ورق دریایی A131

معرفی کامل ورق دریایی A131

ورق دریایی A131 که دایره گوناگونی از آلیاژها با پیشوند A131 را تشکیل می دهند، در دایره فولادهای کربن استیل قرار می گیرند .

ورق دریایی A131 چیست؟

فولادهای گریدهای ورق دریایی A131 تماما تعریف شده برابر با جداول استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا می باشند که این ورق دریایی A131 در آلیاژهای گوناگونی عرضه می شوند که این آلیاژها را در این مقاله به شما مخاطبین عزیز معرفی می کنیم:

  • ورق کربن استیل آلیاژی فولادی A131 GRID A
  • ورق آلیاژی فولادی کربن استیل  A131 GRID B
  • ورق آلیاژی فولادی کربن استیل A131 GRID E
  • ورق آلیاژی فولادی کربن استیل A131 GRID D

در آلیاژ های گرید های ورق دریایی A131 آلیاژ های شناخته شده دیگری نیز وجود دارد که با توجه به شکل شناور ها و کشتی هایی که قرار است با این آلیاژ ها ساخته شود آلیاژ های به کار رفته در بافت این ورق دریایی A131 می تواند متغییر باشد تغییر در بافت این آلیاژ ها می تواند بدین منظور صورت می پذیرد.

که کشتی های ساخته شده با ورق دریایی A131 مورد نظر می بایست در آب های آزاد بین المللی و یا در آب های مناطق گرمسیری یا سردسیری تردد نمایند که هر یک از سازه ها و استراکچرهایی که برای شناورهای مورد نظر قرار است ساخته شود می بایست با آلیاژهای خاصی از ورق دریایی A131 ساخته شود.

از دیگر آلیاژهایی که با گرید ورق دریایی A131 تولید می شوند عبارتند از :

  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID DH32
  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID DH36
  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID EH32
  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID EH36
  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID AH32
  • آلیاژ ورق های کربن استیل GRID AH36
  • آلیاژ ورق های کربن استیلGRID AH40

آلیاژهای دیگری نیز باپسوند FH گریدهای A131 تولید می گردند که عبارتنداز :

  • ورق کربن استیل آلیاژی و فولادی A131 FH32
  • ورق کربن استیل آلیاژی و فولادی A131 FH36
  • ورق کربن استیل آلیاژی و فولادی A131 FH40

عناصر تشکیل دهنده ورق دریایی A131 چه عناصری هستند؟

با توجه به گستردگی آلیاژهای تشکیل دهنده گرید های مختلف ورق دریایی A131 صرفا آلیاژ ورق دریایی A131 گرید A را مورد بررسی قرار می دهیم و مواد شیمیایی تشکیل دهنده ی این آلیاژ به اضافه خواص مکانیکی مورد نظر برای این ورق دریایی A131 را به شما عزیزان اطلاع می دهیم.

  • عنصر کربن می بایست در بافت این فولادها حداکثر 0/21 درصدوزنی باشد.
  • عناصری همچون نیکل، کروم، مولیبدن در بافت این فولاد نباید بیش از 0/02 درصدوزنی باشد.
  • عنصر سیلیسیم در بافت این فولاد حداکثر به میزان نیم درصد وزنی (0/5) درصد وزنی می بایست وجود داشته باشد.
  • عنصر منگنز در بافت ورق های A131 GRA می بایست حداقل 2/5 برابرعنصر کربن باشد.

بدین صورت که هر مقدار کربن در کارخانجات تولیدی این دسته از ورق دریایی A131 به بافت فولاد اضافه می شود می باید از حداقل 2/5 برابر این مقدار عنصر منگنز به بافت فولاد اضافه شود تا فولاد مورد نظر بتواند در دایره ی آلیاژ های گرید ورق دریایی A131 گرید A قرار گیرد .

شرکت مهزیار فولاد

شرکت مهزیار فولاد

خواص مکانیکی و آزمون های کشش ورق دریایی GR A A131 :

خواص مکانیکی بر روی ورق دریایی A131 که آلیاژ های گوناگون آن  که قبل تر در این مقاله به شما معرفی شد می تواند از دایره حداقل 200MP تا 400MP با توجه به آلیاژ های گوناگون گریدهای ASTM A131 متغییر باشد.

اما اصلی ترین گرید و پرمصرف ترین گرید ورق دریایی A131 که آلیاژ ( ASTM A131 GRA ) می باشد به میزان 230MP می بایست بتواند در شرایط خواص مکانیکی مقاومت مکانیکی و سازه ای را از خود تحمل نماید.

ورق دریایی A131 مورد نظر در صورت دارا بودن کلیه مشخصات مندرج در این مقاله توانایی استفاده در انواع شناور و کشتی را دارا باشد مورد تایید کلیه شرکت های کشتی سازی برای ساخت ادوات دریایی می باشد.

خریداران مصرف کنندگان پیمانکاران و کارفرمایان استفاده کننده از ورق های کربن استیل آلیاژی ورق کربن استیل آلیاژی و فولاد ورق دریایی A131 :

شرکت های تولیدی انواع شناور و کشتی و پیمانکاران و کارفرمایانی که در عرصه ساخت سازه های دریایی فعالیت می کنند ازورق دریایی A131 برای ساخت سازه های خود استفاده می کنند ورق دریایی A131 می تواند در گریدها و آلیاژهای مختلف مورد مصرف و استفاده در صنایع فلزی دریایی در جهان قرار گیرد.

و کلیه ی آهن آلات به کاررفته در صنایع دریایی که در دایره ورق های دریایی و فولادهای دریایی قرار می گیرد مصرف کننده ی آلیاژهای ردیف های گرید ورق دریایی A131 هستند.

از سوی سازندگان کشتی پیمانکاران سازنده اسکله های تجاری و تفریحی و یا شرکت های نفتی دایر کننده خطوط نفت عبورکننده از داخل آب های دریا و یا سازندگان سکوهای نفتی مورد توجه قرار گرفته است از این ورق دریایی A131 برای ساخت انواع سازه های خود که در دایره فولادهای دریایی قرار می گیرد استفاده می کنند.

آلیاژهای مطرح شده در این مقاله با توجه به اینکه بیش از 15 آلیاژ در گریدهای ورق دریایی A131 می باشد اما پرمصرف ترین این گریدها گرید ورق دریایی A131 یا همان ورق دریایی A131 می باشد که برای ساخت انواع شناور و استرکچرهای تجاری و تفریحی و خط ساخت استراکچرهای نفتی مستقر در آب شور دریا مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق دریایی A131 چه ضخامت و چه ابعادی عرضه گردند A131 در گرید A از ضخامت 5 میلی متر تا ضخامت 50 میلی متر در دایره ورق های پرمصرف صنایع دریایی قرار می گیرد.

که می توانند در ابعاد مختلف مورد استفاده از استفاده سازندگان سازه های سازه های دریایی قرار گیرند ورق دریایی A131 در گرید A دارای عناصر قابل توجهی کربن، منگنز، سیلیسیم در بافت خود می باشند که می توانند در فرایند ساختمان کشتی ها یا دیگر سازه های دریایی در تماس با امواج سرکش دریاها مقاومت قابل قبول و انعطاف ویژه ای را از خود نشان دهد و باعث جلوگیری از شکسته شدن سازه هایی که با این دسته از فولادها ساخته می شوند گردند.

شما خریداران گرامی خرید و فروش ورق دریایی A131 به چه صورت است درخواست کنندگان ورق دریایی A131 در گریدهای دریایی می توانند این ورق ها را از فروشندگان ورق های آلیاژی از جمله شرکت ما تهیه نمایند.

شرکت مهزیار فولاد متعهد می گردد کلیه ورق دریاییA131 تأمین شده برای مشتریان خود را به شرط تاییدیه مراکز مهندسی مکانیک و مهندسی متالوژی معتبر برای خریداران تامین نموده تا ورق های مورد نظر بتوانند مورد مصرف در صنایع حساس دریایی قرار گیرند.

برای اطلاع از ضخامت ابعاد و موجودی ورق دریایی A131 می توانید با بخش بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد ارتباط برقرار نموده و درخواست های خود را برای کارشناسان فروش ما ارسال نمایید. کارشناسان فروش ما متعهد می گردند که بهترین قیمت و با کیفیت ترین ورق ها را برای شما خریداران و پیمانکاران فعال در زمینه ساخت سازه های دریایی تأمین کنند.
آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *