قوطی صنعتی

قوطی صنعتی ضخامت بالا

قوطی صنعتی ، یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در نتیجه فرآیندهای خمش و جوش ورق های فولادی ساخته می شود. این قوطی های صنعتی با نام اختصاری HSS که مخفف عبارت انگلیسی Hollow Structural Section است، شناخته می شوند. انواع قوطی صنعتی در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شوند و معمولاً در دو مقطع مربعی و دایره ای شکل به کار می روند.

برای ساخت و تولید انواع قوطی صنعتی از استانداردهای قوطی و پروفیل صنعتی در فولاد استفاده می شود؛ ASTM A500 و CSA G40 دو استاندارد بسیار مهم برای تولید انواع قوطی مربعی شکل و دایره ای می باشند. در ادامه این بحث با سه روش تولید قوطی صنعتی و موارد کاربردی آن ها آشنا خواهیم شد. لطفاً با ما همراه باشید.


روش های تولید انواع قوطی صنعتی

 

1-فرآیند تولید به روش جوش مقاومت الکتریکی:

در این روش که ساده ترین فناوری برای تولید انواع قوطی های صنعتی است، دو سر ورق فولادی انتخاب شده حول یک محور مرکزی به حالت خم در می آیند و در کنار یکدیگر قرار داده می شوند؛ لبه های ورق فولادی با فرکانس بالا به یکدیگر جوش داده می شوند بدون آنکه نیاز به فلز یا ماده پرکننده جوش نیاز داشته باشند. محصول این قسمت، یک پروفیل با مقطع دایره ای شکل است که در مرحله بعدی، خنک می شود و به شکل های قوطی فلزی دایره ای، مربعی با اضلاع متفاوت تبدیل می گردد. این فرآیند در شکل زیر به خوبی نشان داده شده است.

 

قوطی صنعتی

 

2-روش تولید قوطی ها با مقطع مربعی با فناوری جوش مربعی:

اساس کار در این روش، مشابه با روش قبلی است؛ در روش جوش مربعی، کل ورق فولادی از نظر تبدیل به یک قوطی صنعتی مربعی شکل، به چهار قسمت تقسیم بندی می شود؛ دو لبه کناری، به صورت زاویه دار، خم می شود و به صورت دو ضلع مربع در کنار یکدیگر قرار می گیرند. لبه های ورق فولادی که اکنون به شکل یک مقطع مربعی دیده می شوند توسط یک فرکانس بالا به یکدیگر جوش داده می شوند. پروفیل نهایی،خنک می شود و در ابعاد متفاوت به بازار ارائه می گردد. این فرآیند را می توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

 

قوطی صنعتی

 

3-تولید قوطی صنعتی به روش جوش قوس غوطه وری (جوش زیرپودری):

این روش برای تولید با مقطع مربعی شکل، کمی متفاوت است. در این روش، دو ورق فولادی برای جوشکاری انتخاب می شود. در مرحله اول، هر یک از ورق ها به شکل پروفیل C در می آیند و دو لبه بالایی و پایینی آن ها در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. لبه ها به روش جوش زیرپودری به یکدیگر متصل می گردند. محصول نهایی، یک قوطی صنعتی با ابعاد استاندارد است. این فرآیند در شکل زیر به خوبی نمایش داده شده است.

 

قوطی صنعتی


موارد کاربرد 

کاربردهایی که برای انواع قوطی صنعتی بیان می شوند، طیف وسیعی از صنایع را تحت پوشش قرار می دهند؛ صنایع تولید انواع تجهیزات فلزی خانه و مبلمان، لوازم خودرو، تجهیزات حمل و نقل کالا، طراحی و ساخت نرده و حفاظ در معابر عمومی و تجهیزات ساختمانی، انواع میله های نصب تابلو، ساخت تأسیسات صنعتی، اسکله ها و بندرها، ماشین آلات و …، تنها بخش کوچکی از موارد کاربردی این قوطی های فولادی هستند.

این مقطع فولادی در انواع مختلف در مجموعه بازرگانی مهزیار فولاد برای ارائه به مشتریان عزیز فرآهم می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت خرید قوطی صنعتی و نحوه سفارش این محصولات می توانید با این مجموعه در تماس باشید. 

شماره تماس : 9101 4444 -021


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *