لوله نسوز 309 - 310

لوله نسوز 309 – 310

لوله استنلس استیل نسوز چیست ؟

لوله نسوز 309 – 310  که در گرید خانواده های استنلس استیل قرار می گیرد در دسته لوله های خاص صنعتی قرار دارند که توانایی تحمل حرارت های بالا را در شرایط سازه از خود نشان می دهند این لوله ها در کارخانجات معتبر تولید لوله های فولادی در جهان تولید می گردند و در گریدهای مختلف به دست خریداران می رسد .

لوله های نسوز می توانند از حرارت هایی معادل 650 درجه سانتی گراد تا حرارت هایی معادل درجه 1300 سانتی گراد با توجه به آلیاژهای گوناگون را در شرایط سازه ای تحمل نمایند و هر یک از آلیاژهای مطرح لوله های نسوز تحمل حرارتی مشخصی به نسبت آلیاژ دیگر و خواص مکانیکی ویژه ای به نسبت دیگر آلیاژهای گریدهای نسوز را دارند .


آلیاژهای مطرح لوله های نسوز استنلس استیل

آلیاژ های به کار رفته جهت ساخت لوله های نسوز در بازارهای فولاد در سراسر جهان با نام های امریکایی شناخته می شوند .
و این آلیاژها در سه آلیاژ مختلف به صورت پرکاربردترین لوله های نسوز در اختیار خریداران گرامی قرار می گیرد .

آلیاژهای گریدهای استنلس استیل نسوز عبارتند از :

آلیاژ نسوز 321 آلیاژ نسوز 309 آلیاژ نسوز 310 هر یک از آلیاژ های مطرح شده دارای خواص مکانیکی خاصی و آلیاژهای به کار رفته در بافت خود هستند و هر یک از آلیاژهای مطرح شده در این مقاله دارای ویژگی هایی به نسبت دیگری برای استفاده در شرایط سازه ای می باشند مثلا از آلیاژ استنلس استیل نسوز 321 می توان به ویژگی های زیر اشاره نمود :

خط لوله های استنلس استیل 321 دارای حدود وزنی 19 درصد کروم در بافت خود می باشندو این لوله ها دارای مقادیری معادل 10 الی 12 درصد وزنی عنصر نیکل در بافت خود می باشد .

لوله های استنلس استیل 321 خواص مکانیکی معادل 230 مگاپاسکال در شرایط سازه ای از خود نشان می دهند و این آلیاژها توانایی تحمل حرارت تا 750 درجه سانتی گراد در شرایط سازه ای را دارا می باشد .


لوله ی نسوز استنلس استیل 309

لوله های استنلس استیل 309 در دسته لوله های خاص صنعتی نسوز قرار می گیرند که ویژگی های متمایزی را از خود در شرایط سازه ای نشان می دهند لوله های گرید 309 دارای مقادیری معادل 22 الی 24 درصد وزنی عنصر کروم در بافت خود و میزان 12 الی 15 درصد وزنی عنصر نیکل در بافت خود می باشند .
لوله های استنلس استیل 309 قابلیت تحمل خواص مکانیکی معادل 210 مگاپاسکال در شرایط سازه ای را نیز دارا می باشند و تحمل حرارتی لوله های استنلس استیل 309 تا 850 الی 900 درجه سانتی گراد در شرایط سازه ای می باشد .


لوله استنلس استیل نسوز 309 (سایز گوشتی) ضخامت بالا

لوله نسوز 309 - 310

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


لوله های استیل 310 

گریدهای استنلس استیل در مقاطع مختلف از جمله لوله دارای دو آلیاژ با نام های مختلفی می باشد که مطابق استاندارد DIN آلمان با نام های 4841/ 1 (ASTM 310) و 4845/ 1 (ASTM 310s) می باشند .
این لوله ها دارای مقادیری معادل 25 درصد وزنی عنصر کروم و حدود 20 الی 22 در صد وزنی عنصر نیکل در بافت خود می باشد لوله ها در گریدهای 310s می توانند قابلیت تحمل حرارتی تا 1000 درجه سانتی گراد را داشته باشند و در گرید 310 توانایی تحمل حرارت تا 1200 درجه سانتی گراد را در شرایط سازه ای از خود نشان می دهند .
لوله های استنلس استیل نسوز در دسته فولادهای گران قیمت در جهان قرار می گیرد و از این لوله ها جهت کاربردهای ویژه ای که در ادامه این مقاله به آن اشاره می کنیم استفاده می گردد .


لوله استنلس استیل نسوز 310 ، سایز 12 اینچ رده 40

لوله نسوز 309 - 310

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


کاربردهای لوله های استنلس استیل نسوز (لوله نسوز 309 – 310)

لوله های استنلس استیل نسوز با توجه به آلیاژها و قابلیت های تحمل حرارتی که در شرایط سازه ای از خود نشان می دهد همواره در ساخت سازه ها و استراکچرهای خاص صنعتی در سراسر جهان مورد توجه خریداران و مصرف کنندگان این محصولات فولادی قرار می گیرد از لوله های استنلس استیل نسوز همانطورکه از نام شان پیداست جهت ساخت سازه های فلزی و مدارهای سیال انتقال جهت انتقال موادی که درجه دمای بالایی را دارد استفاده می شود از لوله های استنلس استیل نسوز جهت انتقال مواد مذاب به آلیاژهای فلزی که درجه دمای ذوب آنها کمتر از 1200 درجه باشد استفاده می شود در حقیقت این لوله ها می توانند مواد مذاب به دیگر فلزات را از داخل خود عبور دهند به صورتی که هرگز به بافت آنها آسیبی نرسد و خود بافت این فولادها با توجه به حرارت بالا تخریب نگردد از لوله های استندس استیل نسوز 309 خریداران در سراسر جهان جهت ساخت سازه هایی که مواد اسیدی یا شیمیایی با حرارت بالا از داخل آنها عبور می کند نیز استفاده می کنند .
این لوله ها با توجه به میزان کروم و نیکل موجود در بافت خود می توانند در دسته فولادهای خاصی قرار بگیرند که در سازه های خاص صنعتی استفاده قرار می گیرند .


لوله نسوز استیل در حال دمیدن آتش داخل کوره (در شرایط کاری 1200درجه سانتی گراد)

لوله نسوز 309 - 310

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران


طول های تولید شده لوله های استنلس استیل جهت مصرف خریداران در سراسر جهان

لوله های گریدهای نسوز با آلیاژهای321-309-310s-310 معمولا توسط شرکت های تولید این محصولات فولادی در جهان با طول های 12 متری و یا طول های 6 تولید می گردند مصرف کنندگان و خریداران این دسته از لوله ها در صورتی که سازه های خاصی را با طول های کوتاه تر یا بلندتر در حال ساخت باشند می توانند این لوله ها را در طول های کوتاه تر و یا طول های بلندتر به تولیدکنندگان این لوله ها سفارش داده تا لوله هایی با طول های متغیر نیز برای مصرف در پروژه های این شرکت ها تولید گردند لوله های گریدهای استنلس استیل نسوز در طول های متغیر نیز قابل سفارش می باشد و خریداران و مصرف کنندگان لوله های استنلس استیل گریدهای نسوز و از این لوله ها می توانند در طول های متغییر نیز با توجه به سفارشات خاص خود به شرکت های تولید این اقلام فولادی در جهان استفاده نمایند .

کشورهای سازنده لوله های گریدهای نسوز (لوله نسوز 309 – 310)

در گذشته تکنولوژی تولید لوله های استنلس استیل نسوز صرفا در اختیار کشورهای ایالات متحده امریکا جمهوری فدرال آلمان و کشور ژاپن بود اما امروزه تکنولوژی ساخت این لوله ها در اختیار بسیاری از کشورها در جهان قرار گرفته است و بسیاری از کشورها از جمله کشورهایی همچون اسپانیا ، کره جنوبی و چین اقدام به تولید این لوله ها جهت مصرف کنندگان لوله های نسوز در سراسر جهان می باشند .
این لوله ها با توجه به شکل خاص آلیاژی خود که در شرایط تولید حرارت هایی بیش از 1700درجه سانتی گراد را جهت تولید خود می طلبد در دسته لوله هایی قرار می گیرد که امروزه تکنولوژی تولید آنها در اختیار کمتر از 10 کشور در جهان می باشد و مصرف کننده لوله های استنلس استیل نسوز می بایست لوله های مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان مذکور در جهان تهیه نمایند .

روش های تولید و سایزهای لوله های استنلس استیل نسوز ( 310-309-321 )

لوله های استنلس استیل نسوز که در گریدهای310 وگرید 321 گرید309 تولید می گردند در سایز های اینچی (INCH) تولید می شود که مطابق با جدول PIPE CHART کشور ایالات متحده امریکا و مطابق استانداردهای اینچ(INCH) در سراسر جهان تولید می گردند .
این لوله ها می توانند از ضخامت 1/8 تا ضخامت 24 اینچ (INCH) به روش مانیسمان با توجه به آلیاژهای خاص خود تولید گردند و از این لوله ها در صورتی که مصرف کنندگان بخواهند در سایت های بالاتر (بیش از 24 اینچ استفاده ) استفاده نمایند می بایست به صورت سازه های درز مستقیم که ساخته شده از ورق های با آلیاژهای نسوز می باشند استفاده نمایند .

بازار مصرف لوله های نسوز (لوله نسوز 309 – 310) در ایران

از لوله های استنلس استیل نسوز در سال های گذشته در ساخت سازه های صنعتی در کشور ایران نیز استفاده های بسیاری می شود و خریداران و فروشندگان لوله های استنلس استیل نسوز اقدام به واردات این لوله ها جهت پروژه های خود در کشور می نمایند خریداران لوله های استنلس استیل نسوز در ایران شرکت های ساخت قطعات صنعتی می باشد که این اقلام صنعتی می بایست در شرایط سازه ای حرارت بالا به کار گرفته شوند و از این لوله ها در کلیه کارخانجات تولید فولاد سازه های خاص ساخت موتورهای دیزل و ژنراتورهای صنعتی و دیگر سازه هایی که می بایست در حرارت های بالا بیش از (650 درجه سانتی گراد) استفاده شود مورد مصرف قرار می گیرد لوله های استنلس استیل نسوز در بازار ایران ازسایز 2/1 اینچ تا سایز 20 اینچ در ضخامت ها و رده های مختلف در اختیار خریداران می باشد و بسیاری از شرکت های واردکننده مقاطع فولادی در سال های گذشته لوله های استنلس استیل نسوز را در گریدهای 309 و 310 جهت مصرف خریداران و صنعتگران گرامی وارد کشور نموده اند .

پشتیبانی واحدبازرگانی شرکت مهزیار فولاد

شما می توانید در صورت نیاز به مصرف لوله های نسوز در گریدهای لوله نسوز 309 – 310 با بخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد تماس حاصل نموده و این لوله ها را از کارشناسان فروش این شرکت در رده های مختلف استعلام نمایید لوله های گریدهای استنلس استیل نسوز از سایز1 اینچ تا سایز 12 اینچ در انبار استوک شرکت مهزیار فولاد موجود می باشد و این لوله ها با ضخامت های مختلف و رده های مختلف هم اینک در اختیار شما مصرف کنندگان گرامی قرار دارد .

مارکت جامع فروش ورق و لوله های آلیاژی

شماره واتساپ : 09383940223

شماره تماس : 44449101-021

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *