لوله های فولادی

کاربرد های لوله های فولادی در صنعت و ساختمان

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران گرامی و خریداران ارجمند ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، در ارائه خدمات خود در زمینه تامین انواع محصولات فولادی ، انواع استنلس استیل ها و انواع مختلف مقاطه آلیاژی ، با آلیاژ های محتلف به صورت گسترده در سراسر کشور فعالیت داشته و محصوات خود را به سراسر کشور عرضه میدارد ، ما در زمینه خرید و فروش لوله های فولادی ، شما را یاری نموده و در انتخاب صحیح مقاطع ( ب توجه به کاربردو نوع استفاده ) یاری خواهیم نمود ، جهت خرید انواع لوله های فولادی و استعلام قیمت لوله های فولادی ، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد به شماره تماس 44449101-021  تماس حاصل فرمایید .


نقش صنایع فولادی

نقش صنایع فولادی ، به مراتب در سراسر صنعت ها تاثیر به سزایی دارد، از جمله نقش موثری در صنایع پتروشیمی ، نفت ، گاز ، انتقال آب ، ساختمان ، صنعت خودرو سازی و حتی کشتی سازی و …. را دارا می باشد ، و میتوان اینگونه توصیف کرد که لوله فولادی امروزه نقش بسیار حیاتی و مهمی را شامل میشود .

در بدو موضوع ، قصد داریم نقش لوله ها را در صنعت ساختمان شرح دهیم ، از جمله میتوان از لوله های ساختمانی ، که باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود ، مثال بزنیم ، لذا هر ساختمان با توجه به نوع کاربری ، از لوله های خاصی استفاده میشود ، که چند مورد را شرح میدهیم :

لوله گالوانیزه :

به لوله های سفید معروفند ، و به 2 دسته تقسیم می شوند :

  •  لوله های آهنی

  •  لوله های فولادی

لوله های آهنی :

سبک تر از لوله های فولادی می باشد ، سبک و متوسط ، از آهن سفید نورد شده ساخته شده است.

  • مزایا : فشار بالا را تحمل میکند .
  • معایب : به وسیله جوش قابل اتصال نیست . در مقابل رسوب و خوردگی مقاومتش کم است .

لوله های چدنی :

از چدن ساخته شده ، این لوله ها 2 نوع سرتخت و سرتوپی هستند ، دارای وزن کمی هستند و قابلیت تحمل فشار لوله های سر توپی کمتر از لوله های سر تخت است ، و کمتر از لوله های فلزی دچار فرسودگی می شوند .

لوله های پلی پلوپین :

در 2 رنگ سفید و سبز در بازار وجود دارد، به نام های لوله سبز ، لوله سفید ، لوله تک لایه و لوله PP  ، تحمل این لوله ها از لوله های پلو اتیلن بیشتر است .

فولاد پر کاربردترین ماده اولیه در صنایع مختلف است و تنوع بالایی در تولید دارد .


فولاد های پر کاربرد در صنعت لوله سازی :

فولاد کربنی :

با اضافه کردن کربن به آهن ساخته میشود، ولی چون آلیاژ با درصد پایین تری در آن وجود دارد ، قیمتش ارزان تر و مقاومتش کم تر است، برای همین از فولاد کربنی برای انتقال سیالات پر فشار استفاده نمیکنند.

فولاد الیاژی :

میزان مشخصی از عناصر آلیاژی در خودش دارد ، این عناصر آلیاژی مقاومت فولاد را بالا میبرد ، مهمترین عناصر آلیاژی نیکل ، کروم ، منگنز ، سیلیکون و مس هستند . در صنعت نفت و گاز و برق ، از لوله های فولاد الیاژی استفاده می شود، چون بسیار در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم اند.

فولاد ضد زنگ :

این فولاد ها که در ان مقدار کربن و فولاد ثابت نیست، و فولاد هایی که در برابر اکسیداسیون مقاوم هستند را فولاد ضد زنگ  میگوییم. فولاد ضد زنگ هم از عناصری مثل : کروم ، منگنز ، سیلیکون و نیکل تشکیل شده اند ، که این عناصر وقتی اکسید میشوند، یک لایه نازک روی فولاد به وجود می آید که از زنگ زدن آن جلوگیری میکند.

فولاد ابزار :

فولادی است که برای ساخت و شکل دهی فولاد های دیگر استفاده میشودکه باید در برابر خوردگی و سایش سخت باشد ، در دمای بالا تغییر شکل ندهد ، و در ترکیبش از آلیاژ بالایی استفاده میشود ، برای همین به آن ابرآلیاژ هم میگویند. چون آلیاژ بالایی دارد، هزینه تولید آن زیاد است و برای تولید لوله ، مناسب نیست. پس در تولید لوله ، ارزان ترین و ساده ترین راه ، استفاده از فولاد نرم و کم آلیاژ است .

لوله های فولادی بدون درز :

لوله های مانیسمان :

در اصطلاح علمی به آن سیملس میگویند، لوله های فولادی است که در تولید آن از روش های جوش فلزات استفاده میشود، اما در تولید لوله های درزدار ورق را برش و شکل دهی میکنند و در انتها جوش میدهند. در تولید لوله مانیسمان ، از جوش استفاده نمیشود بلکه مقاطع فولادی را با حرارت و کشش و غلطک به وجود می آورند.

لوله های فولادی گالوانیزه :

برای اینکه لوله های فولادی در برابر خوردگی و آسیب پذیری حفاظت شوند، عمل گالوانیزاسیون بر روی ان انجام می دهند ، یعنی پوششی از فلز روی ، آلومینیوم و قلع بر روی آن قرار میدهند که به آنها لوله گالوانیزه گفته میشود . که طول آن 6 متر و عمر آن 4 برابر بیشتر از لوله های کربن استیل است .

لوله های فولادی اسپیرال :

نوعی لوله های فولادی با ضخامت های مختلف هستند که به صورت مارپیچ به آن ها شکل داده و تولید می شوندو در صنعت آب و گاز و …. مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های سیاه درزدار :

به عنوان لوله های صنعتی یا لوله درزدار شناخته میشود ، از ورق نورد گرم تولید میشود ، ابتدا فرم دهی ، انجام می شود و درزی که از اتصال 2 لبه به وجود می اید ، جوشکاری میشود . این لوله ها در مدار های پایپینگ در ساختمان و در صنعت استفاده میشود.

خرید و فروش انواع لوله سیاه درز مستقیم ساختمانی در ضخامت ها و سایز های مختلف جهت مصارف ( تاسیسات ، لوله کشی گاز ، لوله کشی شوفاژ ، لوله کشی آب) همینک در مهزیار فولاد .


مهزیار فولاد صنعت ، در راستای بالا بردن میزان کیفیت خدمات خود ، علاوه بر خدمات فروش لوله های فولادی ، خدمات جانبی نظیر ( برشکاری ، سوراخکاری ، بازدید ازمحصولات قبل از خرید و همچنین آنالیز محصولات ) را در اختیار شما خریداران و صنعتگران عزیز قزاز میدهد ، تیم فروش مهزیار فولاد صنعت ، تمام تلاش خود را بکار میگیرد تا شما عزیزان خریدی مطمئن و مقرون به صرفه ای را تجربه که و خریدی اسوده رابرای شما به ارمغان خواهند آورد . جهت خرید انواع لوله های فولادی ، با شماره تماس واحد فروش شرکت 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، و یا با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی mahyar.net97@gmail.com و pps@mahzyar.net و همچنین ارسال پیامک به شماره واتس اپ ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ ، تیم فروش را از صورت خرید خود آگاه سازید . ما برای شما عزیزان به دنبال کیفیت هستیم ، چرا که کیفیت حق شماست .

مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه لوله های فولادی قید شده در ذیل فعالیت گسترده ای دارد :


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *