قوطی و پروفیل فولادی

معرفی پروفیل های سنگین صنعتی و سبک ساختمانی

قوطی و پروفیل فولادی ، دو نوع سازه فولادی هستند که از گریدهای مختلف فولاد ساخته می شوند و در موارد متعددی کاربرد دارند. بیشترین آمار مصرف انواع قوطی و پروفیل فولادی را می توانید در سازه های ساختمانی و صنعتی مشاهده کنید. آنچه در بازار فولاد با عنوان نبشی، هاش یا ناودانی می شناسید در حقیقت، نوعی از این متریال هستند. انواع قوطی ها پروفیل های فولادی در ابعاد و اندازه های متفاوت در بازار وجود دارند که با توجه به نوع کاربری آن ها، انتخاب می شوند.

قوطی و پروفیل فولادی ، سازه های متقاطع هستند؛ ترکیب شیمیایی این متریال نیز با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین این فولادها در برخی خواص مکانیکی مانند کشش، ظرفیت تحمل بار و … با هم فرق دارند. استانداردهای تولید انواع قوطی و پروفیل، تعیین می کنند کدام نوع از این سازه ها دارای چه ویژگی ها و خواص باشند. اهمیت استفاده از این فولادها در ساخت و سازها به قدری است که کیفیت آن ها باید از هر نظر تأمین شده باشد. مجموعه مهزیار فولاد، تأمین کننده انواع ورق آلیاژی ، قوطی و پروفیل فولادی در کشور می باشد و کیفیت محصولات خود را از هر نظر تضمین می کند.


معرفی انواع مدل های قوطی و پروفیل فولادی

قوطی و پروفیل، انواع سازه های فولادی با انعطاف پذیری بالا هستند؛ منظور از انعطاف پذیری در این مورد، قابلیت نصب آن ها در موارد بسیار گسترده در صنایع است. این مقاطع فولادی، طیف وسیعی از صنایع را تحت پوشش قرار می دهند. پل ها، آسمان خراش ها، ساختمان ها و … توسط همین مقاطع ساخته شده اند. در اینجا با متداول ترین نمونه های قوطی و پروفیل آشنا می شوید.

 

1-پروفیل استاندارد با شکل S:

این پروفیل با نام پروفیل استاندارد آمریکایی S شکل شناخته می شود. این پروفیل عبارت است از یک تیغه فولادی که به دو تیغه دیگر به صورت موازی متصل شده است؛ اگر به سطح مقطع این پروفیل نگاه کنید آن را به این شکل مشاهده می کنید:

 

قوطی و پروفیل فولادی

 

2-پروفیل های زاویه دار، 90 درجه یا پروفیل های فولادی L:

این پروفیل ها مقاطع فولادی هستند که در زاویه 90 درجه به یکدیگر متصل شده اند. طول هر دو قسمت منتهی به زاویه قائم در این پروفیل در مدل های مختلف، دارای ابعاد متفاوت است.

 

قوطی و پروفیل فولادی

 

3-پروفیل هاش یا H:

این مدل پروفیل فولادی قابلیت تحمل بار بیشتری را دارد و برای سازه های مستحکم استفاده می شود. این نمونه مقطع فولادی را در شکل زیر مشاهده می کنید.

 

قوطی و پروفیل فولادی

 

4-پروفیل های فولادی با ساختار C:

کانال های ساختمانی C، فولادی، یا پروفیل های C، نوع دیگری از این سازه ها هستند. از این پروفیل ها برای ساخت پل ها و اسکله های دریایی پر تردد استفاده می شود.

 

40

 

5-قوطی فولادی T

این نوع پروفیل دقیقاً مانند حرف انگلیسی T ساخته می شود. از این مقطع فولادی برای ساخت تأسیساتی که باید مقادیر بیشتری بار را تحمل کنند استفاده می شود.

 

50

 

6-قوطی:

قوطی های فولادی نوع دیگری از مقاطع هستند؛ قوطی ها به منزله لوله های فولادی زاویه دار می باشند؛ قوطی ها دارای پایداری و توانش کششی قابل ملاحظه ای هستند و در ابعاد مختلف به کار می روند. پروژه های تأسیسات نفت و گاز، انتقال آب و …، موارد کاربرد انواع قوطی و پروفیل در این مدل هستند.

 

مجموعه تخصصی مهزیار فولاد با تکیه بر سال ها تجربه و دانش در زمینه انواع ورق فولادی، قوطی و پروفیل و لوله های فولادی، آماده تأمین این محصولات و ارائه خدمات مشاوره خرید قوطی و پروفیل به مشتریان عزیز می باشد. با این مجموعه در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *