لوله فولادی بدون درز

لوله بدون درز

با سلام و عرض ادب خدمت کاربران و صنعتگران محترم . شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با سالها تجربه در زمینه انواع لوله های صنعتی و آلیاژی ، لوله های بدون درز ، و همچنین انواع لوله تست گاز در خدمت شما بوده و این لوله ها را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد . جهت استعلام قیمت لوله های مانیسمان ، لوله های تست گاز و انواع لوله های دیگر ، با شماره تماس واحد فروش به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید . 

مهزیار فولاد صنعت قصد دارد در این مطلب درباره لوله های فولادی بدون درز صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار کاربران صنعت و خریداران عزیز قرار دهد . حتما برایتان سوال پیش آمده که لوله های بدون درز چیست ؟ و یا اینکه چگونه ساخته میشوند ؟ و یا اینکه در چه مکان ها و چه صنایعی کاربرد بیشتری دارند ؟ با ما همراه باشید .


 

"<yoastmark

لوله های بدون درز چیست ؟

همان لوله های مانیسمان ، نوعی لوله فولادی بدون درز است که به منظور هدایت و انتقال انواع سیالات در صنایع مختلف به کار می رود. طراحی و تولید انواع لوله های مانیسمان برای صنایع مهمی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، تأسیسات انتقال گاز و …، اهمیت زیادی دارد. ساختار لوله های فولادی مانیسمان به گونه ای است که حداکثر مقاومت و استحکام را برای خطوط پایپینگ فراهم می سازند.

انواع مختلف لوله های بدون درز ، در حال حاضر در صنایع تولید لوله و اتصالات فولادی در حال تولید هستند و یکی از انواع لوله کربن استیل شناخته می شوند. روش تولید لوله مانیسمان ، بسیار ساده است. این لوله ها به صورت نورد گرم تولید می شوند بنابراین از دوام بالایی برخوردار هستند. لوله های مانیسمان صنعتی، بهترین گزینه برای نصب در تأسیساتی هستند که برای انتقال سیالات مختلف در فشار و دمای بالا راه اندازی می شوند.


مروری بر روش تولید لوله صنعتی : 

لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان تحت فرآیند صنعتی نورد گرم و با استفاده از یک شمش فولادی تولید می شود. شمش مورد نظر برای تولید لوله به داخل یک کوره وارد می شود و تا دمای معین گداخته می شود. سپس یک حفره در ابتدای شمش ایجاد می گردد و همین مرحله، آغازی برای تولید یک لوله فولادی توخالی می باشد.

همزمان با ورود یک مته به داخل شمش فولادی و سوراخ کردن آن، شمش فولادی به صورت رول، پیچیده شده و تحت فرآیند کشش قرار می گیرد. هنگامی که فرآیند حفر سوراخ به پایان رسید، لوله در داخل محفظه آب سرد غوطه ور می شود تا خنک گردد. در این مرحله ، استانداردهای تعیین قطر داخلی و خارجی و همچنین ضخامت این لوله های مانیسمان بسیار مهم است. لوله تولید شده در این مرحله مجدداً به کوره منتقل می شود تا اکسیدهای آهن و سایر ناخالصی های لوله حذف شده و ابعاد لوله از نظر ضخامت نیز تنظیم شود. محصول نهایی برای انجام مراحل کنترل کیفیت وارد مراحل بعدی می گردد.


انواع کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان علاوه بر صنایع پتروشیمی در بخش های دیگر صنعتی نظیر پایپینگ ساختمانی، سیستم های هیدرولیکی، انتقالات سیالات گازی و مایع و همچنین میعانات صنعتی به کار می روند. این لوله ها برای شرایط عملیاتی فشار قوی طراحی شده اند.

انواع لوله های مانیسمان ( لوله بدون درز ) برای نصب در تأسیسات لوله گاز، انتقال سیالات مایع و مشتقات نفتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی طراحی شده اند. این لوله ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این لوله ها تحت استانداردهای پتروشیمی، API5L، و API-GR B و همچنین استاندارد ASTM ساخته می شوند. بر اساس استاندارد لوله های بدون درز ، API ، این لوله ها در دو سطح متفاوت تولید می شوند که باید با استانداردهای PSL1 و PSL2 سازگار باشند.


انواع گرید های لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان از نظر گرید تجاری شامل گریدهای 20، 40 و 80 بوده که با نماد SCH40 و SCH80 نمایش داده می شوند. در بازار لوله های نفت و گاز، انواع لوله بدون درز فولادی با عناوین اختصاری به فروش می رسند. این لوله ها در دسته انواع لوله آلیاژی قرار می گیرند.


خرید و فروش لوله های بدون درز

قیمت خرید و فروش لوله های مانیسمان یا لوله های بدون درز ،  با توجه به وزن ، ابعاد و ضخامت، قطر لوله و طول شاخه آن تعیین می گردد. نوسان قیمت های جهانی فولاد و همچنین قیمت نهایی کارخانه نیز در قیمت خرید لوله مانیسمان تأثیر دارند.

در حال حاضر، مجموعه تخصصی مهزیار فولاد صنعت با هدف تأمین انواع مختلف لوله بدون درز ، به عنوان یک مرکز جامع مقاطع فولادی و آلیاژی در ایران مشغول فعالیت است.


تماس با ما جهت خرید لوله های بدون درز

 

شما خریداران و صنعتگران محترم میتوانید با تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱  تماس بگیرید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کرد .

شایان ذکر است شرکت مهزیار فولاد صنعت، علاوه بر لوله های مانیسمان ، در زمینه لوله های  مختلف دیگر نیز فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده

خواهشمندیم جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکیpps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .همچنین از طریق ارسال پیامک به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 ما تیم فروش شرکت زا از صورت خرید خود آگاه سازید . پرسنل فروش شرکت مهزیار فولاد ف با تجربه و تخصص خود ، شما عزیزان را یاری خواهند نمود .

 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *