ورق ضد سایش

خرید و فروش ورق های ضد سایش فولادی

ورق فولادی مقاوم در برابر سایش

ورق ضد سایش (AR Plate) در بسیاری از کاربردها که اصطکاک بین دو قسمت یا مواد باعث تخریب می شوند استفاده می شود. ورق های سایشی مواردی هستند که برای جلوگیری از سایش بیش از حد و یا آسیب به تجهیزات گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ورق های ضد سایش فولادی ممکن است بر روی یک ماشین که در یک فرآیند تولید اسلاید یا چرخش می چرخند، چسبیده باشند، همچنین این ورق ها می توانند در محل هایی قرار بگیرند که قطعات یا مواد معدنی تولید شده به طور مرتب در حال سوزاندن یا بریدن سطوح می باشند. ورق پوششی یا ورق ضد سایش معمولا نوعی از ورق فولادی مقاوم در برابر سایش است که مخصوصا در شرایط سخت، بسیار با دوام است.

 

معمولا چه شرکت هایی ورق های ضد سایش را سفارش می دهند؟

هر شرکتی که دارای اجزایی است که در برابر یکدیگر قرار دارند یا در معرض مواد ساینده یا خورنده یا آسیب ضربه قرار می گیرند مانند صنایع معدنی ، صنایع نظامی ، صنعت فلزی سنگین و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

 

آیا انواع مختلفی از ورق های ضد سایش وجود دارد؟

بله، صفحات و ورقه های پوششی ضد سایش را می توان از مواد مختلف ساخته شده: C954 برنز آلومینیوم، 4140QT، 4340QT، AR400 و AR500 تولید کرد.

 

کاربرد ورق های ضد سایش

برای جلوگیری از آسیب به ماشین آلات اصلی به علت سایش ، ضربه و …استفاده می شوند.

نمونه هایی از ماشین ها یا قطعاتی که ممکن است نیاز به ورق های سیلندر یا لاینر داشته باشند عبارتند از:

– موج شکن

– تجهیزات ریخته گری

– تجهیزات فولاد و آلومینیوم

– تجهیزات انتقال و تجهیزات سنگین

– هلی کوپترها

– اسکرپرها

– ابزار معدن

– ساخت کلیه بیل های مکانیکی

 

ورق ضد سایش از چه موادی ساخته می شود؟

ورق های ضد سایش را می توان از فولاد معمولی ، مقاوم در برابر سایش از A514 تا AR400 یا  AR500 و یا از طریق مواد سخت مانند 1045،4140، A2، D2، S7  تولید کرد.

ورق های مقاوم در برابر سایش طوری طراحی می شوند که از تجهیزات خود جدا شوند، این به شما این امکان را می دهد تا مجدد در آن سازه فولاد به عنوان جایگزین استفاده گردد .

 

راهنمایی برای خرید

شما باید مقدار سختی ورق را بدانید و هدف خرید خود را مشخص کنید. هر چه ورق سخت تر انتخاب شود عمر طولانی تری دارد، اما ممکن است کارایی لازم را برای کار شما نداشته باشد. برای برخی از قطعات، شما نیاز به مواد نرم تر دارید.

 

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های ضد سایش در گرید های مختلف در ایران .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *