ورق A285

ورق A285 برای ساخت انواع بویلرها در صنعت

ورق A285 نوعی ورق فولادی است که در گریدهای مختلف تولید می شود. این ورق فولادی برای ساخت و تولید تجهیزات صنعتی، مخازن تحت فشار و بویلرها به کار می رود. شرایط عملیاتی مخازن و بویلرها با توجه به نوع گرید این ورق تعیین می شوند. مخازن تحت فشار می توانند در فشار معمولی یا فشارهای نسبتاً بالا با استفاده از ورق A285 ساخته شوند. این ورق ها از توان کششی مناسب و جوش پذیری خوبی برخوردار هستند.

یکی از مهم ترین موارد کاربردی ورق A285، استفاده از آن ها در ساخت انواع بویلر است. بویلرها تجهیزات صنعتی هستند که به منظور گرم کردن آب در صنایع مختلف استفاده می شوند تا بتوانند آب داغ مورد نیاز در فرآیندهای صنعتی را برای قسمت های مختلف تأمین کنند. دمای داخل بویلرها بسیار بالا است به همین دلیل باید نوعی از ورق فولادی برای ساخت آن انتخاب شود تا در این دما پایداری خود را حفظ کند. در حال حاضر، ورق های A285 برای این کار بهترین انتخاب است.

 

طراحی و ساخت بویلر با استفاده از ورق A285 :

طراحی و ساخت انواع بویلر با ورق های A285 دقیقاً مطابق با نیازهای صنعتی صورت می گیرد. در حقیقت مشتریان در یک صنعت بخصوص، معین می کنند که قرار است از بویلر در چه شرایط عملیاتی استفاده شود؛ سپس کارشناسان مربوطه از ورق های فولادی مناسب نظیر ورق A285 و ورق A285 Gr C، برای ساخت این تجهیزات استفاده می کنند.

در طراحی بویلر به قسمت های مختلف آن توجه می شود؛ مخزن اصلی که با ورق A285 ساخته می شود و باید دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات فشار، دما، خوردگی و رسوب گرفتگی داشته باشد، لوله های بویلر که از فولاد مقاوم ساخته می شود و نباید به هیچ عنوان دچار رسوب گرفتگی شوند، شیرهای کنترل بویلرها که نقش مهمی در کنترل فشار داخل دستگاه دارند، مسیر جریان ورودی خوراک بویلر، مسیر عبور جریان آب داغ، مسیر عبور سوخت و …، مهم ترین موارد در طراحی انواع بویلر هستند.

 

ملزومات ساخت بویلر با ورق A285 : 

علاوه بر قطعات مکانیکی یا فیزیکی که با استفاده از ورق های فولادی، لوله های فولادی، ورق A285، شیرهای کنترل و … در ساخت بویلر به کار می روند، سایر ملزومات و تمهیدات هم ضرورتاً باید در مورد این تجهیزات محاسبه شوند. به طور مثال، محاسبه ظرفیت حرارتی بویلر، تغییرات دمایی، موقعیت نصب کوره، محاسبه حجم مخزن، محاسبات حرارتی برای شرایط فوق بحرانی، تنظیمات دمایی و موقعیت شعله، تعیین مقدار خاکستر باقی مانده از سوخت، ابعاد و اندازه اتصالات مورد نیاز، روش های اتصال و …، همه از عواملی هستند که در طراحی و ساخت بویلر با ورق A285 نقش دارند.

 

خرید و فروش ورق A285 برای کاربردهای صنعتی : 

صنایعی که در ساخت انواع بویلرها فعالیت دارند معمولاً مقادیر زیادی از ورق A285 Gr C را مصرف می کنند. ابعاد این ورق ها استاندارد بوده و مصرف کنندگان بر حسب نیاز خود از یکی از گریدهای آن استفاده می کنند. قیمت ورق A285 بر اساس وزن ورق، ابعاد و قیمت فولاد به ازای هر کیلوگرم محاسبه می شود. برای دریافت قیمت روز این ورق ها و نحوه سفارش و خرید آن می توانید با مرکز تخصصی مهزیار فولاد در ارتباط باشید.

شماره تماس : 9101 4444 -021 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *