فولاد و آلومینیوم

مقایسه فولاد و آلومینیوم

این مقایسه براساس وزن، قدرت، هزینه، مقیاس پذیری می باشد .

فولاد و آلومینیوم دو مورد از محبوب ترین مواد برای استفاده در مقیاس صنعتی و غیرصنعتی هستند. هر ماده دارای مجموعه ای مشخص و متمایز از ویژگی های است که مزایا و معایبی را برای کار مورد نظر پدید می آورد. هنگام انتخاب مواد برای هدف مورد نظر مهم است که در نظر داشته باشید که چه ویژگی هایی را مدنظر دارید.

هزینه آلومینیوم در مقابل فولاد 

هزینه و قیمت همیشه یک عامل ضروری برای انتخاب هر محصول است. قیمت فولاد و آلومینیوم به طور مداوم با توجه به عرضه و تقاضای جهانی، هزینه های سوخت و دسترسی به سنگ آهن و بوکسیت تغییر می کند؛ با این حال فولاد به طور کلی از آلومینیوم ارزانتر است.

استحکام و مالش پذیری فولاد و آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز بسیار مطلوب است زیرا از فولاد انعطاف پذیرتر است. آلومینیوم می تواند در جاهایی استفاده شود و اشکالی ایجاد کند که فولاد نمی تواند، برای همین اغلب شکل های عمیق تر و پیچیده تری را ایجاد می کند. به خصوص برای قطعات با دیوارهای عمیق و مستقیم، آلومینیوم انتخاب بهتری است. فولاد یک فلز بسیار سخت و مقاوم است، اما به طور کلی نمی تواند به همان اندازه آلومینیوم بدون ترک خوردگی و یا پاره شدن در طول روند چرخش برای استفاده های خاص تحت فشار قرار داده شود. برای مقاصدی که استحکام و بارپذیری مورد نظر باشد فولاد انتخاب بهتری خواهد بود.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد و آلومینیوم

مقاومت در برابر خوردگی فرآیندی بسیار مهم برای تولید است، بیشترین ویژگی آلومینیوم این است که پس از چرخش، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. آلومینیوم زنگ نمی زند واستفاده از آلومینیوم هیچ پوشش یا رنگی برای پوشش نیاز ندارد. فولاد گالوانیزه یا “فولاد کربن” در جهان فلزات (به عنوان فولاد ضد زنگ) معمولا پس از تولید با روی پوشش داده می شود تا از زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند، به ویژه اگر بخشی از فولاد در محیط مرطوب، یا ساینده باشد، فولاد گالوانیزه راه حل مناسبی برای این کاربرد است.

تفاوت وزن در فولاد و آلومینیوم

حتی با امکان خوردگی، فولاد سخت تر از آلومینیوم است. فولاد قوی است و کمتر احتمال دارد به پیچ و تاب، تغییر شکل یا خم شدن تحت وزن، نیرو یا گرما قرار گیرد. با این وجود، فولاد بسیار سنگین تر و بسیار متراکم تر از آلومینیوم است. فولاد معمولا 2.5 برابر چگال تر از آلومینیوم است.

نهایتا تصمیم اینکه از کدام ماده برای مقاصد طراحی، ساخت و ساز، صنعتی و غیره استفاده کنیم به بررسی شرایط استفاده و ماده مورد نظر دارد.

با کمک مشاوران ما در شرکت مهزیار فولاد ، بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : 44449101 – 021

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *