نقش استنلس استیل در معماری

نقش استنلس استیل ها در معماری

با سلام و درود بر شما کاربران مهزیار فولاد صنعت. ما در این نوشته قصد داریم نقش استنلس استیل در معماری را مورد بررسی قرار داده و اهمیت این فولاد مقاوم را در صنعت معماری به شما عزیزان توضیح و تشریح نماییم. با ما همراه باشید تا به بحث مورد نظر بپردازیم.

گاها پیش آمده است که شما در کشور های توسعه یافته ساختمان هایی را مشاهده می کنید که واقعا دیدنی هستند، گاها پیش آمده که ساختمان های بزرگ و عظیمی را مشاهده می نمایید که دارای زرق و برق خاصی هستند و بعبارتی می توان گفت ( می درخشند ). به نظر شما این ساختمان های عظیم چرا و چگونه ساخته شده اند ؟ بنظر شما علت زیبایی و درخشندگی این ساختمان ها چیست ؟

همانطور که بسیاری از صنعتگران عزیز می دانند و کاملا آگاهند، استنلس استیل ها دارای عمر بسیار طولانی هستند. عمر طولانی این فولاد باعث شده است تا در صنایع مختلفی ورود کرده و استفاده های مختلفی از آن شود. حال سوال اینجاست که آیا از این فولاد برای ساخت ساختمان های صنعتی و یا ساختمان های عظیم استفاده می شود؟ پاسخ این است، بله.

از آنجایی که انسان همیشه به فکر ایده پردازی و نوآوری است، همیشه در تلاش بوده بوسیله ی عوامل خارجی، همیشه پدیده ای را ایجاد کند که دنیا را متحول سازد. نقش استنلس استیل ها در معماری می تواند دقیقا با همین موضوع برابری کند.

در حال حاضر بسیاری از ساختمان هایی که به چشم می آیند و دارای ظاهری پیچیده و زیبا هستند، استنلس استیل ها در آن نقش به سزایی دارند. اما اینکه حال چه نوع استیلی در این نوع صنعت به کار می رود، خود به تنهایی جای بحث دارد که ما به آن می پردازیم. همانطور که می دانید، استنلس استیل هاه دارای گونه ها و گرید های مختلفی هستند، از جمله گرید های سری 200، 300، 400 و گونه های دیگر، در صنعت ساختمان، بیشتر از گرید 300 استفاده می شود و یا به عبارتی می توان گفت بیشترین میزان استفاده از استنلس استیل سری 300 می شود. برای مثال در ایران بیشترین میزان کاربرد و استفاده از ورق استیل 304 می شود و بسیاری از تامین کنندگان و فروشندگان این ورق درصدد تامین این ورق استیل برای مصرف کنندگان و صنعتگران عزیز کشورمان می باشند.

حال قصد داریم چندین نمونه از ساختمان هایی که در سال های قدیم نقش استنلس استیل را در خود جای داده اند را نام ببریم و کمی به این موضوع بپردازیم.


نقش استنلس استیل در معماری ساختمان های عظیم

در سال 1930 ساختمانی به نام ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک واقع در آمریکا ساخته شد. این ساختمان بعنوان برج عظیم در آمریکا و بلند ترین ساختمان در جهان نامیده شد و همچنین یکی از نماد های شهر نیویورک در آمریکا است. حال از خود می پرسید که آیا واقعا نقش استنلس استیل در معماری این ساختمان کاملا واقعی است؟ درسته ! این ساختمان عظیم دارای 77 طبقه تجاری می باشد. ساختار این ساختمان عظیم بوسیله استنلس استیل بوده و درخشان بودن این ساختمان عظیم موجب حیرت بسیاری از مردم جهان شد.

نقش استنلس استیل در ساختمان کرایسلر

در این عکس، نمایی از ساختمان کرایسلر در 3 تصویر نشان داده شده است

اما این حیرت چندین ماه بیشتر طول نکشید تا اینکه ساختمان های دیگری عظیم تر از ساختمان کرایسلر ساخته شد.  نکته ی دیگری که جالب است بدانید، این است که در این ساختمان عظیم دقیقا از استنلس استیل سری 302 استفاده شده که دارای عمر طولانی بود، اما امروزه استنلس استیل 302 جایگاه خود را به استنلس استیل 304 داده و به همین جهت است که استیل 304 در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد، زیرا یکی از شاخه ها و یا همان صنعت اصلی ( ساختمان سازی ) است که در حال حاضر این فولاد نقش موثری در آن دارد.

همانطور که اشاره کردیم، نما های بسیاری از ساختمان های دنیا که دارای زرق و برق و درخشندگی بسیار زیبایی هستند، از جنس استنلس استیل می باشد. اما این فوق العادست که بسیاری از معماران حتی در بناهای بخصوصی از این فولاد استفاده نموده و در نهایت به نتیجه های بسیار درخشانی رسیدند و خروجی بسیار عالی گرفتند. برای مثال اجازه دهید به بنای مربوط به مرکز هنر های نمایشی ریچارد فیشر بیندازیم.

ساختمان آثار هنری ریچارد فیشر

این ساختمان، مربوط به ساختمان آثار هنری متعلق به ریچارد فیشر است

این بنا از نظر معماری فوق العادست و از آن دسته بناهایی است که واقعا می توان در آن نقش استنلس استیل در معماری را بطور کامل احساس کرد. این بنا در سال 2003 توسط معماری به نام فرنک گری طرح ریزی و ساخته شد و ظاهر این ساختمان زیبا کاملا از استنلس استیل پوشیده و با طرحی جالب و دیدنی، جایگاه خود را در زیبایی و خلاقیت در معماری حاصل نمود. حال که کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که استنلس استیل در این صنعت چه تحولی ایجاد نمود. جالب است بدانید که این بنای فوق العاده هم در شهر نیویورک ساخته شده است .

بطور کلی نقش مهم استنلس استیل ها در صنایع مختلف باعث تحول بسیار زیادی در جوامع صنعتی شد. برای مثال این فولاد ضد زنگ با ورود خود به صنایعی مانند صنایع غذایی، صنایع میز و صندلی و همچنین تجهیزات آشپزخانه و آشپزی و بسیاری از صنایع مختلف دیگر که جای بحث بسیار دارد، باعث ایجاد تحولی بسیار عالی در این صنایع شد.


رنگ آمیزی بر روی استنلس استیل ها

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که در استنلس استیل ها بسیار برجسته شد، قابلیت رنگ آمیزی بر روی این فولاد ضد زنگ است. حال بسیاری از بناها بجای کاربرد از درخشندگی استنلس استیل، از طریق رنگ آمیزی این فولاد سعی نمودند تا جلوه ای زیباتر و رنگی تر به بناهای خود داده و تنوعی را خلق نمایند. این حرفه نیز در سال 1970 میلادی اجرایی شد. حتما سوالی که در ذهن پیش می آید این است که آیا ساختمان هایی ساخته شده اند که سطح استنلس استیل بر روی آن ها رنگ شده باشد؟ پاسخ بله است. اکر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم ، می توان به معبدی که در توکیو ساخته شده به نام معبد شاکادن اشاره نمود و مزیت این روش این است که با وجود گذشت 50 سال از رنگ آمیزی این بنا، حتی ذره این از رنگ این بنا از بین نرفته. استنلس استیل حجت را بر تکامل و پیشرفت صنعت ساختمان تمام کرد.


مهزیار فولاد صنعت با تجربه ی خویش در زمینه استنلس استیل ها، کلیه مقاطع مورد نیاز شما را تامین می نماید. این مقاطع در دو حالت لوله و ورق ، پروفیل، قوطی، و ……. می باشد که ما قادر به تامین تمامی موارد ذکر شده می باشیم. لطفا جهت اطلاعات بیشتر و یا درخواست خرید این مقاطع، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید و یا با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com و همچنین ارسال پیام به شماره واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 ما را از صورت های درخواستی خود آگاه نموده و مطمئن باشید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه مقاطع مورد نیاز شما را به دستتان خواهند رساند. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *