چدن داکتیل

چدن داکتیل چیست ؟ – قیمت به روز چدن داکتیل – فروش چدن داکتیل – خرید و فروش چدن داکتیل

چدن داکتیل چیست؟

چدن داکتیل در برابر ضربه ، طویل شدن و مقاومت به سایش مقاوم است که این به دلیل ساختار گرافیت کروی موجود در فلز است. قیمت به روز جدن داکتیل را از ما بخواهید.

فولاد Ductile  همان آهن چدن داکتیل است که اسفروئیدی نامیده می‌شود. ورق فولاد مبارکه


مواد تشکیل دهنده چدن Ductile :

هر دو چدن داکتیل و معمولی در داخلشان گرافیت وجود دارد . اگر شما از نزدیک ( با میکروسکوپ قدرت بالا بابزرگنمایی ۱۰۰ x یا بیشتر) در چدن معمولی (خاکستری) نگاه کنید، خواهید دید که تکه‌های گرافیت مانند خطوطی که “دانه‌های برف” نامیده می‌شوند، به نظر می‌رسند. با این حال وقتی به گرافیت در آن نگاه می‌کنید آن‌ها به گوی‌ها یا دانه هایی کوچک شبیه هستند.  بورس ورق استیل

در سال ۱۹۴۳ کیت میلز برای ایجاد داکتیل با دوستانش آلبرت و نورمن برای ساخت آهن داکتیل از منیزیم (Mg) در ترکیب متالوژی برای رسیدن به گرافیت استفاده کردند . میلز اولین بار نبود که چدن معمولی را تقویت کرد. ما هنوز از روش ریخته گری Meehaniteاستفاده میکنیم . Augustus Meehan در ژانویه ۱۹۳۱ این فرآیند Meehanite را به ثبت رساند.   Meehan از سیلیکید کلسیم برای تولید گره‌ های مشابه در داکتیل استفاده کرد. میلگرد استیل 304

اما با این وجود ، به یکی از محبوب‌ترین انواع ریخته ‌گری آهن تبدیل شده‌است. پیشرفت آن در دهه ۱۹۵۰ باعث شد که فرآیند تولید بهبود یابد و منجر به پذیرش چدن داکتیل شود و این پذیرش با افزایش ۹ برابری استفاده در طول دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک ماده مهندسی شده برای کاربردهای تجاری اثبات شد.  لوله استیل 304


مزایای استفاده از چدن داکتیل :

قالب‌های چدن Ductile در مقایسه با معمولی (چدن خاکستری) بسیار قوی تر هستند. مقاومت کششی چدن معمولی برابر با ۲۰،۰۰۰ تا ۶۰ psi  است در حالی که داکتیل از ۶۰،۰۰۰ psi آغاز می‌شود و می‌تواند به۱۲۰،۰۰۰ psi برسد. لوله استیل 316

مقاومت تسلیم برای داکتیل به طور کلی ۴۰،۰۰۰ تا ۹۰،۰۰۰ psi است اما استحکام تسلیم معمولی به قدری پایین است که قابل‌ اندازه‌ گیری نیست. اگر بخواهیم به روش دیگری این مقاومت و نیرو را توضیح بدهیم. ما شاهد شکستن قطعات چدن در هنگام برخورد با زمین در ارتفاع بیشتر از 4 متر بوده‌ایم با ریخته‌ گری داکتیل می‌توانید تمام روز را با یک پتک 4 کیلویی به آن ضربه بزنید و به احتمال زیاد ترک بر نخواهد داشت .

چدن داکتیل به دلیل وجود گرافیت در بافت خود ، مقاومت به سایش عالی را دارد. وقتی چیزی در برابر آهن تقویت ‌شده دارید .

مقاومت سایش تا حدی ناشی از سازه‌های گرافیتی است که می‌تواند مانند یک روان‌کننده خشک بر روی آهن عمل کند.

چدن تقویت‌شده نیز به راحتی از بین می‌رود و می‌تواند نسبتا به راحتی ماشین کاری شود، اگر چه سخت‌تر از چدن خاکستری معمولی است ،اما با استفاده از ارتعاش آهن بسیار بهتر از فولاد ، آهن داکتیل را برای استفاده در سازه های بزرگ به رقابت میطلبد .

 

قیمت به روز چدن داکتیل

قیمت به روز چدن داکتیل

 


کاربرد های چدن Ductile :

چدن Ductile  برای استفاده در جایی که به فلزی قوی با مقاومت به سایش نیاز دارید بسیار عالی است.

این یک لیست از چیزهایی است که تشکیل‌شده و یا حاوی آهن داکتیل است:

لوله و اتصالات لوله‌ها

محورها

اتصال میله (مانند موتور)

میل لنگسیلندرها

کولیس ترمز دیسک

چرخ دنده ها و جعبه دندهماشین های بزرگماشین ابزار

شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با سالها تجربه و تخصص در زمینه مقاطع فولادی و آهن آلات ، صنعتگران و مشتریان محترم را در راستای خرید مقاطع فولادی یاری نموده و جهت هر گونه راهنمایی و مشاوره ، آماده پاسخگویی میباشد . از صنعتگران محترم خواهشمندم جهت مشاوره و خرید مقاطع فولادی ، با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده ، و این افتخار بدهید تا ما شما را در جهت رسیدن به اهداف و رسالت درخشانتان یاری کنیم .

پرسنل و مشاوران بخش فروش شرکت مهزیارر فولاد صنعت ، از ساعت 9 صبح الی 17:30 در خدمت شما صنعتگران و خریداران عزیز بوده آماده ی پاسخگویی به شما هستند . جهت اطلاع از قیمت به روز چدن داکتیل ، با واحد فروش تماس خاصل نمایید .

شما صنعتگران عزیز ، همچنین میتوانید صورت خود را جهت خرید و فروش چدن داکتیل ، به واتس اپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ ارسال نموده ، پرسنل بخش فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت در سریع ترین زمان ممکن ، درخواست شما را برآورده میکنند .

همچنین با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com  ،ما را از صورت درخواستی خود اگاه کنید ، تا پرسنل بخش فروش در کمترین زمان ، با نازل ترین قیمت و بیشترین کیفیت صورت شما را فراهم کنند.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ورق st37 بر روی لینک کلیک نموده و یا با شماره واحد فروش شرکت تماس بگیرید. مهزیار فولاد صنعت این ورق های فولادی را به صورت برشی در ابعاد دلخواه و مورد نیاز شما عزیزان قرار داده و پس از خرید، توسط باربری های معتبر کشور به محل اجرای پروژه حمل و به شماصنعتگران گرامی تحویل خواهد داد. همانطور که می دانید، قیمت ورق های ST37 و دیگر ورق های فولادی و آلیاژی به دلیل نوسانات قیمت دلار، به صورت متغیر بوده و قیمت آنها تغییر خواهد کرد، بنابراین جهت کسب اطلاعات دقیق از قیمت این ورق فولادی، با واحد فروش شرکت تماس حاصل نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *