سنگ آهن سنگ آهن داخلی مهمترین مزیت اقتصادی مجتمع‌های فولادسازی کشور است

سنگ آهن داخلی مهمترین مزیت اقتصادی مجتمع‌های فولادسازی کشور است

مدیرعامل مجتمع معدنی چهادرملو، یکی از مزیتهای مهم اقتصادی برای مجتمع های فولاد سازی کشور را استفاده از سنگ آهن داخلی دانست. قیمت نبشی و ناودانی

به گزارش ماین نیوز، «محمود نوریان» اظهار داشت: سنگ آهن داخلی نقش عمده ای در کاهش قیمت تمام شده و صرفه جویی ارزی در تولید فولاد ایفا می کند که این مهم همان ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در این محصول است. قیمت قوطی آهنی

وی در مورد نقش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ثروت آفرینی افزود: امسال توانستیم سرمایه شرکت را 105 درصد افزایش دهیم و از مبلغ 17 هزار 100 میلیارد ریال فعلی به 35 هزار میلیارد ریال برسانیم که البته این امر در دو مرحله اتفاق می افتد، ابتدا از مبلغ 17 هزار و 100 میلیارد ریال به مبلغ 28 هزار و 215 میلیارد ریال در سال جاری و در مرحله دوم، از مبلغ 28 هزار و 215 میلیارد ریال به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال، حداکثر ظرف مدت دو سال می رسد. قیمت ورق گالوانیزه رنگی

نوریان در مورد آخرین وضعیت طرح های در دست اقدام چادرملو که گامی اساسی برای بهره وری افزون تر در این صنعت است، گفت: ما معتقدیم یکی از ارکان توسعه پایدار در صنعت و ثروت آفرینی، تکمیل زنجیره تولید در صنعت فولاد است بنابراین بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده، در نظر داریم ساخت کارخانه احیاء مستقیم و فولاد ثامن چادرملو با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن فولاد و قابل ارتقاء تا یک میلیون و 300 هزار تن و همچنین تولید یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه احیاء را که در مجتمع گندله سازی اردکان در حال ساخت است به سرانجام برسانیم و پیش بینی می کنیم کارخانه فولاد ثامن در نیمه دوم امسال مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: همچنین طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی مجتمع اردکان از 3 میلیون و 400 هزار تن فعلی به 4 میلیون تن هم، یکی دیگر از برنامه های توسعه بخش چادرملوست که برای تامین گندله مورد نیاز واحد احیاء و فولاد ثامن، ارفع و غدیر ایرانیان در نظر گرفته شده است.

نوریان ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر اجرای این طرحها، بابت جبران مخارج سرمایه گذاریهای انجام شده در شرکت های سرمایه پذیر خود ازجمله شرکت های تأمین و انتقال آب خلیج فارس، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، توسعه آهن و فولاد گل گهر، کاوند نهان زمین، نوین الکترود اردکان، احداث صنایع و معادن سرزمین پارس «پامیدکو» و شرکت تأمین سرمایه امید، مبلغ 6 هزار و 155 میلیارد ریال برآورد سرمایه گذاری کرده ایم.

مدیرعامل چادرملو با اشاره به اهمیت اطلاعات در مدیرت کارآمد و آینده نگری از اقتصاد جهانی و کشور گفت: امروزه اطلاعات نه تنها به عنوان یک دارایی با اهمیت بسیار بالاتر نسبت به گذشته برای رشد مطرح است، بلکه در مواردی حتی برای بقای این صنعت نیز الزامی است.

وی افزود: ما با شناخت از عوامل رشد و توسعه صنعت جهانی باید خودمان را برای رقابت و بقا، به تکنولوژی و دستاوردهای جدید مجهز کنیم، دیگر زمانی نیست که تنها به آنچه که در اختیار داریم قناعت کنیم بلکه شناخت و بهره گیری از نوآوری های روز دنیا از ملزومات و لازمه توسعه است و این امر محقق نمی شود جز با افزایش آگاهی و سرمایه گذاری مناسب و دیگر نمی توان ثروت جدید را آنگونه که در مورد معدن و کارخانه بوده است در محدوده مرزها نگه داشت زیرا سرعت تغییرات از تصور ما هم بیشتر است و ما راهی جز دستیابی به اطلاعات و فناوری و به روز رسانی نداریم.

نوریان تاکید کرد: امروز لازم است متفاوت از آنچه تاکنون برای معادن و صنایع معدنی برنامه ریزی شده است، درباره تجهیز، توسعه و مدیریت منابع غنی معدنی کشورمان، برنامه ریزی دقیق تر و اصولی تری داشته باشیم.

منبع: ماین نیوز

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *