انواع اتصالات مانیسمان

انواع مختلف اتصالات مانیسمان

مهزیار فولاد صنعت ، ارائه دهنده خدمات فروش و تامین کلیه لوله های فولادی است ، ما لوله های مانیسمان ، و انواع اتصالات مانیسمان را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه ، به شما خریداران و صنعتگران گرامی عرضه می داریم ، لطفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت اتصالات مانیسمان ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، ما تمامی مقاطع فولادی و آلیاژی مورد نیاز شما عزیزان را برای شما تامین نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن به شما عزیزان در سراسر کشور ارسال خواهیم نمود .

در این صفحه ، قصد داریم انواع اتصالات مانیسمان را برای شما عزیزان به صورت مختصر تشریح کنیم ، با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


انواع اتصالات مانیسمان

همانطور که اشاره شد ، اتصالاتی که برای لوله های مانیسمان در صنایع مختلف بکار میروند به چند دسته تقسیم می شوند که آن را نام برده و توضیحاتی را به اختصار برای شما عزیزان خواهیم داد :

1.سه راهی مانیسان :

جهت انشعاب از کلیه خطوط مرتبط با لوله اصلی بکار می رود ، که خوده این سه راهی نیز به دو دسته تقسیم می شود :

  • سه راهی مانیسمان مساوی
  • سه راهی مانیسمان تبدیلی

2.سردنده مانیسمان :

جهت اتصال خطر هایی رزوه ای به خط هایی جوشی بکار می روند ، اما باید شایان ذکر شد که تقاوت هایی با بوشن دارند ، و این تفاوت به این دلیل است که در سر دنده ها ، رزوه شدن از رو و بصورت نری بوده ، و اکثرا جهت شیر آلات برنجی استفاده می گردد .

3.تبدیل مانیسمان :

جهت تغییر و تحول در سایزینگ در خطوط لوله های مورد استفاده درصنعت ، از این نوع اتصالات مانیسمان استفاده می شود ، و این نوع تبدیل ها ، به دو دسته تقسیم میشوند که عبارتند از :

  • تبدیل مانیسمان صاف
  • تبدیل مانیسمان کج

4.بوش مانیسمان :

در مواردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که جهت اتصال خط های رززئه ای به خط های جوشی ، به شکلی که دنده های خطی یا به عبارتی دیکر ( خط دنده ای ، به حالت رو پیچ باید . شایان ذکر است که بوشن مانیسمان ، به شکلی رزوه می شوند که از داخل و به حالت توپیچ باشد .

5.کپ مانیسمان :

وسیله ایست جهت مسدود یا بستن انتهای خط لوله کشی شده .


"<yoastmark


کاربرد های انواع اتصالات مانیسمان

استفاده ازاتصالات مانیسمان ، در انواع سیستم های مختلف ، دارای مزایایی است که به شرح آن می پردازیم :

  • کاهش دادن افت فشار سیستم توسط تغییر جهت هایی که  بصورت تدریجی صورت گرفته و توسط سطوح صاف انواع اتصالات مانیسمان صورت می پذیرد .
  • اشغال کردن کمترین فضا با استفاده از اتصالات مانیسمان ، نسبت به اتصالات دیگر .
  • ایجاد ساختاری مستحکم درلوله ها و اتصالات ، بوسیله  اتصال جوشی بین انواع اتصالات مانیسمان و لوله ها .
  • و یکی از مهمترین کاربرد ایین نوع اتصالات ، این است که به علت جوشی بودن آن ، سیستم را بطور دائم آب بند می کند .

ضخامت های موجود انواع اتصالات مانیسمان

تولید انواع اتصالات مانیسمان در ضخامت های مختلف صورت گرفته و به بازار عرضه می شوند ، یرای مثال : اتصالات مانیسمان بنکن ، این اتصالات را در رده های 40 ، 80 ، 160 ،  رده SGP ،  و STD  برای همه ی پروژه های صنعتی تامین خواهد نمود ، و این نکته حائز اهمیت است که ضخامت های اتصالات مانیسمان ، دقیقا با ضخامت لوله مانیسمان مشخص می شود .


انواع موارد مصرف اتصالات مانیسان

  • در سیستم اطفاء حریق ، از انواع اتصالات مانیسمان استفاده می شود ،که اکثرا اتصالات مانیسان رده 40 ، از بقیه ی رده ها کاربردی تر هسستند ،
  • جهت آبرسانی موتور خانه ها ، چرا که موتور خانه ها دارای فشار و دمای بالایی هستند و می بایست از اتصالات مانیسمان استفاده گردد .
  • همانطور که میدانید ، جهت انتقال سیالاتی که دارای بخار و دمای بسیار بالایی هستند ، از لوله های مانیسمان استفاده می شود ، لذا جهت اتصال خطوط لوله کشی این لوله های مانیسمان ، می بایست از انواع اتصالات مانیسمان استفاده گردد .
  • همچنین در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، که بعنوان پر کاربردترین موارد محسوب می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع برند های اتصالات مانیسمان

دو برند معروف در بازار ایران برای انواع اتصالات مانیسمان وجود دارند ، که عبارتند از :

  1. برند اتصالات بنکن
  2. اتصالات ایران اتصال

شایان ذکر است ، که برنند ایران اتصال ، از نظر تنوع ضخامتی فاقد بوده ، و در سایز محدود است ف اما برند اتصالات بنکن ، دارای تنوع خاصی در ضخامت ها و سایز ها است .

مهزیار فولاد صنعت ، با تمام تلاش و اراده ی خود ، انواع مختلف اتصالات مانیسمان را برای شما صنعتگران تهیه و تامین خواهد نمود .

گونه ای دیگر از اتصالات تولید و به بازار عرضه شده اند  ، که با آلیاژ استنلس استیل بوده و دارای آلیاژ ASTM A182 و ASTM A403 هسستند .


مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی و آلیاژی در فعال است ، ما در این راستا سعی داریم رضایت شما عزیزان را جلب نموده و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به شما صنعتگران عزیز ارائه دهیم . لطفا جهت اطلاع دقیق از قیمت انواع اتصالات مانیسمان ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده ، و یا با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahyar.net97@gmail.com ، و همچنین از طریق ارسال پیام  واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 ، تیم فروش را از صورت های خرید خود آگاه سازید ، ما در کوتاه ترین زمان ممکن ، پیش فاکتور مقاطع درخواستی شما را ارسال ، در صورت تاییئ شما عزیزان ، اقدام نموده و مقطع فولادی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال خواهد نمود . 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *