قراردادهای تولید شده ودر فرایند تولید بانظارت کامل این شرکت اقدام به تولید این ورق های LRA نمایند .

ورق های LRA تولیدی توسط کلیه شرکت های فولاد سازی معتبر در دنیا با ممیزی سختگیرانه وبا نظارت موسسه LIOYD`S REGISTER انگلستان تولید می شود و ورق هایی که بانام LRA وارد فرایند ساخت ادوات دریایی می گردند از بالاترین کیفیت و از بیشترین مجوزهای بین المللی صنعت دریانوردی برای ساخت انواع سازه های دریایی بهره مند می گردند .

پس تولیدکنندگان ورق های فولادی هرگز نمی توانند بصورت خود سرانه اقدام به نام گذاری ورق های فولادی خود بانام LRA نمایند چراکه در کل روند تولید می بایست ورق های مورد نظر مورد بازرسی مراکز LIOYD`S REGISTER انگلستان واقع شوند .

شرکت های فولادسازی در جهان که تمایل به تولید ورق های دریایی با استاندارد LRA را دارند می بایست باشرکت LIOYD`S REGISTER در انگلستان وارد قرار داد شده وکلیه فرایند تولید را با بازرسی و ممیزی ناظران موسسه پیش برده تا اجازه حک نمودن نام LRA را در پایان فرایند تولید برروی ورق های تولیدی خود داشته باشند .

ورق هایی که بانام LRA درفرایند تولید ورق های فولادی تولید می شوند از بالاترین مجوزها برای ساخت کلیه ادوات دریایی برخوردار می باشند و معمولا کشتی هایی که در آب های بین المللی نیازبه تردد دارند می بایست از ورق های LRA ساخته شوند و شناورهای و کشتی ها و سازه های دریایی که با استاندارهای ورق های LIOYD`S REGISTER انگلستان تولید می شوند و بانام ورق های LRA تولید می شوند می توانند کلیه استانداردهای لازم در خصوص فعالیت های دریایی و فرا اقیانوسی انجام دهند .

مقاله مذکور در خصوص ورق های REGISTER شده توسط کمپانی LIOYD`S REGISTER انگلستان مقاله ای جامع در خصوص این ورق ها می باشد اما توضیحات بیشتری در این خصوص وجود دارد که توضیحات بیشتررا بخش تولید محتوا شرکت مهزیار فولاد برای مقاله های آینده در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد .

از نام های دیگر ورق های دریایی بکاررفته در صنایع دریایی درجهان ورق های دریایی بانام GLA می باشد .
نام GLA بصورت اختصاری نشان دهنده REGISTER کمپانی GL که این شرکت نیز در کشور انگلستان می باشد .

شرکت GL REGISTER از تولید کنندگان سازه های دریایی در جهان می باشد که اعتباری مشابه اعتبار LIOYD`S REGISTER انگلستان را دارا می باشد .

در فرایند ورق های فولادی و کلیه توضیحاتی که در خصوص ورق های LRA داده شد تماما این توضیحات در خصوص ورق های GLA نیز مصداق عینی دارد به این صورت که کلیه ورق هایی که بانام GLA تولید می شوند می بایست همچون ورق های LRA توسط بازرسان GL از ابتدای تولید ورق ها تا انتهای آلیاژریزی و ساخت فرایند ساخت سازه های دریایی مورد ممیزی واقع شوند .

دراستاندارد DIN آلمان استانداردی بانام GL A36 وجود دارد که این استاندارد تشابهات بسیار زیادی با آلیاژهای مطرح شده در قبل تر از این مقاله را دارا می باشد .

آلیاژ GL A36 دردسته آلیاژهای تعریف شده در استاندارد DIN آلمان می باشد که بسیاری از کشورهای سازنده ادوات دریایی از این ورق ها واین آلیاژها برای ساخت ادوات دریایی خود استفاده می کنند .

لازم به ذکر است استاندارد GL A36 دردسته فولادهایی قرار می گیرد که می تواند در دسته کلیه سازه های دریایی قرار گیرد اما ورق های تولیدی بااین آلیاژ از نظر استفاده در شناورهای قاره پیما محدودیت داشته و شرکت های تولید کننده این آلیاژها می توانند نام کلیه آلیاژهارا باورق هایی که با همین استاندارد تولید می کنند بگذارند ، اما ورق هایی که بااستاندارد GL A36 تولید می کنند که اصطلاحا در بازار ایران بصورت اختصاری بانام A36 شناخته می شود دردسته فولاد هایی قرارمی گیرند که در ساخت شناورهایی که ممیزی نظارت کمتری برخوردار هستند مورد کاربرد واقع می شود .

در مقاله فوق سعی براین شد که بخشی از ورق های استاندارد و نظارت های جامع در صنعت دریانوردی و تولید ورق های دریایی در جهان را به شما مخاطبان عزیز اعلام کنیم .

لازم بذکراست دراین صنعت این فولادها را فولادهایی راکه درصنایع دریایی مورد کاربرد قرار می گیرند دارای گستردگی بسیاری و شرایط تولید بسیاری می باشند که در مقاله های آینده به ورق های دریایی دیگر و به تکمیل این مقاله در خصوص فولادهایی بانام های LRA و نام های GLA ونام GL A36 اشاره خواهیم نمود .

کلیه ورق هایی که در صنایع فلزی توسط کمپانی های تولید فولاد به روش نورد گرم فولادی در سراسر جهان بانام MARINE PLATE تولید می شوند می توانند در صنایع ساخت استراکچرهای دریایی و ساحلی مورد کاربرد قرار گیرند .

اما استاندارد سازی این سازه ها توسط شرکت های استانداردسازی معتبر در جهان الزام به استفاده از برخی از این ورق ها را بصورت نام های LRA و GLA مهیا می سازد که بسیاری از این سازه ها موظف به استفاده اختصاری و انحصاری ازاین ورق ها در فرایند تولید سازه های دریایی خود می باشند .

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

نکات جهت خرید ورق دریایی 1403/01/27

لازم بذکراست که شرکت ما اقدام به فروش کلیه ورق های دریایی می نماید و شما عزیزان می توانید ورق های دریایی مورد نیاز خودرا با استاندارد GLA استانداردهای LRA برای صنایع دریایی از بخش بازرگانی و فروش شرکت استعلام نموده تا ورق های مورد نظر خودرا بابالاترین کیفیت برای ساخت سازه های دریایی خود تهیه نمایید .

لازم بذکر است درصورتی که شناور تولیدی شما قرار است در آب های بین المللی تردد نماید الزام به تهیه ورق های LRA و GLA که تماما توسط LIOYD`S REGISTER انگلستان و GL REGISTER رجیسترینگ می شوند وجود دارد و شما این ورق هارا می توانید باهمین استانداردها از بخش بازرگانی وفروش شرکت در ضخامت ها و ابعاد مختلف استعلام نمایید .

ورق دریایی + استانداردهای دریایی

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *