ورق دریایی مارینا پلت چیست ؟ 

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

در 100 سال گذشته مبادلات تجاری در جهان که قبل تر از آن نیز به عهده شناورها و کشتی های چوبی دست ساز بود در عصر نوین ارتباطی شناورها تبدیل به سازه های فولادی غول پیکری شدند که برای مبادلات کالا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند .

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

ورق دریایی مارینا پلت چیست ؟ 

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

کلیه شناورها و کشتی هایی که در اقیانوس ها و آبهای آزاد تردد می کنند با ورق های فولادی که در ادبیات انگلیسی با آنها ( مارینا پلیت ) می گویند ساخته می شوند .

ورق های دریایی در گریدهای گوناگونی تولید و ساخته می شود که هر کدام از این گریدها با توجه به کارایی شناورهایی که با آنها ساخته می شود ، کارایی های متفاوتی داشته که می توانند مورد استفاده در کلیه سازه های دریایی اعم از کشتی ها بارج ها و یدکش ها و دیگر سازه های دریایی قرار گیرند ، که معمولا توسط شرکت های بزرگ کشتی سازی در جهان ساخته می شود .

آلیاژهای مرسوم و کاربردی ورق هایی عبارتند از :

آلیاژ A131 GRA که مطابق با استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا می باشد .
آلیاژ A36 که مطابق با استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکاست .
آلیاژ GLA A36 که مطابق با استاندارد DIN کشور المان می باشند ، آلیاژ GL A که آلیاژ تعریف شده توسط موسسه رده بندی تایید کننده کشتی ها و شناور های بین المللی با نام GL REGISTER می باشد .

آلیاژ LR A که آلیاژ تعریف شده از سوی مؤسسه رده بندی سازه های دریایی یا همان LOYDS REGISTER که مقر اصلی آن در شهر لندن و در کشور انگلستان می باشد طراحی گردیده است آلیاژهای قید شده در این مقاله تماما در دسته فولادهایی قرار می گیرد که برای ساخت سازه های دریایی مورد استفاده واقع می شود .

و برای کشتی ها و شناورهایی که در آب های ازاد امکان تردد را بتوانند کسب کنند استفاده از ورق هایی که تحت لایسنس رجیسترینگ های معتبر صنایع دریایی در جهان تولید می شود بسیار حائز اهمیت است و بسیار ضروری می باشد .

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

ورق دریایی مارینا پلت چیست ؟ 

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

دلایل استفاده از ورق های خاص فولادی در صنایع دریایی :

صنایع دریایی در دسته صنایعی قرار می گیرد که با نام صنایع مادر شناخته می شود صنایع مادر که در اصطلاح عامیانه به صنایعی گفته می شود که نقش کلیدی در سیطره دیگر صنایع را ایفا می کند و صنایع دریایی در دسته صنایعی قرار می گیرد .

که با توجه به این که در دسته صنایع مادر می باشد می بایست خدمت بزرگی را به کلیه صنایع دیگر در جهان داشته داشته باشد ، صنایع دریایی همواره بخش بزرگی از تولید ناخالص کشورهای مختلف را در بر می گیرد .
و ورق های دریایی در این صنایع با توجه به این که مورد استفاده در ساخت شناورها و کشتی های غول پیکر باری تجاری و تفریحی قرار می گیرند .

می توانند نقش به سزایی را در اقتصاد جهان ایفا کنند ، دلیل استفاده از ورق های دریایی در ساخت کلیه سازه های در تماس با آب دریا وجود میزان قابل توجهی نمک در آب شور دریاها می باشد .

که شرایط خوردگی فولاد را ساخت کلیه استراکچرها و سازه هایی که در تماس با آب شور دریا می باشند خاص می نماید ورق های دریایی که با استانداردهای گوناگونی ساخته می شود ( قبل تر به این استاندارد ها اشاره شده است ) در دسته فولادهایی قرار می گیرد که مورد استفاده از شرکت های کشتی سازی برای ساخت شناورهای مختلف قرار می گیرد .

کشتی ها با توجه به اینکه در شرایط آب شور دریا پیمایش انجام می دهند خوردگی سطحی بر روی سطح ورق های فولادی به کاررفته در ساختمان کشتی ها بسیار زیاد است و معمولا شرایط کاری کلیه ی شناورها در جهان در شرایط کاری مرطوب قرار دارند .

در چنین شرایطی استفاده از ورق های فولادی که بتوانند در شرایط رطوبت بسیار بالا و در شرایط کاری خاصی که بتوانند مقاومت بالایی را در مقابل آب شور دریا و شرایط رطوبتی و حرارت بسیار بالا از خود نشان دهند بسیار حائز اهمیت می باشد .

ورق های گریدهای دریایی ویژگی های منحصر به فرد دیگری را نیز می بایست داشته باشند که در ادامه ی این مقاله به ویژگی های منحصر به فرد انواع ورق های دریایی که برای ساخت شناور ها و کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرند خواهیم پرداخت . که ویژگی های منحصربه فرد مکانیکی نیز در بافت این فولادها می بایست رعایت شود .

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

ورق دریایی مارینا پلت چیست ؟ 

ارائه دهنده جدیدترین اخبار صنعتی فولادایران

مقاومت در برابر کشش و خمش و استحکام بالا :

با توجه به این که در شرایط آب و هوایی ساخت امواج دریا و دریای متلاطم می تواند به ساختمان کشتی آسیب های جدی و جبران ناپذیری را وارد نماید ، ورق های گریدهای دریایی می بایست بتوانند در شرایط برخوردهای سهمگین امواج دریاها با بدنه کشتی مقاومت های بی نظیری را از خود نشان دهند .

ورق های دریایی به ورق هایی گفته می شود که می توانند در شرایط رطوبت بالا آب شور و شرایط آب و هوایی نامساعد در برخورد با امواج دریاها مقاومت قابل توجهی را از خود نشان دهند .

به این صورت که این ورق ها می بایست قابلیت انعطاف بالایی را در شرایط سازه ای داشته باشند و در شرایط برخورد با امواج دریا دچار شکستگی و یا ترک نشوند .

در آلیاژهای به کاررفته در ورق های دریایی همواره مقاومت این دسته از ورق ها به خواص مکانیکی بالا و مقاومت در برابر کشش و خمش و استحکام بالا در بافت این ورق ها می بایست مورد توجه تولیدکنندگان این دسته از فولادها قرار گیرد .

چراکه ساختمان کشتی در شرایط آب و هوایی نامساعد بارها و بارها با امواج دریا برخوردهای سهمگینی را دارد که این ورق ها می بایست در شرایط آب وهوایی این چنینی مقاومت بالایی از خود نشان داده و دچار ترک در بافت خود نگردند ، از دیگر ویژگی هایی که ورق های دریایی در شرایط ساخت سازه ای برای ساخت شناور و کشتی می بایست مورد توجه سازندگان و تأمین کنندگان این دسته از ورق ها قرار گیرند .

شرایط جوشکاری و اتصال این ورق ها در ساختمان کشتی ها می باشد ، یکی از ویژگی هایی که می بایست در شرایط تولید کشتی ها سازندگان به آنها توجه کنند بافت جوش های ایجاد شده برای اتصال قطعات کشتی به یکدیگر است از دیگر ویژگی هایی که می بایست ورق های دریایی داشته باشند .

سطح این ورق ها می بایست پس از انجام جوشکاری و به کار رفتن در ساختمان کشتی ها سندبلاست شده و مورد پاشش رنگهای دریایی قرار گیرد .

یکی از مهم ترین مراحل ساخت کشتی و یکی از مهم ترین مراحل استفاده نهایی از ورق های دریایی استفاده از رنگ های صنعتی دریایی بر روی انواع شناور می باشد ، که می بایست این پوشش ها بر روی ورق های دریایی اعمال شود تا مقاومت به خوردگی در بافت این فولادها افزایش پیدا کند .

عمر مفید سازه های دریایی بین 20 تا 40 سال می باشد و شناورهای غول پیکری که برای خدمت به صنایع دریایی ساخته می شود اگر کلیه الزامات ساخت در این شناورها رعایت شود ، می توان از ورق های دریایی به کاررفته در بافت این شناورها و از کلیت شناور مورد نظر به مدت حداقل 20 سال استفاده مستمر نمود .

ورق های دریایی در صنایع مهم در دنیا جایگاه ویژه ای دارند چراکه اقتصاد جهان و حمل ونقل بین المللی متکی به حمل و نقل دریایی می باشد که ورق های دریایی به کاررفته در شناورهای غول پیکر تجاری که وظیفه اصلی شان جابجایی کالا در جهان می باشد به عهده این دسته از فولادها قرار گرفته است .

بازرگانی خرید و فروش این ورق ها در کشور ما بسیار گسترده می باشد و شرکت ما کلیه ورق های دریایی در گریدهای  A131 – A36 – GLA – LRA را در ضخامت های مختلف و ابعاد مختلف تولید کمپانی های معتبر دنیا برای شما خریداران تأمین می نماید .

در صورتی که فعال در حوزه ساخت شناور و کشتی می باشید می توانید جهت خرید انواع ورق های دریایی با کارشناسان فروش شرکت در ارتباط قرار گیرید تا از ورق های دریایی در گریدهای مختلف برای ساخت سازه های خود

بهره مند شوید .

ورق دریایی مارینا پلیت چیست ؟ 

آواتار مدیریت

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ورق و لوله آلیاژی و مقاطع خاص فولادی ، صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *